نماد سایت ایوسی

۲۱ نقش تبلیغاتی از سطح ابتدایی تا مدیریت

تغییر در تبلیغات دیجیتال در راه است

کسب و کارهایی که خواهان رشد هستند ممکن است برند، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. یک تبلیغ خوب می تواند به یک شرکت کمک کند تا به مخاطبان هدف خود برسد و آنها را از طریق خرید آنچه ارائه می دهد، با شرکت درگیر کند. چه خلاق باشید و چه از کار با تجزیه و تحلیل داده محور لذت می برید، ممکن است نقشی برای خود در تبلیغات پیدا کنید.

در این مقاله از ایوسی، تبلیغات را به اشتراک می گذاریم و برخی از نقش های تبلیغاتی را فهرست می کنیم که اگر می خواهید در این صنعت کار کنید، می توانید در نظر بگیرید.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات تنها راهی است که برندها برای خود و محصولات، خدمات و ایده هایشان بازاریابی می کنند. برای انجام یک کمپین تبلیغاتی موثر، افراد زیادی می توانند درگیر باشند. تبلیغات شامل ایجاد محتوا در رسانه مناسب برای مخاطبان مناسب، گرد هم آوردن کپی و تصاویر برای تولید چیزی است که مخاطب را ترغیب به اقدام کند.

یک شرکت ممکن است تبلیغات خود را تولید کند یا یک شرکت تبلیغاتی را استخدام کند که در این نوع ارتباطات تخصص دارد تا برای آنها تبلیغات ایجاد کند. آگهی‌ها می‌توانند در مواد چاپی مانند روزنامه‌ها، مجلات و پست‌های مستقیم، در وب‌سایت‌ها یا در محتوا یا در نوار کناری صفحه و در تلویزیون یا رادیو ظاهر شوند.

اگر می خواهید در زمینه تبلیغات فعالیت کنید، می توانید این نقش ها را در نظر بگیرید:

۱. تصویرگر

میانگین ملی: ۹۵۰۸۵۷۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک تصویرگر نقاشی هایی را برای درج در تبلیغات ایجاد می کند. کار آنها ممکن است در سایر دارایی های برند که مخاطبان تبلیغات می توانند مشاهده کنند نیز نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر یک برند تبلیغاتی را در یک مجله اجرا می‌کند و آگهی از بیننده می‌خواهد که از یک وب‌سایت خاص برای بازخرید پیشنهاد بازدید کند، کار تصویرگر ممکن است در خود آگهی و در صفحه فرود که شامل پیشنهاد است باشد.

۲. طراح وب

میانگین ملی: ۱۰۰۲۵۹۰۹۰  تومان در سال

وظایف اصلی: یک طراح وب مسئول طراحی مجدد و ساخت وب سایت برای مشتریان یا شرکتی است که در آن کار می کنند. آنها معمولاً در HTML، CSS یا سایر زبان های کدنویسی مهارت دارند و با نرم افزارهای طراحی مختلف تجربه دارند. طراحان وب می توانند وب سایتی ایجاد کنند که توانایی نگهداری تبلیغات از شرکت های همکار را داشته باشد یا صفحه فرودی باشد که تبلیغات مخاطبان خود را به بازدید از آن ترغیب می کند. یک طراح وب معمولاً از یک وب سایت از پیش ساخته شده استفاده می کند و تنظیمات طراحی و عملکرد را در آن انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: با طراح وب سایت آشنا شوید

۳. مدیر رسانه های اجتماعی

میانگین ملی: ۱۰۰۹۹۹۱۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر رسانه اجتماعی مسئول ایجاد محتوا، مدیریت کمپین ها، اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی و ایجاد یک جامعه آنلاین است. این شخص در استراتژی آنلاین و هدف قرار دادن گروه های خاصی که بیشترین استقبال را از تبلیغات خاص دارند، تجربه دارد. این افراد معمولاً ارتباطات عالی، خلاق، خوب می نویسند و با روندهای دیجیتال و رسانه های آنلاین همگام هستند.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر رسانه اجتماعی بیاموزید

۴. طراح گرافیک

میانگین ملی: ۱۱۱۷۷۷۰۷۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک طراح گرافیک معمولاً زیر نظر یک مدیر هنری کار می کند و با راهنمایی آنها، برای تبلیغات و سایر دارایی های برند، گرافیک ایجاد می کند. آنها مفاهیم بصری خود را با استفاده از فونت‌ها، تصاویر، رنگ و طرح‌بندی ایجاد می‌کنند که به ایجاد تبلیغات مؤثر و سایر مواد بازاریابی کمک می‌کند که با مخاطب مورد نظر طنین‌انداز شود.

بیشتر بخوانید: درباره طراح گرافیک بیاموزید

۵. متخصص سئو

میانگین ملی: ۱۲۱۰۳۶۴۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک متخصص سئو مسئول بهینه سازی وب سایت ها است تا زمانی که کاربر درخواستی را ارسال می کند، سایت بتواند در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود. هدف از سئو جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت است که امیدواریم بتواند منجر به فروش بیشتر شود. یک متخصص سئو باید هدف جستجوی کاربر را درک کند و از کلمات کلیدی که کاربر با چه کلمات کلیدی جستجو می کند آگاه باشد تا بتواند در قسمت پشتی وب سایت کار کند تا مطمئن شود که صفحات خاصی حاوی کلمات کلیدی هستند.

یک متخصص سئو در تبلیغات مهم است زیرا ممکن است برندها بر اساس میزان ترافیکی که آن وب سایت دریافت می کند، برای فضای یک وب سایت هزینه کنند.

۶. برنامه ریز رسانه

میانگین ملی: ۱۲۶۶۲۵۱۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک برنامه ریز رسانه یا خریدار رسانه تحقیقاتی را انجام می دهد تا مشخص کند که کدام پلتفرم برای اهداف تبلیغاتی یک برند، چه هدف آگاهی از برند یا فروش، بهترین است. یک برنامه ریز رسانه باید اهداف کمپین بازاریابی را درک کند تا بتواند رسانه مناسب را برای تبلیغات انتخاب کند. آنها معمولاً تحلیلی هستند، دانش عمیقی از نحوه عملکرد پلتفرم های رسانه ای خاص دارند و به راحتی در مورد هزینه های تبلیغات برای قرار دادن مذاکره می کنند.

۷. تولید کننده محتوا

میانگین ملی: ۱۲۸۶۱۸۲۰۰  تومان در سال

وظایف اصلی: یک تولید کننده محتوا مسئول ایجاد محتوا برای استفاده در رسانه های مختلف مانند گزارش ها، پست های وبلاگ و اینفوگرافیک است. برخی از تولیدکنندگان محتوا در کپی‌رایتینگ، طراحی گرافیک و عکاسی مهارت دارند و می‌توانند تمام مهارت‌های خلاقانه خود را با هم ترکیب کنند تا محتوای نوشتاری یا بصری برای مخاطب مورد نظر ایجاد کنند. در تبلیغات، یک تولیدکننده محتوا به دلیل توانایی تولید محتوا برای دارایی های چاپی و دیجیتالی که برای مخاطبان تبلیغات جذاب باشد، بسیار ارزشمند است.

۸. کپی رایتر

میانگین ملی: ۱۴۰۳۹۷۲۳۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک کپی‌رایتر ممکن است مسئول نوشتن نسخه‌ای باشد که در یک آگهی تبلیغاتی یا سایر مواد نام تجاری ظاهر می‌شود. کپی رایترها تسلط زیادی به زبان انگلیسی دارند و در املا و گرامر مهارت دارند. آنها همچنین می توانند از طریق کلمات خود پیامی را برای کمک به فروش منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: درباره کپی رایتر بودن بیاموزید

۹. استراتژیست دیجیتال

میانگین ملی: ۱۴۵۶۸۶۳۳۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک استراتژیست دیجیتال مسئول توسعه استراتژی برای برندها است تا بتوانند حضور وب خود را افزایش دهند و محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذارند. یک استراتژیست دیجیتال طرحی را ایجاد می کند که تمام کانال های دیجیتال را با هم ترکیب می کند تا مطمئن شود که پیام منسجم و جذاب برای مخاطب خاص موجود در آن پلت فرم است. این پلتفرم های دیجیتال ممکن است شامل یک وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و موارد دیگر باشد.

۱۰. مجری حساب

میانگین ملی: ۱۵۴۲۰۳۳۷۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر حساب کاربری از نزدیک با مشتریان آژانس تبلیغاتی کار می کند. آنها برای پاسخ به هر گونه سوال یا رفع نگرانی ها، ارائه پیش نویس ها و نسخه های نهایی تبلیغات و حفظ رابطه با مشتری برای ادامه فروش فضای تبلیغاتی آنجا هستند.

۱۱. مدیر ترافیک تبلیغات

میانگین ملی: ۱۵۷۹۷۸۳۸۰  تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر ترافیک تبلیغات با مدیران حساب و سایر کارمندان در بخش بازاریابی یا تبلیغات کار می کند تا تحویل دارایی های کارمندان خلاق به مدیران حساب را تسهیل کند تا آژانس بتواند ضرب الاجل ها را رعایت کند و کار آنها را در جریان نگه دارد.

۱۲. مدیر بازاریابی

میانگین ملی: ۱۶۲۹۲۶۹۸۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر بازاریابی معمولاً به مدیر بازاریابی گزارش می دهد، اگر هر دو سمت در یک شرکت وجود داشته باشد. در حالی که مدیر بازاریابی ممکن است بیشتر روی استراتژی تصویر بزرگ کار کند، مدیر بازاریابی به تیم نزدیک‌تر کار می‌کند و مطمئن می‌شود که همه مواد بازاریابی، از جمله تبلیغات، از استانداردهای برند پیروی می‌کنند. آنها ممکن است بر روند توسعه خلاق نظارت داشته باشند و راه هایی را برای جذب مخاطب و ترغیب آنها به اقدام در مورد تبلیغات بیابند. مدیر بازاریابی ممکن است مسئول بودجه نیز باشد.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر بازاریابی محصول بیاموزید | در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

۱۳. تحلیلگر داده

میانگین ملی: ۱۷۰۵۹۵۰۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک تحلیلگر داده به شرکت کمک می کند تا بفهمد تبلیغات آنها چقدر موثر است. آنها معمولاً به تعامل کاربر با تبلیغ و تعداد بازدیدهایی که تبلیغات دریافت کرده است نگاه می کنند تا تصویری بزرگتر از تأثیرگذاری تبلیغات در تحقق اهداف خود ایجاد کنند. آنها همچنین ممکن است به روندها و داده های قبلی نگاه کنند تا بتوانند توصیه های واقعی را به تبلیغ کنندگان ارائه دهند، که به فرآیند ایجاد تبلیغات آینده کمک می کند.

بیشتر بخوانید: درباره تحلیلگر داده بیاموزید

۱۴. مدیر هنری

میانگین ملی: ۱۷۵۹۱۵۹۲۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر هنری مسئول ایجاد طراحی بخش های بصری یک کمپین تبلیغاتی است و حتی ممکن است تیمی را در این زمینه رهبری کند. آنها سبک تبلیغات را مشخص می کنند و تصاویر یا سایر عناصر بصری را که در طراحی گنجانده می شود انتخاب می کنند. طرح های آنها ممکن است در تبلیغات تلویزیون، وب سایت ها، بیلبوردها یا بسته بندی محصولات گنجانده شود. یک مدیر هنری خلاق است، با تایپوگرافی و چاپ آشنا است، از نرم افزارهای مختلف طراحی دانش دارد و با روندهای طراحی فعلی به روز می شود.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر هنری بیاموزید

۱۵. توسعه دهنده وب

میانگین ملی: ۱۷۸۲۶۷۶۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک توسعه دهنده وب با یک طراح وب تفاوت دارد زیرا توسعه دهنده برنامه نویسی است که می تواند وب سایت هایی را از ابتدا ایجاد کند، کدهایی را به HTML، CSS یا سایر زبان های برنامه نویسی بنویسد و فریم های سیمی ایجاد کند. یک توسعه‌دهنده وب می‌تواند مطمئن شود که طرح‌بندی وب‌سایت دارای قسمت‌هایی برای تبلیغات است و می‌تواند به بازدیدکننده کمک کند تا به خوبی در ویژگی‌ها و اطلاعات وب‌سایت حرکت کند.

بیشتر بخوانید: درباره توسعه دهنده وب بیاموزید

۱۶. استراتژیست برند

میانگین ملی: ۱۸۲۱۶۰۶۹۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک استراتژیست برند مسئول درک روندهای فعلی بازار، تحقیق در مورد داده های صنعت و توسعه استراتژی هایی برای یک برند است که به آنها در فروش محصول یا خدمات یا افزایش آگاهی از برند و حفظ مخاطب کمک می کند. یک استراتژیست برند بر اساس دانش صنعت خود، توصیه هایی را به شرکتی ارائه می کند که چگونه می توانند و باید خود را در بازار قرار دهند، صدای برندشان چگونه باید باشد، رنگ هایی که بیشترین طنین انداز را در بین مخاطبان خود دارند و موارد دیگر.

۱۷. مدیر پروژه

میانگین ملی: ۱۹۶۵۵۰۲۲۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر پروژه در تبلیغات به تیم کمک می کند تا به ضرب الاجل پروژه پایبند باشد. آنها ممکن است با اعضای تیم کار کنند و وظایف و موعد مقرر را تعیین کنند تا همه بخش‌های فرآیند ایجاد تبلیغات آنطور که باید پیش برود و تیم بتواند آگهی را به درخواست مشتری تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر پروژه بیاموزید

۱۸. توسعه دهنده برنامه

میانگین ملی: ۲۰۷۷۹۱۲۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: توسعه‌دهنده برنامه برنامه‌نویسی است که برنامه‌های دیجیتالی را ایجاد می‌کند که روی رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شوند. آن‌ها فرآیند طوفان فکری برنامه و نحوه طراحی آن را طی می‌کنند، زبان کدنویسی را برای ایجاد برنامه می‌نویسند و سپس برنامه را آزمایش می‌کنند تا مطمئن شوند کار با آن برای کاربر آسان است. یک توسعه‌دهنده برنامه معمولاً تجربه‌ای در زمینه وایرفریم و برنامه‌نویسی و زبان‌های کدنویسی دارد. آنها همچنین با فناوری همگام هستند تا بتوانند برنامه هایی ایجاد کنند که روی پلتفرم های مختلف به خوبی کار کنند.

۱۹. مدیر بازاریابی

میانگین ملی: ۲۲۵۶۹۲۴۸۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر بازاریابی ممکن است به مدیر خلاق گزارش دهد و آنها مسئول مدیریت یک تیم کوچکتر یا یک پروژه بزرگ هستند. آنها ممکن است با طراحی گرافیک، استراتژی، روابط عمومی یا سایر اعضای تیم کار کنند تا مطمئن شوند که فرآیند بازاریابی به خوبی پیش می رود.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر بازاریابی بودن بیاموزید

۲۰. طراح UX

میانگین ملی: ۲۳۱۸۷۱۴۲۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک طراح تجربه کاربر (UX) مسئول اطمینان از اینکه چگونه چیزی برای کاربر بهینه عمل می کند، است. آنها با ایجاد نقشه ای برای نحوه جریان سایت یا برنامه تلفن همراه از یک صفحه یا صفحه به صفحه دیگر بسته به اقدامات کاربر شروع می کنند. آنها به جزئیات توجه دارند و هدفشان ایجاد یک پلتفرم ارزشمند و موثر برای کاربر نهایی است.

بیشتر بخوانید: درباره طراح UX بیاموزید

۲۱. مدیر خلاق

میانگین ملی: ۲۴۵۹۱۱۳۷۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر خلاق بخش بسیار مهمی از یک تیم بازاریابی یا تبلیغاتی است زیرا آنها تیم را در تمام این نقش‌های خلاقانه و حیاتی هدایت می‌کنند تا تبلیغات، استراتژی و راه‌حل‌ها را برای برند یا مشتریان ارائه دهند. مدیر خلاق اطمینان حاصل می کند که تمام کارهای تیم آنها با برندسازی مطابقت دارد و از استراتژی پیروی می کند. آنها به تیم خود راهنمایی می کنند، به آنها کمک می کنند طرح های خود را مفهومی کنند و به آنها در رشد مهارت های خود کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر خلاق بیاموزید

خروج از نسخه موبایل