بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد یک راهنمای سبک برند در ۷ مرحله

نحوه ایجاد یک راهنمای سبک برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک هویت برند منحصر به فرد، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی یک کسب و کار است. برندسازی موثر برند را به طور قدرتمندی در بازار قرار می دهد، با مردم ارتباط برقرار می کند و بر ادراک کلی سازمان و محصولات و خدمات آن تأثیر می گذارد. ثبات در برندسازی برای یک کسب و کار برای حفظ تصویر و صدای قابل اعتماد و قابل اعتماد ضروری است. راهنمای سبک برند ابزاری ضروری برای ایجاد ثبات در برندسازی است.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که راهنمای سبک برند چیست، چرا مهم است، چه چیزهایی را باید در راهنمای سبک گنجانید و چگونه یک راهنمای سبک برند برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

راهنمای سبک چیست؟

راهنمای سبک کتابچه راهنمای کاربر است که دستورالعمل‌های یک کسب‌وکار را در مورد ارائه عناصر برند شرکت توضیح می‌دهد. این ابزار که به آن کتاب نام تجاری یا راهنمای برند نیز می‌گویند، ابزاری است که کسب‌وکار برای اطمینان از یکپارچگی در تمام ارتباطات استفاده می‌کند و کسب‌وکار آن را هم در داخل با کارمندان و هم در خارج با عموم به اشتراک می‌گذارد. ترکیب این عناصر چیزی است که هویت برند سازمان را مشخص می کند.

نام تجاری ثابت کلید شناخت شرکت، حسن نیت و افزایش درآمد است. راهنماهای سبک برند ابزارهایی هستند که برندسازی ثابت را ممکن می‌سازند. راهنمای برند استانداردهای تمام اجزایی که کسب و کار را نشان می دهد، مانند لوگو، رنگ ها، سبک یا صدای محتوای شرکت را تعریف می کند. دستورالعمل های برند ممکن است حتی در مورد مواردی مانند فضای اداری و کارت ویزیت در برخی سازمان ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید: هویت برند چیست و چگونه برند خود را بسازیم

چرا راهنماهای سبک مهم هستند؟

سازمان ها از راهنماهای سبک استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که احساسات و تداعی های مورد نظر هویت برند آنها را شکل می دهد. افزایش شناخت و اعتبار منجر به افزایش سودآوری سازمان می شود.

راهنمای برند استانداردهای کنترل کیفیتی را ایجاد می کند که تضمین می کند شرکت هویت یکپارچه برند را به عموم ارائه می دهد. این امر به ویژه زمانی مهم است که افراد یا دپارتمان های متعددی در ایجاد مواد شرکت، مانند طراحان گرافیک، توسعه دهندگان وب یا کپی رایترها درگیر باشند.

برای حفظ هویت برند کاملاً تعریف شده، کل سازمان باید هنگام ایجاد هر گونه اسناد یا محتوای مرتبط با شرکت از راهنمای سبک پیروی کند. به همین دلیل، راهنمای استانداردها باید تا حد امکان واضح و ساده باشد. شرکت های بزرگتر معمولاً راهنمای سبک بسیار پیچیده تری نسبت به مشاغل کوچک دارند.

چه چیزی در یک راهنمای سبک گنجانده شود

اینها عناصری هستند که باید در راهنمای سبک گنجانده شوند:

۱. هدف برند

هدف برند به توضیح سطح بالایی از دلیل وجود سازمان اشاره دارد. عناصر هدف برند عبارتند از:

  • بیانیه ماموریت: دلیل وجود کسب و کار چیست؟ هدف اصلی آن چیست؟

  • چشم انداز: کسب و کار قصد دارد در آینده چه کاری انجام دهد یا ایجاد کند؟

  • ارزش های اصلی: سازمان از چه اصولی پشتیبانی می کند؟

  • مخاطب هدف: چه گروه خاصی از مصرف کنندگان بیشتر به خدمات یا محصولاتی که کسب و کار ارائه می دهد نیاز دارند؟

بیشتر بخوانید: بیانیه ماموریت چیست؟ تعریف و مثال

۲. داستان برند

داستان برند روایتی است که انگیزه شروع کسب و کار و هدف آن را در جهان توصیف می کند. یک داستان برند عالی به هدف برند مربوط می شود و ارتباط عاطفی با مشتریان و مشتریان بالقوه ایجاد می کند. شعار یک شرکت اغلب در داستان برند آن گنجانده می شود.

۳. شخصیت برند

شخصیت برند به ماهیت اصلی برند، مانند صدا، لحن و سبک پیام رسانی آن مربوط می شود. ارتباط عاطفی جنبه مهمی از بازاریابی است و برندهای با شخصیت باعث ایجاد گرما و حسن نیت با عموم می شوند. خواه دوستانه یا حرفه ای، عجیب و غریب یا پیچیده، شخصیت برند باید با مخاطبان هدف خود قابل ارتباط باشد تا ارتباط ایجاد شود.

پیام‌رسانی یکی از جنبه‌های کلیدی شخصیت یک شرکت است و استانداردهای برند ممکن است شامل راهنمای سبک سردبیری باشد که صدای مکتوب کسب‌وکار را نیز توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: شخصیت برند چیست؟ تعریف و مثال

۴. لوگو

به اشتراک گذاشتن معنای پشت لوگو می تواند به معنای لوگوی یک شرکت محتوا اضافه کند. مشخصات ایجاد لوگو به تفصیل فهرست شده است، از جمله عناصری مانند:

  • رنگ ها

  • اندازه

  • فونت

  • عناصر گرافیکی

  • واریانس های مجاز، به عنوان مثال، آرم های رنگی مختلف در زمینه های مختلف

  • دستورالعمل های خاص برای استفاده و قرار دادن لوگو

  • لیست تمام نسخه های لوگوی تایید شده و کاربردهای خاص

۵. پالت رنگ اصلی

اکثر شرکت ها یک تا چهار رنگ هماهنگ کننده برند را انتخاب می کنند، از جمله رنگ روشن، رنگ تیره، رنگ خنثی و رنگ متضاد. راهنمای سبک اغلب شامل نمونه هایی از هر رنگ با اطلاعات زیر در هر نمونه است:

  • نام و شماره پنتون

  • برچسب های CMYK برای مواد چاپی

  • کدهای RGB و HEX برای مواد دیجیتال

  • کدهایی برای سایه ها و رنگ ها در صورت استفاده مکرر

۶. تایپوگرافی

تایپوگرافی به سبک، ظاهر و ساختار متن یا فونت های مورد استفاده در مواد شرکت اشاره دارد. اکثر برندها ترجیح می‌دهند که لوگو دارای فونت متفاوتی از بقیه تایپوگرافی‌ها بر روی مواد آنها باشد، بنابراین لوگو احساس متمایز خود را دارد. مشخصات تایپوگرافی انواع فونت ها و تراز، اندازه و فاصله فونت ها را تعیین می کند. همچنین سلسله مراتب نوع، یعنی هدر و فونت های بدنه را نیز روشن می کند.

۷. تصویرسازی

یک راهنمای سبک تمام انواع مختلف تصاویر مجاز توسط سازمان را مشخص می کند و نحوه استفاده از تصاویر را دقیقا شرح می دهد. این شامل اجزایی مانند:

بیشتر بخوانید: درک دستورالعمل های برند: نکات و مثال ها

چگونه یک راهنمای سبک برند ایجاد کنیم

یک راهنمای سبک برند نیازی به ده ها صفحه طولانی ندارد. باید تا حد امکان مختصر باشد تا برای کاربران مفیدترین باشد. هر چه سازمان بزرگتر باشد، احتمالاً راهنمای سبک بزرگتر و پیچیده تر خواهد بود.

پس از ایجاد یک راهنمای استاندارد، راهنما را به عنوان یک سند زنده در نظر بگیرید. آن را به صورت دوره ای بررسی و به روز کنید تا اطلاعات و مشخصات آن به روز و دقیق باشد.

برای ایجاد راهنمای سبک برند باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برای الهام گرفتن و ایده ها تحقیق کنید

اولین گام ایجاد راهنما این است که کسب و کار هویتی را که می خواهد ایجاد کند مشخص کند. این مرحله شامل انجام تحقیقات و ایجاد تابلوی خلق و خوی برند است در حالی که ایده ها و الهامات را برای تصاویر، فونت ها، رنگ ها و عکس های نماینده برند شرکت جمع آوری می کنید. هدف این است که احساسات و عواطفی را که سازمان می‌خواهد برند نشان دهد، به تصویر بکشید.

این تابلوی خلق و خوی در هر مرحله از این فرآیند با افزودن یا اصلاح عناصر تکامل می یابد. یک نقطه شروع خوب این است که سایر سایت های رسانه های اجتماعی را کاوش کنید و نمونه هایی از عناصر نام تجاری مطلوب را به محض پیدا کردن آنها اضافه کنید. این اسکرین شات ها یا تصاویر ذخیره شده را به همراه یادداشت های تجاری دقیق روی تابلوی حالت جمع آوری کنید.

۲. نام تجاری موجود را حسابرسی کنید

اگر شرکت شما از قبل دارای هویت برند است، ممیزی لازم است تا مشخص شود برند فعلی شما کجا دقیق است و کجا نیاز به تعدیل دارد. برای انجام ممیزی برند، مطالب قبلی ایجاد شده توسط سازمان خود را مرور کنید، از جمله تبلیغات، ایمیل ها یا خبرنامه ها، اسناد، تصاویر گرافیکی و سایر اشکال محتوا.

رابطه مشتری و برند فعلی، آنچه را که برند در حال حاضر منعکس می‌کند و اینکه برندسازی و پیام‌رسانی فعلی هویت برند مورد نظر را چقدر دقیق نشان می‌دهد را در نظر بگیرید. می‌توانید در این مرحله از مشتریان جدید یا فعلی درباره احساس آنها درباره شرکت نظرسنجی کنید تا در این مرحله شفاف‌سازی کنید.

همچنین، پایبندی شرکت به پروتکل برندسازی فعلی را ارزیابی کنید و به دنبال زمینه های بهبود باشید.

۳. شخصیت اصلی برند را تعریف کنید

شخصیت برند شامل صدا، لحن و سبک آن است. سه تا پنج کلمه کلیدی را شناسایی کنید که به بهترین وجه نشان دهنده احساسی است که می خواهید برند شما ایجاد کند. اگر شعار شرکتی وجود داشته باشد، آیا نشان دهنده شخصیت اصلی مورد نظر است؟

پیام رسانی یک کسب و کار جزء اصلی شخصیت برند است. ارکان پیام رسان اصلی برند را روشن کنید. اینها سه مزیت یا مفهوم اصلی هستند که شرکت شما را در بازار متمایز می کنند.

بیشتر بخوانید: صدای برند: تعریف و نحوه یافتن صدای خود

۴. یک داستان برند عالی ایجاد کنید

داستان برند شامل جزئیات هدف برند-ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌های اصلی و مخاطبان هدف می‌شود. شروع کسب و کار و چگونگی تکامل آن در طول زمان را شرح می دهد. هدف اصلی داستان برند ایجاد یک ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف شرکت و در عین حال شکل دادن به هویت برند است.

۵. تمام دستورالعمل ها و قوانین خاص برای هر عنصر برند را شفاف و مستند کنید

بخش هایی ایجاد کنید که دستورالعمل ها و استانداردهای خاصی را برای هر عنصر نام تجاری مستند کند، مانند:

  • لوگو

  • شخصیت و صدا

  • پالت رنگ اصلی

  • تایپوگرافی

  • راهنمای سبک تحریریه

برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از نوع «این، نه آن» استفاده کنند یا بهترین شیوه‌ها را فهرست کنند. فقط لازم است دستورالعمل هایی پیرامون آن عناصر خاص برندتان ایجاد کنید.

۶. یک تابلوی خلق و خوی برند برای عناصر بصری ایجاد کنید

تابلوی خلق و خوی که زودتر شروع شده را نهایی کنید. قوانین و راهنماهای واضحی را در تمام تصاویر بصری که جنبه های شخصیتی مورد نظر برند را بیان می کنند، مشخص کنید. اینها ممکن است شامل دستورالعمل هایی برای موارد زیر باشد:

  • گرافیک

  • نمادها

  • تصویرسازی

  • عکس ها

  • سبک

  • مفهوم

  • ترکیب بندی

  • چند رسانه ای و ویدئویی

۷. راهنمای سبک برند را به راحتی در دسترس قرار دهید

برای اثربخشی باید از راهنمای سبک برند استفاده شود. اگر کاربران نتوانند راهنمای سبک را پیدا کنند یا ندانند چگونه به آن دسترسی داشته باشند، آن را دنبال نخواهند کرد. مطمئن شوید که همه افراد یا بخش‌های ضروری می‌دانند چگونه به راهنمای سبک دسترسی داشته باشند و اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها را در هنگام ایجاد محتوای شرکت درک کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *