نماد سایت ایوسی

۱۶ شغل برتر برای فارغ التحصیلان دارای مدرک ارتباطات

مشاغل برتر پس از ادامه تحصیل در رشته ارتباطات

مشاغل برتر پس از ادامه تحصیل در رشته ارتباطات

اخذ مدرک ارتباطات گزینه های شغلی مختلفی را در چندین صنعت به شما ارائه می دهد. مشاغل برای رشته های ارتباطات همچنین می توانند با کسب تجربه بیشتر در زمینه خود پتانسیل درآمد بالایی را ارائه دهند.

در این مقاله از ایوسی، مشاغل برتر موجود برای رشته‌های ارتباطات را بررسی می‌کنیم و میانگین حقوق و مسئولیت‌های شغلی این نقش‌ها را فهرست می‌کنیم تا به شما در تشخیص اینکه آیا مدرک ارتباطی برای شما مناسب است یا خیر.

مشاغل درجه ارتباطات رایج

در زیر لیستی از برخی از نقش های رایج برای رشته های ارتباطات آمده است. در حالی که برخی از نقش ها به عنوان موقعیت های سطح ابتدایی در دسترس هستند، برخی دیگر ممکن است به تحصیلات اضافی یا مقدار مشخصی تجربه حرفه ای نیاز داشته باشند.

۱. خبرنگار تجاری

میانگین حقوق ملی: ۸۶۷۵۴۸۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: خبرنگاران تجاری روزنامه نگارانی هستند که برای نشریات آنلاین یا چاپی کار می کنند. آنها روندهای مربوط به تجارت را پوشش می دهند، از جمله اخبار مالی، اخبار مهم شرکت، سیاست های اقتصادی و سایر اخبار دولتی که ممکن است بر مشاغل تأثیر بگذارد.

۲. هماهنگ کننده بازاریابی

میانگین حقوق ملی: ۸۸۱۹۶۳۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: هماهنگ کننده های بازاریابی مسئول سازماندهی و اجرای فعالیت های مختلف بازاریابی هستند. آنها ممکن است وظایفی مانند راه اندازی و نظارت بر کمپین های بازاریابی، تجزیه و تحلیل کمپین های بازاریابی برای نتایج عملکرد و برقراری ارتباط با سهامداران در مورد معیارهای خاص را انجام دهند.

۳. کپی رایتر

میانگین حقوق ملی: ۶۱۴۷۱/۶ تومان در ساعت

وظایف اصلی: کپی رایترها مسئول توسعه و نوشتن برای برندها هستند به گونه ای که برای مخاطبان و اهداف بازاریابی آنها جذاب باشد. بسته به تخصص خود، آنها ممکن است برای وبلاگ ها، کمپین های تبلیغاتی یا شعارهای برند، ایمیل های بازاریابی، بروشورها یا تابلوهای رویداد بنویسند.

مرتبط: درباره شغل کپی رایتر بیاموزید

۴. استراتژیست برند

میانگین حقوق ملی: ۵۳۶۴۰/۱ تومان در ساعت

وظایف اصلی: یک استراتژیست برند مسئول توسعه استراتژی هایی برای قرار دادن برندها به روشی خاص است. آنها ممکن است مستقیماً با یک سازمان یا آژانس برای دستیابی به اهداف یک نام تجاری همکاری کنند. برخی از این اهداف ممکن است شامل به دست آوردن دید، تغییر موقعیت تصویر یک برند یا کنترل آسیب ناشی از یک حادثه یا موضوع خاص باشد.

۵. مدیر رسانه های اجتماعی

میانگین حقوق ملی: ۱۱۴۹۳۴۶۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران رسانه های اجتماعی مسئول توسعه طرح هایی برای بازاریابی و تبلیغات در پلت فرم های رسانه های اجتماعی هستند. آنها استراتژی هایی را برای کمپین های ارگانیک و پولی ایجاد می کنند تا از موفقیت مشتری یا شرکت خود بسته به اهداف بازاریابی خود اطمینان حاصل کنند.

مرتبط: در مورد مدیر رسانه های اجتماعی بیاموزید

۶. سردبیر

میانگین حقوق ملی: ۱۱۷۶۸۳۶۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک سردبیر در یک نشریه، سایت یا سازمان مسئول مدیریت و نظارت بر کلیه فعالیت های تولید و انتشار است. آن‌ها کارکنان مناسب را استخدام می‌کنند، طرح‌بندی نهایی و برنامه‌های انتشار را امضا می‌کنند و توصیه‌های نهایی را در مورد تصمیم‌گیری‌های اصلی ویرایش می‌کنند.

۷. مدیر بازاریابی محتوا

میانگین حقوق ملی: ۱۳۱۴۳۹۸۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مدیر بازاریابی محتوا مسئول نظارت بر ارائه محتوای یک سازمان یا عملکرد به مشتری یا پایگاه مخاطبان خود است – این ممکن است شامل رسانه هایی مانند مقالات، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و پادکست ها باشد. آنها برای ایجاد یک استراتژی محتوا در پلتفرم های مختلف از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی تلاش می کنند تا ارتباطات شرکت را به گونه ای گسترش دهند که به اهداف بازاریابی خاصی مانند ترافیک یا پذیرش محصول دست یابد.

مرتبط: اصول بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

۸. تولید کننده وب

میانگین حقوق ملی: ۷۰۴۶۰/۸ تومان در ساعت

وظایف اصلی: تولیدکنندگان وب مسئول این هستند که مطمئن شوند وب سایت ها بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ایجاد می کنند. آنها با ایجاد یا ویرایش محتوا، تغییر طرح‌بندی صفحه، تنظیم منوها و دکمه‌ها، افزودن و حذف اطلاعات، تنظیم ناوبری و موارد دیگر، استراتژی‌هایی را برای بهبود وب‌سایت‌ها توسعه می‌دهند.

۹. برنامه ریز شبکه های اجتماعی

میانگین حقوق ملی: ۱۴۱۹۲۴۹۴۰ تومان در سال

وظایف اصلی: در حالی که عنوان برنامه ریز رسانه بسته به آژانس یا شرکت، نقش های مختلفی را بر عهده گرفته است، برنامه ریز رسانه به طور کلی فردی است که بهترین بستر رسانه ای و زمان بندی را برای یک کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی خاص شناسایی می کند. آنها مسئول برقراری ارتباط با پلتفرم برای خرید یا فروش نقاط و پیش بینی عملکرد کمپین بر اساس کانال رسانه هستند.

۱۰. برنامه ریز ارشد رویداد

میانگین حقوق ملی: ۱۴۲۰۲۲۵۵۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک برنامه ریز رویداد، رویدادها، جلسات یا کنفرانس های کوچک و بزرگ را توسعه و اجرا می کند. برنامه ریزان رویداد ممکن است برای خودشان با پایگاه مشتری خود یا برای یک سازمان کار کنند. انواع مختلفی از برنامه ریزان رویداد با تخصص های مختلف وجود دارد.

مرتبط: برنامه ریز رویداد چیست؟

۱۱. کارشناس روابط عمومی

میانگین حقوق ملی: ۱۴۴۶۷۶۱۸۰ تومان در سال

وظایف اصلی: متخصصان روابط عمومی مسئول توسعه استراتژی های ارتباطی عمومی هستند که هویت یک برند را ایجاد می کند. برای انجام این کار، آنها ممکن است بیانیه های مطبوعاتی بنویسند، با نشریات اصلی ارتباط برقرار کنند و در صورت لزوم کنترل آسیب را انجام دهند.

۱۲. استراتژیست دیجیتال

میانگین حقوق ملی: ۱۴۶۴۵۳۵۹۰ تومان در سال

وظایف اصلی: استراتژیست های دیجیتال مسئول توسعه برنامه هایی برای رسیدن به اهداف شرکت مرتبط با تبلیغات و بازاریابی آنلاین هستند. آنها ممکن است برای تقویت حضور دیجیتالی شرکت و افزایش درآمد، برنامه‌هایی برای محتوا، رسانه‌های اجتماعی و طراحی وب‌سایت ایجاد کنند.

۱۳. روزنامه نگار

میانگین حقوق ملی: ۸۰۵۶۲/۳ تومان در ساعت

وظایف اصلی: یک روزنامه نگار در مورد اخبار مهم یا موضوعات مورد علاقه خوانندگان خود گزارش می دهد. داستان ها ممکن است توسط یک ویراستار تخصیص داده شود یا توسط روزنامه نگار به یک سردبیر ارائه شود. آنها ممکن است در رسانه های مختلف از جمله پادکست، مستند، روزنامه، رادیو، مجلات آنلاین و وبلاگ ها کار کنند.

۱۴. مجری خبر

میانگین حقوق ملی: ۱۶۸۴۳۴۰۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مجریان اخبار روزنامه نگارانی هستند که ممکن است برای یک تلویزیون یا منبع آنلاین دیگر برای ارائه اخبار مهم مترو، ایالتی، ملی یا بین المللی کار کنند. آنها چهره یک سازمان خبری هستند و مسئول ارائه اطلاعات به شیوه ای جذاب، مختصر و واضح هستند.

۱۵. مدیر منابع انسانی

میانگین حقوق ملی: ۱۷۶۴۵۳۹۱۰ تومان در سال

وظایف اصلی: متخصصان منابع انسانی، برنامه ریزان استراتژیک هستند که بر موفقیت یک نیروی کار متمرکز هستند. آنها بسته به سازمان وظایف مختلفی از جمله انتخاب بیمه، استخدام کارکنان، بهبود روحیه و مدیریت ارتباطات در سطح شرکت را بر عهده دارند.

مرتبط: درباره مدیر منابع انسانی بیاموزید

۱۶. مدیر بازاریابی محصول

میانگین حقوق ملی: ۲۴۷۰۸۰۴۲۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی محصول مسئول توسعه استراتژی هایی در مورد موقعیت یابی و انتقال محصولات یک سازمان به مشتریان هستند. آنها از نزدیک با نمایندگان فروش برای ایجاد وثیقه فروش، نقاط گفتگو و مشوق ها بر اساس تحقیقات بازار و مخاطبان همکاری می کنند.

مرتبط: درباره مدیر بازاریابی محصول بیاموزید

خروج از نسخه موبایل