بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغ کسب و کار در گوگل: نکات مهم برای موفقیت

نحوه بهبود CTR تبلیغات گوگل

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیجیتال مارکتینگ یک ابزار ارزشمند در بازار خرده فروشی امروزی است. استفاده از ابزاری مانند Google Ads می تواند به بهبود آگاهی مشتری از برند شما، افزایش فروش کلی و ارائه بسیاری از مزایای دیگر کمک کند. در نظر بگیرید که چگونه اجرای تبلیغات در گوگل می تواند استراتژی بازاریابی آنلاین شما را با این نکات و بهترین شیوه ها برای اجرای کمپین تبلیغاتی گوگل بهینه کند.

ناوبری سریع

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل نوعی بازاریابی در موتورهای جستجو است که به آن تبلیغات پرداخت به ازای کلیک می گویند. هنگامی که مشتریان بالقوه کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند، شرکت ها از تبلیغات گوگل برای رتبه بندی وب سایت کسب و کار خود در بالای صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP استفاده می کنند. شرکتی که از Google Ads برای ارتقای رتبه وب سایت خود استفاده می کند، تنها در صورتی هزینه تبلیغ را پرداخت می کند که مشتری بالقوه روی پیوند کلیک کند.

مرتبط: ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل (نرخ کلیک)

Google Ads از اطلاعات زیر استفاده می کند تا بداند چه زمانی باید آگهی شرکت شما را در SERP فهرست کند:

  • کلید واژه ها
  • محتوای تبلیغ و کپی کنید
  • نوع دستگاه (کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت)
  • زمان
  • محل

با این اطلاعات، Google Ads فهرستی از وب‌سایت‌هایی را که به احتمال زیاد اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار دارند، به شخصی که جستجو را آغاز کرده است، می‌دهد. چند نتیجه اول فهرست شده دارای یک کادر سبز کوچک با کلمه “Ad” در سمت چپ URL است. این نتایج Google Ads هستند. لیست باقی مانده از نتایج ارگانیک است، به این معنی که آنها در صفحه نتایج موتور جستجو منحصراً بر اساس اطلاعات وب سایت خود به جای استفاده از تبلیغات Google رتبه بندی می شوند.

تبلیغات گوگل تقریباً شبیه به نتایج جستجوی ارگانیک است. تنها تفاوت آنها در قرار دادن آنها در صفحه و جعبه کوچکی است که نشان می دهد نتیجه یک تبلیغ است. Google Ads فقط از متن استفاده می کند که هیچ تصویر یا عکسی در SERP وجود ندارد.

مطالب مرتبط:  چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

مزایای تبلیغات یک کسب و کار در گوگل

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، و به ویژه بازاریابی موتورهای جستجو، استراتژی های تبلیغاتی موثر برای بسیاری از شرکت ها هستند. کسب و کار شما می تواند از مزایای استفاده از تبلیغات در Google بهره مند شود. تبلیغات گوگل:

  • ترافیک را افزایش می دهد:  هر کلیک روی تبلیغات گوگل شما مشتریان بالقوه را به وب سایت شما می آورد.
  • فروش را افزایش می دهد:  هر چه افراد بیشتری وب سایت و محصولات شما را ببینند، احتمال افزایش فروش شما بیشتر می شود.
  • مشتریان علاقه مند را هدف قرار می دهد: زمانی که مشتری کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا محصول شما را جستجو می کند، وب سایت شما به عنوان یک نتیجه SERP نمایش داده می شود.
  • آگاهی از برند را افزایش می دهد:  هرچه تبلیغات شما بیشتر ظاهر شود، مشتریان با برند شما آشناتر می شوند.
  • حداقل هزینه:  شما فقط زمانی پرداخت می کنید که مشتری روی تبلیغ شما کلیک کند.
  • معیارهای ردیابی: استفاده از معیارهای Google Ad آسان است، بنابراین می توانید نحوه عملکرد کمپین خود را پیگیری کنید.
  • قابل تنظیم:  می‌توانید تمام جنبه‌های کمپین Google Ads خود را در هر زمان تنظیم کنید تا پتانسیل بازاریابی خود را بهینه کنید.
  • از بزرگترین موتور جستجو استفاده می کند:  با استفاده از Google Ads وب سایت شما در پرکاربردترین موتور جستجوی جهان پست می شود.

مطالب مرتبط: چگونه در سال ۲۰۲۲ یک بازاریاب دیجیتال شویم؟

بهترین روش ها و نکات برای شروع کار با Google Ads

شروع به کار در تبلیغات گوگل یک فرآیند ساده است. از این بهترین شیوه ها برای ایجاد حساب کاربری و یک کمپین موثر استفاده کنید:

  • یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای راه اندازی حساب کاربری خود به آدرس ایمیل و وب سایت شرکت خود نیاز دارید.
  • یک کمپین راه اندازی کنید. تبلیغات گوگل به شما امکان می دهد کمپین های مستقلی برای محصولات یا خدمات مختلف ایجاد کنید. هنگام ایجاد هر کمپین برای حداکثر کارایی، استراتژی داشته باشید.
  • بودجه خود را تنظیم کنید. تعیین کنید چه مقدار پول می خواهید در کل و برای هر کمپین خرج کنید.
  • اهداف خود را مشخص کنید. Google Ads چندین گزینه هدف مختلف، مانند تولید سرنخ، آگاهی از نام تجاری و ارتقای برنامه را برای کمک به مدیریت بهتر کمپین شما ارائه می دهد.
  • از کلمات کلیدی موثر استفاده کنید. در مورد موثرترین کلمات کلیدی برای محصول یا خدمات خود تحقیق کنید تا با کمپین تبلیغاتی گوگل مرتبط شوید.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی اولیه گوگل شما نیازمند تحقیق و توجه است. مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی خود را از زمان ایجاد کمپین اولیه با این نکات به حداکثر می رسانید:

یک مطلب قوی بنویسید

از آنجایی که Google Ads فقط متنی را بدون تصویر منتشر می کند، مطلب موجود در آگهی شما باید جذاب باشد. زمان و تحقیق را به ساختاربندی بهترین نسخه تبلیغاتی ممکن برای کمپین تبلیغاتی گوگل خود اختصاص دهید.

بازار هدف خود را تحقیق کنید

بدانید که کدام زبان و ارائه محصول بیشتر برای بازار هدف شما جذابیت دارد. این اطلاعات برای انتخاب کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط است و به شما کمک می کند تا یک نسخه تبلیغاتی موثر و فریبنده برای تبلیغات واقعی Google که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شود بنویسید.

بهینه سازی برای کاربران موبایل

اگر تعداد زیادی از تبدیل‌های شما از کاربران تلفن همراه است، یک کمپین فقط برای تلفن همراه اجرا کنید. به این ترتیب، آنها به طور خودکار به یک صفحه فرود سازگار با موبایل هدایت می شوند و شانس ماندن و مطالعه محصولات شما را افزایش می دهند.

از بازاریابی مجدد استفاده کنید

گوگل دارای ویژگی بازاریابی مجدد است که به شما امکان می دهد مشتریانی را که قبلاً با وب سایت شما تعامل داشته اند، چه از طریق Google Ads یا نه، هدف قرار دهید. این یک راه عالی برای تمرکز بر تبدیل و استفاده از داده های Google برای کمک به بهبود نتایج است.

مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی مجدد

پیوند به صفحه فرود مربوطه

اطمینان حاصل کنید که زبانی که در Google Ad خود استفاده می کنید با زبان صفحه فرود شما مطابقت دارد. می دانید که مشتری علاقه مند از زمانی که روی پیوند کلیک کرده است، زبان تبلیغ را پسندیده است، بنابراین استفاده از زبان مشابه یا مشابه در وب سایت شما احتمال خرید را افزایش می دهد.

شامل کلمات کلیدی منفی

Google Ads به شما امکان می دهد کلماتی را که نباید تبلیغات شما را تحریک کنند، درج کنید، به نام کلمات منفی. مطمئن شوید که اینها را علاوه بر کلمات کلیدی اضافه کنید تا ویژگی کمپین تبلیغاتی خود را افزایش دهید.

تمام فیلدها را پر کنید

شما می توانید تعداد زیادی از کلمات کلیدی، برنامه های افزودنی، انواع تبلیغات و اطلاعات دیگر را برای بهبود شانس نمایش آگهی خود برای مشتریان بسیار علاقه مند قرار دهید. هرچه اطلاعات بیشتری به تبلیغات گوگل بدهید، احتمال تطابق شما با سرنخ هایی که به مشتری تبدیل می شوند، بیشتر می شود.

مرتباً دوباره تنظیم کنید

معیارهای Google Ads خود را در فواصل زمانی منظم ارزیابی کنید. عناصر مختلف کمپین خود را در صورت نیاز تنظیم کنید تا سودآوری خود را به حداکثر برسانید. شما می توانید هر زمان که بخواهید در هر جنبه ای از کمپین خود تغییراتی ایجاد کنید، بنابراین بهینه سازی کمپین تبلیغاتی گوگل در طول زمان آسان است.

چه کسی را برای مدیریت حساب Google Ads خود استخدام کنید

استخدام یک مدیر بازاریابی دیجیتال یا یک مدیر تبلیغات را برای مدیریت حساب Google Ads برای تجارت خود در نظر بگیرید. با طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی موجود برای هر کمپین تبلیغاتی گوگل، مدیریت آن به تنهایی و بدون کمک یک کارمند مشخص می تواند به سرعت زمان بر شود.

مسئولیت های اصلی مدیران بازاریابی دیجیتال شامل مدیریت مفهوم، اجرا و مدیریت تمام استراتژی های بازاریابی دیجیتال است. اغلب، این شامل نظارت بر سایت های رسانه های اجتماعی، بهینه سازی زبان وب سایت و مدیریت سایر استراتژی های تبلیغات دیجیتال است.

مدیران تبلیغات بازاریابی سنتی و دیجیتال را برای یک شرکت انجام می دهند. آنها ممکن است علاوه بر مدیریت صفحات رسانه های اجتماعی، وب سایت شرکت و سایر رسانه های دیجیتال، تبلیغات چاپی و رادیویی را نیز ساختار دهند.

اینکه یک مدیر بازاریابی دیجیتال یا یک مدیر تبلیغات برای کمپین تبلیغاتی گوگل شما موثرتر باشد بستگی به چند عامل دارد، مانند اندازه شرکت شما، برنامه بازاریابی کلی و اهداف گوگل ادز. اگر بازاریابی خود را بین رسانه های سنتی و دیجیتال تقسیم کنید، یک مدیر تبلیغات ممکن است بهترین باشد. از طرف دیگر، اگر بیشتر تبلیغات خود را از طریق رسانه های دیجیتال انجام می دهید، یک مدیر بازاریابی دیجیتال ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

مطالب مرتبط: مدارک و مشاغل تبلیغاتی نحوه کار در تبلیغات

سوالات متداول در مورد تبلیغات گوگل

این پرسش‌ها و پاسخ‌های متداول را در نظر بگیرید تا به شما در درک بهتر نحوه عملکرد Google Ads کمک کند:

آیا تبلیغات گوگل رایگان است؟

تبلیغات گوگل نوعی تبلیغات به نام پرداخت به ازای کلیک یا PPC است. وقتی مشتری روی تبلیغ آنها کلیک می کند، کسب و کارها به گوگل پول می پردازند. سیستم قیمت گذاری به شما این امکان را می دهد که یک بودجه مشخص برای روز، هفته یا ماه تعیین کنید. وقتی به آن بودجه رسیدید، گوگل دیگر تبلیغ شما را نمایش نمی دهد. شما می توانید بودجه خود را در هر زمانی افزایش یا کاهش دهید تا نیازهای بازاریابی خود را برآورده کنید.

هزینه درج آگهی در گوگل چقدر است؟

قیمت استفاده از تبلیغات گوگل بسته به عوامل مختلفی مانند کلمات کلیدی، بودجه کلی و کل کلیک ها متفاوت است. معمولاً برای هر کلیک یک تبلیغ در گوگل بین ۱ تا ۲ دلار هزینه دارد.

چگونه می توانم یک کسب و کار را در گوگل تبلیغ کنم؟

برای شروع استفاده از Google Ads، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای کسب و کار خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. یک کمپین جدید در تبلیغات گوگل ایجاد کنید.
  3. نوع کمپین و اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید.
  4. به کمپین خود یک نام بدهید و یک شبکه برای کمپین انتخاب کنید.
  5. بودجه کمپین خود را تعیین کنید.
  6. پسوندهای تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید.
  7. گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی بهینه را شناسایی کنید.
  8. یک نسخه تبلیغاتی تاثیرگذار بنویسید.
  9. کمپین تبلیغاتی گوگل خود را راه اندازی کنید.
  10. جنبه های کمپین را در صورت نیاز برای حداکثر بازگشت سرمایه تنظیم کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *