بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم و درآمد کسب کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسته به موضوع و مخاطبان خود، ایجاد وبلاگ خود و مشارکت منظم محتوای با کیفیت در آن، می تواند بسیار سودآور باشد. در این مقاله از ایوسی، نحوه راه اندازی وبلاگ و کسب درآمد و همچنین انواع درآمد وبلاگ نویسان و راه های به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد را توضیح می دهیم. یک وبلاگ

وبلاگ چیست؟

وبلاگ یک وب سایت است که مرتباً به روز می شود و مقالات مکالمه ای را ارائه می دهد که تقریباً به سبک خاطرات روزانه توسط یک فرد یا گروهی از مشارکت کنندگان نوشته شده اند. وبلاگ ها اغلب با در نظر گرفتن یک مخاطب یا موضوع خاص شروع می شوند که تمام تولید محتوا را هدایت می کند. اگرچه موضوعات می توانند به طور چشمگیری متفاوت باشند، اما تنها هدف یک وبلاگ این است که نویسنده را با مخاطب هدف مرتبط مرتبط کند.

چگونه یک وبلاگ برای پول راه اندازی کنیم

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای توسعه وبلاگ خود انجام دهید:

  1. موضوعی را انتخاب کنید

  2. یک نام انتخاب کنید.

  3. خرید دامنه

  4. یک پلت فرم را انتخاب کنید.

  5. وبلاگ خود را طراحی کنید

  6. مطالب مفید بنویسید

  7. وبلاگ خود را تبلیغ کنید و تعامل ایجاد کنید.

۱. موضوعی را انتخاب کنید

هنگام ایجاد یک وبلاگ، اولین قدم این است که جایگاه یا مخاطب هدف خود را مشخص کنید. درباره چه چیزی می نویسید و برای چه کسی می نویسید؟ تصمیم گیری در مورد آنچه قصد دارید در وبلاگ خود صحبت کنید، تصمیمات آینده را تعیین می کند.

۲. یک نام انتخاب کنید

بعد از اینکه درباره موضوعی برای ساختن وبلاگ خود تصمیم گرفتید، می توانید یک نام انتخاب کنید. کاوش در سایر وبلاگ‌ها در جایگاه خود می‌تواند مفید باشد تا ببینید چگونه آن‌ها برند خود را نشان می‌دهند. با این حال، از محدود کردن خود به نگاه کردن به وبلاگ هایی که شبیه به آنچه و چگونه می نویسید خودداری کنید. نگاه کردن به بیرون از جایگاه شما همچنان می تواند الهام بخش ارزشمندی باشد.

۳. یک دامنه بخرید

پس از تصمیم گیری در مورد نام، نوبت به انتخاب و خرید دامنه می رسد که به عنوان آدرس وب نیز شناخته می شود (logitandblogit.com نمونه ای از دامنه است). بیشتر اوقات، این فقط نام وبلاگ شما خواهد بود. شما می توانید دامنه خود را زودتر از موعد خریداری کنید یا معمولاً می توانید آن را از طریق میزبانی وب که انتخاب می کنید خریداری کنید.

۴. یک پلتفرم را انتخاب کنید

پلتفرم سایتی است که از آن برای ساخت و میزبانی وبلاگ خود استفاده می کنید. سایت های میزبانی وب از نظر قیمت و قابلیت استفاده متفاوت خواهند بود، بنابراین قبل از انتخاب پلتفرم مورد نظر خود، تحقیق خود را انجام دهید. صرف نظر از انتخاب خود، بررسی کنید که خود میزبانی شده باشد، به این معنی که به شما امکان می دهد دامنه خود را به وبلاگ متصل کنید. سایت های خود میزبان به وبلاگ شما بیشتر دیده می شود، در دراز مدت پایدارتر هستند و این تصور را ایجاد می کنند که شما در مورد وبلاگ نویسی خود جدی هستید.

۵. وبلاگ خود را طراحی کنید

بسیاری از سایت‌های میزبانی وب با ارائه قالب‌ها، تم‌ها و ناوبری آسان به شما در طراحی وبلاگتان کمک می‌کنند. طراحی وبلاگ شما جایی است که می توانید خلاقیت خود را با ایجاد یک صفحه فرود چشم نواز برای خوانندگان خود به نمایش بگذارید. علاوه بر زیبایی شناسی وبلاگ، احتمالاً می خواهید بخشی را نیز در نظر بگیرید که به خوانندگان خود درباره شما و مأموریت شما بگوید.

۶. مطالب مفید بنویسید

اکنون که مراحل اساسی را تکمیل کردید، زمان شروع نوشتن است. شما باید تلاش خود را بر ایجاد محتوایی متمرکز کنید که به خواننده مقداری ارزش ارائه دهد. آنها به دلیلی برای ادامه خواندن نیاز دارند، بنابراین سعی کنید در مورد چیزهایی بنویسید که زندگی آنها را تغییر می دهد، حتی اگر به روشی بسیار کوچک باشد. علاوه بر این، این باعث ایجاد سطح اعتماد و رفاقت بین شما و خوانندگانتان می شود که اگر امیدوارید در آینده از وبلاگ خود درآمدزایی کنید، بسیار حیاتی خواهد بود.

۷. وبلاگ خود را تبلیغ کنید و تعامل ایجاد کنید

شما وبلاگ خود را ساخته اید، بنابراین اکنون به افرادی نیاز دارید که آن را بخوانند. اگرچه برخی از افراد ممکن است پس از جستجوی اینترنتی به سایت شما برخورد کنند، شما مجبور خواهید بود اکثریت اولین خوانندگان خود را جذب کنید. در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می توانید برای تبلیغ وبلاگ خود از آنها استفاده کنید:

  • از SEO استفاده کنید که به عنوان بهینه سازی موتور جستجو نیز شناخته می شود. سئو ترسناک به نظر می رسد اما به سادگی به ترکیب کلمات و عبارات خاص اشاره دارد تا اطمینان حاصل شود که وبلاگ شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی ظاهر می شود. اکثر پلتفرم‌ها مکانی را برای اضافه کردن سئو برای صفحات و مقالات خاص ارائه می‌دهند.

  • یک پروفایل برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. برای رسیدن به چه کسی تلاش می کنید؟ یک شخصیت برای مخاطبان هدف خود بسازید و سپس از آن استفاده کنید تا بفهمید چه وبلاگ های دیگری را دوست دارند بخوانند و چه اطلاعاتی را ارزشمند می دانند. بعد از اینکه مشخص کردید که آنها کجا آنلاین هستند، با پیشنهاد ایجاد پست مهمان، گذاشتن نظرات یا ارائه پاسخ به سؤالات باقی مانده، خود را در آنجا قابل مشاهده کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید در مورد مخاطب هدف خود بپرسید:

    • از چه شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

    • چه حساب هایی را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند؟

    • آیا آنها به پادکست گوش می دهند؟

    • آیا آنها در انجمن ها شرکت می کنند؟

    • چه وبلاگ هایی را می خوانند؟

  • پست های مهمان را بنویسید همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پیشنهاد نوشتن پست مهمان می تواند راهی عالی برای تبلیغ برند و وبلاگ شما باشد. با این حال، شما همچنین می توانید با درخواست از دیگران که به عنوان مهمان در سایت شما ظاهر شوند، در وبلاگ خود مورد توجه قرار بگیرید. آنها احتمالاً در مورد تجربه خود پست خواهند کرد و خوانندگان خود را تشویق می کنند که از سایت شما بازدید کنند.

انواع درآمد برای وبلاگ نویسان

در مورد وبلاگ نویسی دو نوع درآمد عمده وجود دارد:

  • درآمد مستقیم: این به پولی اشاره دارد که مستقیماً از وبلاگ خود به دست می آورید. اساساً، برندها از شما می خواهند که محصولات و خدمات را در وبلاگ خود تبلیغ کنید و سپس بسته به میزان ترافیکی که وبلاگ شما دریافت می کند، به شما پاداش می دهند. به عبارت دیگر، شما تبلیغات می فروشید.

  • درآمد غیرمستقیم: درآمد غیرمستقیم پولی است که شما به خاطر وبلاگ خود به دست می آورید. به عنوان یک وبلاگ نویس موفق، می توانید خدمات یا محصولات دیگری را که ایجاد می کنید بفروشید.

اکثر وبلاگ نویسان با استفاده از ترکیبی از این روش ها درآمد کسب می کنند. با این حال، درآمد غیرمستقیم معمولا تنها پس از ایجاد یک وبلاگ موفق است.

مرتبط: ۲۰ شغل جانبی برای ایجاد درآمد اضافی

راه های کسب درآمد از وبلاگ نویسی

در اینجا فقط چند روش وجود دارد که می توانید از طریق وبلاگ خود کسب درآمد کنید:

  • درآمد تبلیغاتی: این شکل از درآمد مستقیم شبیه نحوه فروش تبلیغات در روزنامه ها یا مجلات است و اغلب وبلاگ نویسان شروع به کسب درآمد می کنند. همانطور که خوانندگان شما افزایش می یابد، تبلیغ کنندگان برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در وبلاگ شما هزینه ای را پرداخت می کنند. اگرچه قبل از اینکه مستقیماً توجه تبلیغ‌کنندگان را به خود جلب کنید، به حجم مناسبی از ترافیک نیاز دارید، اما شبکه‌های تبلیغاتی وجود دارند که ناشران کوچک‌تر را با فرصت‌هایی برای اجرای تبلیغات در وبلاگ‌هایشان به هم متصل می‌کنند.

  • درآمد وابسته: درآمد وابسته شکل دیگری از درآمد مستقیم است که در آن محصولی را از سایت دیگری در وبلاگ خود پیوند می دهید. اگر و زمانی که شخصی از پیوندی که شما ارائه کرده اید برای خرید محصول استفاده کند، کمیسیون دریافت می کنید.

  • رویدادها: اگرچه آنقدر معمول نیست، برخی از وبلاگ نویسان با میزبانی رویدادها درآمد کسب کرده اند. این می تواند از رویدادهای بزرگ برای صدها وبلاگ نویس دیگر تا گردهمایی های کوچک برای خوانندگان وبلاگ نویس متغیر باشد. در هر یک از این سناریوها، با دریافت هزینه برای حضور یا یافتن شرکتی که حامی رویداد باشد، پول به دست می آید. رویدادهای آنلاین اغلب یک جایگزین مقرون به صرفه تر و در عین حال سودآور هستند.

  • درآمد مکرر: به طور فزاینده ای برای وبلاگ نویسان محبوب تر می شود که برنامه های عضویت را راه اندازی کنند، که گاهی اوقات به عنوان برنامه های تداومی شناخته می شوند، به عنوان راهی برای کسب درآمد مکرر. خوانندگان عضویت را با نرخ ماهانه یا سالانه خریداری می کنند تا به مواردی مانند مربیگری، ابزارها، یک سرویس، یک انجمن انجمن یا محتوای ممتاز اضافی دسترسی پیدا کنند.

  • ترویج یک کسب و کار: برخی از مشاغل شروع به وبلاگ نویسی می کنند تا از طریق کسب و کار خود خرید کنند. این شکل از درآمد غیرمستقیم باعث رشد نام تجاری یک شرکت و ایجاد اعتماد از خوانندگان آنها در تلاش برای تبدیل خوانندگان به مشتری می شود.

  • خدمات: شکل دیگری از درآمد غیرمستقیم که وبلاگ نویسان از آن استفاده می کنند، ارائه خدمات مختلف به مخاطبان خود است. اینها می توانند هر نوع کار آزاد مانند آموزش، طراحی، نوشتن، مشاوره یا مربیگری باشند.

  • محصولات: اگرچه در میان وبلاگ نویسانی که تازه شروع به کار کرده اند کمتر رایج است، بسیاری از وبلاگ نویسان برای کسب درآمد محصولاتی را می فروشند. این محصولات می توانند مجازی (کتاب الکترونیک، نرم افزار و غیره) یا فیزیکی (کالا و غیره) باشند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *