بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ نکته برای بهبود ارگونومی ایستگاه کاری

بهبود ارگونومی ایستگاه های کاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تقریباً هر کسب و کاری می تواند از توجه به ارگونومی هنگام طراحی فضای کاری برای کارکنان سود ببرد. ارگونومی یک فرآیند علمی است که نیازهای کارکنان را هنگام سازماندهی یک اداره یا نوع دیگری از محیط کار در نظر می گیرد. یکی از راه‌های در نظر گرفتن ارگونومی در محل کار، استفاده از ارگونومی ایستگاه کاری برای سازماندهی محل کار فردی است که ممکن است شامل میز، صندلی و فناوری شما باشد.

در این مقاله از ایوسی، ارگونومی ایستگاه های کاری را تعریف می کنیم و هفت نکته را بررسی می کنیم که به شما در بهبود وضعیت خود کمک می کند.

ارگونومی ایستگاه کاری چیست؟

ارگونومی ایستگاه کاری به انجام اقدامات خاص برای راه اندازی یک فضای کاری با توجه به نیازهای شخصی یک کارمند اشاره دارد. این می تواند شامل توجه به جزئیات کوچک هنگام تنظیم یک فضای کاری باشد، مانند محل قرارگیری میز، نوع صندلی که ممکن است استفاده کنید و معمولاً چه وظایف شغلی دارید. با پیشرفت تکنولوژی، ارگونومی ایستگاه های کاری نیز وجود دارد که میزان زمانی را که یک کارمند صرف تماشای صفحه یا تایپ روی صفحه کلید می کند را در نظر می گیرد.

شما می توانید ارگونومی ایستگاه کاری خود را با در نظر گرفتن اینکه چگونه هر یک از این عناصر ممکن است بر بهره وری شما تأثیر بگذارد و محیط اطراف خود را برای راحتی بیشتر تنظیم کنید، بهبود بخشید. شرکت ها همچنین می توانند محل کار خود را با در نظر گرفتن این جزئیات طراحی کنند تا اطمینان حاصل شود که هر کارمند در یک دفتر راحت است و می تواند کارآمد کار کند.

مطالب مرتبط: محیط کار مثبت: تعریف و خصوصیات

مزایای بهبود ارگونومی ایستگاه های کاری

صرف زمان برای بهبود ارگونومی ایستگاه های کاری در یک دفتر می تواند برای شما و همچنین همکارانتان مفید باشد. این به این دلیل است که در نظر گرفتن ارگونومی ایستگاه کاری به هر یک از شما اجازه می دهد تا نیازهای فردی خود را در نظر بگیرید و به آنها پاسخ دهید.

یکی دیگر از مزایای بهبود ارگونومی ایستگاه کاری این است که می تواند وضعیت شما را اصلاح کند، به خصوص اگر صندلی خود را تنظیم کنید یا نحوه نشستن خود را تنظیم کنید. این می تواند راحتی را افزایش دهد و خطر ابتلا به شرایطی مانند تونل کارپال و گرفتگی عضلات را کاهش دهد.

بهبود ارگونومی ایستگاه های کاری همچنین می تواند به بهره وری یک شرکت در کل کمک کند، زیرا محیط کار را به گونه ای بهبود می بخشد که به کارمندان کمک می کند وظایف کاری خود را به نحو احسن انجام دهند، مانند ایجاد فرصت برای استراحت بیشتر از رایانه یا ارائه صندلی های راحت تر.

مطالب مرتبط: ۱۰ ایده برنامه سلامت کارکنان برای رفاه شرکت

۷ نکته برای بهبود ارگونومی ایستگاه کاری

در اینجا هفت نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود ارگونومی ایستگاه کاری خود استفاده کنید:

۱. صفحه کلید و ماوس خود را به خود نزدیک کنید

یکی از رایج‌ترین چالش‌هایی که ارگونومی ایستگاه‌های کاری می‌تواند به کاهش آن کمک کند، عادت بسیاری از کارمندان است که هنگام کار روی میز خود خم می‌شوند. این نوع پوسچر به مرور زمان می تواند منجر به آسیب به کمر یا گردن شود، بنابراین یادگیری نحوه نشستن با حمایت بیشتر می تواند خطر را کاهش دهد و کار با کامپیوتر را راحت تر کند.

یک راه موثر برای دستیابی به وضعیت بهتر از طریق ارگونومی ایستگاه کاری این است که صفحه کلید و ماوس خود را روی میز خود به خود نزدیکتر کنید، زیرا این کار می تواند فاصله ای که برای استفاده از رایانه خود نیاز دارید را کاهش دهد و به شما امکان می دهد در حالی که روی صندلی خود بنشینید. تو کار میکنی.

۲. صندلی خود را تنظیم کنید

اکثر کارمندانی که در یک محیط اداری کار می کنند، هر روز ساعات زیادی را روی صندلی های میز خود می نشینند. این می تواند خطرات بالقوه ای برای افرادی که با وضعیت نادرست می نشینند یا به اندازه کافی استراحت نمی کنند، ایجاد کند، زیرا ممکن است دچار خستگی یا آسیب در گردن یا پشت خود شوند.

یک راه عالی برای پاسخ به این چالش‌ها این است که صندلی اداری خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که از آن به مؤثرترین شکل ممکن استفاده می‌کنید و در طول روز کاری راحت می‌مانید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که اغلب در لبه ست خود می نشینید و روی میز خود به جلو خم می شوید، ممکن است تکیه گاه صندلی خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در حین کار به پشتی تکیه داده و از پشتی حمایت کنید.

مطالب مرتبط: نحوه صحیح نشستن پشت میز

۳. ارتفاع مانیتور کامپیوتر خود را بررسی کنید

کارمندانی که از رایانه برای کار خود استفاده می کنند، اغلب ساعات زیادی از روز را صرف نگاه کردن به صفحه نمایش رایانه می کنند. هنگامی که یک مانیتور کامپیوتر خیلی بالا یا خیلی پایین است و کارمندان مجبورند برای داشتن دید واضحی از آن استفاده کنند، ممکن است خطر بالقوه آسیب به گردن وجود داشته باشد. یکی از راه‌های پاسخگویی به این چالش با ارگونومی ایستگاه کاری این است که ارتفاع مانیتور رایانه خود را ارزیابی کنید و در صورتی که ارتفاع آن خیلی بالا یا خیلی کم به نظر می‌رسد، آن را تنظیم کنید.

کارمندانی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از این تنظیم بهره ببرند، زیرا بسیاری از لپ‌تاپ‌ها روی میز قرار می‌گیرند. این کارمندان می توانند ارتفاع مانیتور خود را با استفاده از پایه لپ تاپ تنظیم کنند که رایانه هایشان را به ارتفاع ایده آل برساند.

۴. فضای زیر میز خود را در نظر بگیرید

بسیار معمول است که کارمندان هر روز ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند و فضای زیر میز می‌تواند بر میزان راحتی فرد روی آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر یک میز بسیار پایین روی زمین قرار گیرد، یک کارمند قد بلند ممکن است نتواند پاهای خود را به طور کامل زیر میز قرار دهد، که ممکن است بر نحوه نشستن آنها تأثیر بگذارد.

برای استفاده از ارگونومی ایستگاه کاری برای سازماندهی فضای زیر میزتان، جزئیاتی مانند میزان فضای زیر میز برای کشش و حرکت یا اینکه آیا پاهایتان می توانند به زمین برسند را در نظر بگیرید. سپس، ایستگاه کاری خود را طوری تنظیم کنید که نیازهای شما را برآورده کند، مانند اضافه کردن یک زیرپایی برای حمایت از پاها یا پاک کردن وسایل ذخیره شده در زیر میز برای ایجاد فضای بیشتر.

مطالب مرتبط: نحوه تمرین ارگونومی اداری در محل کار

۵. از هدست یا بلندگو برای تماس استفاده کنید

بسیاری از مشاغلی که در یک دفتر انجام می شود شامل صحبت تلفنی با همکاران، مشتریان و سایر ارتباطات تجاری است. وقتی یک کارمند اغلب از تلفن استفاده می کند، ممکن است به دلیل نگه داشتن تلفن برای مدت طولانی روی گوش، دست، مچ یا گردن او فشار وارد کند. ارگونومی ایستگاه های کاری می تواند با در نظر گرفتن راه های دیگری برای برقراری تماس های تلفنی که به کارمندان اجازه می دهد دست های خود را استراحت دهند و از فشار دادن به گردن خودداری کنند، در این مورد کمک کننده باشد.

یک راه حل ممکن است استفاده از یک هدست هندزفری باشد که به شما امکان می دهد از طریق میکروفون و گوشی بدون نیاز به نگه داشتن مداوم تلفن، ارتباط برقرار کنید. این می تواند حریم خصوصی یک تماس تلفنی را حفظ کند و مکالمه را تسهیل کند. اگر دفتر کاری خود دارید یا مکانی آرام برای رفتن در طول روز کاری دارید، می‌توانید تماس‌های خود را با بلندگو نیز برقرار کنید، که همان مزایای استفاده از هدست هندزفری را دارد.

۶. از چشمان خود محافظت کنید

اکثر صنایع در برخی از ظرفیت ها از رایانه در محل کار استفاده می کنند و کارکنان اغلب هر روز چندین ساعت پشت رایانه می نشینند. هنگامی که یک کار مستلزم نگاه کردن به کامپیوتر برای مدت طولانی است، نور آبی صفحه می تواند به طور بالقوه باعث فشار روی چشم یا خستگی شما شود.

در این مورد، یک راه عالی برای استفاده از ارگونومی ایستگاه کاری استفاده از اقدامات حفاظتی برای پرانرژی ماندن و اطمینان از استراحت چشمان شما است. برای این کار، می توانید از یک عینک استفاده کنید که نور آبی را فیلتر می کند، یا می توانید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که مدت زمان نشستن پشت کامپیوتر را کاهش دهید.

۷. برنامه روزانه خود را تغییر دهید

بسیاری از مشاغل مستلزم آن هستند که کارکنان هر روز وظایف مشابهی را انجام دهند. با این حال، انجام یک روال مشابه هر روز برای مدت طولانی می تواند منجر به فشار یا خستگی بالقوه شود. در حالی که ممکن است مجبور باشید به انجام همان وظایف شغلی خود ادامه دهید، می‌توانید با تغییر ترتیب انجام وظایف خود یا کار در فضایی متفاوت برای بخش‌های خاصی از روز، برنامه خود را تغییر دهید. این می تواند با جذاب نگه داشتن هر روز و به شما امکان سازماندهی برنامه خود را به کاهش شانس خستگی شما کاهش دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *