نماد سایت ایوسی

۳۲ تاکتیک های تبلیغاتی موثر

نمونه هایی از تبلیغات متنی موثر

نمونه هایی از تبلیغات متنی موثر

متخصصان تبلیغات و بازاریابی از مجموعه ای از استراتژی ها برای دستیابی به اهداف برندها و مشاغل استفاده می کنند. تاکتیک های تبلیغاتی راهی موفق برای جذب مشتری، افزایش سود و ایجاد اعتبار است. درک برخی از موثرترین و رایج ترین تاکتیک های تبلیغاتی ممکن است به شما کمک کند تا در تلاش های تبلیغاتی خود موفق تر باشید.

در این مقاله از ایوسی، تاکتیک های تبلیغاتی را تعریف می کنیم، در مورد اهمیت آنها صحبت می کنیم و لیستی از ۳۲ تاکتیک تاثیرگذار تبلیغاتی را ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: ۱۴ نوع تبلیغات

تاکتیک تبلیغاتی چیست؟

تاکتیک های تبلیغاتی اقدامات استراتژیک هستند که یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنند. تاکتیک های تبلیغاتی اغلب ایده های سطح بالایی هستند که توسط متخصصان بازاریابی و تبلیغات برای دستیابی به اهداف خاص طراحی، اجرا و تنظیم می شوند. این اهداف ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مطالب مرتبط: چگونه یک تبلیغ موثر بنویسیم

چرا تاکتیک های تبلیغاتی مهم هستند؟

دلایل متعددی وجود دارد که تاکتیک های تبلیغاتی برای موفقیت تلاش های بازاریابی و فروش مهم هستند. این روش ها می توانند به برندها و کسب و کارها کمک کنند:

مشتریان را جذب کنید

سازمان ها اغلب از تاکتیک های تبلیغاتی برای هدف قرار دادن مخاطبان جدید و خاص استفاده می کنند. این تاکتیک‌ها این پتانسیل را دارند که در جذب مشتریان جدید بسیار مؤثر باشند و ممکن است منجر به افزایش پایه مشتری و درآمد شوند.

سازمان ها همچنین ممکن است از تاکتیک های تبلیغاتی برای هدف قرار دادن مخاطبان موجود برای حفظ روابط با ارزش و افزایش وفاداری به برند و حفظ مشتری استفاده کنند.

جذب سرمایه گذاران

سرمایه گذاران اغلب علاقه مند به شراکت با برندها و کسب و کارهایی هستند که سابقه اثبات شده موفقیت و سودآوری دارند. تاکتیک های تبلیغاتی ممکن است با افزایش درآمد، ایجاد اعتبار و ارتقای آگاهی از برند، به بهبود درک سازمان در بین سرمایه گذاران کمک کند. این ممکن است منجر به فرصت هایی برای تامین منابع مالی مهم شود.

از رقبا متمایز شود

تاکتیک های تبلیغاتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی ممکن است به برندها و کسب و کارها کمک کند تا خود را از رقبا متمایز کنند. هرچه یک برند یا کسب‌وکار به یاد ماندنی‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان در هنگام فکر کردن به گزینه‌های خرید، ابتدا به آنها فکر کنند.

مطالب مرتبط: تبلیغات متقاعد کننده چیست؟

۳۲ تاکتیک تبلیغاتی

در زیر لیستی از ۳۲ تاکتیک تبلیغاتی موثر که باید در استراتژی‌های فعلی خود پیاده‌سازی کنید، آمده است:

۱. تبلیغات چاپی

برندها و کسب‌وکارها سال‌هاست که از تبلیغات چاپی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند و امروزه نیز این تاکتیک رایج است. مواد چاپی که ممکن است شامل تبلیغات باشد عبارتند از:

۲. تبلیغات دیجیتال

محبوبیت تبلیغات دیجیتال با افزایش نفوذ فناوری بر زندگی روزمره ما افزایش یافته است. برای نیازهای تبلیغاتی خود می توانید از کانال های دیجیتال زیر استفاده کنید:

۳. تبلیغات رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و تبلیغات برای برندها و کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند تا در استراتژی‌های خود بگنجانند. شما می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی همراه با سایر تاکتیک های تبلیغاتی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود از طریق کمپین های تبلیغاتی استراتژیک و پست های تبلیغاتی استفاده کنید.

۴. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی سال‌هاست که وجود داشته و امروزه نیز تاکتیکی مؤثر باقی مانده است. می توانید از تبلیغات تلویزیونی برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق موارد زیر استفاده کنید:

۵. تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی روشی عالی برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص بر اساس عادات شنیداری و موقعیت جغرافیایی آنهاست. می توانید از تبلیغات رادیویی برای تکمیل تلاش های تبلیغاتی خود با قرار دادن تبلیغات در موارد زیر استفاده کنید:

برای مثال، یک جشنواره موسیقی کانتری ممکن است بلیت‌ها و زمان‌های نمایش خود را در ایستگاه رادیویی موسیقی کانتری تبلیغ کند.

۶. خبرنامه ایمیل

خبرنامه ها راهی عالی برای حفظ روابط با مشتریان فعلی شما هستند. می‌توانید از خبرنامه‌ها برای ارسال به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات منظم برای مشترکین خود استفاده کنید تا در بین گزینه‌های خرید آنها مرتبط و به یاد ماندنی باقی بمانید. همچنین می‌توانید از خبرنامه‌ها برای ارسال به‌روزرسانی‌های برند و تبلیغ محصولات یا خدمات جدید استفاده کنید.

۷. پست مستقیم

پست مستقیم شامل ارسال مطالب چاپی به طور مستقیم برای مخاطبان هدف شما است. عملکرد آن مشابه خبرنامه ها است، اما از آنجایی که تبلیغات از طریق نامه های سنتی به دست مشتریان می رسد، هیچ شانسی برای گم شدن اطلاعات شما در هجوم ایمیل ها وجود ندارد و می تواند در متمایز کردن برند شما از رقبا موثرتر باشد.

۸. تماس های سرد

تماس سرد شامل تماس مستقیم با مشتریان جدیدی است که هیچ گونه تعامل قبلی با برند یا کسب و کار شما ندارند تا آنها را از محصولات و خدمات شما مطلع کنید.

مطالب مرتبط: ۱۷ نکته برای تماس سرد موثر (با اسکریپت)

۹. تبلیغات خودرو

تبلیغات خودرو تاکتیکی است که شامل نمایش تبلیغات شما در وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و قطار است. این تکنیک راهی عالی برای ارتقای آگاهی از برند، به یاد ماندنی بودن و دستیابی به مخاطبان زیادی است.

۱۰. پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) شامل همکاری با آژانس های قرار دادن تبلیغات برای درج تبلیغات دیجیتال در صفحات وب مختلف است. سپس هر بار که مشتری روی تبلیغ شما کلیک می کند، به آژانس پول می پردازید. این تاکتیک تبلیغاتی در هدف قرار دادن مخاطبان خاص بر اساس عادات مرور اینترنت آنها موثر است.

به عنوان مثال، یک شرکت غذای حیوانات خانگی ممکن است با یک آژانس درج آگهی شریک شود تا تبلیغات خود را در وبلاگ های حیوانات خانگی و تابلوهای بحث صاحبان حیوانات خانگی درج کند.

۱۱. حمایت مالی

شما می توانید با مارک ها و مشاغل دیگر برای مشارکت در یک حمایت مالی شریک شوید. این تاکتیک یک راه عالی برای ارتقای آگاهی از برند و ایجاد هویت برند ثابت با مشارکت با شرکت های مشابه است. حمایت مالی شامل پرداخت هزینه به یک برند یا کسب و کار برای نمایش محصولات و خدمات شما از طریق پلتفرم های عمومی مانند:

۱۲. تاییدیه ها

تاییدیه ها روشی عالی برای بهبود درک، اعتبار و به یاد ماندنی برند شما هستند. در یک معامله تاییدیه، یک فرد مشهور و با نفوذ به طور مثبت محصولات و خدمات شما را برای مخاطبان هدف شما بررسی می کند:

۱۳. توصیفات و بررسی

نظرات و دیدگاه های مشتریان یک تاکتیک موثر است که ممکن است به شما در ایجاد اعتماد بین مخاطبان هدف کمک کند. بسیاری از مشتریان برای کمک به تصمیم گیری خرید خود به افکار عمومی متکی هستند و گنجاندن نظرات مثبت و توصیفات در مواد تبلیغاتی شما ممکن است مشتریان را متقاعد کند که برند، محصول یا خدمات شما را به جای رقیب انتخاب کنند.

۱۴. مطالعات موردی

مطالعه موردی شبیه به بررسی محصول یا گواهی است، اما شامل تجزیه و تحلیل بیشتر از دیدگاه مشتری است. آنها اغلب عبارتند از:

مطالعات موردی فرصتی را برای مشتریان شما فراهم می کند تا به راحتی ارزش محصول یا خدمات شما را برای زندگی آنها تجسم کنند و اینکه چگونه می تواند برای مشکلات آنها اعمال شود.

۱۵. برنامه های ارجاع

برنامه‌های ارجاع به مشتریان برای ارجاع برند، محصول به خدمات شما به کسی که می‌شناسند، در ازای منفعت پاداش می‌دهند. آنها یک راه عالی برای نشان دادن قدردانی به مشتریان فعلی شما و ارتباط با مشتریان جدید هستند. نمونه هایی از مزایایی که ممکن است برای پاداش دادن به مشتریان خود برای ارجاع آنها استفاده کنید عبارتند از:

۱۶. تعامل با مشتری

تعامل با مشتری مشارکت مخاطبان هدف شما را تشویق می کند. با فراهم کردن فرصتی برای تعامل، ممکن است روابط شخصی بیشتری با مشتریان خود ایجاد کنید و حس اعتماد را تقویت کنید. تعامل با مشتری همچنین یک راه عالی برای انجام تحقیقات بازار با تجزیه و تحلیل مشتریانی است که در پیشنهادات شما شرکت می کنند و چگونه با برند شما تعامل دارند. برای تشویق مشارکت مشتری می توانید:

۱۷. رویدادهای جامعه

رویدادهای انجمن ممکن است در کمک به ارتقاء آگاهی از برند، اعلام به‌روزرسانی‌های مهم برند، راه‌اندازی محصولات یا خدمات جدید و ایجاد روابط طولانی‌مدت با مخاطبان هدف مؤثر باشند. رویدادهای اجتماعی مانند کنفرانس ها، سمینارها، جلسات، نمایشگاه ها، جشنواره ها و بازارها راهی عالی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف و تبلیغ برند یا کسب و کار شما هستند.

۱۸. پخش زنده

مشابه رویدادهای اجتماعی، پخش زنده می‌تواند به شما کمک کند مستقیماً با مخاطبان هدف بزرگ‌تری تعامل داشته باشید، زیرا موقعیت جغرافیایی شما دسترسی شما را محدود نمی‌کند. اشکال دیجیتال رویدادهای اجتماعی مانند وبینارها، پادکست ها و پلتفرم های زنده رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا با مخاطبان هدف بیشتری ارتباط برقرار کنید.

۱۹. جذابیت های عاطفی

جلب توجه به احساسات مخاطبان هدف یک تاکتیک قدرتمند است که می تواند احتمال تکمیل تماس شما را از سوی مشتریان افزایش دهد. معمولاً برندها یا مشاغل از جذابیت عاطفی برای هدف قرار دادن نیازهای مشتری خود استفاده می کنند. این نیازها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۲۰. مکمل ها

تکمیل کردن مخاطب هدف یک تاکتیک تبلیغاتی است که ممکن است برای جلب توجه احساسات مشتریان و ایجاد روابط مثبت از آن استفاده کنید. اغلب، برندها و تجارت ممکن است مشتریان خود را با استفاده از شعارها و شعارها پیاده سازی کنند. مثلاً ممکن است یک ناشر کتاب بگوید: «بچه های باهوش کتاب های ما را انتخاب می کنند».

۲۱. تبلیغات باند

تبلیغات Bandwagon استفاده از یک محصول یا خدمات را به عنوان یک هنجار اجتماعی به تصویر می‌کشد و می‌تواند مخاطبان هدف شما را تشویق کند تا دعوت به عمل شما را تکمیل کنند تا استانداردهای اجتماعی را رعایت کنند.

۲۲. حقایق و آمار

گنجاندن حقایق و آمار در تلاش‌های تبلیغاتی شما می‌تواند به ایجاد اعتبار و ایجاد اعتماد در بین مخاطبان هدف شما کمک کند. گنجاندن داده‌های خاص و قابل اندازه‌گیری برای اثبات ارزش برند، محصول یا خدمات شما می‌تواند به متقاعد کردن مشتریان شما برای تکمیل فراخوان شما کمک کند.

به عنوان مثال، یک برند خمیردندان ممکن است چیزی شبیه به “۹۹٪ دندانپزشکان محصولات ما را ترجیح می دهند” بگوید.

۲۳. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) یک تاکتیک تبلیغاتی است که از داده‌های رفتار محور برای توصیه آنلاین محصولات و خدمات به مخاطبان هدف شما استفاده می‌کند. هوش مصنوعی یک راه عالی برای هدف قرار دادن دقیق‌تر مشتریان بر اساس علایق و عادات اینترنتی آنهاست.

۲۴. مشارکت

مشارکت و برندسازی مشترک، تاکتیک‌های تبلیغاتی هستند که شامل پیوستن به یک برند یا کسب‌وکار مشابه در تلاش‌های تبلیغاتی شما برای ایجاد محتوایی است که مخاطبان هدف دوجانبه سودمند را جذب می‌کند. این یک راه عالی برای گسترش ارتباط با مشتری و ایجاد اعتبار در بین سایر مخاطبان است.

۲۵. گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یک تاکتیک تبلیغاتی است که سیستم پاداش روانی را با برند، محصول یا خدمات شما از طریق تکنیک های بازی مرتبط می کند. ابزارهای رایج گیمیفیکیشن عبارتند از:

۲۶. ابزار

ابزارها شکلی از تعامل با مشتری هستند که به مخاطب هدف شما کمک می کند تا مشکل را حل کند. می‌توانید در تلاش‌های تبلیغاتی خود از ابزارهایی برای تشویق مشتریان برای تکمیل فراخوان استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت بهینه سازی رزومه آنلاین ممکن است یک تحلیلگر رزومه را در سیستم خود قرار دهد تا کاربران را متقاعد کند که خدمات بهبود رزومه خود را خریداری کنند.

۲۷. مواد تغییر کاربری داده شده

مطالب تبلیغاتی با هدف تغییر کاربری محتوای موجودی هستند که شما آنها را به مطالب جدید تبدیل می کنید. این می تواند به حداکثر رساندن تلاش های موجود و حفظ ثبات در تلاش های تبلیغاتی شما کمک کند.

۲۸. ارتباط با رسانه ها

گسترش رسانه ها شامل ارائه اطلاعات در مورد برند، محصول یا خدمات شما به خبرگزاری ها می شود تا آنها محتوایی در مورد برند شما ایجاد کنند که به مخاطبان خود برسد. این یک راه عالی برای گسترش دسترسی به مشتری و ارتقای آگاهی از برند است.

۲۹. حضور مهمان

این تاکتیک تبلیغاتی شامل ارائه اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات شما است تا در تلاش‌های تبلیغاتی سایر برندها و مشاغل مانند صفحات وب، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی و خبرنامه‌ها به نمایش گذاشته شود.

۳۰. واقعیت افزوده

واقعیت افزوده و مجازی به سرعت در حال تبدیل شدن به تاکتیک های محبوبی هستند که توسط متخصصان تبلیغات و بازاریابی استفاده می شود. می‌توانید از نرم‌افزار واقعیت افزوده برای ایجاد تجربیات مشتری مجازی، مانند آشکار کردن پیام‌های پنهان در بیلبوردها و بسته‌بندی محصول خود استفاده کنید.

۳۱. لباس

شما می‌توانید لباس را به عنوان یک تاکتیک تبلیغاتی با قرار دادن تصاویر لوگوی برند خود بر روی اقلام خود طراحی و تولید کنید تا آگاهی از برند، خاطره‌انگیز بودن و دستیابی به مخاطبان زیادی را افزایش دهید.

۳۲. هدف گیری مجدد

هدف گذاری مجدد یک تاکتیک تبلیغاتی است که مستقیماً با مشتریانی که از وب سایت یک برند بازدید کرده اند اما دعوت به عمل را تکمیل نکرده اند، ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، اگر مشتری مواردی را در سبد خرید آنلاین خود گذاشته باشد، می‌توانید ایمیلی ارسال کنید و به او یادآوری کنید که خرید خود را تکمیل کند.

مرتبط: هدف‌گیری مجدد: تعریف و نحوه عملکرد آن (با پرسش‌های متداول)

خروج از نسخه موبایل