بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

DMP چیست؟ (به علاوه مزایا و معایب استفاده از One)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تیم های بازاریابی برای مشاغلی که از اینترنت استفاده می کنند اغلب برنامه های نرم افزاری را برای کمک به ساده سازی فرآیندهای کمپین بازاریابی خود پیاده سازی می کنند. یکی از انواع نرم افزارهای مورد استفاده برای بازاریابی آنلاین، پلت فرم مدیریت داده است که به بازاریابان کمک می کند تا داده های مشتری را برای تجزیه و تحلیل آسان تر و کمپین های موفق تر سازماندهی کنند.

اگر برای یک شرکت آنلاین با انواع مشتریان بازاریابی می کنید و داده ها را از چندین منبع جمع آوری می کنید، دانستن در مورد DMP مفید است. در این مقاله از ایوسی، با چیستی DMP، نحوه و چرایی استفاده بازاریابان از آن برای کمپین ها و مزایا و معایب این نرم افزار برای هدف قرار دادن مخاطب آشنا می شویم.

مرتبط: راهنمای شما برای ایجاد یک تجربه دیجیتالی عالی برای مشتری

DMP چیست؟

DMP یا پلتفرم مدیریت داده (data management platform)، بخشی از نرم افزار است که حاوی داده هایی در مورد مخاطبان و کمپین های بازاریابی یک شرکت است. این پلتفرم داده ها را از چندین منبع جمع آوری و سازماندهی می کند، از جمله اطلاعات شخص اول به طور مستقیم از مشتریان و اطلاعات شخص ثالث از وب سایت ها.

این داده ها ممکن است شامل نتایج نظرسنجی از یک جمعیت شناسی خاص باشد که کاربران وب سایت بیشتر روی تبلیغات کلیک می کنند یا کدام کسب و کار برای مخاطب هدف محبوب ترین است. یک DMP همه این اطلاعات را با داده های بازاریابی یک شرکت در یک مکان برای دسترسی آسان و تجزیه و تحلیل جمع آوری می کند.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

DMP برای چه مواردی استفاده می شود؟

بازاریابان برای کمپین های بازاریابی که به داده های مشتری نیاز دارند از DMP ها استفاده می کنند. این کمپین‌ها معمولاً شامل تبلیغات آنلاین هستند که گروهی از افراد را بر اساس سن، مکان و علایقشان هدف قرار می‌دهند.

ابتدا، DMP داده هایی را در مورد الگوهای خرید مشتری و فعالیت وب جمع آوری می کند. در اینجا مشتریان به افرادی اطلاق می شود که قبلاً از شرکت خرید کرده اند و مشتریان بالقوه ای که در شرکت های مشابه علاقه مند هستند. با این فعالیت، DMP می تواند تجزیه و تحلیل هایی را ارائه دهد که کدام محصولات محبوب ترین هستند و کدام کمپین ها بیشترین فروش را دارند.

با استفاده از این تجزیه و تحلیل ها، بازاریابان درباره مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب می کنند و می توانند افرادی را که به آنها تبلیغ می کنند محدود کنند. به این نوع افراد به عنوان بخش های مخاطب نیز گفته می شود، به این معنی که آنها گروه های خاص تری در بین مخاطبان شرکت بزرگتر هستند.

یک DMP به بازاریابان کمک می کند تا این بخش های مخاطب را شناسایی و سازماندهی کنند، که سپس به آنها اجازه می دهد تبلیغات متمرکزی ایجاد کنند که احتمال تبدیل شدن به فروش بیشتر است.

در اینجا برخی از مشاغلی که ممکن است از DMP برای بازاریابی استفاده کنند آورده شده است:

  • مدیر بازاریابی دیجیتال
  • متخصص تجارت الکترونیک
  • مدیر شبکه های اجتماعی
  • تولید کننده وب
  • تحلیلگر بازاریابی
  • مدیر روابط عمومی
  • متخصص سئو
  • نشریه
  • مدیر بازاریابی ایمیلی
  • مدیر تبلیغات
  • استراتژیست برند

مرتبط: ۲۱ نقش تبلیغاتی از سطح ورودی تا مدیریت

مزایا و معایب DMP

در حالی که DMP ها برای بسیاری از کمپین های بازاریابی آنلاین مفید هستند، این نوع نرم افزار دارای معایبی است. تغییر فناوری‌ها و نگرش‌ها اغلب برخی از نرم‌افزارها را منسوخ می‌کند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از آن برای تیم بازاریابی خود، در مورد تمام جوانب مثبت و منفی یک DMP فکر کنید. برای کمک به تصمیم گیری، مزایا و معایب استفاده از DMP را در نظر بگیرید:

مزایای

در اینجا برخی از مزایای استفاده از DMP برای بازاریابی محصولات و خدمات شما آورده شده است:

دسترسی آسان به داده ها:

از آنجایی که DMP ها اشکال مختلفی از داده ها را در یک مکان جمع آوری می کنند، برای بازاریابان آسان است که در صورت تمایل به همه اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. بازاریابان می توانند به داده های شخص اول، شخص ثالث و شخص ثالث از منابع مختلف برای مقایسه نتایج و جستجوی نادرستی دسترسی داشته باشند. این مقایسه ها یافتن روندها و الگوها در داده ها را آسان تر می کند.

درک عمیق‌تر مخاطب:

مقایسه داده‌ها و یافتن روندها می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبین مورد نظر خود کسب کنند. دانستن رفتار آنلاین مشتریان بالقوه و بازگشتی به بازاریابان این امکان را می دهد تا درک خود را از آنچه این مشتریان از مشاغل، محصولات و تبلیغات می خواهند، عمیق تر کنند. این ممکن است به بازاریابان کمک کند تا تبلیغات موفق تری ایجاد کنند.

کشف بخش‌های مخاطب جدید:

یکی دیگر از مزایای استفاده از DMP، کشف بخش‌های مخاطب جدید از طریق داده‌های شخص ثالث است. داده‌های شخص ثالث ممکن است بینش بیشتری در مورد شناسه‌های گروه خاص، مانند درآمد خانوار، که مخاطبان هدف یک محصول را محدود می‌کند و نحوه خرید آنلاین مشتریان را تغییر می‌دهد، ارائه دهد. سپس بازاریابان می توانند با این داده ها بخش های جدیدی از مخاطبان ایجاد کنند.

هدف قرار دادن مشتریان به طور موثر:

داده های یک DMP به بازاریابان اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد آنلاین کمپین های آنها می دهد. با این اطلاعات، آنها بهتر می توانند تشخیص دهند که کدام تبلیغات موفق هستند و کدام تبلیغات باید تغییر کند تا فروش ایجاد شود. تجزیه و تحلیل داده های دقیق از یک DMP می تواند به بازاریابان کمک کند تا مخاطبان خود را با موفقیت بیشتری برای تولید فروش هدف قرار دهند.

مطالب مرتبط: چگونه مدیر تجارت الکترونیکی شویم؟

معایب

برخی از معایب استفاده از DMP عبارتند از:

استفاده از کوکی ها برای ردیابی رفتار:

کوکی ها فایل هایی هستند که حاوی داده های کوچکی در مورد مشتریان و رفتار آنها هستند. DMPها داده های شخص ثالث را از کوکی ها دریافت می کنند. اگرچه برخی از شرکت‌ها به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی از کوکی‌ها دور می‌شوند، بسیاری از وب‌سایت‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند که ردیابی کوکی را غیرفعال کنند یا انتخاب کنند که یک وب‌سایت کدام اطلاعات را می‌تواند ردیابی کند. اگرچه این داده ها ممکن است کمتر خاص باشند، اما همچنان می توانند گزارش های مفیدی را در صورت ترکیب با داده های شخص اول ایجاد کنند.

پیچیده برای یادگیری:

یکی از دلایل اجتناب از DMP پیچیدگی آن است. منابع داده و بخش های زیادی از اطلاعات در این پلتفرم وجود دارد، بنابراین آموزش آن به کل تیم بازاریابی شما ممکن است چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، با تغییر فناوری‌ها، DMPها ممکن است ویژگی‌های اضافی را اضافه کنند که کاربران باید استفاده از آن‌ها را بیاموزند یا به طور کلی منسوخ شوند. با این حال، یادگیری نحوه استفاده از DMP می تواند تیم شما را بهتر برای استفاده از سایر نرم افزارهای جمع آوری داده در آینده آماده کند.

امکان نتایج اریب:

نتایج تجزیه و تحلیل به داده های ارائه شده بستگی دارد و یک DMP ممکن است همیشه داده های با کیفیتی نداشته باشد. اگر اشخاص ثالث داده های خود را به اشتباه جمع آوری یا برچسب گذاری کنند، نتایج رفتار مشتری می تواند نادرست شود. این بر نحوه ایجاد بخش‌ها و کمپین‌های مخاطب توسط بازاریابان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند شانس تبدیل تبلیغات به فروش را کاهش دهد. یک راه ساده برای رفع این مشکل، مقایسه داده های شخص ثالث با منابع دیگر برای بررسی عدم دقت است.

نیاز به منبع اطلاعاتی:

عیب نهایی DMP ها این است که برای عملکرد به منبع اطلاعاتی نیاز دارند. یک DMP به تنهایی نمی‌تواند داده‌ها را جمع‌آوری کند، بنابراین باید آن را با فناوری‌های دیگری ترکیب کنید که می‌توانند داده‌ها را از وب‌سایت‌ها گرفته و در یک DMP قرار دهند. این باعث می شود فرآیند جمع آوری کارایی کمتری داشته باشد و کار بیشتری برای تیم شما ایجاد کند. با این حال، این یک ویژگی مفید برای سازماندهی داده های شخص اول شما با داده های شخص ثالث است که یک برنامه معمولاً همزمان جمع آوری نمی کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *