بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

رسانه‌های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی نسل‌های اخیر تبدیل شده‌اند که از این پلت‌فرم‌ها برای دنبال کردن آخرین روندها و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با دوستان و غریبه‌ها استفاده می‌کنند. محبوبیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی به شکل‌های جایگزین تبلیغات، مانند بازاریابی تأثیرگذار، منجر شده است.

در این مقاله از ایوسی، مروری بر این شکل مؤثر و مدرن بازاریابی ارائه می‌کنیم و نحوه استفاده از استراتژی بازاریابی تأثیرگذار را توضیح می‌دهیم.

مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از اینفلوئنسرها برای ذکر و تایید برندها و محصولات استفاده می کند. اینفلوئنسرها تولیدکنندگان محتوا هستند که در حوزه های مربوطه خود متخصص هستند و توانسته اند دنبال کنندگان آنلاین زیادی ایجاد کنند. این واقعیت که اینفلوئنسرها برندهای خود را حول محورهای خاص مانند مد، سلامت، سفر یا آخرین فناوری می‌سازند، به این معنی است که پیروانی را جذب می‌کنند که علایق مشترکی دارند. به این ترتیب، اینفلوئنسرها با مخاطبان هدف آماده ای می آیند که برندها می توانند از آنها به نفع خود استفاده کنند.

در این شکل از بازاریابی، شرکت‌ها به اینفلوئنسرهایی نزدیک می‌شوند که بر حوزه‌های تخصصی مرتبط تمرکز می‌کنند تا برندهای خود را در کانال‌های مختلف تأیید کنند. به عنوان مثال، یک برند ممکن است از یک اینفلوئنسر مد بخواهد که لباس هایش را بپوشد و عکس ها یا ویدیوها را در فید رسانه های اجتماعی خود پست کند. از آنجایی که مخاطبان هدف به اینفلوئنسر اعتماد دارند، ممکن است تمایل بیشتری به خرید لباس داشته باشند. بنابراین، اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل ارتباط اینفلوئنسرها با پیروان خود مؤثر است.

مطالب مرتبط: راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر: چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم

انواع اینفلوئنسرها

قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر برای شرکت خود، باید انواع مختلف اینفلوئنسرها را بشناسید. اندازه و نوع مخاطبی که می‌خواهید هدف قرار دهید، نوع رابطه‌ای که می‌خواهید با مخاطبان خود داشته باشید، کانال‌هایی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید و بودجه شما چند مورد از ملاحظات مربوط به انتخاب اینفلوئنسر مناسب هستند. در اینجا انواع اینفلوئنسرهایی وجود دارد که می توانید با آنها همکاری کنید:

  • میکرو اینفلوئنسر: میکرو اینفلوئنسرها دنبال کننده های کمتری (از هزاران تا ده ها هزار نفر) دارند، به این معنی که آنها با فالوورهای خود بسیار بیشتر از اینفلوئنسرهای با مخاطبان بزرگتر در ارتباط هستند. اگر می‌خواهید ارتباط نزدیکی با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید، یک میکرو اینفلوئنسر انتخاب خوبی است، زیرا وقتی نوبت به بازخورد یا سؤال در مورد محصول شما می‌رسد، مستقیماً با دنبال‌کنندگان درگیر می‌شود. این اینفلوئنسرها تمایل دارند در کانال‌های مختلف از جمله رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و انجمن‌ها حضور داشته باشند که گزینه‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • اینفلوئنسر سلبریتی: همانطور که از نام آن پیداست، این اینفلوئنسرها افراد مشهوری هستند، به این معنی که تعداد فالوورهای زیادی دارند که ممکن است به میلیون ها نفر برسد. به دلیل حجم زیاد مخاطبان افراد مشهور، این احتمال وجود دارد که همه آنها با توصیف مخاطب هدف شما مطابقت نداشته باشند. با این حال، یک سلبریتی دارای اقتدار زیادی است و مطمئناً با فالوورهای زیاد خود از برند شما آگاهی ایجاد می کند. اینفلوئنسرهای مشهور همچنین تمایل دارند در رسانه های مختلف از جمله تلویزیون، تبلیغات، رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها حضور داشته باشند.
  • اینفلوئنسر وبلاگ: اینفلوئنسر وبلاگ، وبلاگ نویسی است که تعداد فالوورهای زیادی دارد که گاهی به میلیون ها نفر می رسد. با این حال، اینفلوئنسرهای وبلاگ تمایل دارند بر روی جایگاه های خاص تمرکز کنند، بنابراین شما در اینجا این فرصت را دارید که به مخاطبان هدف زیادی دست پیدا کنید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس خانگی ممکن است برای یک شرکت رنگ مناسب باشد، زیرا آنها احتمالاً مخاطبان زیادی دارند که همچنین علاقه مند به خرید محصولات برای بازسازی خانه خود هستند.
  • اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی: همانطور که در مورد اینفلوئنسرهای وبلاگ وجود دارد، اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی با مخاطبانی از هزاران تا میلیون ها نفر همراه هستند. همانطور که از نام آن پیداست، این تأثیرگذاران به طور انحصاری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پست می گذارند.
  • رهبر عقیده کلیدی: رهبران نظرات کلیدی در یک موضوع تخصصی در یک زمینه تخصصی متخصص هستند. به این معنی که به جای نوشتن فقط در مورد سلامتی، یک رهبر نظر کلیدی ممکن است روی یک بیماری نادر یا یک رژیم غذایی جدید تمرکز کند. این متخصصان تمایل دارند در چندین کانال حضور داشته باشند و تعداد دنبال کنندگان آنها نیز می تواند به میلیون ها نفر برسد.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

چگونه یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنیم

توسعه یک استراتژی بازاریابی تاثیرگذار نیازمند برنامه ریزی و تحقیق دقیق است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه شروع یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد:

  1. اهداف خود را تعیین کنید.
  2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  3. در مورد بودجه تصمیم بگیرید.
  4. یک تأثیرگذار انتخاب کنید.

۱. اهداف خود را تعیین کنید

اولین گام برای ایجاد یک استراتژی موفق شامل تعریف آنچه می خواهید با کمپین به دست آورید است. این نوع تأثیرگذار انتخابی شما را تعیین می‌کند و معیارهایی را که برای شکل‌دهی به کمپین و اندازه‌گیری موفقیت نهایی آن نیاز دارید، ارائه می‌کند. به عنوان مثال، کمپینی که بر افزایش آگاهی از برند یا فروش متمرکز است، با کمپینی که در آن وفاداری مشتری را هدف قرار می دهید یا می خواهید برای ایجاد سرنخ های بیشتر در آن فعالیت کنید، متفاوت است.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

۲. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

درک مخاطبان هدف شما یک نکته کلیدی در هر استراتژی بازاریابی است که مانند اهداف شما، تمام جنبه های دیگر کمپین شما را تعیین می کند. قبل از اینکه به برنامه ریزی خود ادامه دهید، مدتی را صرف تعریف واضح مخاطبان خود کنید.

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای تعریف بازار هدف خود بردارید. به عنوان مثال، می توانید به پایگاه مشتری فعلی خود نگاه کنید تا متوجه شوید که چه نوع فردی به سمت محصول شما جذب می شود، و همچنین می توانید بررسی کنید که مشتریان رقیب شما چه کسانی هستند. همچنین، در نظر بگیرید که کدام جمعیت ممکن است بیشترین نیاز را برای سرمایه گذاری روی محصول شما داشته باشد. این شامل در نظر گرفتن عواملی مانند سن، مکان، درآمد، تحصیلات، وضعیت رابطه و جنسیت است. علاوه بر این، به این فکر کنید که فردی که ممکن است به سمت محصول شما کشیده شود، چه نوع شخصیت، سبک زندگی و ارزش هایی خواهد داشت.

۳. در مورد بودجه تصمیم بگیرید

بودجه شما یکی دیگر از عوامل تعیین کننده برای تصمیم گیری در مورد استراتژی بازاریابی تأثیرگذار شما است. به عنوان مثال، استفاده از اینفلوئنسر مشهور احتمالاً بسیار بیشتر از اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی با تنها چند هزار دنبال کننده هزینه خواهد داشت. به همین دلیل مهم است که ابتدا اهداف خود را تعریف کنید. اگر هدف شما ایجاد وفاداری و ایجاد رابطه نزدیک با گروه خاصی از افراد است، احتمالاً نیازی به تعامل با یک تأثیرگذار مشهور ندارید.

عامل دیگری که بر بودجه شما تأثیر می گذارد این است که چگونه قصد دارید برند خود را تبلیغ کنید. در اینجا چند نمونه هستند:

  • هدایا: این استراتژی شامل ارائه محصولات به صورت رایگان به اینفلوئنسرها است تا بتوانند آنها را برای شما بررسی و تبلیغ کنند.
  • پست مهمان: پست مهمان زمانی است که یک اینفلوئنسر به شما اجازه می دهد محتوای خود را در پلتفرم خود مشارکت دهید.
  • اشاره‌های رسانه‌های اجتماعی: این یک استراتژی است که در آن به یک اینفلوئنسر پول می‌دهید تا برند شما را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کند و نام آن را ذکر کند.
  • کدهای تخفیف: شما همچنین می توانید اینفلوئنسرها را با کدهای تخفیف برای محصولات خود ارائه دهید که آنها می توانند برای تبلیغ برند شما در بین مخاطبان خود توزیع کنند.
  • وابسته ها: با این استراتژی، اینفلوئنسرها از هر فروش که انجام می دهند، درصد مشخصی کسب می کنند.
  • مسابقات و هدایا: شما می توانید با ارائه مسابقات و هدایایی که اینفلوئنسرها با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند، نسبت به برند خود آگاهی ایجاد کنید.
  • تصاحب اینفلوئنسر: با استفاده از این استراتژی، دسترسی اینفلوئنسر به حساب های رسانه های اجتماعی خود را برای مدت زمان مشخصی فراهم می کنید.

همانطور که می بینید، این استراتژی های مختلف به بودجه های متفاوتی نیاز دارند. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند صرفاً الهام‌بخش اینفلوئنسرها باشند تا بتوانند به‌جای پرداخت هزینه برای خدمات خود، برند خود را تبلیغ کنند.

۴. یک تأثیرگذار انتخاب کنید

هنگامی که بدانید می خواهید با کمپین خود به چه چیزی برسید، مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و بودجه شما چقدر است، می توانید اینفلوئنسر خود را انتخاب کنید. ملاحظات اصلی شما باید جایگاه اینفلوئنسر، اندازه فالوورهای آنها، میزان هزینه آنها و کانال هایی باشد که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید اینفلوئنسر ایده آل خود را پیدا کنید. می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به دنبال تأثیرگذارانی باشید که قبلاً در مورد محصولات یا محصولات مشابه شما صحبت می‌کنند. برای آسان‌تر کردن این فرآیند، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای فهرست‌بندی استفاده کنید یا می‌توانید در پلتفرم‌های اجتماعی جستجوی هشتگ انجام دهید.

بهترین نحوه تماس با اینفلوئنسر به نوع اینفلوئنسر بستگی دارد. وقتی صحبت از میکرو اینفلوئنسرها به میان می آید، اگر مستقیماً در صفحات اجتماعی به آنها پیام دهید، احتمالاً پاسخی دریافت خواهید کرد. از سوی دیگر، اینفلوئنسرهایی که دنبال کنندگان زیادی دارند و تجربه همکاری با برند دارند، ممکن است برای این منظور اطلاعات تماس را در پروفایل خود فهرست کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *