بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۳ بهترین هدف تجاری برای در نظر گرفتن (به علاوه نکات)

نمونه هایی از اهداف فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

داشتن یک مشتری قوی و یک تیم با انگیزه و شایسته یک پایه محکم برای یک تجارت است، اما برای رشد یک تجارت، داشتن اهداف روشن مهم است. هنگامی که اهداف تجاری را تعیین می کنید، تعهد خود را به توسعه یک شرکت به روش های خاص نشان می دهید. اگر در نقش رهبری خدمت می کنید، مهم است که اهدافی را برای تیم خود تعیین کنید تا به آنها اهداف روشن و زمینه های بهبود را ارائه دهید.

در این مقاله از ایوْسی، اهداف کسب‌وکار را تعریف می‌کنیم، درباره چرایی اهمیت آن‌ها بحث می‌کنیم و ۱۳ هدف مثال را ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کند اهداف خود را تعیین کنید.

هدف کسب و کار چیست؟

هدف کسب و کار نتیجه قابل اندازه گیری است که یک سازمان قصد دارد به آن دست یابد. بسیاری از متخصصان کسب و کار با استفاده از روش هدف SMART که مخفف کلمات خاص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و مبتنی بر زمان است، اهدافی را شکل می دهند.

همانطور که سازمان رشد می کند، مهم است که به طور منظم اهداف کسب و کار جدید را برای ردیابی موثر عملکرد کارکنان و اطمینان از پیشرفت و بهبود کسب و کار تشکیل دهید.

اهداف تجاری همچنین راهی عالی برای شما و کارمندان اعضای تیمتان برای شناسایی نقاط قوت و زمینه های بهبود است. هنگامی که این موارد را تعیین کردید، می توانید استراتژی های جدیدی را برای کمک به ارتقای عملکرد خود پیاده سازی کنید، که به بهبود کلی کارایی سازمان کمک می کند.

مرتبط: راهنمای اهداف مدیریت پروژه (با ۷ مثال)

چرا اهداف تجاری مهم هستند؟

ایجاد یک هدف تجاری قوی برای سازمان شما مهم است زیرا:

  • کارکنان را روی رشد متمرکز نگه می دارد

  • عناصر کلیدی کسب و کار را تقویت می کند

  • شما و/یا تیم را به سمت یک هدف تشویق می کند

  • به ساختاردهی وظایف و مسئولیت ها کمک می کند

  • می تواند سهم بازار شما را افزایش دهد

  • همکاری و همکاری تیمی را تحریک می کند

  • روابط کاری بهتری ایجاد می کند

  • می تواند کنترل هزینه و بودجه بندی بهتر را ترویج کند

مطالب مرتبط: تفاوت بین اهداف و مقاصد چیست؟

چهار هدف اصلی یک کسب و کار

در حالی که هر کسب و کار ممکن است اهداف خاصی را با توجه به صنعت، تیم، محصول، وضعیت مالی خاص خود داشته باشد، اهداف تجاری اغلب به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • اقتصادی

  • انسان

  • ارگانیک. آلی

  • اجتماعی

۱. اهداف اقتصادی

بیشتر کسب‌وکارها رشد مالی را به‌عنوان یک هدف یا هدف کلی کسب‌وکار ذکر می‌کنند، اما بسته به نیازهای مالی منحصربه‌فرد کسب‌وکارتان، هدف اقتصادی شما می‌تواند موارد زیر باشد:

  • بقا: در حالی که هدف نهایی کسب پول کافی برای پرداخت تمام هزینه های سربار و همچنین کسب سود است، کسب و کارهای کوچک یا کسب و کارهای جدید ممکن است صرفاً بر کسب درآمد کافی برای پوشش هزینه ها متمرکز شوند تا بتوانند در تجارت باقی بمانند.

  • کسب سود: فراتر از بقای کسب و کار، مالکان می خواهند به اندازه کافی درآمد داشته باشند تا حقوق داشته باشند و/یا بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

  • رشد: بیشتر صاحبان کسب و کار رشد را در نظر می گیرند: چگونه رشد خواهند کرد، وقتی تقاضا از تولید پیشی گرفت چه اقداماتی انجام خواهند داد و چگونه رشد کوتاه مدت و بلندمدت بر کسب و کار آنها تأثیر می گذارد.

۲. اهداف انسانی یا فردی

انگیزه اهداف انسانی در یک کسب و کار یافتن راه هایی برای برآوردن نیازهای کارمندان است تا آنها احساس ارزشمندی و حمایت کنند. نمونه های رایج اهداف انسانی یا فردی عبارتند از:

  • برای پرداخت حقوق رقابتی

  • برای ارائه مزایای کارکنان، مانند تعطیلات نامحدود یا رویدادهای قدردانی تیم

  • برای فراهم کردن محیط های کاری ایمن تر و بهداشتی تر

  • برای ایجاد فرصت های رشد و توسعه شخصی

  • ایجاد انگیزه برای ایجاد انگیزه در کارکنان

۳. اهداف ارگانیک

اهداف کسب و کار ارگانیک اهدافی هستند که همه جنبه های کسب و کار را شامل می شوند: توسعه، بقا، پیشرفت و چشم انداز آن. نمونه های رایج عبارتند از:

  • استفاده از سود برای افزایش سرمایه یا تقویت کسب و کار

  • استفاده از مدل های رشد برای کمک به موفقیت کسب و کار

  • برای هدایت ایده های نوآورانه از طریق فعالیت های متمرکز

  • برای بهبود نام تجاری و شهرت

  • افزایش اندازه تولید برای پاسخگویی به تقاضا

۴. اهداف اجتماعی

اهداف کسب و کار اجتماعی برای کمک یا بازپرداخت به جامعه ایجاد می شوند. مشاغل اغلب اهداف اجتماعی را تعیین می کنند:

  • برای اطمینان از کیفیت بهتر محصولات برای مشتریان

  • برای اطمینان از قیمت های منصفانه برای مشتریان

  • برای اطمینان از شیوه های تجارت منصفانه

  • برای اطمینان از شیوه های شغلی منصفانه (ضد تبعیض)

  • برای محافظت از محیط زیست با انجام اقدامات معقول برای محدود کردن ردپای کربن شرکت ها

  • برای خدمت به جامعه (مدارس، مؤسسات خیریه، برنامه های اجتماعی و غیره)

مطالب مرتبط: سه بعد از هدف: راهنمایی برای دستیابی به موفقیت شخصی و اجتماعی

۱۳ رایج ترین نوع اهداف کسب و کار

همانطور که اهداف تجاری خود را تعیین می کنید، سعی کنید با تیم خود برای تعیین نقاط قوت و فرصت های بهبود کار کنید. تعیین کنید که اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شما به چه نوع زمان، تعهد و منابعی نیاز دارد و شروع به تدوین چگونگی دستیابی به آنها کنید. برای کمک به طوفان فکری، برخی از اهداف محبوب‌تری را که کسب‌وکارها برای موفقیت استفاده می‌کنند، آورده‌ایم:

۱. سهم بازار محصول یا خدمات خود را افزایش دهید

بهبود تعداد محصولات یا خدماتی که به مشتریان می فروشید مستلزم افزایش سهم بازار کلی است. فهرست مشتریان و مخاطبین خود را ایجاد و استفاده کنید تا مشتریان احتمالی بیشتری را پیدا کنید. هرچه مشتریان بیشتری از محصولات استفاده کنند، سهم بازار شما بیشتر می شود.

اگر تیم فروش سایر مشاغل را هدف قرار می دهد، از آنها بخواهید با پرسیدن اینکه چه کسی می تواند از این محصول بهره مند شود، دسترسی خود را افزایش دهند. اگر برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر کار می‌کنید، به اعضای انجمن یا سایر سازمان‌های اطراف که به طور بالقوه می‌توانند محصول را ارزشمند بدانند، تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: سهم بازار چیست؟ تعریف، انواع و نحوه افزایش

۲. فرصت هایی را برای تیم ها فراهم کنید تا مهارت های رهبری خود را بهبود بخشند

رهبران قوی به تیم خود انگیزه و تشویق می کنند تا پیشرفت کنند. چه فرصت های آموزش رهبری به کارمندان سطوح پایین تر یا کارکنان اجرایی ارائه شود، یک سازمان می تواند تا حد زیادی از این مهارت ها بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش مدیران

۳. کاهش جابجایی کارکنان و افزایش رضایت

اگر کارمندان از کار در یک شرکت لذت ببرند، معمولاً احتمال بیشتری دارد که در پروژه ها و ایده های ارزشمند مشارکت کنند. بنابراین، برای کاهش جابجایی کارکنان، هدف تجاری شما باید بر بهبود رضایت کارکنان تمرکز کند. ارائه ارزش به اعضای تیم از طریق حقوق رقابتی، فرصت های رشد، برنامه های بازپرداخت تحصیلی، امتیازات منحصر به فرد یا برنامه کاری انعطاف پذیر را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

۴. با اعضای بیشتری از جامعه ارتباط برقرار کنید

فعال بودن و مشارکت در جامعه راهی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه محلی است و می تواند به شما در ایجاد روابط قوی تر، ایجاد اعتماد و افزایش شناخت برند کمک کند. با مشتریان بالقوه این به ویژه برای مشاغل جدیدتر مؤثر است، زیرا راهی عالی برای آنها برای شناخت اعضای جامعه و ایجاد ارتباطات پایدار است.

۵. حفظ یا افزایش سود

به خصوص با کسب و کارهای نوپا، حفظ سود ثابت می تواند در چند سال اول چالش برانگیز باشد. تعیین هدف با اهداف حمایتی برای حفظ سود، راهی موثر برای اطمینان از ثبات مالی یک تجارت است.

اگر کسب و کار شما از قبل تاسیس شده است، هدفی جامع برای افزایش سود با طوفان فکری و اجرای روش ها و استراتژی های جدید برای فروش محصولات بیشتر و حفظ درآمد داشته باشید.

مطالب مرتبط: اهداف استراتژیک چیست؟ (با مثال)

۶. خدمات مشتری را تقویت کنید

برای اطمینان از اینکه مشتریان و مشتریان تجربه مثبتی با تیم شما دارند، هدفی را ایجاد کنید که با ارائه انگیزه به کارمندان و مشتریانتان انگیزه ایجاد کند.

همچنین، هر بار که با مشتریان تعامل می کنید، از اهمیت یک تجربه مشتری برجسته اطلاع دهید. انجام این کار تیم شما را تشویق می کند تا با این چالش ها روبرو شود و مشتریان شما برای شرکت شما ارزش قائل شوند.

مطالب مرتبط: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، نحوه تعیین اهداف تجاری و مثالها

۷. نصب ابزار و سیستم برای افزایش بهره وری

چندین ابزار برای کمک به بهبود بهره وری برای کسب و کار شما در دسترس است. به عنوان مثال، ممکن است از ابزارهای منابع انسانی برای کمک به تیم های منابع انسانی و مدیریت خود برای تکمیل وظایف اساسی مانند استخدام و جذب، مدیریت زمان ، نصب و آموزش و یادگیری و توسعه استفاده کنید. ابزارهای بهره‌وری می‌توانند بسیاری از وظایف را ساده‌تر کنند تا به شما و تیمتان اجازه دهند روی اهداف در مقیاس بزرگ‌تر تمرکز کنید.

۸. سازمان را رشد دهید

راه های مختلفی برای تعیین اهداف برای رشد یک سازمان وجود دارد، از جمله افزایش تعداد مشتریان فعلی، کار در یک منطقه اداری بزرگتر یا استخدام کارمندان بیشتر. اگر یک شرکت در حال رشد است، این معمولاً به این معنی است که موفقیت بیشتری می بیند و عملکرد خوبی دارد.

مطالب مرتبط: رشد سازمانی: تعریف، مزایا، معایب و مراحل

۹. پیام و صدای برند را ایجاد کنید

نام تجاری یک شرکت چیزی است که مشتریان اغلب محصول یا خدمات آن را با آن مرتبط می کنند و یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند. برای ایجاد یک نام تجاری جدید یا تقویت برند موجود، همکاری با تیم های فروش یا رهبری را در نظر بگیرید. سعی کنید صدای برند و پیام‌ها را در تمام مواد فروش و بازاریابی خود ثابت نگه دارید.

بیشتر بخوانید: هویت برند چیست و چگونه برند خود را بسازیم

۱۰. بهبود ارزش شرکت

شهرت و سود عوامل مهمی هستند که می توانند ارزش کلی یک شرکت را طبقه بندی کنند. با افزایش ارزش کسب و کار، علاقه و تعهد سهامداران به شرکت افزایش می یابد. این اغلب می تواند تضمین کند که یک کسب و کار از نظر مالی با ثبات تر باقی می ماند و توسط سهامدارانش حمایت می شود.

۱۱. افزایش کیفیت محصول یا خدمات یک کسب و کار

هنگامی که یک کسب و کار کیفیت محصولات یا خدمات خود را افزایش می دهد، باید شکایات کمتری داشته باشد و بازخورد مثبت بیشتری از مشتریان و مشتریان داشته باشد. این همچنین می تواند مشتریان را به توصیه محصول شما سوق دهد که منجر به شهرت تجاری قوی، افزایش حفظ مشتری و آگاهی بهتر از برند می شود.

۱۲. به یک رهبر فکری در صنعت تبدیل شوید

یک راه عالی برای دستیابی به اهداف تجاری بزرگتر، تبدیل شدن به یک رهبر فکری در صنعت خود است. ایجاد منظم محتوایی مانند پست‌های وبلاگ، مقالات سفید یا کتاب‌های الکترونیکی با موضوعات مرتبط با صنعت، با آموزش دادن به آنها، به تجربه مشتری شما ارزش می‌افزاید. هرچه محتوای با کیفیت تری ایجاد کنید، اعتماد بیشتری ایجاد می کنید و مشتریان بالقوه بیشتری به دست خواهید آورد.

بیشتر بخوانید: رهبری فکری چیست؟ چگونه به یک رهبر فکری تبدیل شویم

۱۳. محصول قابل اعتمادتری را بفروشید

یک هدف عالی برای مدیران و تیم های رهبری افزایش قابلیت اطمینان محصول است. با تیم توسعه محصول خود شروع کنید. اهداف کیفیت و عیب یابی را برای بدست آوردن فرصت های بهبود آغاز کنید. با این اطلاعات، می‌توانید به‌طور مداوم پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌ها را مطابق با نیاز مشتریان ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *