بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۲ راه برای مقابله با یک همکار بدقلق

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تقریباً همه باید در مقطعی از شغل خود با یک همکار چالش برانگیز کار کنند. کنار آمدن با این شخص بخش مهمی از توسعه مهارت های حل تعارض شما و یادگیری غلبه بر ناملایمات است. همانطور که یاد می گیرید چگونه در کنار خصلت ها یا رفتارهای دشوار آنها کار کنید، می توانید بیشتر روی کار خود و همکارانی که از آنها لذت می برید تمرکز کنید. در این مقاله نحوه برخورد با یک همکار سخت را به اشتراک می گذاریم.

اهمیت دانستن نحوه برخورد با یک همکار دشوار

دانستن اینکه چگونه با یک همکار مشکل برخورد کنید یک مهارت مهم زندگی است. اگرچه ممکن است از بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنید لذت ببرید، اما باید بدانید که چگونه با افرادی که برایتان مشکل است کار کنید. یادگیری نحوه مدیریت تعارض ها می تواند به شما کمک کند تا محیط کاری هماهنگ تری داشته باشید. همانطور که یاد می گیرید رفتارهای آنها را بپذیرید یا با آنها مقابله کنید، می توانید روی خود و کسانی که بیشتر از آنها لذت می برید تمرکز کنید.

چگونه با یک همکار مشکل برخورد کنیم

این ۱۲ مرحله را برای رسیدگی به یک همکار دشوار دنبال کنید:

۱. یاد بگیرید که افکار خود را بیان کنید.

اگر همکارتان احساس راحتی در محل کار را برای شما دشوار می کند، ممکن است زمان مقابله با این موقعیت فرا رسیده باشد. هنگام به اشتراک گذاشتن احساسات آنها، از زبان “من” استفاده کنید تا دیدگاه شما را بهتر درک کنند. استفاده از زبان “شما” ممکن است پذیرش مسئولیت اعمال خود را برای آنها دشوار کند. در اینجا چند نمونه از زبان “من” در مقابل “تو” آورده شده است:

  • “وقتی با من اینطور صحبت می کنی احساس ناراحتی می کنم.” در مقابل “شما همیشه چیزهای اشتباه می گویید.”
  • “من متوجه شدم که رفتار شما تمرکز را برای من دشوار می کند.” در مقابل “روش رفتار شما آزاردهنده است.”
  • “من متوجه شدم که رفتار شما تمرکز را برای من دشوار می کند.” در مقابل “روش رفتار شما آزاردهنده است.”

۲. دیدگاه آنها را بشناسید.

گاهی اوقات شناختن دیدگاه چالش برانگیز همکارتان می تواند کار را آسان تر با آنها کند. پس از شناخت بهتر آنها، ممکن است متوجه شوید که سابقه و تجربیات زندگی آنها رفتار و نقطه نظرات آنها را شکل می دهد. اگرچه شما شایسته این هستید که با شما محترمانه رفتار شود، اما این بینش ممکن است به شما کمک کند تا نحوه نگاه آنها به مسائل را درک کنید.

۳. روی روابط مثبت خود تمرکز کنید.

به جای اینکه روی این همکار تمرکز کنید، تمرکز خود را به کسانی معطوف کنید که از بودن در اطرافشان لذت می برید. برای ایجاد روابط مثبت با سایر همکاران خود تلاش کنید. گفتگوهای غیرمنتظره با افراد نشاط آور در طول روز باعث می شود در محل کار احساس شادی بیشتری داشته باشید. در نظر بگیرید که از یکی از همکاران مورد علاقه خود بخواهید تا کاری سرگرم کننده در خارج از محل کار انجام دهد.

۴. با سرپرست خود صحبت کنید.

هنگامی که این شخص شروع به شکستن سیاست های شرکت می کند یا بر کار شما تأثیر منفی می گذارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که موضوع را به سرپرست یا بخش منابع انسانی خود در میان بگذارید. رفتارهای نامطلوب این همکار را مستند کنید تا اثبات کنید که آنها چه کار کرده اند. سرپرست یا بخش منابع انسانی شما قرار است راه هایی برای حل این تعارض بیابد و به شما احساس امنیت و احترام در محل کار بدهد.

۵. شخصیت آنها را بپذیرید.

ممکن است متوجه شوید که این همکار کار اشتباهی انجام نمی دهد، اما شما به سادگی از شخصیت او لذت نمی برید. این یک بخش عادی از زندگی است زیرا افرادی را پیدا می کنید که از آنها لذت می برید و افرادی را که می خواهید از آنها دوری کنید. یاد بگیرید که بپذیرید که باید با این شخص کنار بیایید. سعی کنید چیزهایی را در مورد شخصیت آنها پیدا کنید که از آنها لذت می برید و به آنها فرصت دهید تا جنبه خوب خود را نشان دهند.

۶. در محل کار بی طرف بمانید.

اگر سایر همکاران در مورد این شخص صحبت می کنند، نظرات خود را برای خود نگه دارید. خنثی ماندن راهی است که می توانید به حفظ یک محیط کاری مثبت برای همه کمک کنید. اگر باید در مورد این شخص صحبت کنید، آن را برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده که به کار شما مرتبط نیست ذخیره کنید. انرژی خود را در محل کار برای بحث درباره چیزهای مثبت در مورد دیگران ذخیره کنید.

۷. تعاملات خود را محدود کنید.

محدود کردن مدت زمانی که با این همکار می گذرانید می تواند به شما کمک کند تا با این شرایط کنار بیایید. ممکن است متوجه شوید که می توانید آنها را در دوزهای کوچک کنترل کنید. هنگام ناهار یا در طول جلسات، در کنار همکارانی باشید که به نظر شما مهربان و نشاط آور هستند. وقتی تعاملات خود را محدود می کنید، توجه به احساسات آنها را ظریف تر کنید.

۸. انسان بهتری باشید.

حتی اگر این فرد غیرحرفه‌ای عمل کند، باید مهارت‌هایی را داشته باشید که فرد بهتری باشید. با ادامه رفتار با مهربانی و احترام با دیگران، نشان می‌دهید که در این موقعیت بالغ‌تر هستید. بهتر است با این نوع درگیری‌ها در خلوت کنار بیایید تا اینکه همکاران دیگر را وارد آن کنید.

۹. نقاط ماشه خود را بشناسید.

به این فکر کنید که کدام رفتار آنها برای شما چالش برانگیزتر است. به این ترتیب، اگر آنها شروع به نشان دادن این اقدامات کنند، می توانید بلافاصله خود را از موقعیت خارج کنید. این تکنیک می تواند به شما کمک کند در محل کار آرام و جمع باشید. روی هدایت انرژی و اشتیاق خود به سمت چیزهایی که واقعاً مهم هستند تمرکز کنید.

۱۰. روی نکات مثبت تمرکز کنید.

اگرچه ممکن است تمرکز روی این همکار آسان باشد، اما توجه خود را به آنچه در شغل خود دوست دارید معطوف کنید. این ممکن است سایر همکاران شما، کار واقعی شما یا مزایای شغل شما باشد. سپاسگزار بودن برای چیزهای خوب زندگی می تواند این بخش چالش برانگیز را کوچکتر به نظر برساند.

۱۱. به اعمال خود فکر کنید.

در حالی که به این همکار فکر می کنید، به نحوه رفتار خود با آنها فکر کنید. ممکن است متوجه شوید که هر دوی شما یک حلقه بازخورد رفتاری ایجاد کرده اید. فردی باشید که این حلقه را می شکند و سعی کنید برای تغییر با آنها مهربانانه رفتار کنید. ممکن است متوجه شوید که آنها مهربانی را برمی‌گردانند و هر دوی شما می‌توانید به جلو حرکت کنید.

۱۲. دلسوزی نشان دهید.

هرکسی چیزهای خاص خود را دارد که می تواند نحوه رفتار همکار شما را توضیح دهد. سعی کنید با همدلی و همدردی خود با این شخص بیشتر آشنا شوید. ممکن است متوجه شوید که اگر در موقعیت آنها بودید، به همین ترتیب عمل می کردید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *