بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

کانال ها در بازاریابی چیست؟ (تعریف و ۱۴ مثال)

انواع کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها اغلب به دنبال راه های نوآورانه برای گسترش مخاطبان و پایگاه مصرف کننده خود هستند. کانال های بازاریابی مختلف به آنها کمک می کند تا به روش های مختلف به مشتریان فعلی و بالقوه خود دست یابند. یادگیری در مورد انواع کانال های بازاریابی می تواند به شما کمک کند کانالی را انتخاب کنید که برای هدف یا اهداف سازمانی شما مناسب تر است.

در این مقاله از ایوسی به بررسی کانال‌ها در بازاریابی می‌پردازیم و چند نمونه از کانال‌های محبوب را فهرست می‌کنیم.

کانال ها در بازاریابی چیست؟

پاسخ به این سوال که کانال ها در بازاریابی چیست؟ مجموعه ای از افراد، سازمان ها و فعالیت هایی است که برای انتقال کالا از مبدا به نقطه مصرف با یکدیگر تعامل دارند. این ابزاری است که شرکت ها برای دستیابی به مشتریان و مشتریان احتمالی از آن استفاده می کنند. هدف اصلی یک کانال بازاریابی افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری، بهبود آگاهی از محصول و کمک به هدایت ترافیک به وب سایت های شرکت است.

کانال بازاریابی ابزار مهمی برای رشد کسب و کار است و برای توسعه محصولات و استراتژی های بازاریابی موثر حیاتی است. شرکت‌ها اغلب از کانال‌های بازاریابی استفاده می‌کنند که سابقه عملکرد آزمایش‌شده‌ای در یک جغرافیای خاص دارند. آنها همچنین ممکن است به طور همزمان چندین کانال را برای یک هدف خاص، مانند ایجاد هویت برند یا انتشار اطلاعات در مورد یک محصول جدید، به کار گیرند.

مطالب مرتبط: عناصر آمیخته بازاریابی چیست؟ (با ۷Ps)

۱۴ نمونه از کانال های بازاریابی محبوب

اکثر کانال های بازاریابی دارای مزایا و معایب هستند. نوع کانال بازاریابی که استفاده می کنید می تواند از ماهیت عملیات تجاری و بخش خاصی از مشتریانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید الهام بگیرد. نمونه هایی از کانال های بازاریابی محبوب عبارتند از:

۱. فروش مستقیم

فروش مستقیم یک کانال بازاریابی است که در آن بازاریاب مستقیماً با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند. این تعاملات معمولاً در یک زمان انجام می شود و برای شرکت های تجاری کوچک بهترین کار را دارد. فروش مستقیم اغلب شامل بازاریابی برای افرادی است که می شناسید. این کانال بازاریابی ممکن است هزینه های کسب و کار را کاهش دهد زیرا ممکن است نیازی به پرداخت فضای تبلیغاتی، هزینه های توزیع یا سایر انواع منابع بازاریابی نداشته باشید. به دلیل هزینه های کمتر، ممکن است از فروش موفق محصول به سود کلی بالاتری برسید.

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

۲. بازاریابی پادکست

استفاده از پادکست‌ها به‌عنوان کانالی برای بازاریابی کاملاً مؤثر است، زیرا رسانه‌های طولانی همچنان محبوبیت و مشترکین را به دست می‌آورند. این کانال بازاریابی نه تنها به شما در افزایش تقاضا کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا یک رابطه منحصر به فرد با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. قسمت‌های پادکست مکالمه‌ای هستند و اغلب جزئیات تجربیات انسانی در پشت عملیات تجاری را نشان می‌دهند. در پادکست، می توانید شنوندگان را راهنمایی کنید تا به وب سایت یا فروشگاه شما برسند و تصمیم خرید بگیرند.

۳. تماس سرد

تماس سرد یک رویکرد فروش است که شامل تماس با مصرف‌کنندگانی است که قبلاً نسبت به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید ابراز علاقه نکرده‌اند. در این کانال می توانید با مشتریان احتمالی تماس بگیرید تا میزان علاقه آنها به پیشنهادات خود را ارزیابی کنید. شما می توانید در مورد سرنخ ها تحقیق کنید تا مشتریان بالقوه ای را که احتمال بیشتری برای خرید محصولات یا خدمات شما دارند، هدف قرار دهید. برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید یا تعامل با کسب و کار شما، می توانید با یک تماس سرد شروع کنید و با یک ایمیل رسمی تر پیگیری کنید.

مطالب مرتبط: مهارت های مهم بازاریابی دیجیتال و نحوه بهبود آنها

۴. پست مهمان

اگر شرکت شما وب سایت یا وبلاگ دارد، پست مهمان را در نظر بگیرید. با استفاده از این کانال بازاریابی، شما به سادگی برای سایر سایت های قابل توجه در صنعت خود می نویسید یا از نویسندگان مشهور دیگر می خواهید پستی برای وب سایت شما تولید کنند. پست مهمان می تواند به بهبود ترافیک در یک وب سایت خرده فروشی کمک کند و شرکت را قادر می سازد تا با مخاطبان نویسنده مهمان تعامل داشته باشد. به عنوان مثال، شرکت‌های گوشی‌های هوشمند اغلب محصولات نمونه می‌دهند و به سازندگان محتوا در پلتفرم‌های استریم برای ارتقای تعامل کاربر و بهبود فروش پرداخت می‌کنند.

۵. برنامه های وفاداری

برنامه وفاداری یک کانال بازاریابی است که از طریق آن یک شرکت محصولات یا خدمات رایگان را در ازای مشارکت مجدد مشتری ارائه می دهد. این کانال بازاریابی با ارائه تخفیف و کالای رایگان به مشتریانی که خریدهای مکرر انجام می دهند، می تواند به برند کمک کند تا وفادارترین مشتریان خود را حفظ کند. شرکت‌ها از برنامه‌های وفاداری سود می‌برند، نه تنها به این دلیل که وفاداری مشتری را ایجاد می‌کنند، بلکه به این دلیل که اطلاعات اساسی در مورد نحوه خرج کردن پول توسط مشتریان و اینکه چه محدوده‌های محصول یا انواع پیشنهادهایی برای آنها جذاب‌تر است، ارائه می‌دهند. هتل ها، کافی شاپ ها، بوتیک ها و رستوران ها اغلب از این کانال بازاریابی استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۱ مزایای برنامه های وفاداری

۶. بازاریابی ایمیلی

اگر آدرس ایمیل یک مشتری فعلی یا بالقوه را دارید، می توانید از بازاریابی ایمیلی به نفع خود استفاده کنید. بازاریابی ایمیلی نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان را نیز برای شما فراهم می کند. می‌توانید ایمیل‌هایی ارسال کنید تا افراد را متقاعد کنید تا برای یک سرویس در یک مکان فروشگاه ثبت‌نام کنند، خبرنامه‌های دوره‌ای برای اعلام رویدادهای فروش ایجاد کنید و برای ارجاع با مشتریان به صورت جداگانه تماس بگیرید.

مرتبط: ۹ ابزار بازاریابی ایمیلی که باید در نظر بگیرید (با ویژگی ها)

۷. ایمیل مارکتینگ سرد

بازاریابی ایمیل سرد روشی برای برقراری ارتباط با لیستی از مشتریان بالقوه با استفاده از ایمیل به عنوان رسانه اصلی ارتباط است. یک کمپین ایمیل سرد موفق ممکن است تعداد قابل توجهی از پاسخ‌ها را از مشتریان یا مشتریان جدید دریافت کند که به محصولات و خدمات علاقه نشان می‌دهند. شما از طریق ایمیل با مشتریان بالقوه تماس می گیرید بدون اینکه آنها از قبل ابراز علاقه کنند. شما به سادگی آدرس ایمیل یک نفر را جستجو کرده و برای او ایمیل کنید. این کانال بازاریابی می تواند برای فریلنسرها، آژانس ها و مشاوران مفید باشد.

۸. وب سایت ها

وب سایت شما می تواند جنبه مهمی از استراتژی بازاریابی شما برای ایجاد و حفظ روابط با مشتری باشد. این به عنوان یک ابزار بازاریابی عمل می کند و به توسعه یک سیستم پشتیبانی مداوم مشتری کمک می کند. هنگامی که مشتریان فعلی یا بالقوه از وب سایت شما بازدید می کنند، می توانند پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند و درباره کسب و کار شما و محصولات و خدمات آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. بسیار مهم است که یک وب سایت ساده و موثر طراحی کنید که به طور دقیق نشان دهنده برند، سازمان، محصولات و خدمات شما باشد.

مطالب مرتبط: ۴۰ سوال مصاحبه بازاریابی دیجیتال و نمونه پاسخ

۹. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو شامل بهینه سازی یک وب سایت تجاری برای افزایش دیده شدن آن در هنگام جستجوی محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار در موتورهای جستجو است. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان جدید به شرکت خود دارید. از طریق استفاده موثر از سئو، می توانید ترافیک ارگانیک را بر اساس آنچه مشتریان احتمالی شما در موتورهای جستجوی مختلف جستجو می کنند، ایجاد کنید. همچنین می توانید از ابزارهای تحلیلی و ردیابی برای نظارت بر عملکرد استراتژی سئو خود استفاده کنید.

۱۰. بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا طرحی است برای گسترش مخاطب یا پایگاه کاربر از طریق انتشار و انتشار محتوای منظم و ثابت که افراد را آموزش می‌دهد، سرگرم می‌کند و الهام می‌بخشد تا طرفداران شوند و طرفداران مشتری شوند. شما می توانید با به کارگیری استراتژی های بازاریابی محتوای عالی، اقتدار و تخصص را در کسب و کار خود به نمایش بگذارید. این استراتژی ها به یک کسب و کار کمک می کند تا در مراحل مختلف چرخه فروش با خریداران تماس بگیرد. به جای محدود کردن بازاریابی محتوا به یک پلتفرم، می‌توانید سعی کنید پست‌های خود را در هر جنبه‌ای از کسب‌وکارتان که پتانسیل دسترسی دارد، از جمله پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، بگنجانید.

مطالب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟ (مزایا، مثال ها و معیارها)

۱۱. ترفیع متقابل

تبلیغات متقابل نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن شرکت ها خریداران یک محصول یا خدمات را با تبلیغات یک محصول مرتبط هدف قرار می دهند. به ترویج محصولات و خدمات، تولید سرنخ، افزایش ارقام فروش و ایجاد هویت برند کمک می کند. این کانال بازاریابی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان علاقه مندی که یک پایگاه مصرف کننده بزرگ خارج از محدوده فعلی شما هستند، روابط ایجاد کنید. شما می توانید از این کانال به روش های مختلفی استفاده کنید، مانند میزبانی مشترک یک رویداد با یک شرکت دیگر، تجارت پست های مهمان و ترتیب دادن وبینارها، کنفرانس ها و رویدادهای صنعتی.

۱۲. تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی

تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی کانالی برای هدف قرار دادن زیربخش خاصی از مخاطبان با نمایش پیام های بازاریابی حمایت شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بزرگ است. شما می توانید از طریق این کانال بازاریابی برای ارسال یک آگهی حمایت شده در شبکه های اجتماعی پول پرداخت کنید. امکان سنجی این کانال ممکن است به قیمت پلتفرم و نوع تبلیغی که می خواهید به صورت آنلاین منتشر کنید بستگی دارد. اگر بتوانید با موفقیت تبلیغات را به ترافیک وب سایت و رشد فروش تبدیل کنید، ممکن است سرمایه گذاری را ارزشمند بدانید.

مطالب مرتبط: ۱۶ نوع شغل در بازاریابی دیجیتال (+ وظایف)

۱۳. تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به ایجاد تبلیغاتی اطلاق می شود که در رسانه های چاپی مانند روزنامه ها، مجلات و مجلات منتشر می شود. شناسایی پلتفرم‌های رسانه‌های چاپی که احتمالاً مخاطبان هدف شما با آنها درگیر هستند، مهم است. در حالی که پیگیری موفقیت تلاش‌های شما با این کانال می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر ایده جالبی برای جلب توجه و علاقه خوانندگان داشته باشید، تبلیغات چاپی می‌تواند موثر باشد.

۱۴. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

بازاریابی PPC (پرداخت به ازای کلیک) یک کانال تبلیغاتی دیجیتال است که در آن یک بازاریاب به ناشر، معمولاً یک موتور جستجو، صاحب وب‌سایت یا شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها، هر بار که بازدیدکننده از وب‌سایت روی آگهی کلیک می‌کند، پول می‌پردازد. زمانی که کاربران کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا خدماتی را که شما بازاریابی می کنید جستجو می کنند، تبلیغات آنلاین شما در موتورهای جستجو ظاهر می شود. شرکت‌هایی که از مدل‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک استفاده می‌کنند، می‌توانند برای شناسایی کلمات کلیدی که بیشترین ارتباط را با محصولات یا خدماتشان دارند، تحقیق کنند. سرمایه گذاری برای یافتن کلمات کلیدی مناسب می تواند منجر به کلیک بیشتر و در نهایت تبدیل فروش شود.مربوط:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *