نماد سایت ایوسی

۱۰ نوع رویداد شبکه ای که ارزش وقت شما را دارد

رویداد شبکه ای

رویداد شبکه ای

رویدادهای شبکه یک فرصت مهم برای حرفه ای ها برای جمع آوری و ایجاد ارتباط است. برخی از رویدادها ممکن است فرصت‌های معمولی برای ایجاد شبکه باشند، در حالی که برخی دیگر حول یک سخنرانی یا ارائه ساختار می‌شوند. دانستن اینکه چگونه از شرکت در رویدادهای شبکه حداکثر استفاده را ببرید می تواند به شما در رشد شغلی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا رویدادهای شبکه مهم هستند و ۱۰ نوع رویداد شبکه را ارائه می دهیم که ارزش وقت شما را دارد و می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای 

چرا رویدادهای شبکه مهم هستند؟

رویدادهای شبکه می تواند راه مهمی برای ساختن حرفه شما و پیشرفت به سمت اهداف شما باشد. این رویدادها می توانند به شما در انجام موارد زیر کمک کنند:

  • مهارت های جدیدی را برای ارتقاء بیاموزید

  • در شرکت دیگری کار پیدا کنید

  • در مورد انواع دیگر نقش ها در صنعت خود بیاموزید

  • یک مربی پیدا کنید که بتواند به شما در هدایت شغلی کمک کند

مطالب مرتبط: مهارت‌های برتر شبکه‌ای که باید داشته باشید (و نحوه بهبود آنها) 

۱۰ نوع رویداد شبکه

در اینجا ۱۰ نوع رویداد شبکه ای وجود دارد که می تواند به شما در رشد ارتباطات و پیشرفت شغلی شما کمک کند:

۱. ملاقات های ساعت خوش

ملاقات‌های ساعت شاد نوعی رویداد شبکه‌ای معمولی است. معمولا برگزارکنندگان این رویداد بخشی از یک بار یا رستوران را برای گروه شما اجاره می دهند. در طول ساعت شاد، همه می توانند در حین گفتگو با سایر متخصصان، چند نوشیدنی و پیش غذا بخورند. از آنجایی که این یک محیط آرام است، راهی کم ریسک برای شناخت سایر حرفه ای ها در سطح شخصی است.

۲. سمینارهای خاص صنعت

در طول یک سمینار خاص صنعت، می توانید در مورد موضوعات مختلف مرتبط با رشته یا صنعت خود بیاموزید. بسیاری از برگزارکنندگان رویداد زمانی را قبل از سمینار برنامه ریزی می کنند تا بتوانید با سایر متخصصان صحبت کنید. به طور کلی، میان وعده های سبک و تنقلات برای لذت بردن وجود دارد. در طول بخش سمینار، یک متخصص صنعت در مورد یک موضوع به گروه آموزش می دهد. به عنوان مثال، اگر به یک سمینار خاص بازاریابی می روید، ممکن است در مورد موضوعاتی مانند استراتژی های رسانه های اجتماعی، تکنیک های کپی رایتینگ یا بازاریابی ایمیلی بیاموزید.

۳. گروه های مجازی

بسیاری از صنایع یا گروه های مجازی مخصوص شغل وجود دارند که می توانید برای اهداف شبکه به آنها بپیوندید. بسیاری از آنها در وب سایت های رسانه های اجتماعی یا انجمن های آنلاین هستند. این گروه ممکن است از خبرنامه های ایمیل یا پیام های Slack برای اطلاع رسانی به اعضا از رویدادهای مختلف شبکه مجازی استفاده کند. یک نوع معمول ملاقات مجازی زمانی است که یک متخصص صنعت یک ارائه آنلاین از طریق کنفرانس ویدیویی ارائه می دهد. یک سازمان‌دهنده رویداد همچنین ممکن است یک پرسش و پاسخ زنده برگزار کند که در آن می‌توانید در مورد سؤالات خاصی که دارید با سایر متخصصان پیام یا چت ویدیویی داشته باشید.

۴. نمایشگاه های شغلی

نمایشگاه های شغلی رویدادهای شبکه ای عالی برای افرادی هستند که کار خود را شروع می کنند. بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه ها نمایشگاه های شغلی را در طول سال تحصیلی برای حضور دانش آموزان برگزار می کنند. در طول این رویداد، می توانید با نمایندگان چندین شرکت ملاقات کنید. این فرصتی است برای شما که خودتان را معرفی کنید و چند سوال در مورد شرکت بپرسید. بسیاری از کارفرمایان با فرصت‌های شغلی در نمایشگاه‌های شغلی غرفه دارند، که فرصتی عالی برای ارائه رزومه به نمایندگان است تا هنگام درخواست موقعیت، با نام شما آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین راه ها برای یافتن شغل در نمایشگاه مشاغل 

۵. کنفرانس ها / نمایشگاه های تجاری

بسیاری از صنایع کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری را ترکیب می کنند. اساساً، نمایشگاه تجاری زمانی است که مشاغل در یک صنعت خاص می توانند محصولات و خدمات خود را ارائه دهند. نمایشگاه‌های تجاری معمولاً در یک مرکز نمایشگاهی بزرگ برگزار می‌شوند که در آن کسب‌وکارها غرفه‌هایی را با حمایت شرکت برپا می‌کنند. افراد علاقه مند به این محصولات یا خدمات می توانند در هر غرفه یا نمایشگاه با نمایندگان صحبت کنند که این یک راه مفید برای کسب و کارها و مشتریان آنها برای ملاقات حضوری است.

برخی از صنایع بخش کنفرانسی را به نمایشگاه اضافه می کنند. در طول این بخش، مهمانان می توانند در سمینارهای مختلف و سخنرانی های کلیدی مرتبط با صنعت شرکت کنند. بسیاری از این ارائه ها به عنوان ساعات آموزش مداوم به حساب می آیند. این نوع رویداد همچنین به متخصصان فرصتی می دهد تا در یک مکان جمع شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

۶. جلسات صبحانه یا ناهار

در یک جلسه صبحانه یا ناهار، یک سازمان‌دهنده رویداد یک وعده غذایی را برای همه شرکت‌کنندگان آماده می‌کند تا در حین آشنایی با یکدیگر از آن لذت ببرند. هدف از این جلسات می تواند متفاوت باشد. اگر عضو یک گروه هستید، ممکن است برای برنامه ریزی پروژه ها یا بحث در مورد موضوعات مهم ملاقات کنید. در مواقع دیگر، سازمان‌دهنده ممکن است از شخصی برای سخنرانی در رویداد دعوت کند. در طول جلسات صبحانه یا ناهار، می توانید با متخصصان دیگر صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید.

۷. گروه های خدمات اجتماعی

گروه های خدمات اجتماعی جایی هستند که داوطلبان و اهداکنندگان می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. اگر برای یک سازمان غیرانتفاعی کار می کنید، ممکن است در رویدادی مانند این شرکت کنید تا با افرادی که از هدف شما حمایت می کنند، بشناسید. به همین ترتیب، داوطلب شدن برای این نوع رویداد یک راه عالی برای ملاقات با اعضای جامعه و افزایش شبکه مخاطبین شما است. همچنین یک راه عالی برای بازگشت به یک هدف خوب است.

۸. شبکه سرعت

شبکه سرعت راهی برای حرفه ای ها برای برقراری سریع ارتباط با دیگر متخصصان است. مانند دوستیابی سریع، شما یک به یک با حرفه ای دیگر برای مدت زمان مشخصی ملاقات می کنید. در این جلسه می توانید خودتان را معرفی کنید، چند سوال بپرسید و اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارید. حتی ممکن است سازمان دهندگان رویداد به شما اطالعاتی ارائه دهند که در مورد چه چیزی صحبت کنید. پس از اتمام زمان، به سراغ شخص دیگری می روید. بسیاری از دانشکده و دانشگاه‌ها رویدادهای شبکه‌سازی سرعتی را نیز ارائه می‌کنند که در آن دانشجویان می‌توانند به طور مختصر با متخصصان صنعت ملاقات کنند تا مشاوره شغلی دریافت کنند و رزومه خود را به اشتراک بگذارند.

۹. کارگاه ها

کارگاه ها فرصتی برای توسعه مهارت های خود در عین رشد شبکه شما هستند. بیشتر کارگاه ها بر روی یک موضوع یا مهارت خاص تمرکز دارند. در طول یک کارگاه، ممکن است یک ارائه را تماشا کنید یا یادگیری تعاملی بیشتری انجام دهید. به عنوان مثال، اگر قرار بود به یک کارگاه تیم سازی بروید، ممکن است در فعالیت های مختلف تیم سازی شرکت کنید. به همین ترتیب، یک کارگاه برنامه نویسی می تواند فرصتی برای کار بر روی کدنویسی شما باشد و در عین حال از یک متخصص دیگر کمک عملی دریافت کنید.

۱۰. بحث های میزگرد

بحث های میزگرد زمانی است که گروه کوچکی از افراد برای بحث یا مناظره درباره موضوع خاصی گرد هم می آیند. این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن نظرات و افکار خود در حین یادگیری دیدگاه های دیگر است. هدف از بحث های میزگرد تسهیل گفتگوهای محترمانه است. در حالی که شما در حال صحبت هستید، همه بر آنچه می گویید تمرکز می کنند. وقتی نوبت به نفر بعدی می رسد، توجه خود را به او معطوف می کنید. اغلب یک معجون برای سؤالات بعدی و صحبت های پایانی وجود دارد.

چگونه از یک رویداد شبکه بیشترین بهره را ببرید

شرکت در یک رویداد شبکه اولین گام به سوی ملاقات با دیگر متخصصان در زمینه شماست. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از زمان خود در طول یک رویداد حداکثر استفاده را ببرید:

از پیش برنامه ریزی کنید

قبل از رویداد یک مقدمه بنویسید تا وقتی با مردم ملاقات کردید بدانید چه بگویید. کارت ویزیت همراه با اطلاعات تماس فعلی خود داشته باشید.

مهارت های ارتباطی خود را تمرین کنید

تمرین کنید نه تنها خود را به دیگران معرفی کنید، بلکه با دقت به آنچه دیگران می گویند گوش دهید. یکی از ترفندهای به خاطر سپردن اسامی جدید این است که پس از معرفی سریع از نام فرد در مکالمه استفاده کنید.

مرتبط: مهارت های ارتباطی برای موفقیت شغلی

یادداشت بردارید

نام سخنرانانی را که می‌خواهید درباره آنها بیشتر بدانید یا بعد از رویداد با آنها تماس بگیرید، یادداشت کنید. همچنین نکات کلیدی را که در حین ارائه عرضه می شود یادداشت کنید. و تمام یادداشت های خود را در یک مکان یا یک سند نگه دارید تا بعداً مرور آن آسان باشد.

خروج از نسخه موبایل