بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مدیریت ادراک چیست؟ (با ۸ روش برای پیاده سازی آن)

بازاریابی خود را با یک نقشه ادراکی، الگوی رایگان اصلاح کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ادراک نحوه تفکر یک فرد در مورد یک موجود به دلیل قرار گرفتن در معرض محرک های خاص است. در تجارت، مدیریت ادراک در بین مشتریان شامل کمک به مشتریان در شناخت یک برند به شیوه ای مطلوب است. درک نحوه مدیریت ادراک در یک موقعیت رهبری می تواند به شما در افزایش وفاداری مشتری، جذب مشتریان جدید و به دست آوردن مزایای دیگر کمک کند. در این مقاله به سوال «مدیریت ادراک چیست؟» پاسخ می‌دهیم، اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و نحوه انجام آن را توضیح می‌دهیم تا بتوانید یک برند را مثبت به تصویر بکشید.

مدیریت ادراک چیست؟

رهبران سازمانی ممکن است به دنبال پاسخ این باشند که “مدیریت ادراک چیست؟” هنگام تلاش برای انجام موفقیت آمیز عملیات یک کسب و کار. مدیریت ادراک فرآیند تأثیرگذاری بر افکار و احساسات فرد در مورد یک برند است تا بتواند به طور مثبت در مورد آن فکر کند. برندهای معتبر از نظر اخلاقی بر ادراک تأثیر می‌گذارند، زیرا اطمینان می‌دهند که ادراکی که در بین مخاطبان مختلف ایجاد می‌کنند، منعکس‌کننده واقعیت واقعی است.

مرتبط: ۷ عامل روانشناختی در بازاریابی که بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد

اهمیت مدیریت ادراک

در اینجا برخی از مزایای کلیدی مدیریت ادراک آورده شده است:

اعتماد سرمایه گذاران را افزایش می دهد

کسب و کارها می توانند شهرت خود را برای افزایش اعتماد سرمایه گذاران مدیریت کنند. سرمایه گذاران بالقوه ممکن است تمایل بیشتری به سرمایه گذاری وجوه خود در شرکتی داشته باشند که دارای شهرت قوی و چشم انداز مثبت در بلندمدت است. سرمایه گذاران فعلی ممکن است به جای برداشتن وجوه فعلی و جستجوی فرصت های دیگر، به سرمایه گذاری وجوه خود ادامه دهند. افزایش اعتماد سرمایه‌گذار می‌تواند به برند کمک کند تا سرمایه بیشتری را به دست آورد که بتواند از آن برای تامین مالی رشد بیشتر استفاده کند.

مطالب مرتبط: سهام سرمایه چیست؟ (تعریف، انواع و مثال ها)

کارکنان را تشویق می کند تا کار مولد داشته باشند

کارمندانی که می دانند شرکتی که برای آن کار می کنند سودآور و موفق است، احتمالاً به طور مولد کار می کنند. اگر از عملکرد فعلی و آتی شرکت اطمینان داشته باشند، ممکن است در درازمدت کارمندان شرکت باقی بمانند. کارمندان سطح ابتدایی و میانی نیز ممکن است بیشتر به دنبال فرصت های پیشرفت باشند، که می تواند برای شرکت مفید باشد زیرا ممکن است منابع زیادی را برای استخدام افراد واجد شرایط از منابع خارجی سرمایه گذاری نکند.

مطالب مرتبط: ارتقای شغلی چیست؟ مزایا، انواع و روش ها

آگاهی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد

زمانی که بتوانید ادراکات مصرف‌کنندگان را به‌عنوان یک رهبر کسب‌وکار مدیریت کنید، می‌توانید آگاهی آن‌ها از یک برند را بهبود ببخشید. شما می توانید محصولات یا خدمات یک شرکت را برای مشتریان جدید و فعلی بازاریابی کنید. مدیریت ادراک در بین مشتریان همچنین می تواند به شما کمک کند تا شهرت کلی یک برند را از دیدگاه عموم حفظ کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای جامع اهمیت بازاریابی

۸ راه برای مدیریت ادراک در میان مشتریان

در اینجا هشت راه برای مدیریت ادراک در میان مشتریان برای افزایش فروش و ایجاد تصور مطلوب از یک برند وجود دارد:

۱. محیطی دلپذیر ایجاد کنید

اگر برای شرکتی کار می کنید که دارای یک فروشگاه فیزیکی است، می توانید تغییراتی را برای ایجاد یک محیط دلپذیر پیشنهاد دهید. اضافه کردن موسیقی محیطی را برای ایجاد مکانی آرامش‌بخش برای خرید مشتریان در نظر بگیرید. اگر شرکت منابع در دسترس را دارد، می‌توانید طرح‌بندی طبقه فروش را بازسازی کنید تا محیطی را ایجاد کنید که برای مشتریان راحت‌تر حرکت کند. همچنین می‌توانید دیوارها را با سایه‌های آرام‌بخش رنگ کنید و کارمندان را تشویق کنید که کف فروش را عاری از زباله و زباله نگه دارند تا مشتریان بتوانند نام تجاری را با فضایی تمیز و آرامش‌بخش مرتبط کنند.

مرتبط: رضایت مشتری: نحوه اندازه گیری و نکاتی برای بهبود

۲. راه هایی را برای ارائه بازخورد به مشتریان ارائه دهید

وقتی به مشتریان اجازه می دهید نظرات خود را ارائه دهند، می توانید نشان دهید که برند به نظرات آنها اهمیت می دهد. پس از هر تجربه خرید، نظرسنجی را برای مشتریان از طریق ایمیل ارسال کنید تا بتوانند افکار و احساسات خود را ارائه دهند. به پاسخ‌های کوتاه و بلند اجازه دهید تا نرخ تکمیل را افزایش دهند و به مشتریان پلتفرم مورد نیاز خود را ارائه دهند تا بتوانند افکار کامل خود را به اشتراک بگذارند. در صورت امکان، بازخورد را اجرا کنید تا نشان دهید که برند واقعاً آن را می خواند و در نظر می گیرد.

مطالب مرتبط: فرآیند ادراک مشتری چیست؟ (و چرا مهم است)

۳. در مورد تصورات فعلی مشتریان تحقیق کنید

در حالی که یک برند ممکن است اطلاعات جمعیت شناختی اولیه، مانند سن و مکان برای مشتریان خود داشته باشد، شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تصورات فعلی مشتریان به دست آورید. اطلاعات خاصی را تجزیه و تحلیل کنید، مانند نحوه مصرف اطلاعات توسط مخاطبان یک برند. تعیین کنید که آنها بیشتر از چه پلتفرم هایی بازدید می کنند و مخاطبان مختلف چگونه با یکدیگر تعامل دارند. عواملی را تعیین کنید که مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند تا برندی را که برای آن کار می کنید به جای سایر برندها انتخاب کنند. شما می توانید تمام این اطلاعات را با نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی و خواندن بررسی های آنلاین کشف کنید. از تحقیقات خود برای ترویج ادراکات مثبت موجود و ابداع استراتژی هایی برای مبارزه با ادراکات منفی استفاده کنید.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد نقشه سفر مشتری: راهنمای کامل

۴. بر شخصی سازی برند تمرکز کنید

هنگامی که مشتری می تواند با یک برند در سطوح شخصی و احساسی ارتباط برقرار کند، ممکن است بیشتر به آن فکر کند و آن را نسبت به برندهای رقیب انتخاب کند. یکی از راه‌های شخصی‌سازی تجربه مشتری، ارائه خدمات شخصی و کارآمد به مشتری است. روی منابع سرمایه گذاری کنید تا هر مشتری بالقوه یا فعلی که به دنبال کمک است بتواند با یک شخص زنده به جای یک ربات خودکار صحبت کند. با دریافت این نوع خدمات، مشتری ممکن است ارتباط قوی تری با نام تجاری داشته باشد که شخصیتی است.همچنین می توانید با توجه به احساسات مشتریان به شخصی سازی یک برند کمک کنید. مناسبت های خاص، تعطیلات و دستاوردها را در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی جشن بگیرید. همچنین می‌توانید با ارسال مداوم در حساب‌های یک برند، پاسخ دادن به نظرات و پست‌های مشتریان در رابطه با برند و اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر، تعامل در رسانه‌های اجتماعی را اولویت‌بندی کنید.

مرتبط: ۱۰ مثال استراتژی برند (با تعریف و اهمیت)

۵. نظرات مشتریان واقعی را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن توصیفات مشتری واقعی می تواند به شما در ایجاد یک تصویر مثبت از برند کمک کند. برای ایجاد توصیفات مشتری قانع کننده که ارزش انتشار دارند، می توانید با مشتریان وفاداری که برای مدت طولانی از تعامل با یک برند لذت برده اند صحبت کنید. در مورد تجربیات آنها بیاموزید و از آنها بخواهید که یک بیانیه مثبت در مورد برند بنویسند. شما می توانید برای دستور زبان و جمله بندی ویرایش کنید و قبل از انتشار نسخه نهایی، تایید مشتری را به دست آورید. استفاده از توصیفات واقعی مشتری می تواند به تأثیرگذاری بر مشتریان کمک کند.

موارد مرتبط: نقشه برداری ادراکی: انواع، مزایا و نحوه ایجاد نقشه

۶. پیام برند را در صورت لزوم ویرایش کنید

اگر مشتریان انتشار اولیه پیام برند شما را به اشتباه تفسیر می کنند، می توانید آن را در صورت لزوم ویرایش کنید. ممکن است آنطور که شما در نظر داشتید با مشتریان طنین انداز نشده باشد. به عنوان مثال، مشتریان ممکن است از ویژگی های منحصر به فرد محصولی که شما پیش بینی کرده بودید قدردانی نکرده باشند. می‌توانید پیام برند را در حالی که برخی از عناصر اصلی پیام اولیه را حفظ می‌کنید تجدیدنظر کنید تا بتوانید مقداری سازگاری را حفظ کنید. به عنوان مثال، ممکن است برخی از مقادیر یکسان را اولویت بندی کنید در حالی که آنها را به روشی متفاوت ارائه دهید.

مطالب مرتبط: هویت برند چیست؟ با عناصر و نحوه توسعه آن

۷. از موارد منفی روابط عمومی (PR) جلوگیری کنید

شما می توانید به جای اینکه منتظر بمانید تا با موارد منفی مبارزه کنید، موارد مثبت روابط عمومی را تبلیغ کنید. تیم روابط عمومی شرکت را به فعال بودن تشویق کنید. آنها می توانند تأکید کنند که چگونه شرکت بخشی از سود خود را به یک هدف زیست محیطی یا اجتماعی اهدا می کند. تلاش‌های مثبتی مانند این می‌تواند به کاهش تأثیر هرگونه فشار منفی که یک شرکت با آن مواجه می‌شود کمک کند، و ممکن است برند راحت‌تر از برداشت‌های منفی کوتاه‌مدت بازیابی کند.

مطالب مرتبط: فعالیت های روابط عمومی چیست؟ (از جمله مزایای مفید)

۸. اجرای برنامه های ارجاع

هنگامی که مشتریان بالقوه یاد می گیرند که دوستان یا اعضای خانواده آنها از یک محصول یا خدمات لذت می برند، ممکن است بیشتر آن را برای خود خریداری کنند. در حالی که برخی از مشتریان ممکن است مزایای محصولات یا خدمات یک برند را از طریق بازاریابی شفاهی و بدون تذکر به اشتراک بگذارند، برخی دیگر ممکن است برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به انگیزه بیشتری نیاز داشته باشند. اجرای یک برنامه ارجاع که به مشتری ارجاع دهنده پاداش می دهد را در نظر بگیرید.برخی از نمونه‌های جوایزی که ممکن است ارائه دهید شامل یک محصول رایگان یا تخفیف در یک محصول آینده است. فقط در صورتی پاداش صادر کنید که مشتری ارجاع دهنده با موفقیت یکی از همتایان خود را به مشتری پرداخت کننده تبدیل کند. هنگامی که این مشتری جدید در معرض یک نام تجاری قرار می گیرد، ممکن است تصور اولیه مثبت تری داشته باشد تا اینکه برند را بدون ارجاع از طرف همتایانش پیدا کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *