مصاحبه یک نکته کلیدی در فرآیند استخدام است که در آن می توانید ارزش خود را برای یک شرکت نشان دهید و موقعیتی را که برای آن درخواست داده اید به دست آورید. با این حال، گاهی اوقات، یک موقعیت غیرمنتظره ممکن است به این معنی باشد که شما نمی توانید به یک مصاحبه از قبل برنامه ریزی شده برسید. اگر لازم است مصاحبه شغلی را به تعویق بیندازید، مهم است که روش صحیح را دنبال کنید تا حرفه ای بودن و علاقه خود را به کار نشان دهید. در این مقاله از ایوسی همه چیزهایی که باید در مورد زمان بندی مجدد مصاحبه شغلی خود بدانید، از جمله دلایل محترمانه و نحوه انجام این کار محترمانه آورده شده است.
دلایل تغییر زمان مصاحبه
مهمترین چیز در زمان تغییر زمان مصاحبه، داشتن دلیل موجهی برای تغییر زمان برنامه ریزی شده است. اگر دلیل موجهی دارید، احتمالاً یک مدیر استخدام متوجه نیاز شما به زمانبندی مجدد میشود. در زیر برخی از رایجترین دلایل پذیرفتهشده برای درخواست زمانبندی مجدد مصاحبه آورده شده است.
تو مریض شدی
وقتی بیمار هستید، این احتمال وجود دارد که بتوانید بیماری خود را به دیگرانی که با آنها در تماس هستید سرایت کنید. همانطور که در خانه ماندن در هنگام بیماری میتواند با جلوگیری از سرایت بیماری به همکارانتان سودمند باشد، دوری از مصاحبه در همان شرایط به همین ترتیب قابل توجه است و به طور کلی قابل قدردانی است. مدیر استخدام احتمالا خوشحال خواهد شد که پس از اینکه احساس بهتری کردید و دیگر مسری نیستید، برای یافتن زمان و تاریخ جدید با شما همکاری خواهد کرد.
اورژانس خانواده وجود دارد
برخورد با یک سناریوی اضطراری برای یکی از عزیزان یکی دیگر از تجربههای جهانی است که اکثر مدیران استخدام با شفقت و درک رفتار میکنند. اورژانس های معمول خانواده شامل مراقبت از کودک بیمار، رسیدگی به یکی از اعضای خانواده که مجروح شده یا سوگواری درگذشت یکی از عزیزانشان است.
شما در حال تجربه مشکلات ماشین هستید
کارفرمای بالقوه شما احتمالاً متوجه خواهد شد که آیا مشکلی مانند مشکل با ماشین خود دارید که خارج از کنترل شما است. اگر مشکلات ماشین را تجربه می کنید، ابتدا باید سعی کنید روش جدیدی برای رسیدن به موقع به مصاحبه خود پیدا کنید. با این حال، اگر این امکان پذیر نیست، سعی کنید در اسرع وقت با مصاحبه کننده خود تماس بگیرید و به او اطلاع دهید.
برنامه کاری شما تغییر کرده است
اگر قبلاً در طول جستجوی شغل خود مشغول به کار هستید و برنامه شما به طور ناگهانی تغییر می کند، معمولاً به نفع شماست که مصاحبه خود را در زمانی که شغل فعلی شما اجازه می دهد برنامه ریزی مجدد کنید. برنامه ریزی مجدد برای این نوع موقعیت ها ممکن است در واقع به نفع شما باشد. احترام گذاشتن به شغل فعلی خود می تواند به کارفرمای بالقوه نشان دهد که به کار خود با آنها نیز احترام می گذارید.
گزینه های جایگزین به وجود آمده است
اگر فرصت بهتری در دسترس باشد، ممکن است لازم باشد مصاحبه را دوباره برنامه ریزی کنید یا آن را لغو کنید. هنگام ارسال پیام برای زمانبندی مجدد در این تنظیمات، تدبیر مهم است. اگر متخصص استخدام برای جزئیات بیشتر جویا می شود، بهتر است تا حد امکان صادق باشید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که مشاغل در یک صنعت باشند، زیرا مدیران یا مصاحبه کنندگان در شرکت های مختلف ممکن است یکدیگر را بشناسند. نشان دادن احترام به یک طرف، حرفه ای بودن شما را به طرف دیگر نشان می دهد و می تواند به شما کمک کند شانس استخدام در هر یک از سازمان ها را حفظ کنید.
مطالب مرتبط: ۲۱ نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تأثیری عالی بگذاریم
چگونه می توان زمان مصاحبه را تغییر داد
هنگامی که تشخیص دادید که لازم است مصاحبه خود را مجدداً برنامه ریزی کنید، مهم است که این تغییر را تا حد امکان حرفه ای انجام دهید تا رابطه مثبتی با کارفرمای احتمالی خود حفظ کنید. این مراحل را دنبال کنید تا مصاحبه خود را با ملاحظه و محترمانه تنظیم کنید:
۱. زودتر با آنها تماس بگیرید
هرچه زودتر با مدیر استخدام در تماس باشید، ناراحتی کمتری برای آنها ایجاد خواهید کرد. به محض اینکه مطمئن شدید که نمی توانید به مصاحبه برسید، با آنها تماس بگیرید.
۲. اشتیاق خود را ابراز کنید
شما باید به مدیر استخدام روشن کنید که از این فرصت هیجان زده هستید و در صورت امکان مصاحبه را انجام خواهید داد. این نشان می دهد که شما تصمیم به تغییر برنامه را به راحتی نمی گیرید.
۳. به سرعت دلیل بیاورید
یک پیام مستقیم به خواننده شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کند و به آنها امکان می دهد زودتر زمان جایگزینی پیدا کنند. شروع به توضیح سریع و مختصر کنید که چرا باید مصاحبه خود را دوباره برنامه ریزی کنید.
۴. یک زمان جایگزین پیشنهاد کنید
اگر می توانید، زمان های مختلفی را که برای مصاحبه در دسترس هستید، پیشنهاد دهید. این باعث میشود که مدیر استخدام به راحتی یک شکاف در برنامه خود پیدا کند و شما را در آن قرار دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که هنگام پیدا کردن زمان جدیدی برای ملاقات با آنها همکاری کنید.
۵. برای ناراحتی عذرخواهی کنید
توجه خود را به مصاحبه کننده خود با عذرخواهی به دلیل عدم امکان ملاقات در زمان مورد نظر نشان دهید. نزاکت در هنگام ارسال پیام تغییر زمان بندی مهم است.
۶. از آنها برای فرصت تشکر کنید
علیرغم اینکه نمی توانید مصاحبه مورد نظر خود را انجام دهید، همچنان باید از مدیر استخدام برای فرصت تشکر کنید. نشان دادن این آخرین نت احترام، شانس شما را افزایش می دهد که فرصت دیگری برای مصاحبه به شما داده شود.
۷. با دقت تصحیح کنید
هنگام ارسال درخواست خود برای زمان بندی مجدد به صورت کتبی، مطمئن شوید که اشتباهات املایی یا دستوری وجود ندارد. اگرچه ایمیل بخشی رسمی از درخواست شما نخواهد بود، اما بازتاب حرفه ای بودن و توجه شما به جزئیات است. قبل از ارسال آن به مصاحبه کننده، حداقل دو بار آن را دوباره بخوانید تا اشتباهات را متوجه شوید.
مطالب مرتبط: سوال مصاحبه: “چرا می خواهید اینجا کار کنید؟”
الگوی زمان بندی مجدد مصاحبه
|
مطالب مرتبط: ۵ سوالی که باید قبل از مصاحبه شغلی از خود بپرسید
به عنوان مثال ایمیل زمانبندی مجدد مصاحبه
|