بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای شما برای ایجاد یک تجربه مشتری دیجیتال عالی

تجربه مشتری دیجیتال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مرور وب‌سایت‌های شرکت، پر کردن سبدهای خرید آنلاین و انتخاب تخفیف‌ها از طریق اپلیکیشن یک شرکت، تنها تعدادی از راه‌های تعامل مصرف‌کنندگان با کسب‌وکارهای آنلاین است. تجربه دیجیتالی مشتری می تواند بر ارزش و اعتماد آنها به یک برند تأثیر بگذارد. از آنجایی که کسب‌وکارها به ادغام با پلتفرم‌های فناوری برای ارائه حضور دیجیتال چند کانالی ادامه می‌دهند، شرکت‌ها تلاش خود را برای ایجاد یک تجربه دیجیتال عالی برای مشتریان خود متمرکز می‌کنند. در این مقاله، مفهوم تجربه مشتری دیجیتال را توضیح می‌دهیم، جزئیاتی در مورد مزایای این ایده ارائه می‌کنیم و نکاتی را برای کمک به ایجاد یک تجربه مشتری دیجیتال مثبت به اشتراک می‌گذاریم.

تجربه مشتری دیجیتال چیست؟

تجربه مشتری دیجیتال، تعاملات مشتری خاص برند با پلتفرم های آنلاین یک کسب و کار را توصیف می کند. این می تواند شامل سایت های تلفن همراه، وب سایت ها و برنامه های سنتی باشد. تجربه دیجیتال مشتری با یک شرکت می تواند شامل انواع تعاملات از جمله:

شرکت ها استراتژی هایی را برای شکل دادن به تجربه دیجیتال مشتری با نام تجاری خود توسعه می دهند. عملکردها و مکان های یک کسب و کار اغلب بر نحوه برنامه ریزی شرکت ها برای هدایت تعاملات مشتری از طریق پلت فرم های دیجیتال تأثیر می گذارد. کسب‌وکارهایی که کاملاً آنلاین هستند، ممکن است با تلاش برای یکپارچه و آسان کردن سفر از موتور جستجو به وب‌سایت شرکت، بیشتر بر نتایج جستجوهای وب مصرف‌کننده تمرکز کنند. کسب‌وکارهایی که مکان‌های فیزیکی دارند ممکن است تلاش بیشتری را برای استراتژی بازاریابی دیجیتال مرتبط با خبرنامه‌های ایمیل یا تبلیغات و حساب‌های پاداش مشتری صرف کنند.

در اینجا برخی از جنبه هایی که تجربه دیجیتال مشتری را تشکیل می دهند آورده شده است:

  • سرعت بارگذاری یک صفحه وب یا برنامه
  • وضوح یک وب سایت شامل گزینه های منو و دکمه های تعاملی
  • توانایی مشتری برای مدیریت حساب های آنلاین خود
  • سهولت استفاده از موتورهای جستجو برای یافتن پلتفرم های دیجیتالی شما
  • اگر مشتری بتواند هدف خود را با استفاده از ابزار دیجیتال با موفقیت انجام دهد
  • امکان دسترسی به برنامه های کاربردی خدمات مشتری به صورت آنلاین
  • کیفیت محتوای دیجیتال مانند فیلم و گرافیک
  • آیا تجربه آنلاین آنها شخصی و مثبت است

مطالب مرتبط: Mobile Friendly چیست؟ (با نکاتی در مورد ارائه یک تجربه سازگار با موبایل)

چرا تجربه مشتری دیجیتال مهم است؟

تجربه دیجیتالی مشتری به شکل گیری نظر کلی آنها در مورد یک شرکت کمک می کند. اگر معاملات آنلاین آنها مثبت باشد، این امر به احتمال زیاد منجر به ارتباط مثبت با برند شما خواهد شد. برتری در تجربه مشتری دیجیتال می تواند بر انتخاب مشتری و تمایل آنها برای تکرار خریدهای خود با یک شرکت نیز تأثیر بگذارد. مانند تجربیات آفلاین، مشتریان نیز پس از یک تعامل آنلاین دلپذیر، احتمالاً کسب و کار را به مخاطبین خود توصیه می کنند. مصرف کنندگان معمولاً بیشتر با برندی درگیر می شوند که استفاده از کانال های دیجیتال را آسان می کند.

مرتبط: سوالات متداول: ایده هایی برای بهبود خدمات مشتری

مزایای تجربه مشتری دیجیتال خوب

یک تجربه مثبت مشتری دیجیتال می تواند ابزار موثری برای حفظ مشتری، افزایش درآمد و آگاهی از برند باشد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی یک تجربه خوب مشتری دیجیتال آورده شده است:

  • رضایت مشتری: وقتی مشتریان از طریق تجارب دیجیتالی خود از یک برند راضی هستند، احساسات مثبت را به همراه دارند و به احتمال زیاد در آینده با یک شرکت ارتباط برقرار می کنند. آنها زمانی احساس ارزشمندی می کنند که تعامل آنها با سهولت استفاده و نتایج موفقیت آمیز شکل می گیرد.
  • کاهش نرخ پرش: مشتریانی که از تجربه دیجیتالی خود راضی هستند، کمتر احتمال دارد یک وب سایت یا برنامه را ترک کنند. به این پدیده جهش می گویند. نرخ پرش پایین اغلب با افزایش تعامل با برند و اغلب افزایش فروش مرتبط است.
  • کسب و کار تکراری: وقتی مشتری می داند که می تواند محصول یا خدمات مورد نیاز خود را از کانال های دیجیتال یک شرکت دریافت کند، اغلب تصمیم می گیرد به خرید از یک تجارت ادامه دهد. اگر تجربه دیجیتال آنها کارآمد و مثبت باشد، زمانی که بدانند می‌توانند انتظار راحتی و تداعی مثبت را داشته باشند، ممکن است برند شما را انتخاب کنند.
  • ترافیک ارگانیک: جذب مشتریان به پلتفرم های دیجیتال خود بدون صرف هزینه مستقیم برای تبلیغات یا سایر تلاش های بازاریابی به نفع یک سازمان است. مشتریانی که تعامل دیجیتالی مثبتی را تجربه می کنند، ممکن است به سفیر برند برای مخاطبین دیجیتالی خود تبدیل شوند. شما می توانید با سهولت در به اشتراک گذاشتن تجربه مثبت مشتریان با برند شما از طریق کانال های دیجیتالی خود، این امر را تشویق کنید.

۹ نکته برای بهبود تجربه مشتری دیجیتال

ایجاد یک تجربه مشتری دیجیتال شامل رهبران شرکت و متخصصان در سراسر بخش ها می شود که با هم کار کنند تا یک تجربه آنلاین یکپارچه را به مصرف کنندگان ارائه دهند. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می کند تجربه دیجیتالی عالی را به مشتریان ارائه دهید:

استراتژی خود را مشخص کنید

شرکت هایی که بهترین تجربیات مشتری دیجیتال را دارند از طریق برنامه ریزی به این امر دست می یابند. همانطور که مصرف کنندگان بیشتری به فعالیت آنلاین با مشاغل روی می آورند، تسهیل تعاملات دیجیتالی مشتری نیازمند یک استراتژی دیجیتال است. اگرچه یک کسب‌وکار می‌تواند به توسعه پیشنهادات و قابلیت‌های اینترنتی خود ادامه دهد، اجرای استراتژی‌هایی برای جنبه‌های اصلی تعاملات دیجیتالی می‌تواند به شما در دستیابی به موفقیت در تجربیات مشتری کمک کند.

استراتژی های دیجیتال می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • راحتی در خدمات و تجارت الکترونیک
  • قابلیت دسترسی از طریق دستگاه های مختلف
  • انعطاف پذیری در چندین کانال
  • شخصی سازی ویژگی ها و حساب های دیجیتال
  • تعاملات و حرکت ساده از طریق سیستم عامل های آنلاین

روی تجربه کاربری تمرکز کنید

تجربه کاربری (UX) اصطلاحی است که برای توصیف دیدگاه مصرف‌کننده دیجیتالی استفاده می‌شود، زیرا آنها با هر فناوری تسهیل شده توسط اینترنت تعامل دارند. این به سهولت کاربر می‌تواند مواردی مانند منوهای کشویی، نوارهای جستجو و سبدهای خرید دیجیتال را بیابد و استفاده کند. نمایشگرهای گرافیکی نیز مانند سرعت بارگذاری یک صفحه وب، بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارند. حرفه ای ها برای بهبود تجربه کاربر کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هر کسی که از سیستم های آنلاین استفاده می کند می تواند نرم افزار و سخت افزار خود را به روشی دلپذیر و آسان پیمایش کند. وقتی تجربه دیجیتال خود را از چشم مشتری خود مشاهده می کنید، به احتمال زیاد تغییراتی ایجاد می کنید که تأثیر مثبتی بر تجربه دیجیتالی مشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: طراحی UX چیست؟

به مشتریان کمک کنید به راحتی در کانال های برند حرکت کنند

از مرور موتورهای جستجو گرفته تا کلیک بر روی وب سایت یک شرکت، یک تجربه مثبت مشتری بر اساس سهولت جابجایی در پلت فرم های اینترنتی یک کسب و کار ایجاد می شود. مشتریان بر اساس نیازها و انتخاب های خود به سرعت و کارآمد از دستگاهی به کانال دیگر سفر می کنند. برای کسب و کار شما مهم است که از این حرکت با اطمینان از مسیرهای آسان در دستگاه ها و کانال های دیجیتال حمایت کنید. تجربه مشتری دیجیتال موثر به این معنی است که مصرف کنندگان می توانند از مشاهده یک مورد در رسانه های اجتماعی به خرید یک محصول از طریق وب سایت شرکت به نوشتن یک بررسی محصول از طریق ایمیل حرکت کنند.

رفتارهای مشتری را بشناسید

همانطور که فناوری‌هایی که به مشتریان خدمت می‌کنند تغییر می‌کنند، روند مصرف‌کنندگان نیز با استفاده از آن فناوری تغییر می‌کنند. تشخیص نحوه استفاده مشتریان از پلتفرم های دیجیتال برای مشاهده و تعامل با برند شما بسیار مهم است. شناسایی بخش‌هایی از تجربه دیجیتالی مشتری مانند نحوه دسترسی آنها به محتوای شما، روش‌هایی که آنها از پیشنهادات دیجیتالی شما مانند برنامه‌های کاربردی خاص برند، تبلیغات ایمیلی یا تخفیف‌ها و تعاملات رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، همگی می‌توانند به دانش مشتری شما کمک کنند. شرکت‌ها می‌توانند از میان طیف وسیعی از ابزارهای تحلیل دیجیتال برای دستیابی به این بینش در مورد تجربیات مصرف‌کننده دیجیتال انتخاب کنند.

به مشتریان کمک کنید تا تجربیات خود را خودشان مدیریت کنند

گزینه‌های سلف‌سرویس مانند صفحات اطلاعات محصول، ویژگی‌های چت، کتابخانه‌های آموزشی ویدیویی و پرسش‌های متداول راهی را به مشتریان ارائه می‌دهند تا تجربه دیجیتالی خود را با برند شما سفارشی کنند. اجازه دادن به مشتریان برای تکمیل وظایف خود به روشی که انتخاب می کنند می تواند به ایجاد یک تجربه دیجیتال مثبت کمک کند. آسان کردن کانال‌های دیجیتالی خود برای پیمایش و ارائه پشتیبانی که در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید، یکی از راه‌های تضمین تجربه دیجیتال شخصی‌تر و مثبت‌تر است.

مطمئن شوید که برای موبایل بهینه شده اید

بهینه سازی وب سایت ها برای استفاده از تلفن همراه برای رفع نیازهای فعالیت مصرف کنندگان آنلاین ضروری است. تلفن های همراه و تبلت ها اغلب راه های اصلی تعامل دیجیتالی مشتری با یک شرکت هستند. کاربران معمولاً انتظار دارند صفحه وب را با استانداردهای تلفن همراه مشاهده کنند و ممکن است وب سایتی را ترک کنند که دسترسی به آن در دستگاه تلفن همراه دشوار است. بهینه‌سازی موبایل همچنین شامل سرعت بارگذاری صفحه می‌شود، بنابراین مشتریان هنگام مشاهده وب‌سایت شما تقریباً بلافاصله محتوای صفحه را مشاهده می‌کنند.

از مشتریان بازخورد دریافت کنید

بازخورد مشتریان می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد راه‌هایی ارائه دهد که می‌توانید تجربه دیجیتالی آنها را بهبود بخشید. با گزینه های متنوع برای بازخورد و فرصت های متعدد برای به اشتراک گذاشتن آن بازخورد، مشتریان به احتمال زیاد اطلاعاتی در مورد تعاملات آنلاین خود با نام تجاری شما به شما می دهند. تجزیه و تحلیل مستمر این بازخورد برای تغییر شکل استراتژی های شرکت برای بهبود تجربه کلی دیجیتال برای مشتریان شما مهم است.

بیشتر بخوانید: نحوه درخواست بازخورد

در بین کانال ها ثابت باشید

سازگاری یکی از راه‌های ایجاد یک تجربه دیجیتال عالی برای مشتریان است. اینکه هر کانال آینه‌ای از پیشنهادات محصول، ارزش‌ها و طراحی گرافیکی شرکت شما باشد، به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند نسبت به برند شما اطمینان داشته باشند. این همچنین به ایجاد یک تجربه “omnichannel” برای کاربران کمک می کند، به این معنی که همه پلتفرم ها یکپارچه هستند و برای کاربران آسان است که از یکی به دیگری جابجا شوند و در عین حال یکپارچگی برند را حفظ کنند.

با مشتریان دنبال کنید تا تجربه دیجیتالی آنها را گسترش دهید

درخواست بازخورد یکی از راه‌های گسترش تجربه مشتری دیجیتال است، با این حال، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که وقتی مصرف‌کننده به تعامل خود با برند شما پایان داد، می‌توانید با آن تماس بگیرید. پیام‌های دیجیتالی مانند توصیه‌های شخصی‌شده برای خریدهای آتی و یادداشت‌های تشکر که قدردانی شما را از سفارش‌های مشتری نشان می‌دهند نیز راه‌هایی برای انسانی کردن تجربه دیجیتال مصرف‌کننده هستند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *