بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه روحیه کارکنان را تقویت کنیم

تقویت روحیه کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر در حال بررسی راه هایی برای بهبود بهره وری کلی نیروی کار خود هستید، بالا بردن روحیه کارکنان یکی از راه حل هاست. روحیه خوب کارکنان معمولاً به این معنی است که کارمندان کمتر غیبت می کنند و در کار خود سازنده تر هستند، که هر دو به بهره وری یک شرکت کمک می کنند.

یادگیری نحوه ارزیابی روحیه نیروی کار خود اولین قدم خوبی برای تعیین اینکه آیا فرصتی برای بهبود وجود دارد یا خیر است. در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که روحیه کارکنان چیست، چرا مهم است و چگونه می توانید روحیه کارکنان را در سازمان خود تعیین کنید.

مطالب مرتبط: چگونه می توان روحیه و رضایت شغلی کارکنان را بهبود بخشید

روحیه کارکنان چیست؟

روحیه کارکنان به نگرش ها، رضایت، اعتماد به نفس و دیدگاه کلی کارکنان نسبت به محیط کارشان اشاره دارد. زمانی که کارمندان نسبت به محل کار خود احساس خوبی داشته باشند و بر این باورند که شغل آنها می تواند به آنها در رسیدن به اهداف شغلی کمک کند، روحیه بالاتر می رود.

مطالب مرتبط: ۲۰ نکته برای بهبود روحیه شرکت

مزایای روحیه مثبت کارکنان در محیط کار

روحیه مثبت کارکنان مزایای زیادی دارد، از جمله:

تولید بهتر

تولید معمولاً زمانی بالاتر است که کارکنان از محیطی که در آن کار می کنند احساس خوبی داشته باشند و از آن لذت ببرند. این می تواند احتمال دستیابی یک شرکت به اهداف کل سازمان خود را افزایش دهد. همچنین می تواند منجر به سطوح بالاتر پاداش برای کارکنان و فرصت های تبلیغاتی شود.

بهبود حضور در محل کار

زمانی که روحیه کارکنان بالا باشد، حضور کارکنان در محل کار ثابت‌تر است. حضور قوی می تواند درآمد را افزایش دهد و سطح تولید بالا را حفظ کند و به توانایی شرکت برای رسیدن به اهداف کمک کند. حضور بیشتر در میان کارکنان همچنین به این معنی است که آنها به احتمال زیاد با حجم کاری خود ادامه می دهند، که می تواند به حفظ سطح استرس پایین در بین نیروی کار کمک کند. همچنین، افزایش حضور می تواند منجر به روابط مثبت بیشتر بین همکاران شود.

کار تیمی بیشتر

شرکت هایی که سطح روحیه بالایی دارند، تمایل بیشتری به کار تیمی و افزایش همکاری دارند. وقتی روحیه بالاست، کارگران تمایل دارند با یکدیگر راحت باشند و تمایل بیشتری به همکاری با یکدیگر برای خیر و صلاح شرکت دارند.

مطالب مرتبط: ۶ نکته مهم برای کار تیمی بهتر

نحوه تعیین روحیه کارکنان

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای ارزیابی روحیه کارکنان در نیروی کار خود انجام دهید:

  1. رفتار را رعایت کنید
  2. انجام نظرسنجی
  3. مصاحبه های دوره ای انجام دهید.
  4. بهره وری را اندازه گیری کنید.
  5. تعارض را بررسی کنید
  6. حفظ را ارزیابی کنید.
  7. حضور و غیاب را ارزیابی کنید

۱. رفتار را مشاهده کنید

کارفرمایان می توانند با مشاهده رفتار و اعمال کارکنان، سنجش روحیه آنها را آغاز کنند. یک مدیر می تواند به طور سیستماتیک سطح روحیه را با توجه به رفتار کلی، کیفیت کار و بهره وری یک کارمند ارزیابی کند. رفتارهای رایجی که با روحیه پایین همراه است عبارتند از کاهش اشتیاق، دیر انجام دادن تکالیف یا انجام ندادن در سطوح کیفی که یک مدیر به آن عادت کرده است.

۲. انجام نظرسنجی

نظرسنجی راه آسان دیگری برای سنجش روحیه نیروی کار شماست. برخی از سوالاتی که باید در نظرسنجی به آنها بپردازید عبارتند از اینکه آیا کار شما راضی کننده است، آیا کارمند احساس رضایت می کند، آیا فکر می کند فضایی برای رشد وجود دارد و چقدر احتمال دارد در شرکت بماند. همچنین باید به کارمند اتاقی در نظرسنجی بدهید تا به قول خودش نظر بدهد و پیشنهاد بدهد.

تیپ‌های شخصیتی مختلف ممکن است به روش‌های بازخورد واکنش متفاوتی نشان دهند، بنابراین مهم است که روشی را انتخاب کنید که برای شخصیت‌های مختلف در دفتر شما بهترین کار را داشته باشد. این ممکن است به معنای نظرسنجی های ناشناس باشد تا کارمندان از شناسایی شدن، گروه های متمرکز کارمند یا درخواست از کارکنان برای پر کردن سؤالات بدون نام و نشانی نترسند.

اگر مستقیماً و بدون ذکر نام از کارکنان سؤالات را بپرسید، می توانید از آنها بخواهید نظرسنجی را تکمیل کنند و سپس با شما ملاقات کنند تا در مورد نتایج گفتگو کنند. این سطح از شفافیت می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و وقتی به طور منظم انجام شود، یک محیط کاری سالم را تقویت می کند.

۳. مصاحبه های دوره ای انجام دهید

رویکرد دیگر این است که به صورت دوره ای با کارمندان خود مصاحبه کنید و رضایت کلی آنها را بسنجید. این مصاحبه‌ها می‌تواند به کارکنان این فرصت را بدهد که به شما بگویند در مورد کاری که انجام می‌دهند چه احساسی دارند، چیزهایی را که باید روی آن‌ها کار کنند شناسایی کنند و درباره کارهایی که شرکت می‌تواند برای حمایت مؤثرتر از آنها انجام دهد، بازخورد بدهد. اجازه دادن به کارکنان برای ارائه نظرات می تواند رضایت و بهره وری کارکنان را افزایش دهد.

۴. بهره وری را اندازه گیری کنید

بهره وری می تواند شاخصی از روحیه کارکنان باشد، اگرچه مهم است که بهره وری را تنها به عنوان یکی از اجزای دیدگاه گسترده تر نگاه کنیم. به عنوان مثال، مواردی وجود دارد که شرکت هایی با روحیه بالا ممکن است بهره وری پایینی داشته باشند، که محصول جانبی یک مشکل در جای دیگر است. با این حال، اگر متوجه شدید که بهره‌وری بالا است و سایر شاخص‌ها به سطوح بالایی از رضایت کارکنان اشاره می‌کنند، می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که روحیه کلی شما خوب است.

۵. تعارض را بررسی کنید

بررسی فراوانی درگیری هایی که در دفتر شما ظاهر می شود می تواند راه خوبی برای سنجش روحیه کارکنان شما باشد. در حالی که تضاد در ادارات به دلیل تفاوت در شخصیت و عقاید رخ می دهد، اگر اغلب از شما برای حل تعارضات بین کارمندان درخواست کمک می شود، می تواند نشان دهنده این باشد که کارمندان شما خوب نیستند و روحیه کلی تیم پایین است. .

اگر متوجه شدید که درگیری در نیروی کار بسیار کم است یا وجود ندارد، به طور کلی نشان می دهد که کارکنان شما به عنوان یک تیم خوب کار می کنند. این به نوبه خود روحیه مثبت کارکنان را نشان می دهد.

مطالب مرتبط: فعالیت های سرگرم کننده تیم سازی برای تقویت روحیه

۶. حفظ را ارزیابی کنید

حفظ کارکنان اغلب یک شاخص قوی از میزان رضایت کارکنان شما در محل کار است. نرخ های بالا به طور معمول نشان می دهد که کارکنان شما خوشحال هستند و یک شرکت اقدامات مناسبی را برای حفظ روحیه کارکنان انجام می دهد. اگر متوجه شدید که گردش مالی در حال افزایش است، می تواند نشانه ای از پایین بودن روحیه باشد و باید برای افزایش رضایت نیروی کار گام بردارید.

۷. حضور و غیاب را ارزیابی کنید

وقتی کارمندان از بودن در محل کار لذت می برند و از کاری که انجام می دهند رضایت دارند، میزان حضور و غیاب معمولاً بالاست. اگر روحیه پایین باشد، کارمندان تمایل دارند زمان بیشتری را مرخصی بگیرند یا بیشتر اوقات مریض سر کار حاضر شوند. از بخش منابع انسانی خود بخواهید گزارش هایی در مورد حضور و غیاب کارکنان در ۱۲ ماه گذشته ارائه دهد و ارزیابی کنید که آیا روند قابل توجهی در افزایش یا کاهش حضور کارکنان وجود دارد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *