بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست (USP): تعریف و مثال

پیشنهاد فروش منحصر به فرد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (Unique Selling Proposition) یک گام مهم برای کسب و کار شما است. در این مقاله از ایوسی، یاد خواهید گرفت که پیشنهاد فروش چیست و چگونه می‌توانید آن را ایجاد کنید

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست؟

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) نشان دهنده چیزی است که کسب و کار شما مخفف آن است. این کیفیت کسب و کار شما است که آن را از رقبا متمایز می کند.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد، صاحبان مشاغل را ترغیب می کند که از نظر آنچه می خواهند به آن معروف شوند، بسیار خاص باشند. پیشنهاد فروش منحصر به فرد به جای اینکه برای ارائه همه چیز، مانند پایین ترین قیمت و بهترین کیفیت، شناخته شود، کیفیت خاصی را در مورد کسب و کار هدف قرار می دهد. این کیفیت باید تنها چیزی باشد که مردم شروع به ارتباط با شما خواهند کرد.

برای مثال، بیش از یک پرواز، یک شرکت هواپیمایی ممکن است خدمات دوستانه بفروشد. انتخاب یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد بسیار خاص، کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی متمرکز است که پیامی منسجم را در سراسر کپی‌نویسی، برندسازی، کمپین‌ها و سایر ابزارهای بازاریابی دارد.

هنگامی که شما یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دارید، مشتری هدف شما می تواند به یک سوال مهم در مورد تجارت شما پاسخ دهد: چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند؟ چهار میخ USP وجود دارد که می توانید استراتژی بازاریابی خود را روی آنها متمرکز کنید. آنها به عنوان چهار P بازاریابی شناخته می شوند و عبارتند از:

  • مشخصات محصول
  • ساختار قیمت
  • استراتژی قرار دادن (مکان و توزیع)
  • استراتژی تبلیغاتی

چه چیزی یک USP قوی را می سازد؟

ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد قوی برای دعوت از مخاطبان مناسب به محصول یا خدمات شما کلیدی است. نکات زیر را دنبال کنید تا به یک پیشنهاد فروش منحصربفرد برسید:

۱. مانند مشتری ایده آل خود فکر کنید

شناسایی با مخاطبان هدف، درک نیازهای مشتری را برای شما آسان تر می کند. برای این کار به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتری ایده آل من واقعا چه می خواهد؟
  • آنچه من ارائه می دهم چگونه می تواند به حل مشکلات مشتری ایده آل من کمک کند؟
  • انگیزه مشتری ایده آل من برای خرید چیست؟
  • چرا مشتریان فعلی من محصول من را به مشتریان رقبای من انتخاب می کنند؟

۲. به مشتریان ایده آل خود توضیح دهید که چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید

خریدار ایده آل شما از شما می خواهد که مشکلات آنها را حل کنید. این فراتر از نیازهای ساده است زیرا مشکل معمولاً بسیار پیچیده تر است. برای مثال، برندهای طراح به سادگی لباس نمی فروشند. آنها به خریداران ایده آل خود یک سبک زندگی لوکس را با قطعات مد رده بالای خود می فروشند. یک شرکت هواپیمایی صرفاً پرواز نمی فروشد، بلکه در حال فروش تجمل و راحتی در آسمان است.

وقتی درک محکمی از مشتری ایده آل خود داشته باشید، می توانید شروع به ارائه بهترین پیشنهاد فروش منحصر به فرد برای حل مشکل پیچیده آنها کنید.

مطالب مرتبط: درباره مدیر برند بودن بیاموزید

۳. در نظر مشتریان خود به یکی از موارد ضروری تبدیل شوید

به خریداران ایده آل خود بگویید دقیقاً چه چیزی را می خواهید به آنها بدهید. برای مثال، سال‌ها پیش، شعار FedEx این بود: «وقتی کاملاً، به طور مثبت باید یک شبه وجود داشته باشد.» این شعار شرکت را از بسیاری دیگر در آنجا متمایز می‌کرد. این شعار دقیقاً به مشتریان می‌گفت که از فدکس چه انتظاری دارند. در آن زمان بود که مشتریان می‌دانستند. که آنها برای حل مشکلات حمل و نقل خود به FedEx نیاز داشتند.

بهترین شیوه های USP

فرآیند سه مرحله ای برای یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، یک فرآیند مهم برای استراتژی بازاریابی شما است. هنگام کار بر روی این فرآیند، مهم است که بهترین شیوه های زیر را در نظر داشته باشید تا به یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دست پیدا کنید. اینها هستند:

۱. روی ارزش تمرکز کنید

هنگامی که یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ارائه می کنید، از رفتن به دنبال چیزی منحصر به فرد خودداری کنید. در عوض، روی آنچه خریدار ایده آل شما ارزش قائل است تمرکز کنید. این می تواند یک کیفیت سازگار با محیط زیست، خدمات دوستانه، لوکس دنج یا بیشتر باشد.

۲. شعار خود را مجسم کنید

شعار شما باید در تمام جنبه های کسب و کار شما نشان داده شود، نه صرفاً در آنچه می فروشید. به عنوان مثال، اگر خریدار شما محصول شما را به این دلیل انتخاب می کند که از بطری های قابل بازیافت ساخته شده است، فضای تولید شما نیز باید این شعار را با اجرای یک محیط دوستدار بازیافت نشان دهد.

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

۳. تحقیقات خود را انجام دهید

هنگامی که پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را ارائه می کنید، تمرین خوبی است که تحقیقات گسترده ای انجام دهید تا ببینید رقبای شما چه می کنند. از پیشنهادات فروش منحصر به فرد رقبای خود و روندهای آن آگاه باشید.

۴. تمرکز بر تحقیقات آینده

علاوه بر تحقیقات بازار، تمرکز بر تحقیقات آینده نیز مفید است تا ببینید مردم قبلاً در مورد محصولات مشابه شما چه گفته اند. به دنبال شکایات باشید همین شکایات ممکن است به شما کمک کند تا یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد قوی داشته باشید.

به دنبال شکایات در هر زمینه از تجارت رقبای خود باشید – از محصول گرفته تا تحویل و بازگشت. به عنوان مثال، افرادی که محصولات زیبایی سازگار با محیط زیست می خرند ممکن است شکایت کنند که طیف رنگ ها در مقایسه با رنگ هایی که سازگار با محیط زیست نیستند، متنوع نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید به شکایت آنها رسیدگی کنید و پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باشد.

۵. روی سئوی خود کار کنید

خریدار ایده آل شما از کلمات کلیدی خاصی برای یافتن محصول یا خدماتی استفاده می کند که مشکل او را حل می کند. به عنوان مثال، “مد لوکس ارگانیک.” تحقیقات کلمات کلیدی برای جنبه های دیگر کسب و کار آنلاین شما مهم است – عمدتاً به این دلیل که بتوانید در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید و توسط مخاطبان هدف خود پیدا شوید. با این حال، دانستن اینکه کلمات کلیدی هستند همچنین می توانند به شما کمک کنند تا بهترین شعار را برای پرداختن به پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود داشته باشید.

مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی سئو

۶. از زبان مشتری خود استفاده کنید

اگر خریدار ایده آل خود را می شناسید، پس باید بدانید خریدار ایده آل شما چگونه صحبت می کند. وقتی محتوای خود را ارائه می کنید، باید به همان زبان مشتری ایده آل خود صحبت کنید. بنابراین، اگر خریداران شما متخصص هستند، به زبان صحبت کنید. اگر خریداران شما جوان هستند، طوری صحبت کنید که با آنها طنین انداز شود. همیشه هنگام آموزش به خریداران خود مراقب باشید. شما باید کمک کننده باشید، اما هرگز تحقیر نکنید.

۷. از کلیشه ها دوری کنید

هنگام ارائه پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود از استفاده از کلیشه ها خودداری کنید. کلیشه به معنای استفاده بیش از حد از عبارت است و بعید است که برای خریداران شما جذاب باشد. به عنوان مثال، هنگام فروش ویژگی های هتل خود، از کلیشه “آرامش کنار استخر” اجتناب کنید. بدیهی است و انجام شده است. در عوض، در مورد آبگرم پیشرفته یا رستوران هتل برنده جایزه صحبت کنید.

۸. از صدای فعال استفاده کنید

صدای فعال کوتاه تر، واضح تر و قوی تر از صدای غیرفعال است، بنابراین هنگام نوشتن محتوای خود از آن استفاده کنید. به عنوان مثال شعار معروف و قوی «فقط انجامش بده» مربوط به برند نایک، با صدایی فعال است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *