بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه نوشتن تجربه کاری در رزومه

مهارت برای رزومه

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بخش تجربه کاری رزومه شما در فرآیند انتخاب مصاحبه تاثیر زیادی دارد زیرا به کارفرمای بالقوه نشان می دهد که شما مهارت و تجربه لازم را برای مطابقت با نقش او دارید. تجربه کاری شما شما را از سایر کاندیداها متمایز می کند زیرا منحصر به اهداف شغلی، علایق و توانایی شماست. یک بخش تجربه کاری که به خوبی نوشته شده است، از فضای موجود در رزومه شما به طور هوشمندانه استفاده می کند تا به کارفرمای آینده شما کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که تجربه کاری چیست، چرا مهم است، چگونه تجربه کاری خود را با استفاده از یک الگوی CV قالب بندی کنید و مثالی که می توانید خودتان بسازید.

مطالب مرتبط: رزومه کاربردی: تعریف، نکات و مثال ها

بخش تجربه کاری در رزومه چیست؟

بخش تجربه کاری در رزومه شما، سابقه شغلی قبلی شما، از جمله مسئولیت‌ها و دستاوردهای کلیدی شما را در هر نقش فهرست می‌کند. این شامل اطلاعات دقیق در مورد عنوان شغلی، شرکت، تاریخ تصدی، وظایف و مهارت های آموخته شده است. بسته به پیشینه خود، می توانید مشاغل پاره وقت، نقش های موقت، کارآموزی و حتی تجربه داوطلبانه را شامل شود.بخش تجربه کاری شما یک سند پویا است که با تبدیل شدن به یک حرفه ای با تجربه تر به رشد خود ادامه می دهد. شما باید این بخش را برای هر درخواست شغلی تنظیم کنید. این تضمین می کند که تجربه شما در طول فرآیند غربالگری CV برجسته شود.

چرا تجربه کاری در رزومه مهم است؟

اکثر کارفرمایان تجربه کاری شما را مهمترین بخش از رزومه شما می دانند. برای به دست آوردن تصویر ذهنی سریع از پیشینه شما، استخدام کنندگان اغلب ابتدا تجربه کاری شما را مرور می کنند. از آنجایی که کارفرمایان زمان محدودی برای بررسی هر رزومه دارند، آنها به دنبال سه ویژگی ساده هستند تا تعیین کنند آیا شما برای جای خالی آنها مناسب هستید یا خیر. این شامل:

طول بخش سابقه کار

ابتدا، استخدام کنندگان به طول تجربه کاری شما نگاه می کنند. به طور معمول، نامزدهایی که رزومه‌هایشان بیش از یک صفحه است، متخصصان ارشد بیشتری هستند. بسته به اینکه یک مدیر استخدام به دنبال چه چیزی است، این ممکن است برای آنها جذاب باشد یا نباشد.

عناوین شغلی برگزار شد

دوم، استخدام کنندگان به طور خلاصه تمام عناوین شغلی شما را در گذشته مطالعه می کنند. عناوین شغلی فشارسنج دیگری برای آنها برای درک تخصص شما به یک شغل است. برای مثال، اگر استخدام‌کننده‌ای به دنبال داوطلبی با تنها دو سال تجربه باشد، ممکن است به دنبال عناوین شغلی مانند « کارآموز » یا « دستیار » باشد.

تجربه ای که خودنمایی می کند

سوم، استخدام کنندگان به دنبال آمار، ترفیعات و مهارت هایی هستند که در CV شما برجسته باشد. دستاوردهای شما پتانسیل شما را به یک استخدام کننده نشان می دهد.اگر هر سه معیار مورد بحث را برآورده کنید، به احتمال زیاد یک استخدام کننده رزومه شما را به طور کامل بخواند. بنابراین، بخش تجربه کاری یک ابزار بازاریابی مهم است که به شما کمک می کند شغل بعدی خود را ایمن کنید.مطالب مرتبط: ۶ قانون جهانی برای رزومه نویسی

چه چیزی در بخش تجربه کاری گنجانده شود

در اینجا چند مؤلفه مهم وجود دارد که باید در بخش تجربه کاری رزومه خود درج کنید:

۱. عناوین شغلی

هنگام تایپ تجربه کاری خود در مورد عناوین شغلی قبلی خود دقیق باشید. به عنوان مثال، نقش ” مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی ” بیشتر از بیان عنوان شغلی عمومی، ” مدیر بازاریابی “، در مورد مسئولیت های شما ارتباط برقرار می کند.

اگر کارفرمای قبلی شما را ارتقا داده است، تمام عناوین شغلی خود را در شرکت فهرست کنید تا پیشرفت شغلی شما را نشان دهد. ترفیعات گواهی بر اخلاق کاری شما هستند، بنابراین تا حد امکان به آنها توجه کنید.

۲. شرکت هایی که در آنها کار می کردید

نام کامل و رسمی کارفرمایان سابق خود را ارائه دهید. برای اینکه بخش تجربه کاری خود را مرتبط تر نگه دارید، جزئیات هر شغلی که بیش از ۱۰ سال است را حذف کنید. به طور کلی، شما باید جزئیاتی را در مورد تنها سه تا پنج کارفرمای اخیر خود درج کنید و می توانید به سادگی سایر کارفرمایان را نام ببرید. با این حال، اگر برای هر برند معروفی کار کرده‌اید، آن‌ها را به‌عنوان نقطه‌ی فروش دیگری در CV خود برجسته کنید.

۳. محل شرکت ها

استخدام کنندگان کاندیداهایی با تجربیات منحصر به فرد می خواهند. اگر تجربه کاری در خارج از کشور دارید یا در مناطق مختلف هند کار کرده اید، به یاد داشته باشید که این مکان ها را ذکر کنید. این شما را به عنوان یک شهروند جهانی قرار می دهد که می توانید به راحتی با افراد با پیشینه های مختلف کار کنید. هند، کشوری با گویش ها و آداب و رسوم بسیار زیاد، به این معنی است که قطعا در محیط کار با تنوع مواجه خواهید شد. به همین دلیل ضروری است که تبادل فرهنگی را در CV خود برجسته کنید.

۴. تاریخ استخدام

از قالب استاندارد ماهانه برای بیان زمان شروع و پایان قرارداد کاری خود با هر سازمان استفاده کنید – به عنوان مثال، ژانویه ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۲۰ . اگر در سوابق کاری خود خلأهای کوتاهی دارید، فقط سال های استخدام را ذکر کنید. برای شکاف های طولانی تر، توضیح مختصری ارائه دهید. استخدام کنندگان به نامزدهایی اعتماد می کنند که در مورد تجربیات خود در رزومه خود شفاف هستند.

۵. مسئولیت ها و دستاوردها

وظایف اصلی خود را برای هر شغل در بخش تجربه کاری خود شرح دهید. آنها را با مهارت ها و دستاوردهای کلیدی که به شما کمک می کند در نقش موفق باشید، جفت کنید. از مثال ها و آمار برای پشتیبان گیری از ادعاهای خود و افزایش اعتبار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، یک مدیر فروش به جای نوشتن ” مسئول مدیریت ورود اطلاعات و سیستم بایگانی تیم فروش ” باید بنویسد: ” روش های جدید بایگانی فروش را توسعه داده و خطاهای اداری را تا ۱۰% کاهش می دهد. “هنگام ساختاربندی مسئولیت های کاری خود، روی بیش از پنج نکته تمرکز نکنید تا در هر نقش برجسته شود. از کلمات کلیدی و جملات دقیق برای استفاده بهینه از فضا و صرفه جویی در وقت خواننده خود استفاده کنید.

سه نوع فرمت CV

در اینجا سه ​​نوع رایج از فرمت های CV آورده شده است که به شما کمک می کند تا در مورد نحوه ارائه بهترین تجربه کاری خود تصمیم بگیرید:

۱. قالب زمانی

در قالب زمانی، آخرین تجربه کاری خود را در بالای صفحه فهرست می‌کنید و به دنبال آن موقعیت‌های قبلی در حرفه خود را درج می‌کنید. این رایج ترین شکل تجربه کاری است که کارفرمایان ترجیح می دهند زیرا به وضوح نشان می دهد که چگونه در حرفه خود رشد کرده اید و پیشرفت کرده اید.قالب زمانی برای حرفه ای ها در تمام سطوح مهارت و تجربه مناسب است.

۲. فرمت عملکردی

یک فرمت CV کاربردی به جای تجربه کاری، بر مهارت ها و دستاوردهای شما تمرکز دارد. هدف این قالب نشان دادن توانایی شما در انجام یک کار به دلیل مهارت های قابل اثباتی است که دارید. در این صورت، شما از مسئولیت های شغلی خود برای مثال زدن مهارت هایی که ذکر کرده اید استفاده خواهید کرد. بنابراین، شما فقط باید اطلاعات کارفرما و تاریخ تصدی خود را در بخش تجربه کاری یک CV کاربردی ارائه دهید.کاندیداهایی که تجربه کاری زیادی ندارند ممکن است بخواهند از این قالب برای نشان دادن پتانسیل خود به یک مدیر استخدام استفاده کنند.

۳. فرمت ترکیبی

همانطور که از نام آن پیداست، فرمت ترکیبی CV ترکیبی از فرمت زمانی و عملکردی است. این به شما انعطاف بیشتری در تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه بهترین تجربه کاری خود می دهد. با این گزینه می توانید به نقاط قوت خود توجه کنید. برای نوشتن یک CV ترکیبی، ابتدا سابقه کاری خود را خلاصه کنید، سپس تمام مهارت ها و دستاوردهای خود را فهرست کنید.

اگر قصد دارید برای یک موقعیت مدیریت ارشد مانند نقش اجرایی c-suite یا سمت هیئت مدیره درخواست دهید، از فرمت ترکیبی استفاده کنید. در این مرحله از حرفه شما، استخدام کنندگان از قبل ایده ای در مورد کیفیت مهارت ها و تجربه شما دارند. بنابراین، مهم است که به جای آن، آنچه شما را از سایر نامزدها متمایز می کند، برجسته کنید.

مطالب مرتبط: رزومه کاربردی: تعریف، نکات و مثال ها

الگوی تجربه کاری برای رزومه

از الگوی زیر برای کمک به ساختار تجربه کاری خود در CV خود استفاده کنید:

تجربه کاری[نام آخرین موقعیت شغلی]
[نام سازمان یا کارفرما]
[تاریخ شروع – تاریخ پایان] [مکان]

  • مسئولیت های شغلی خود را در bullet points فهرست کنید
  • به یاد داشته باشید که از مثال ها و آمار استفاده کنید

نمونه تجربه کاری برای رزومه

در اینجا یک نمونه از یک بخش تجربه شغلی خوب نوشته شده برای یک CV آورده شده است:

تجربه کاریدستیار مدیر محتوای
شرکت AAA
فوریه ۲۰۱۸ – فعلی | پونا

  • مدیریت تمام کمپین های ارتباطی توسعه یافته در داخل و از مشتریان
  • یک گردش کار نویسنده مختصر ایجاد کرد و اهداف تولید را ۱۸٪ افزایش داد.
  • پروژه های مشتری را به نویسندگان جوان با شاخص های کلیدی عملکرد و مهلت های مشخص واگذار کنید

Staff Writer
Company XYZ
May 2016 – Jan 2018 | پونا

  • با نویسندگان ارشد برای ارائه کمپین به مشتریان همکاری کرد
  • افزایش ۱۵ درصدی سبد مشتریان
  • ارتباطات بهینه برای حداکثر خوانندگان و ترافیک آنلاین با ۱۴٪

Writing Intern
Company ABC
March 2015 – March 2016 | بنگلور

  • تحقیق کلمات کلیدی را به طور دقیق برای نوشتن وبلاگ آماده کرده است
  • کار و دستور زبان با دقت بررسی شده، زمان چرخش را ۱۲٪ افزایش می دهد
  • افزایش ترافیک وب سایت تا ۸ درصد

نکات نوشتن تجربه کاری

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند یک بخش تجربه کاری قدرتمند برای CV خود بنویسید:

مختصر بفرمایید

تجربه کاری شما فقط باید در مورد نکات برجسته شما در هر نقش صحبت کند. این مکالمه را در طول مصاحبه جذاب تر می کند، زیرا جزئیات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهید داشت.

تجربه کاری خود را متناسب با هر شغلی تنظیم کنید

اگر کاندیدایی با تجربه زیادی هستید، بخش تجربه کاری شما باید بر مرتبط ترین نقش ها و مسئولیت ها برای موقعیتی که برای آن درخواست می کنید تمرکز کند. مختصر نگه داشتن رزومه به آن کمک می‌کند که صیقلی‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

قانع کننده ترین نقاط خود را انتخاب کنید

با برجسته ترین موفقیت ها و به رسمیت شناختن خود از سایر نامزدها متمایز شوید. از آمار برای توضیح بیشتر در مورد نظر خود استفاده کنید. این سریعترین راه برای جلب توجه یک استخدام کننده است.

بررسی املا و دستور زبان

قبل از ارسال آن به مدیر استخدام، کل رزومه خود را تصحیح کنید. گاهی اوقات، کنار گذاشتن رزومه خود برای چند ساعت می تواند به شما کمک کند با دیدگاهی تازه به آن بازگردید. از یک دوست قابل اعتماد بخواهید تا رزومه شما را بررسی کند تا اشتباهاتی را که ممکن است از قلم انداخته باشید، تشخیص دهد. بخش تجربه کاری بدون خطا مهم است زیرا به استخدام کننده نشان می دهد که شما با قصد جدی در حال بررسی افتتاح آن هستید.

مربوط:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *