بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

صدای برند: تعریف و نحوه یافتن صدای خود

صدای برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک برند می تواند به مردم بگوید که شما کی هستید و کسب و کار شما چه می کند. اگر در زمینه بازاریابی یا مدیریت برند کار می کنید، ممکن است با برندها و صدای برند آشنا باشید. اطمینان از اینکه یک برند دارای صدای قوی است می تواند به برجسته شدن یک شرکت در بازار کمک کند و به مشتریان بینشی سریع از آنچه ممکن است هنگام خرید انتظار داشته باشند، می دهد.

در این مقاله از ایوسی، صدای برند را تعریف می کنیم و بررسی می کنیم که چگونه می توانید صدایی برای برند خود بسازید.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

صدای برند چیست؟

صدای برند مجموعه ای از کلمات و سیگنال هایی است که یک برند برای نشان دادن شخصیت خود به مردم استفاده می کند. صدای یک برند باید منحصر به فرد باشد و برای هر کسی که با آن روبرو می شود قابل دسترسی باشد، بنابراین برند می تواند تأثیر بگذارد و مشتریان جدیدی را جذب کند. صدای برند می تواند شامل هر ویژگی مانند لحن، واژگان و تصاویر یا صداهای مورد استفاده در تبلیغات باشد که یک برند خاص را به راحتی شناسایی کند. جدای از تبلیغات، می‌توانید صدای یک برند را در ارتباطاتی مانند ایمیل، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا تماس‌های تلفنی برای حفظ ثبات در همه رسانه‌ها منتقل کنید.

مرتبط: هویت برند چیست و چگونه برند خود را بسازیم

چرا صدای برند مهم است؟

صدای برند می تواند در تأثیرگذاری بر سرعت رشد یک برند و ایجاد پایگاه مشتری مهم باشد. برای شرکت‌های جدیدی که هنوز در بازار حضور ندارند، توسعه صدای برند می‌تواند به تأکید بر ویژگی‌هایی که صاحب کسب‌وکار می‌خواهد کسب‌وکارشان با آن‌ها شناخته شود، کمک کند و ارزش‌ها و مقاصد شرکت‌شان را با سایر برندهای موفق در صنعت خود همسو کند. همچنین می‌توانید به‌عنوان یک حرفه‌ای در حوزه کاری خود، صدای برندی را برای خود ایجاد کنید، که می‌تواند شانس شما را برای برجسته شدن به‌عنوان نامزد پیش روی کارفرمایان افزایش دهد و ممکن است فرصت‌های شغلی جدیدی را برای شما باز کند.

مطالب مرتبط: درک دستورالعمل های برند: نکات و مثال ها

چگونه صدای برند خود را پیدا کنیم

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای پیدا کردن صدای برند خود از آنها استفاده کنید:

۱. صدای فعلی خود را ارزیابی کنید

صدایی را که در حال حاضر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شرکت خود استفاده می کنید، در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را با بررسی هر نوع محتوا یا ارتباطی که برای فروش، بازاریابی یا اطلاع رسانی استفاده می کنید، مانند وب سایت ها، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی یا تبلیغات انجام دهید. بازبینی محتوایی که تولید می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند هر مضمون یا ویژگی‌هایی را که ممکن است قبلاً در محتوای شما آمده است پیدا کنید و بتوانید بر آن تأکید کنید و در صدای برند خود ترکیب کنید.

توجه به هر پست یا محتوایی که عملکرد خوبی دارد یا پاسخ زیادی دریافت می کند می تواند مفید باشد، زیرا این قطعات می توانند نشان دهند که کدام جنبه های صدای شما در حال حاضر موفق ترین هستند.

۲. ماموریت و ارزش های خود را مشخص کنید

ارزش هایی را که می خواهید از طریق صدای برند خود منتقل کنید، تعیین کنید. دانستن ماموریت و ارزش های خود می تواند با تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ویژگی ها از طریق ارتباطات و محتوای بازاریابی برجسته شود، صدای برند شما را آگاه کند. ماموریت شما ممکن است شامل کارهایی باشد که می خواهید در آینده انجام دهید و چه گام هایی برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کنید. از نظر ارزش‌ها، می‌توانید بر باورها یا ویژگی‌های اصلی خود مانند صبر، سخت‌کوشی یا هر چیزی که به مخاطبانتان درباره آنچه برای شما ارزش قائل هستید تأکید کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید برای کمک به شناسایی ماموریت و ارزش های خود از خود بپرسید:

  • چرا این شرکت وجود دارد؟

  • اهداف آینده شما برای شرکت چیست؟

  • چگونه برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کنید؟

  • چگونه کار می کنید؟

  • چه مهارت هایی را از همه مهمتر می دانید؟

۳. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

در مورد مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید تحقیق کنید. ممکن است این کار را با ارائه نظرسنجی‌های مشتری به افرادی که از شرکت شما خرید می‌کنند انجام دهید، زیرا می‌توانید از بازخورد آنها برای اطلاع‌رسانی به تصمیم‌هایی که در مورد توسعه صدای برند خود می‌گیرید استفاده کنید. روش دیگر برای انجام تحقیق بر روی مخاطبان، بررسی گزارش های مصرف کننده در مورد نحوه عملکرد کسب و کارهای مشابه شما در صنعت شما است. این می تواند به شناسایی کسب و کارها کمک کند که بیشترین مشتری را جذب کنند، بنابراین می توانید روش های موفق تری برای ایجاد صدای برند خود بیابید.

۴. در مورد رقابت تحقیق کنید

در مورد سایر شرکت هایی که در بازار شما موفق هستند تحقیق کنید. هنگامی که چند شرکت را شناسایی کردید که به طور مؤثر از صدای برند خود برای جذب تجارت استفاده می کنند، می توانید تعیین کنید که کدام روش برای ایجاد صدای برند در صنعت شما به خوبی کار می کند. به عنوان مثال، اگر در خرده‌فروشی کفش‌های کتانی کار می‌کنید، ممکن است به استراتژی برند چند شرکتی که کفش‌های کتانی می‌فروشند نگاه کنید تا در مورد واژگان، لحن و سیگنال‌هایی که استفاده می‌کنند یاد بگیرید و آنها را در صدای برند خود بگنجانید.

۵. لحن برقرار کنید

لحنی را که می خواهید صدای برند شما داشته باشد انتخاب کنید. ایجاد لحنی که بتوانید از طریق تمام ارتباطات و محتوا به آن منتقل کنید، می تواند صدای برند شما را ثابت کند و بینشی نسبت به شخصیت شما بدهد. لحنی که یک شرکت برای صدای برند خود استفاده می‌کند می‌تواند به مشتریان بگوید که چگونه کسب‌وکار خود را انجام می‌دهند، تجربه خرید با آن‌ها چگونه می‌تواند باشد و با استفاده از زبانی که ارزش‌های شما را منعکس می‌کند، به‌عنوان یک کسب‌وکار ارزش قائل هستید.

برای مثال، اگر برای شرکتی کار می‌کنید که خدمات آموزشی شخصی را تبلیغ می‌کند، ممکن است از لحن دوستانه و دوستانه‌ای استفاده کنید که می‌تواند استفاده از کسب‌وکار شما را برای مشتریان لذت‌بخش به نظر برساند، همراه با لحنی قوی و دستوری که تعهد شرکت شما را به کار سخت و سخت نشان می‌دهد. رسیدن به اهداف تناسب اندام

۶. عناصر دیداری و صوتی را در نظر بگیرید

در مورد هر جنبه بصری و صوتی که می خواهید در ایجاد صدای برند خود استفاده کنید فکر کنید. بسیاری از شرکت‌ها یک تگ لاین به یاد ماندنی را در تبلیغات خود وارد می‌کنند که مستقیماً محتوای بازاریابی را با شرکت مرتبط می‌کند. به طور مشابه، لوگوها و نمادهایی که به طور منظم در تبلیغات یک شرکت ظاهر می‌شوند، می‌توانند با استفاده از سیگنال‌های بصری برای یادآوری کسب‌وکار شما به مصرف‌کنندگان، به عنوان نماینده صدای برند شما عمل کنند. این می تواند به ایجاد فرصت های بیشتری برای مشتریان کمک کند تا با استفاده از کلماتی بیش از یک شرکت، شرکت را بر اساس صدای برند خود بشناسند.

۷. همه چیز را یکنواخت نگه دارید

در محتوایی که با صدای برند خود ایجاد می کنید، یکنواختی را حفظ کنید. استفاده از لغات و لحن یکسان در تمام محتوای خود می تواند با گنجاندن مداوم عناصری که ارزش ها و مأموریت شما را منتقل می کند، به ایجاد صدای برند شما کمک کند. یکپارچگی همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا محتوای مختلفی را که تولید می کنید با شرکت شما مرتبط کنند، از طریق ترکیب جنبه هایی در هر بخش از تبلیغات یا بازاریابی که کسب و کار شما را مشخص می کند. این ممکن است به شکل تصاویر، سیگنال های صوتی یا عبارات نوشته شده باشد که می توانید در اشکال مختلف محتوا تکرار کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *