بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه تمرین ارگونومی اداری در محل کار

ارگونومی اداری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

از آنجایی که معمولاً ممکن است اکثر روز کاری خود را پشت میز خود بگذرانید، مهم است که صندلی و سایر وسایل اداری خود را با سطح راحتی خود تنظیم کنید، که این فرآیند به عنوان ارگونومی اداری شناخته می شود. این به کاهش خستگی، سطح استرس و آسیب های محل کار کمک می کند. با استفاده از اجسام مناسب و جابجایی آنها در موقعیت های راحت می توانید به راحتی ارگونومی اداری را تمرین کنید.

در این مقاله از ایوسی، ارگونومی اداری چیست، چرا مهم است و چگونه می توان یک محل کار راحت ایجاد کرد، مرور می کنیم.

مرتبط: ۷ نکته برای بهبود ارگونومی ایستگاه کاری

ارگونومی اداری چیست؟

ارگونومی اداری مفهوم طراحی و طراحی محل کار شما است تا شما را راحت، سازنده و کارآمد نگه دارد. استفاده از ارگونومی مناسب اداری برای قرار دادن صحیح صندلی، میز، کامپیوتر و سایر موارد کاری به شما کمک می کند تا در محل کار احساس سلامتی و انرژی داشته باشید و در عین حال از صدمات جلوگیری کنید.

بسیاری از تولیدکنندگان محصولات اداری اقلامی با ارگونومیک مناسب می سازند تا از بروز هر گونه اختلالات اسکلتی- عضلانی، فشارها یا صدمات در حین کار در تمام روز روی میز خود جلوگیری کنند. اگر از محصولاتی که قبلاً با ارگونومی ساخته شده اند استفاده نمی کنید، می توانید آنها را به تنهایی مطابق با نیازها و ترجیحات راحتی خود تنظیم کنید.

چرا ارگونومی مهم است؟

ارگونومی مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام کار احساس راحتی و سلامتی داشته باشید، که منجر به کمتر شدن روزهای بیماری به دلیل بیماری یا آسیب می شود. انجام کارهای تکراری با یک وضعیت ثابت می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد و بهره وری شما را بهبود بخشد. دانستن اینکه کامپیوتر، کیبورد و ماوس خود را در کجا قرار دهید، و نحوه قرار دادن صندلی خود را می توانید از فشار وارده به کمر بکاهید و از صدمات در محل کار جلوگیری کنید. صاف نشستن و حرکت راحت ممکن است به شما کمک کند از خستگی در محل کار نیز جلوگیری کنید، که انرژی و انگیزه شما را برای انجام کارها افزایش می دهد.

نحوه تمرین ارگونومی در مطب

زمانی را برای تغییر موقعیت میز، صندلی، کامپیوتر و سایر اقلام اداری خود اختصاص دهید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام وظایف در کل روز کاری خود راحت هستید. برای تمرین موثر ارگونومی در مطب مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. روی یک صندلی حمایتی بنشینید

از آنجایی که زمان زیادی را در محل کار می گذرانید، باید صندلی داشته باشید که ستون فقرات و انحنای آن را پشتیبانی کند. یک صندلی با پشتی قابل تنظیم بخواهید که به شما امکان می دهد آن را زاویه دهید تا حالت صاف داشته باشید. این تضمین می کند که پشت شما را پشتیبانی و بالشتک می کند. صندلی نیز باید با استفاده از تکیه گاه کمر، از انحنای طبیعی پشت شما پیروی کند.

خرید یا درخواست صندلی که با توجه به قد شما تنظیم می شود را در نظر بگیرید. سعی کنید مطمئن شوید که پاهایتان به راحتی کف را لمس می کند و فشار اضافی به پاهایتان وارد نمی کند. اگر نمی توانید ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید، زیر پایی یا دسته ای از کتاب ها را زیر آن قرار دهید.

۲. نیاز به دست گرفتن به اشیا را به حداقل برسانید

صندلی‌ای را در نظر بگیرید که در صورت نیاز بچرخد و بچرخد تا نیاز به دست گرفتن به اشیاء را محدود کند، که ممکن است به کمر و سایر قسمت‌های بدن شما فشار وارد کند. اشیاء مهمی را که مرتباً می گیرید، مانند منگنه، تلفن یا کلید، نزدیک خود نگه دارید. سعی کنید برای به حداکثر رساندن انعطاف پذیری خود برای رسیدن به چیزی بایستید، از رسیدن و کاهش فشار یا فشار اضافی روی بدن خود اجتناب کنید.

۳. هنگام تایپ مچ دست خود را صاف کنید

ماوس شما همچنین باید با فشار یا فشار کمی که روی دست‌ها و مچ‌های شما برای تایپ یا کلیک کردن وارد می‌شود، به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. هنگام تایپ کردن، بازوهای خود را نزدیک بدن خود نگه دارید و دستان خود را در سطح آرنج قرار دهید. از آنجایی که کلیک و حرکت بیش از حد ماوس می تواند باعث فشار یا تنش در دستان شما شود، برای محدود کردن این استفاده، میانبرهای صفحه کلید را نصب کنید. برخی از ابزارهای ماوس رایانه به شما امکان می دهند حساسیت را تنظیم کنید و هنگام انتخاب به یک کلیک ملایم نیاز دارید.

۴. هنگام استفاده از تلفن از هدست یا بلندگو استفاده کنید

ممکن است مرتباً با مشتریان، فروشندگان یا همکاران تلفنی صحبت کنید، که اگر گوشی را بین سر و شانه خود قرار دهید، می تواند به گردن شما فشار وارد کند. هنگامی که همزمان در حال تایپ و صحبت هستید، برای انجام راحت مکالمات، هدست یا هدفون نصب کنید. اگر دفتر کار خود را دارید، از گزینه بلندگوی تلفن برای تعامل هندزفری استفاده کنید.

۵. مانیتور خود را درست در مقابل خود قرار دهید

از آنجایی که مانیتور کامپیوتر درست در مقابل شما قرار می گیرد و معمولا تمرکز اصلی شما در طول روز است، باید آن را به درستی قرار دهید. آن را هم سطح چشم در مقابل خود قرار دهید تا مطمئن شوید که هنگام کار به گردن یا بدن خود فشار نمی آورید تا به آن نگاه کنید.

یک فاصله دید صحیح را حفظ کنید، که به اندازه کافی دور است که بتوانید محتوای موجود در رایانه خود را بدون فشار یا آسیب به چشمان خود ببینید. این معمولاً به اندازه یک بازو فاصله دارد. قبل از بازگشت به محل کار، با انتخاب یک شی یا ناحیه متفاوت برای تمرکز چشمان خود برای چند ثانیه به طور منظم از خیره شدن به مانیتور خود استراحت کنید.

۶. از ارتفاع مناسب میزتان مطمئن شوید

به خود فضای زیادی بدهید تا زانوها، پاها و ران های خود را زیر میز قرار دهید. اگر میز پایینی دارید که نمی‌توانید آن را تنظیم کنید، بلوک‌ها یا تخته‌هایی را زیر پایه‌های آن قرار دهید تا به صورت دستی آن را بلند کنید. برای میزهایی که برای شما خیلی بلند به نظر می رسند، سعی کنید در صورت امکان صندلی خود را متناسب با ارتفاع آن تنظیم کنید. اگر مچ دست‌هایتان روی لبه سخت میز قرار می‌گیرد، برای موقعیت راحت‌تر مچ دست، از پد استفاده کنید تا در لبه‌های میز قرار دهید.

مطالب مرتبط: نحوه صحیح نشستن پشت میز

۷. صاف بنشینید یا بایستید

در صورت امکان، در طول روز کاری خود صاف بنشینید یا بایستید. این کار از انحنای ستون فقرات شما جلوگیری می کند و می تواند کمردردهای آینده را کاهش دهد. سعی کنید طوری ننشینید که وزن و فشار بدن به کمر یا سایر نواحی بدن شما وارد شود. تا زمانی که می توانید صاف بنشینید و راه هایی برای جلوگیری از خم شدن برای مدت طولانی پیدا کنید.

مرتبط: نحوه نشستن در مصاحبه: ۱۵ گام و نکته

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *