بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد بودجه برای یک استارتاپ در ۸ مرحله (به علاوه نکات)

How To Use Data To Plan Your Startup Budget‏

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بودجه بخش مهمی از عملیات یک استارت آپ است زیرا به کسب و کارها کمک می کند تا امور مالی خود را پیگیری کنند و تعیین کنند که چه زمانی و کجا باید تغییرات ایجاد کنند. این می تواند به متخصصان کمک کند تا بهترین استفاده از منابع خود را برای به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد و سلامت مالی خود برنامه ریزی کنند. اگر در یک نقش مدیریتی در یک استارتاپ کار می کنید، درک چگونگی ایجاد بودجه می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات مالی برنامه ریزی شده و آگاهانه ای بگیرید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که چرا استارت‌آپ‌ها به بودجه نیاز دارند، درباره مواردی که باید در آن گنجانده شود، توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد و نکات مفیدی در مورد ساخت بودجه برای یک استارت‌آپ ارائه داد.

چرا استارت آپ ها به بودجه نیاز دارند؟

استارت‌آپ‌ها از بودجه استفاده می‌کنند تا برنامه‌ای برای کمک به تصمیم‌گیری‌های تجاری خود ارائه دهند. استارت‌آپ‌ها با تعریف و سازمان‌دهی درآمد و هزینه‌های خود می‌توانند ببینند چقدر پول برای ماندگاری دارند. بودجه راه اندازی برای موارد زیر مهم است:

  • تامین مالی از وام دهندگان

  • ارائه تجارت خود به سرمایه گذاران

  • نظارت بر مخارج

  • درک زمان استخدام کارمندان

  • پیگیری درآمد

  • ارزیابی موفقیت

  • ساخت برنامه های بلند مدت

بیشتر بخوانید: ۷ دلیل که چرا بودجه بندی برای کسب و کارهای موفق حیاتی است

چگونه برای یک استارتاپ بودجه ایجاد کنیم

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد بودجه برای یک استارتاپ دنبال کنید:

۱. محاسبه هزینه های اولیه برای افتتاح کسب و کار

ابتدا سعی کنید مشخص کنید که شرکت در روز اول شروع به کار به چه چیزهایی نیاز دارد، که اغلب هزینه های باز کردن درها و شروع پذیرش مشتریان است. این هزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مواد و لوازم: این ممکن است شامل لوازم اداری، مواد بازاریابی، اجزای تکنولوژیکی مانند سیستم پردازش و ردیابی فروش و پرسنل باشد. شرکت همچنین ممکن است از مجوزها، مجوزها، متخصصان، سپرده های بیمه و موجودی اولیه استفاده کند.

  • هزینه های تسهیلات: این هزینه ها شامل هزینه های راه اندازی محل برای دفتر، فروشگاه، انبار یا سایر ساختمان های شرکت می شود. هزینه‌های تسهیلات ممکن است شامل سپرده‌های تضمین اجاره و علائم نیز باشد.

موارد مرتبط: ۸ روش بودجه بندی برای کمک به شما در رسیدن به اهداف مالی

۲. فروش ماهانه شرکت را برآورد کنید

هنگامی که می دانید چقدر پول می توانید برای ایجاد کسب و کار داشته باشید، مهم است که فروش آن را برای هر ماه از سال اول آن تخمین بزنید. بدون استفاده از داده های تاریخی،   برای کمک به برآوردهای شما ، یک مشاور مالی استخدام کنید. همچنین می‌توانید با صاحبان کسب‌وکارهای مشابه در منطقه خود درباره میانگین فروش و روند بازار تحقیق در چند سال گذشته صحبت کنید.

از آنجایی که اعداد شما حدس و گمان هستند، به ایجاد سناریوهای مختلف فروش فکر کنید. برای مثال، ممکن است محاسبات خود را با استفاده از برآورد فروش کم برای سال اول، بودجه دیگری با اعداد فروش سخاوتمندانه و بودجه سوم با استفاده از اعداد فروش متوسط ​​انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند تا برای طیف وسیعی از مسائل مالی که ممکن است در شرکت با آن مواجه شوید، آماده شوید.

مطالب مرتبط: تجزیه و تحلیل فروش چیست؟ (با مزایا، انواع و نکات)

۳. تعیین هزینه های ثابت شرکت

هزینه های ثابت به هزینه هایی اطلاق می شود که تغییر نمی کنند یا به تعداد مشتریان شرکت بستگی ندارند. جمع آوری اطلاعات در مورد هزینه های ثابت شرکت در هر ماه را در نظر بگیرید. در اینجا برخی از هزینه های ثابت ماهانه متداول آورده شده است:

  • اجاره دادن

  • خدمات رفاهی

  • هزینه های ماهانه سیستم امنیتی

  • سیستم های تلفن و تلفن های همراه

  • هزینه های فناوری مانند اینترنت، نگهداری وب سایت، هزینه هاست و هزینه های نرم افزار حسابداری

  • هزینه های پردازش کارت اعتباری

  • پرداخت وام های تجاری، از جمله بهره

  • پرداخت اجاره تجهیزات

  • بسته های حقوق و دستمزد و مزایای کارکنان

  • هزینه های حرفه ای، مانند هزینه های حقوقی و حق الزحمه حسابدار

  • لوازم اداری

  • هزینه خدمات نظافت

بیشتر بخوانید: هزینه های ثابت در مقابل متغیر: تعاریف و مثال ها

۴. مخارج متغیر شرکت را کشف کنید

هزینه های متغیر هزینه هایی هستند که با تعداد مشتریان شرکت تغییر می کنند. جمع آوری اطلاعات در مورد هزینه های متغیر کسب و کار در هر ماه را در نظر بگیرید. برخی از متداول ترین هزینه های متغیر عبارتند از:

  • هزینه های حمل و نقل شامل هزینه پست، بسته بندی و بیمه

  • کمیسیون فروش کارکنان

  • هزینه های تولید

  • هزینه های عمده فروشی کالاهایی که مجدداً می فروشید

به طور معمول، مشاغل مبتنی بر خدمات هزینه های متغیر کمتری نسبت به مشاغل مبتنی بر محصول دارند. بخشی از هزینه های متغیر مبتنی بر محصول، هزینه های ساخت هر واحد است. برای محاسبه هزینه های متغیر برای هر دوره حسابداری، می توانید از اعداد فروش تخمینی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید شرکت می تواند ۲۵۰ محصول در ماه بفروشد و هزینه متغیر برای هر محصول ۳.۲۵ دلار است، می توانید کل هزینه های متغیر شرکت را برای ماه با ضرب ۲۵۰ و ۳.۲۵ محاسبه کنید که ۸۱۲.۵۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه هزینه های متغیر (با مثال)

۵. کل هزینه راه اندازی را اضافه کنید

در مرحله بعد، می توانید هزینه های ثابت شرکت را به هزینه های متغیر آن اضافه کنید تا کل هزینه های آن برای یک دوره مشخص شود. می توانید مقداری کسری هزینه را در ماه های اولیه فرض کنید، اما اگر رسیدن به هدف بودجه شرکت دشوار به نظر می رسد، می توانید قبل از وام گرفتن سرمایه بیشتر، اصلاحاتی را انجام دهید. هزینه های شرکت را به عقب برگردانید و هر مورد را به عنوان اختیاری یا ضروری برچسب گذاری کنید. سپس، می‌توانید تعیین کنید که کدام هزینه‌ها را می‌توانید کاهش دهید، حذف کنید یا برای بعد ذخیره کنید، با شروع هزینه‌های اختیاری.

۶. صورت جریان نقدی ایجاد کنید

جریان نقدی به مقدار پولی که هر ماه وارد و خارج از شرکت می شود اشاره دارد. برای شروع صورت جریان نقدی شرکت، می توانید کل هزینه ها را با مجموع جمع آوری پول از تمام فروش های شرکت برای هر ماه ترکیب کنید. سعی کنید به یاد داشته باشید که مجموعه و فروش ممکن است متفاوت باشد، مگر اینکه شرکت بر اساس سیستم پرداخت نقدی کار کند.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه جریان نقدی (با روش ها و مثال)

۷. برای مالیات برنامه ریزی کنید

تخمین مالیات برای یک تجارت جدید ممکن است یک چالش باشد، اما مهم است که با تحقیق در مورد قوانین مالیاتی ایالت یا کشور و صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند، برای این پرداخت ها آماده شوید. صحبت با یک مشاور مالی یا حسابدار در مورد بهترین شیوه ها برای برنامه ریزی مالیات را در نظر بگیرید. آنها ممکن است به شما کمک کنند موقعیت‌های مختلفی را که فکرش را نمی‌کردید در نظر بگیرید، که می‌تواند به شما در ایجاد یک برنامه دقیق‌تر کمک کند.

۸. برای موارد غیرمنتظره آماده شوید

اکثر شرکت‌ها یک صندوق اضطراری برای پوشش هزینه‌های غیرمنتظره نگه می‌دارند. تغییرات در مقررات، اقتصاد یا چشم‌انداز مالیاتی نیز می‌تواند باعث نوسانات مالی برای شرکت شود و یک صندوق اضطراری می‌تواند به شما کمک کند تا بر این چالش‌ها غلبه کنید بدون اینکه به مالی شما آسیب برساند. صحبت با یک مشاور مالی را در نظر بگیرید، که می تواند به شما در تعیین مناسب ترین نوع صندوق اضطراری برای اندازه و ماهیت کسب و کار کمک کند.

مطالب مرتبط:  ذخایر نقدی: چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم

نکاتی برای بودجه بندی استارتاپ ها

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایجاد بودجه برای یک استارت آپ وجود دارد:

چندین پیش نویس بودجه ایجاد کنید

قبل از انتشار بودجه برای کارکنان، چندین پیش نویس بودجه را در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند هر گونه مشکل یا خطا را در بودجه شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به راحتی قابل درک است. می‌توانید از متخصصان مالی بخواهید که اولین پیش‌نویس بودجه استارت‌آپ را بررسی کنند تا زمینه‌های بهبود را تعیین کنند و بازخوردی در مورد خوانایی ارائه دهند.

مطالب مرتبط: بودجه بندی در تجارت: مولفه ها، ۷ نوع و مثال

بودجه را به طور منظم بررسی کنید

ممکن است از بررسی منظم بودجه استارتاپ برای تعیین زمینه های بهبود بهره مند شوید. این می تواند به شما کمک کند تا مشکلات را زودتر قبل از تبدیل شدن به مسائل بزرگتر تشخیص دهید. به عنوان مثال، اگر کسب‌وکار مشکل گلوگاهی در پروژه داشته باشد، ممکن است با شناسایی حداقل منابع مالی در بودجه پروژه، مشکل بالقوه را قبل از وقوع پیدا کنید. هر ماه یک یا دو بار بودجه را تجزیه و تحلیل کنید تا تغییراتی را که می توانید ایجاد کنید مشخص کنید.

با بخش های مختلف کار کنید

هنگامی که بودجه راه اندازی را تهیه می کنید، برای درک نیازهای مالی آنها با بخش های مختلف همکاری کنید. شما می توانید با متخصصانی از بخش های منابع انسانی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و خدمات مشتری همکاری کنید. سعی کنید از آنها در مورد تنگناهای رایجی که در حین تکمیل یک پروژه با آنها مواجه می شوند بپرسید. همچنین می توانید از آنها در مورد نیازهای بودجه ای آنها بپرسید. ایجاد یک نظرسنجی یا فرمی را در نظر بگیرید که از هر بخش در مورد نیازهای مالی آن بپرسد تا به شما در سازماندهی پاسخ های آنها کمک کند.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است و به منزله مشاوره مالی نیست. برای هر مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، با یک متخصص مالی دارای مجوز مشورت کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *