نماد سایت ایوسی

۶ نکته برای مذاکره حقوق بعدی شما

نحوه درخواست افزایش حقوق

نحوه درخواست افزایش حقوق

مذاکره حقوق و دستمزد یک عنصر مهم برای تضمین یک موقعیت جدید یا درخواست افزایش حقوق است. به عنوان یک کارمند، هدف خود را به کارفرمای فعلی یا آینده خود با نمونه های عینی از ارزشی که برای شرکت به ارمغان می آورید، ارائه دهید. این مثال‌ها عوامل تعیین‌کننده‌ای هستند که شرکت در مذاکرات حقوق و دستمزد شما از آن استفاده می‌کند.

در این مقاله از ایوسی، بحث خواهیم کرد که مذاکره حقوق چیست و نکاتی را برای کمک به شما برای دریافت حقوقی که شایسته آن هستید ارائه می دهیم.

مذاکره حقوق چیست؟

مذاکره حقوق زمانی است که بسته حقوق و مزایای خود را با کارفرمای فعلی یا بالقوه خود در میان می گذارید. هر دو طرف انتظاراتی برای دستمزد مورد نظر دارند، و مذاکره به هر یک از طرفین اجازه می دهد تا آنچه را که بر اساس مهارت ها و صلاحیت های کارمند یا نامزد مناسب ترین احساس می کنند، ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: نحوه مذاکره حقوق (با مثال)

نکاتی برای مذاکره موثر بر حقوق

چه به دنبال شغل جدیدی باشید و چه به دنبال افزایش حقوق در موقعیت فعلی خود هستید، نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا برای مذاکره حقوق و دستمزد آینده آماده شوید:

  1. انتظارات و محدودیت های حقوق خود را بشناسید

  2. در مورد انتظارات کارفرمای خود بپرسید

  3. تاثیر حقوق جدید خود را درک کنید

  4. سایر مزایای قابل مذاکره را در نظر بگیرید

  5. زمان مناسب را انتخاب کنید

  6. مهارت های مذاکره را تمرین کنید

مرتبط: سوال مصاحبه: “انتظارات حقوق شما چقدر است؟”

۱. انتظارات و محدودیت های حقوق خود را بشناسید

شما باید همیشه با در نظر گرفتن دو عدد وارد مذاکره حقوق و دستمزد شوید – مبلغ مورد نظر و کمترین حقوقی که می توانید بپذیرید. این اعداد بر اساس صنعت و موقعیت خاص، منطقه جغرافیایی، تحصیلات و تجربه شما تعیین می شود. تحقیق در مورد حقوق فعلی برای این موقعیت را در نظر بگیرید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا بر اساس این عوامل برای دستمزد رقابتی مذاکره کنید و اطمینان حاصل کنید که به درستی به شایستگی های خود ارزش اختصاص می دهید.

۲. در مورد انتظارات کارفرمای خود بپرسید

هنگام وارد شدن به مذاکره با یک کارفرمای فعلی یا بالقوه، پرسیدن سوالات مرتبط می تواند به شما در درک بهتر دیدگاه و محدودیت های کارفرما کمک کند. در نظر بگیرید که برای تامین حقوق مورد نیاز خود از شما چه نیازی دارند. همچنین می توانید بحث را با درخواست بازخورد آنها در مورد عملکرد اخیر خود شروع کنید. این سوالات می تواند به کارفرمای شما نشان دهد که به موقعیت او احترام می گذارید و می خواهید برای شرکت ارزشمند باقی بمانید.

۳. تاثیر حقوق جدید خود را درک کنید

پس از بحث در مورد انتظارات کارفرما، درک بهتری از امکانات و محدودیت های حقوق جدید خود خواهید داشت. می‌توانید از آنچه یاد می‌گیرید برای تهیه استدلالی استفاده کنید که پیش‌بینی می‌کند چگونه حقوق بالاتر شما می‌تواند بر شرکت تأثیر بگذارد – هم به طور مثبت و هم احتمالاً منفی – و به شما کمک می‌کند توانایی خود را برای موفقیت در محل کار بهبود بخشید.

به عنوان یک کارمند فعلی یا جدید، مسئولیت‌های فعلی خود را مشخص کنید و تعیین کنید که آیا وظایفی بیش از آنچه که موقعیت شما نیاز دارد انجام می‌دهید یا در صورت تغییر حقوق می‌توانید کارهای بیشتری را به شرکت ارائه دهید. شاید بتوانید مسئولیت های بیشتری مانند رهبری یک پروژه یا مدیریت یک تیم را بخواهید. همچنین می توانید دستاوردهای خود را توصیف کنید تا توانایی خود را برای برآورده کردن انتظارات از دستمزد بالاتر و جبران هر گونه تأثیر نامطلوب احتمالی بیشتر برجسته کنید.

موارد مرتبط: راه هایی برای تبدیل شدن به ضرورت در محل کار

۴. سایر مزایای قابل مذاکره را در نظر بگیرید

هنگام مذاکره برای حقوق بعدی خود، سایر مزایای قابل مذاکره، از جمله مرخصی با حقوق، انعطاف پذیری برنامه کاری، بازپرداخت شهریه و فرصت های آموزشی پیشرفته را در نظر بگیرید. معرفی چند مورد از این مزایا ممکن است تاکتیک مفیدی برای نشان دادن بیشتر تمایل شما برای افزایش ارزش خود برای کارفرما باشد.

به عنوان مثال، کارفرمایان ممکن است به دنبال کارمندانی بگردند که مایل به یادگیری به عنوان راهی برای رشد با شرکت هستند. مذاکره برای بازپرداخت شهریه و فرصت های آموزشی می تواند نشان دهد که شما برای رشد شخصی و حرفه ای باز هستید.

مرتبط: چگونه در مصاحبه شغلی درباره حقوق صحبت کنیم

۵. زمان مناسب را انتخاب کنید

مواقعی وجود دارد که مذاکرات حقوق و دستمزد به احتمال زیاد موفقیت آمیز است، از جمله ساعات خاصی از روز، روزهای هفته، مراحل شغلی شما و مرحله فرآیند استخدام. در صورت امکان، سعی کنید مذاکرات حقوق خود را در یکی از این زمان های بهینه برنامه ریزی کنید تا شما و کارفرمایتان بهترین آمادگی را داشته باشید.

ممکن است بتوانید در اوایل بعدازظهر ملاقات کنید، که اغلب برای برنامه ریزی مناسب تر است، زیرا کارفرمای شما احتمالاً در روز کاری خود مستقر شده است و زمانی برای آماده شدن برای جلسه شما داشته است. نیمه دوم هفته نیز می تواند زمان بهینه ای را برای این جلسه فراهم کند زیرا کارفرمای شما به احتمال زیاد در حال اتمام کارهای مهم است.

وقتی صحبت از لحظاتی در حرفه شما می شود، می توانید در مراحل خاصی مانند پس از تحصیل یا آموزش پیشرفته، گواهینامه های حرفه ای یا مسئولیت های رهبری اضافه شده، حقوق بیشتری درخواست کنید. اگر در حال حاضر شاغل هستید، در صورت رسیدن به سالگرد شرکت، کسب دستاوردها و شناخت در محل کار یا داشتن مدرکی مبنی بر اینکه به شرکت در رسیدن به هدف کمک کرده اید، می توانید از کارفرمای خود درخواست افزایش حقوق کنید. اگر تازه استخدام شده اید، می توانید در مورد تجربیات و دستاوردهای قبلی که در طول فرآیند مصاحبه به آنها اشاره کردید، از نظر ارزش حقوق در شرکت آنها صحبت کنید.

به عنوان یک کارمند جدید، مذاکرات حقوق معمولاً پس از ارائه پیشنهاد توسط کارفرما انجام می شود. کارفرمایان اغلب یک چارچوب زمانی ارائه می دهند که در آن نامزدها می توانند در مورد پیشنهاد فکر کنند و احتمالاً یک پیشنهاد متقابل ارائه کنند و روند مذاکره را آغاز کنند. می توانید این زمان را برای ارزیابی بسته حقوق و مزایا اختصاص دهید و تعیین کنید که آیا مدارک شما با مبلغ پیشنهادی برابر است یا خیر. اگر می‌خواهید فرآیند مذاکره را آغاز کنید، در صورت امکان، یک جلسه را در زمان‌های بهینه روز و هفته برنامه‌ریزی کنید.

۶. مهارت های مذاکره را تمرین کنید

مذاکره موثر آموخته می شود و توانایی شما در ارائه ارزش مدارک خود می تواند با تمرین بهبود یابد. قبل از مذاکره، از مهارت های برنامه ریزی برای ترسیم هر نقطه از بحث خود استفاده کنید. از متقاعدسازی برای برجسته کردن با ارزش ترین ویژگی های خود و مزایایی که هر کدام برای کارفرمای خود ارائه می دهند، استفاده کنید. اگر شاغل هستید و مذاکره شما منجر به افزایش حقوق نمی شود، بخواهید با رئیس خود ملاقات کنید تا در مورد علت رد افزایش حقوق و اینکه چه کاری می توانید برای افزایش در آینده انجام دهید، صحبت کنید. این روش ارتباطی می تواند به کارفرمای شما نشان دهد که شما متعهد به بهبود مهارت های خود و باز کردن پتانسیل خود هستید.

بیشتر بخوانید: مهارت های مذاکره: تعریف و مثال

همه مذاکرات به توافق کامل یا مصالحه ختم نمی شود، به همین دلیل است که مهارت های مذاکره برای پیشرفت شغلی شما مهم است. به توانایی های حرفه ای خود اطمینان داشته باشید و در مورد انتظارات حقوق در رشته خود به روز باشید تا مطمئن شوید که برای مذاکره حقوق بعدی خود به خوبی آماده هستید.

 


دانلود کتاب: راهنمای کارمند نمونه: چگونه بهترین باشید و در کارتان موفق شوید
فرمت: pdf
حجم: ۱.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات: ۸۶ صفحه
این کتاب با ارائه راهکارها و روش‌هایی، به بررسی قابلیت‌ها و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به کارمند نمونه، بهبود عملکرد شخصی، ارتباطی و فنی، استراتژی‌های تبدیل شدن به کارمند نمونه و به اشتراک‌گذاری دستاوردهای خود، پرداخته است.

الان دانلود کنید!

 

خروج از نسخه موبایل