بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای جامع اهمیت بازاریابی

مشاور بازاریابی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا از طریق کمپین های تبلیغاتی، آگاهی از برند، مشارکت مشتری و فروش را افزایش دهند. این ابزار ارزشمندی برای کسب و کارهای جدید، در حال رشد و تثبیت شده است تا رقابتی بمانند و بازگشت سرمایه (ROI) خود را به حداکثر برسانند. صرف نظر از صنعتی که در آن کار می کنید، بازاریابی می تواند به شما در انجام بسیاری از وظایف تجاری کمک کند.

در این مقاله از ایوسی به اهمیت بازاریابی برای یک کسب و کار و چگونگی کمک آن به توسعه و رشد کسب و کار می پردازیم.

مطالب مرتبط: ۱۱۰ نوع استراتژی بازاریابی برای ارتقای کسب و کار

اهمیت بازاریابی برای یک کسب و کار چیست؟

کسب‌وکارها اهمیت بازاریابی را درک می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند، زیرا به سه هدف اصلی آن‌ها که نیازهای مشتری، مسئولیت‌های اجتماعی و سود است، کمک می‌کند. چندین کارکرد تجاری، از جمله استراتژی، تحقیق و توسعه، امور مالی، فروش و بازاریابی، فناوری اطلاعات، خدمات مشتری و منابع انسانی به سود کمک می کنند. در حالی که برخی از عملکردها نقش محدودی دارند، بازاریابی از طرق مختلفی به کسب و کارها کمک می کند.

هدف بازاریابی کمک به کسب و کارها برای رشد کارآمد و رسیدن به بالاترین بالقوه بازگشت سرمایه با ترویج نام تجاری، محصولات و خدمات خود است. تبلیغات بازاریابی معمولاً بر تقویت تعامل محتوا، افزایش فروش محصولات و خدمات و افزایش آگاهی از برند متمرکز است. بازاریابی به روش های زیر به کسب و کار کمک می کند:

افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند به توانایی فرد در شناخت یک تجارت و شناسایی ویژگی های متمایز محصولات، خدمات، فرهنگ و شهرت آن اشاره دارد. این به کاربر نهایی کمک می کند تا بین محصولات مشابهی که شرکت های رقیب ارائه می دهند تمایز قائل شود. آگاهی از برند مهم است زیرا مصرف کنندگان اغلب چیزی را می خواهند که با آن آشنا باشند. برای مثال، مصرف‌کننده‌ای که به یک برند خاص خمیردندان عادت دارد، ممکن است یک محصول آشنا را خریداری کند، حتی اگر در مقایسه با یک محصول ناآشنا که ممکن است ارزان‌تر باشد و دارای مواد مشابه باشد، گران‌تر باشد.

مطالب مرتبط: بازاریابی بین المللی چیست؟ راهنمای جامع

تلاش های بازاریابی بر ایجاد آگاهی از برند برای یک کسب و کار در مراحل اولیه یا زمانی که محصول یا خدمات جدیدی را معرفی می کند، متمرکز است. بازاریابی تضمین می کند که یک نام تجاری از حافظه مشتری محو نمی شود، اعتماد ایجاد می کند و یک رابطه وفادار را تقویت می کند. یک شرکت می تواند استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی مناسب را برای افزایش آگاهی از برند بر اساس پایگاه مشتری هدف خود انتخاب کند. برخی از تکنیک های بازاریابی موثر که به ایجاد آگاهی از برند کمک می کنند عبارتند از:

  • تبلیغات
  • استخدام سفیر برند
  • انتخاب یک تصویر یا لوگو به نمایندگی از شرکت
  • ایجاد یک شعار جذاب
  • تبلیغات در رسانه های چاپی و اجتماعی

مطالب مرتبط: سفیر برند چیست؟ تعریف و شرح شغل

فعال کردن بازاریابی تعاملی

بازاریابی تعاملی از محتوا به صورت استراتژیک برای جذب مشتریان و ایجاد تعاملات موثر و معنادار استفاده می کند. برخلاف بازاریابی سنتی، که در آن یک شرکت به یک مشتری بالقوه دست پیدا می کند، بازاریابی تعاملی مشارکت داوطلبانه مصرف کننده را تشویق می کند. هنگامی که یک مشتری بالقوه شروع به تعامل و ارتباط با یک شرکت می کند، شرکت به سؤالات آنها پاسخ می دهد، نیازهای آنها را برآورده می کند و همزمان به اهداف سازمانی می رسد. بازاریابی تعاملی ترکیبی از ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی است و از اتوماسیون برای ایجاد برنامه های جدید برای کاربران اینترنت استفاده می کند.

بازاریابی تعاملی از تعاملات مداوم برای کمک به کاربر در تصمیم گیری خرید و تبدیل شدن به مشتری مکرر استفاده می کند. شرکت ها متخصصانی را استخدام می کنند که رفتار کاربران اینترنت را تجزیه و تحلیل می کنند و استراتژی های بازاریابی را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود ایجاد می کنند. کاربران ممکن است محصولات و خدمات خود را به افراد در شبکه خود توصیه کنند. برخی از تکنیک های محبوب بازاریابی تعاملی که می توانید در یک کسب و کار بگنجانید عبارتند از:

  • کمپین در شبکه های حرفه ای و اجتماعی
  • کمپین ها در پلتفرم های پیام رسانی
  • نظرسنجی ها
  • چت زنده در یک وب سایت
  • چت تصویری برای سوالات مشتریان
  • خبرنامه های ایمیل
  • چت ربات ها
  • سیستم های مرور مشترک
  • تجزیه و تحلیل وب سایت برای مطالعه رفتار مشتری
  • مبانی دانش مانند راهنماها، راهنماها و اسناد

مطالب مرتبط: عناصر آمیخته بازاریابی چیست؟ (با ۷Ps)

اجازه شخصی سازی

شخصی سازی زمانی است که کسب و کارها تجربیات خود را برای مشتریان شخصی سفارشی می کنند. ارتباط ایمیلی با مشتری ممکن است مستقیماً با نام آنها را نشان دهد. اگر مشتریان مادام العمر یا ممتاز باشند، ممکن است بر اساس رابطه خود با کسب و کار، تبلیغات ویژه دریافت کنند. اگر یک کسب‌وکار مستقیماً به آنها آدرس داده شود، مشتریان احتمالاً کل یک ایمیل را می‌خوانند. ارائه دهندگان خدمات ایمیل همچنین ممکن است ایمیل های بازاریابی تصادفی را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند.

راه دیگری که می توانید از بازاریابی شخصی سازی شده استفاده کنید این است که به مشتریان اجازه دهید انتخاب کنند کدام تبلیغات را می خواهند ببینند. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار برای یک تبلیغ در یک سرویس پخش هزینه پرداخت کند، ممکن است به بینندگان این امکان را بدهد که بر اساس یک پیش نمایش کوتاه، بین دو تبلیغ انتخاب کنند. این به تجربه تبلیغ اجازه می دهد تا احساس شخصی سازی بیشتری داشته باشد و وفاداری و علاقه ایجاد کند. اگر کسب‌وکار شما می‌خواهد استراتژی‌های بازاریابی خود را شخصی‌سازی کند، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایجاد پیام های سفارشی
  • ارسال ایمیل های هدفمند
  • هدف قرار دادن مشتریان بر اساس موقعیت مکانی
  • تبلیغ محصولات مشابه
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی

افزایش فروش

هر دو بازاریابی و فروش می توانند مشتریان بالقوه را شناسایی کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و آنها را متقاعد کنند که محصولات یا خدمات یک شرکت را خریداری کنند. بازاریابی برای اینکه تیم فروش به سرعت به مشتری مناسب دست یابد، ضروری است. با هدف مشترک خود یعنی تولید درآمد، بازاریابی برای افزایش فروش بسیار مهم است. اگرچه یک سازمان می تواند محصولات خود را مستقیماً به مشتریان بفروشد، بازاریابی به ایجاد آگاهی در مورد محصولات جدید و موجود به یک پایگاه مشتری بزرگتر کمک می کند و مستقیماً بر فروش تأثیر می گذارد. سازمانی که کارکردهای فروش و بازاریابی خود را همسو می کند، به احتمال زیاد در فروش پیشنهادات خود برای ایجاد سود خالص موفق خواهد بود.

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

همسو کردن کمپین های تبلیغاتی با اهداف تجاری

هدف کمپین بازاریابی یک سازمان ممکن است بهبود شهرت برند، ایجاد تقاضا، جمع آوری تجزیه و تحلیل بازار و فعال کردن فروش باشد. یک کمپین بازاریابی برای رسیدن به این اهداف به شیوه ای مقیاس پذیر و قابل تکرار کار می کند. یک تیم بازاریابی این کمپین ها را با شناسایی نیازهای کاربر، شناسایی بخش های هدف و ایجاد و پرورش تقاضا که می تواند مستقیماً بر درآمد تأثیر بگذارد، اجرا می کند. یک استراتژی بازاریابی خوب برنامه ریزی شده می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. معیارهای بازاریابی می تواند به صاحبان مشاغل و کارکنان مدیریت کمک کند تا سرمایه گذاری روی مؤثرترین ابزارهایی را که می توانند به آنها در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کنند، بهینه کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک متخصص بازاریابی شویم: یک راهنمای کامل

افزایش دید آنلاین

شرکت‌های بیشتری برای افزایش دید خود در پلتفرم‌های آنلاین، استراتژی‌های بازاریابی را اتخاذ می‌کنند. استراتژی بازاریابی مناسب می‌تواند برای برند اعتماد ایجاد کند، زیرا کمپین‌های آنلاین شفاف‌تر هستند و دامنه کمی برای دستکاری دارند. بازاریابی می تواند فوراً با یک مشتری بالقوه ارتباط برقرار کند و دامنه اشتراک کاربر محصول را در شبکه خود افزایش دهد.

مطالب مرتبط: برخی از مهارت های ضروری برای مشاوران بازاریابی را کشف کنید

ایجاد زمینه بازی برابر برای هر نوع کسب و کار

یک شرکت بزرگ و کوچک ممکن است رقیب فروش یک محصول یا خدمات مشابه باشند. بازاریابی به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا با کسب و کارهای بزرگ و خرده فروشان بزرگ رقابت کنند. با استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی، مشتریان ترجیح می دهند با یک برند ارتباط برقرار کنند. آنها دیگر ممکن است محصولی را بر اساس قیمت یا اندازه شرکت انتخاب نکنند. یک مشتری آگاه عوامل متعددی مانند قابلیت اطمینان، سهولت استفاده، محبوبیت، تصویر برند، پذیرش اجتماعی، بررسی های آنلاین و مقرون به صرفه بودن را در نظر می گیرد. بازاریابی موثر می تواند به این جنبه ها بپردازد و زمینه بازی برابر برای هر نوع کسب و کاری ایجاد کند.

کمک به تصمیم گیری

تجزیه و تحلیل بازاریابی می تواند داده ها و اعدادی را ارائه دهد تا به متخصصان کمک کند تا تصمیمات بازاریابی آگاهانه ای را برای دستیابی به بیشترین بازگشت سرمایه داشته باشند. یک کسب‌وکار ممکن است از تجزیه و تحلیل بازاریابی برای شناسایی مخاطبانی که قبلاً با کسب‌وکارشان درگیر نبوده‌اند استفاده کند و کمپین‌های آتی ایجاد کند که به‌طور خاص آن مخاطبان را هدف قرار دهد تا آنها را درگیر کند. استفاده استراتژیک از اطلاعات تجزیه و تحلیل بازاریابی ممکن است به حداکثر رساندن شانس شرکت برای افزایش فروش یا مشارکت مشتری کمک کند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از تحلیل‌های بازاریابی برای ثبت رشد خود و به اشتراک گذاشتن آمار با سرمایه‌گذاران یا مدیران هیئت‌مدیره استفاده کنند.

راه های دیگر استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی عبارتند از:

  • شناسایی تغییرات بازار
  • پیگیری تعامل مشتری
  • بررسی روند فروش و بازار
  • گسترش پایگاه مشتریان

یک استراتژی بازاریابی موثر می تواند محصول یک شرکت را جایگاه یابی کند و آن را به مخاطبان مناسب ارائه دهد. تحقیقات بازار می تواند بخش بازار مناسب را برای محصول شما شناسایی کند و با مطالعه جمعیت شناسی، رفتار مشتری و عادات خرید به شما کمک کند مشتریان بالقوه را شناسایی کنید. با داده‌های کافی، استراتژی‌های بازاریابی می‌توانند به شما در شناسایی مخاطبان مشابه در یک منطقه جغرافیایی گسترده‌تر کمک کنند و شما را قادر می‌سازند تا با یک پایگاه مشتری بزرگ کار کنید.

مطالب مرتبط: تصمیم گیری چیست؟ تعریف، انواع و نکات

محبوب ترین ابزارهای بازاریابی چیست؟

هدف بازاریابی کمک به رشد کارآمد کسب‌وکارها و رسیدن به بالاترین پتانسیل خود برای بازگشت سرمایه از طریق تبلیغ برندها، محصولات و خدمات است. تبلیغات بازاریابی معمولاً بر تقویت تعامل محتوا، افزایش فروش محصولات و خدمات و افزایش آگاهی از برند متمرکز است. بازاریابی و تبلیغات می توانند از رسانه های سنتی، دیجیتال یا ترکیبی استفاده کنند. برخی از کانال های بازاریابی سنتی و دیجیتال عبارتند از:

  • نامه ی پستی
  • بیلبورد و پوستر
  • مقالات در مجلات و روزنامه های چاپی
  • تولید سرب و تبدیل
  • پست الکترونیک
  • رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات دیجیتال
  • پست های وبلاگ

بازاریابی همچنین ممکن است از تحقیقات و تجزیه و تحلیل بازار برای تعیین محل هدف گذاری محتوا و تجزیه و تحلیل استفاده کند. این می تواند به ردیابی دقیق عملکرد و تعامل کاربر کمک کند. به عنوان مثال، تکمیل و تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار ممکن است به یک شرکت کمک کند تا مشخص کند کجا تبلیغات تبلیغاتی را قرار دهد. بعداً، تجزیه و تحلیل بازاریابی و فروش می‌تواند اطلاعاتی در مورد اثربخشی آن تبلیغات و پلتفرم‌هایی که آنها را در آن قرار داده‌اید ارائه دهد.

مربوط:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *