ایوسی

راهنمای حرفه ای گری در محیط کار

حرفه ای بودن در محل کار

حرفه ای بودن مجموعه ای از ویژگی هایی است که توانایی شما را در قالب فردی سخت کوش، قابل اعتماد و محترم در محیط های رسمی نشان می دهد. توسعه و حفظ رفتار حرفه ای برای موفقیت در محل کار ضروری است. نحوه رفتار شما، ارتباط با دیگران و برخورد با وظایف، همگی در درجه حرفه ای بودن شما نقش دارند.

این شامل لباس پوشیدن مناسب، رفتار محترمانه با دیگران و حفظ نگرش مثبت است. در این مقاله از ایوسی، ویژگی‌های اصلی حرفه‌ای بودن و چگونگی نشان دادن داشتن آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

مرتبط: ۱۲ نوع رفتار در محل کار

چرا حرفه ای بودن مهم است؟

کارفرمایان از کاندیداها و کارمندان استخدام شده انتظار دارند که در تعامل با دیگران (چه سایر همکاران، چه اربابان رجوع و مشتریان) خود را حرفه ای نشان دهند. کسانی که حرفه ای بودن شخصی خود را نشان می دهند معمولا با فرصت های بهتری مانند پیشرفت شغلی و افزایش پاداش و امثال این روبرو می‌شوند. به همین دلیل، به راحتی می توان فهمید که چرا حرفه ای بودن در محل کار مهم است.

 

10 ویژگی افراد حرفه ای
۱۰ ویژگی افراد حرفه ای

چگونه در محل کار حرفه ای باشیم

در اینجا ۱۰ نکته کاربردی وجود دارد که می توانید از آنها برای حرفه ای تر شدن در محل کار استفاده کنید:

۱. قابل اعتماد باشید

قابلیت اطمینان برای موفقیت در محل کار بسیار مهم است. بخش‌ها و دپارتمان‌ها زمانی کارآمدتر و موثرتر هستند که همکاران بتوانند برای انجام وظیفه خود به یکدیگر تکیه کنند. هنگامی که شما و هم تیمی‌های‌تان به یکدیگر برای رعایت ضرب الاجل ها، تولید کار با کیفیت و پاسخ سریع به درخواست ها اعتماد دارید، رسیدن به اهداف سازمانی و غلبه بر چالش ها آسان تر می شود.

برای قابل اعتماد بودن، همچنین باید انعطاف پذیر باشید و در مواجهه با موانع پیش بینی نشده روی وظایف خود تمرکز کنید. تفاوت بین یک متخصص فناوری اطلاعات (IT) را در نظر بگیرید که در مورد یک باگ نرم افزاری مضطرب و نگران می شود و فردی که مشکل را تصدیق می کند و با آرامش برای رفع آن به جلو حرکت می کند. کارفرمایان ترجیح می دهند افراد حرفه ای را استخدام کنند که بتوانند رفتاری یکنواخت داشته باشند زیرا قابل اعتمادتر و در نتیجه حرفه ای تر هستند.

شما می توانید قابلیت اطمینان را در محل کار با موارد زیر نشان دهید:

۲. فروتنی نشان دهید

یکی دیگر از جنبه های ضروری حرفه ای بودن، فروتنی یا توانایی است. کسانی که فروتنی از خود نشان می دهند بدون اینکه متکبر باشند اعتماد به نفس دارند و ارزشی که دیگران برای تیم به ارمغان می آورند را می شناسند. فروتنی به افراد کمک می کند تا بدون اینکه یک نفر خود را مهمتر از دیگران بداند، به عنوان یک تیم با هم همکاری و کار کنند .

کارمندان متواضع به همسالان خود احترام می گذارند، زحمات دیگران را تصدیق می کنند و از لاف زدن در مورد دستاوردهای شخصی خودداری می کنند. این متخصصان اغلب تأکید بیشتری بر نحوه تأثیرگذاری نتایج بر کل تیم دارند تا خودشان.

شما می توانید تواضع خود را در محل کار با موارد زیر نشان دهید:

۳.  آداب را به خوبی نشان دهید

آداب معاشرت یک کد رفتار نانوشته یا روش «مناسب» یا «درست» برای عمل در موقعیت‌های محل کار است. استفاده از آداب مناسب اغلب به معنای نشان دادن اخلاق خوب، مودب بودن و رفتار با ادب و احترام با دیگران است. این درست است چه برای شغلی مصاحبه شده باشید و چه به دنبال پیشرفت شغلی باشید. در حالی که آداب تجارت می تواند بین کارفرمایان و صنایع متفاوت باشد، همیشه بهتر است رسمی تر از غیر رسمی بودن باشد.

شما می توانید آداب کسب و کار مناسب را در محل کار با موارد زیر نشان دهید:

۴. مرتب باشید

یکی از جنبه‌های کلیدی حرفه‌ای بودن، حفظ ظاهر حرفه‌ای با بهداشت و تمیزی خوب در ظاهر و محیط کار است. شما باید کد لباس حرفه ای سازمان خود را رعایت کنید و ایستگاه کاری خود را از شلوغی دور نگه دارید. آراستگی به دیگران نشان می دهد که سازمان یافته اید، از نحوه ارائه خود آگاه هستید و برای انجام وظایف شغلی خود آماده اید.

شما می توانید آراستگی را در محل کار با موارد زیر نشان دهید:

۵. توجه نشان دهید

کارکنانی که توجه نشان می دهند مراقب افکار، احساسات و نیازهای دیگران هستند. آنها حتی در شرایط چالش برانگیز با همکاران و مشتریان مهربان هستند. این یک مهارت بین فردی حیاتی است. در حالی که ممکن است مجبور شوید اخبار بدی را ارائه دهید یا از یک پروژه یا نتایج آن انتقاد کنید، انجام این کار با ملاحظه سازنده تر و موثرتر است.

کسانی که با ملاحظه هستند، متفکر و همدلی نشان می دهند که می تواند شامل همه چیز باشد، از پرسیدن از یک همکار در مورد آخر هفته تا کمک به یک همکار غرق در تکمیل یک پروژه چالش برانگیز.

شما می توانید توجه خود را در محل کار از طریق موارد زیر نشان دهید:

۶. اخلاق کاری قوی نشان دهید

کارفرمایان ترجیح می دهند افراد حرفه ای را استخدام کنند که به کار خود اختصاص داشته باشند و به احتمال زیاد مسئولیت ها و فرصت های بیشتری را به کسانی که در محل کار مشغول هستند ارائه دهند. نشان دادن اخلاق کاری به کارفرمایان نشان می دهد که شما به شرکت وفادار هستید و متعهد به ارائه نتایج مثبت از طریق کار خود هستید. اثبات اینکه شما قابل اعتماد هستید و مایل به تلاش بیشتر برای برآوردن نیازهای کارفرما هستید، به شما در پیشرفت شغلی کمک می کند.

شما می توانید فداکاری خود را در محل کار نشان دهید:

۷- منظم باشید

در حالی که سازماندهی شبیه به آراستگی است، شما می توانید میز خود را مرتب نگه دارید، اما هنوز پیدا کردن سریع چیزها برایتان دشوار است. با این حال، اگر فضای شما مرتب و منظم باشد، می‌دانید همه چیز کجاست، موارد مهم را سریع پیدا می‌کنید و کارآمدتر کار می‌کنید.

سازماندهی همچنین فراتر از فضای کار فیزیکی شما است. متخصصان سازمان یافته بهتر می توانند زمان و تعهدات خود را مدیریت کنند. آنها درک روشنی از کاری که قرار است در هر لحظه انجام دهند دارند و ضرب الاجل های شخصی تعیین می کنند تا خود را در مسیر درست نگه دارند. منظم بودن باعث می شود که آنها جزئیات مهم را از دست ندهند و بهترین استفاده را از روز کاری خود ببرند.

شما می توانید سازماندهی در محل کار را با موارد زیر نشان دهید:

مرتبط: ۱۴ روش برای سازماندهی در محل کار

۸. پاسخگو باشید

در حالی که کارفرمایان اغلب کارگران خود را مسئول می دانند، موثرترین متخصصان این کار را برای خود انجام می دهند. نشان دادن مسئولیت پذیری به دیگران نشان می دهد که مسئولیت اعمال و نتایج آنها را بر عهده می گیرید. مسئولیت پذیری از شما می خواهد که نقش خود را در اشتباهات یا شکست هایی که می تواند چالش برانگیز باشد، بپذیرید. با این حال، خودآگاهی و تعهد شما به صداقت و درستکاری را نیز ثابت می کند.

شما می توانید مسئولیت پذیری را در محل کار با موارد زیر نشان دهید:

۹. صداقت را نشان دهید

صداقت بخش مهمی از حرفه ای گری است زیرا به دیگران اطمینان می دهد که شما همیشه سعی خواهید کرد آنچه را که درست و منصفانه است انجام دهید. کسانی که صداقت بالایی دارند همیشه صادق و با اخلاق هستند.

کارکنان با عمل به وعده های خود و مسئولیت پذیری در قبال اقدامات خود صداقت را نشان می دهند. آنها به جای اینکه منتظر کشف مسائل باشند، رویکردی فعالانه در قبال چالش ها در محل کار دارند. رفتار با صداقت همچنین به معنای احترام گذاشتن به همه اطرافیان از جمله همکاران، سرپرستان، زیردستان و مشتریان است.

شما می توانید صداقت را در محل کار نشان دهید:

۱۰. تخصص کسب کنید

در حالی که لازم نیست در همه چیز متخصص باشید، مهم است که در زمینه هایی که مسئولیت آن را بر عهده دارید، شایستگی داشته باشید. به عنوان مثال، یک تکنسین گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) که از جدیدترین فناوری‌های سرمایش کم‌مصرف می‌داند، برای مشتریان و همتایانش حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد تا فردی که برای یادگیری آخرین بهترین روش‌های صنعت وقت صرف نکرده است. .

در بیشتر موارد، تلاش مداوم برای حفظ سطح بالایی از تخصص صنعت نیاز است. برای ادامه توسعه دانش و مهارت‌های خود، می‌توانید مجلات صنعتی را بخوانید، در کنفرانس‌ها شرکت کنید، در دوره‌های مربوطه ثبت‌نام کنید، با فن‌آوری جدید تمرین کنید و به دنبال یک مربی در رشته خود باشید. هرچه تخصص بیشتری در زمینه کاری خود داشته باشید، در مقابل دیگران حرفه ای تر ظاهر خواهید شد.

شما می توانید تخصص خود را در محل کار از طریق:

بیشتر بخوانید: چگونه در حرفه خود رشد کنید

نکاتی برای حرفه ای بودن در موقعیت های مختلف محل کار

تعهد شما به حرفه ای بودن به کارفرمایان کمک می کند تا توانایی شما برای قابل اعتماد بودن و توانمند بودن را درک کنند. با این حال، سناریوهای مختلف نیاز به رفتارهای متفاوتی دارند. در اینجا چند نکته برای استفاده از حرفه ای بودن در موقعیت های مختلف محل کار آورده شده است:

حرفه ای بودن در مصاحبه

مصاحبه اولین فرصت شما برای ایجاد تأثیر مثبت بر کارفرمای بالقوه است، بنابراین ضروری است که تا حد امکان حرفه ای به نظر برسید.

شما می توانید حرفه ای بودن را در یک مصاحبه از طریق:

بیشتر بخوانید: نکات مصاحبه شغلی: چگونه تأثیر خوبی داشته باشیم

حرفه ای بودن با مشتریان

اگر ارتباط مستقیمی با مشتریان، مشتریان، بیماران یا سایرینی دارید که سازمانتان به آنها خدمات ارائه می‌کند، مهم است که همیشه حرفه‌ای بودن را نشان دهید. با این حال، بسیار مهم است که رفتار و زبان خود را با مخاطبان خود تطبیق دهید. برای مثال، رفتار حرفه‌ای که با کودکان کار می‌کند به طور قابل توجهی متفاوت از رفتاری است که با سهامداران پرمشغله کار می‌کند.

برخی از جنبه های حرفه ای گری جهانی هستند مانند:

مرتبط: مهارت های خدمات مشتری: تعاریف و مثال ها

حرفه ای بودن با همکاران

زمانی که با همکاران خود در حال تعامل هستید، حرفه ای گرایی می تواند پیچیده تر شود. در حالی که همیشه باید با آنها با احترام و مدارا رفتار کنید، ممکن است دوستی هایی نیز ایجاد کنید که برخی از تشریفات ممکن است غیرطبیعی به نظر برسند. با این حال، همچنان باید مراقب رفتار غیرحرفه‌ای یا درگیر شدن در رفتار نادرست باشید. از شوخی‌ها یا داستان‌هایی که ممکن است توهین‌آمیز یا غیر حساس تلقی شوند، خودداری کنید.

هنگامی که در یک محیط کاری هستید، باید حس حرفه ای بودن را حفظ کنید که با نحوه رفتار شما در یک محیط معمولی متفاوت است. این شامل:

توسعه حرفه ای بودن برای راه اندازی و پیشرفت یک حرفه موفق ضروری است. در حالی که محیط صنعت و محل کار شما تأثیر بسزایی در جنبه های حرفه ای بودن دارد، اتخاذ ویژگی ها و عادات ذکر شده در بالا می تواند به شما کمک کند بدون توجه به جایی که کار می کنید آماده باشید.

مطالب مرتبط: چگونه یک نگرش حرفه ای ایجاد کنیم

خروج از نسخه موبایل