رزومه شما مکانی است که می توانید مهارت ها و شایستگی های برتر خود را برجسته کنید. گنجاندن مهارتهای مرتبط در رزومه همکاران فروش به کارفرمایان این ایده را میدهد که شما به عنوان یک کارمند چه کسی هستید و به آنها اجازه میدهد تا دارایی بالقوهای را که برای شرکتشان خواهید داشت، ببینند.
در این مقاله از ایوسی، بهترین مهارتهای همکار فروش را که باید در رزومه خود برجسته کنید و اینکه چرا این مهارتهای خاص برای این نقش ارزشمند هستند، بحث میکنیم.
مهارت های همکاران فروش چیست؟
یک همکار فروش در صنعت خرده فروشی خدمات مشتری کار می کند و به مشتریان خوش آمد می گوید، به سؤالات پاسخ می دهد، کمک می کند و موجودی را مدیریت می کند. همکاران فروش نیز مسئولیت ساماندهی فروشگاه و پردازش پرداخت ها را بر عهده دارند. کارمندان در این زمینه ملزم به داشتن مجموعه خاصی از مهارت ها هستند که به آنها در این نقش کمک می کند.
نمونه هایی از مهارت های همکاران فروش
همکاران فروش باید تعدادی مهارت مرتبط با موقعیت خود داشته باشند تا کارمندان موفقی باشند. رزومه شما مکانی عالی برای برجسته کردن این مهارت ها است. از آنجایی که همکاران فروش هم به مهارت های سخت و هم مهارت های نرم نیاز دارند ، هر دو باید گنجانده شوند. در اینجا ۱۰ مهارتی که باید در رزومه همکاران فروش خود درج کنید آورده شده است:
۱. مهارت های سازمانی
توانایی به خاطر سپردن ترجیحات مشتری، پیگیری موجودی و مستندسازی اسناد مورد نیاز ضروری است. داشتن یک سیستم و برنامه زمانی مشخص در مورد مهارت های سازمانی شما در محل کار مفید است. نمایش این مهارت ها در رزومه کاری به کارفرمایان اجازه می دهد بدانند که شما توانایی مدیریت کارها و افراد را به طور موثر و کارآمد دارید.
۲. مهارت های ارتباطی
خوشامدگویی به مشتریان، صحبت های کوچک و گوش دادن به نگرانی ها و نیازهای مشتری در نقش خدمات مشتری حیاتی است. داشتن مهارت های ارتباطی در رزومه کاری به کارفرمایان این امکان را می دهد که بفهمند شما یک ارتباط دهنده موثر، هم به صورت شفاهی و هم به صورت نوشتاری هستید. در نقش خود به عنوان یک همکار فروش، باید به طور موثر با مشتریان، مدیران و همکاران ارتباط برقرار کنید. این امر به ویژه در هنگام بروز موانع مهم است. کارفرمایان میخواهند بدانند که شما نه تنها میتوانید موقعیت را مدیریت کنید، بلکه میتوانید برای حل آن به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید.
۳. مهارت حل مسئله
دانستن نحوه حل مسئله نشان می دهد که شما قادر هستید به سرعت به موانع پاسخ دهید و در صورت بروز آنها حل کنید. در شرایطی که مشتریان شکایت یا نگرانی دارند، حلال عالی مشکل بودن به شما کمک خواهد کرد.
مرتبط: مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها
۴. مهارت های مدیریت زمان
همکاران فروش به دلیل حجم بالای مشتریانی که با آنها مواجه می شوند، اغلب به جهات مختلف کشیده می شوند. مدیریت موثر زمان می تواند به شما کمک کند تا خواسته های متعدد را به طور موثر مدیریت کنید بدون اینکه احساس خستگی کنید. برجسته کردن مهارتهای مدیریت زمان راهی عالی برای نشان دادن به کارفرمای خود است که میتوانید به موقع کارآمد باشید. همچنین به آنها اجازه میدهد تا بدانند که میتوانید کارهای روزانه را اولویتبندی کنید، روی چیزهای مهم تمرکز کنید و میتوانید برای اطمینان از رعایت ضربالاجلها، به یک برنامه زمانبندی مشخص پایبند باشید.
۵. دانش محصول
برای اینکه یک همکار فروش عالی باشید، باید همه چیزهایی را که باید در مورد کالایی که می فروشید بدانید. درک محصولات به شما این امکان را می دهد که به سوالات مشتریان پاسخ دهید، اطلاعات دقیقی به آنها ارائه دهید و آنها را در مسیر درست راهنمایی کنید. درک خوب دانش محصول نیز باعث ایجاد اعتماد مشتری خواهد شد.
۶. مهارت های بین فردی
به عنوان یک همکار فروش، شما بخشی از تصویر یا برند شرکت هستید. بنابراین بسیار مهم است که شما مهارت های افراد برجسته ای داشته باشید. از آنجایی که شغل اصلی شما تعامل با مشتریان است، کارفرمایان می خواهند بدانند که شما شنونده فعال، ارتباط دهنده خوب، همدل هستید و نگرش مثبتی دارید. اگر مشتری به دلیل تعامل با شما، تجربه خرید خوبی داشته باشد، احتمال بازگشت او بیشتر است. با گنجاندن مهارتهای بین فردی در رزومه خود، به کارفرمایان اجازه میدهید که به خوبی با مشتریان، مدیران، همکاران یا فروشندگان کنار بیایید.
۷. مهارت های رهبری تیم
صرف نظر از سطح تجربه شما، داشتن مهارت های رهبری عالی ضروری است. کارفرمایان می خواهند بدانند که در صورت نیاز می توانید رهبر موثری باشید. مانند هر موقعیت دیگری، یک رهبر مؤثر کسی است که نه تنها با دیگران تعامل خوبی دارد، بلکه می تواند در هنگام بروز مشکلات مسئولیت را نیز بر عهده بگیرد.
۸. مهارت نرم افزار خرده فروشی
علاوه بر این که از نظر فن آوری هوشمند هستید، باید نرم افزار خاصی را که شرکت آینده شما از آن استفاده می کند، درک کنید. در حالی که داشتن مهارت های عمومی کامپیوتر مفید است، از جمله مهارت خاص شما در مهارت های Microsoft Office، برای مثال، کارفرمایان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین، بسیاری از شرکت ها ممکن است از شما بخواهند که با یک ثبت الکترونیکی یا پردازنده کارت اعتباری کار کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما این مهارت ها را در نظر بگیرید.
۹. اعداد
در حالی که میتوان به راحتی به نرمافزار خردهفروشی وابسته بود، ریاضیدان خوبی در یک موقعیت همکار فروش نیز مهم است. در صورتی که رایانهها مشکلی داشته باشند، توانایی شما برای محاسبه دستی قیمتها، تخفیفها و تراکنشها دارایی ارزشمندی خواهد بود. کارفرمایان میخواهند بدانند که اگرچه ممکن است از آخرین فناوریها بهروز باشید، اما مهارتهای محاسبه شما نیز بهروز است.
۱۰. زبان ها
اغلب اوقات، با مشتریانی روبرو می شوید که به زبان های مختلف صحبت می کنند. صحبت کردن با آنها به زبانی که آنها می فهمند به مشتریان کمک می کند تا در کنار شما احساس راحتی بیشتری کنند. حتی ممکن است کارفرمایان برای کسانی که مهارت های دوزبانه دارند، افزایش حقوق ارائه دهند.
چگونه مهارت های همکاران فروش خود را بهبود بخشید
روش های مختلفی برای بهبود مهارت های خود به عنوان یک همکار فروش از طریق تمرین و تجربه کافی وجود دارد. در اینجا چهار مورد از مؤثرترین راهها برای بهبود تخصص شما آورده شده است:
- صبر را بیاموز همه همکاران فروش با مشتریانی روبرو می شوند که کم و بیش به توجه و کمک شما نیاز دارند. به عنوان مثال، ممکن است مشتری داشته باشید که چندین سوال داشته باشد و برای کمک به شما مراجعه کند. به عنوان یک همکار فروش خوب، باید نیازهای آنها را درک کنید و با صبر و حوصله منتظر بمانید تا آنها آنها را توضیح دهند.
- گوش دادن فعال را تمرین کنید. درک نیازهای مشتریان در مورد خدمات مشتری بسیار مهم است. همدلی با گوش دادن دقیق به آنها نه تنها به درک آنها کمک می کند بلکه به آنها نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید.
- دانش برند خود را توسعه دهید. تحقیق در مورد محصولات شرکت شما در توسعه دانش برند مفید است. کارفرمایان می خواهند بدانند که شما برای شناخت محصولات آنها تلاش می کنید. نه تنها در مورد شرکت بلکه در مورد محصولاتی که با آنها کار خواهید کرد نیز تحقیقات گسترده ای انجام دهید.
- ارتباط خوب را تمرین کنید. تمرین کنید که برای پاسخ دادن با پاسخ های درست شده وقت بگذارید، مراقب باشید و به نشانه های غیرکلامی توجه داشته باشید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تماس چشمی خود را حفظ کنید تا به مشتریان اطلاع دهید که شما بر آنها و آنچه که آنها میگویند تمرکز کردهاید.
چگونه مهارت های همکاران فروش خود را برجسته کنید
برای به دست آوردن شغل به عنوان یک همکار فروش، مهم است که مهارت های خود را در طول فرآیند مصاحبه به نمایش بگذارید. در اینجا دو راه برای برجسته کردن این مهارت ها برای کارفرمایان آینده وجود دارد:
مهارت های همکار فروش برای رزومه و نامه پوشش
یک رزومه با ساختار مناسب و نامه پوششی مکان های خوبی برای نشان دادن توانایی های شما به عنوان یک همکار فروش است. مطمئن شوید که هر دو سازماندهی شده و عاری از اشتباهات املایی و دستوری هستند. در بخش مهارتهای رزومه خود، زمینههای تخصصی را که به آن نقش مربوط میشود، درج کنید. نامه پوششی شما مکانی عالی برای گسترش و تشریح این مهارت ها است.
مهارت های همکار فروش برای مصاحبه شغلی
همراه با رزومه و نامه پوششی، مصاحبه شغلی شما راهی عالی برای نشان دادن مهارت های شماست. اطمینان حاصل کنید که به موقع در مصاحبه خود حاضر شده اید، به نشانه های غیرکلامی خود توجه کنید و از مهارت های گوش دادن فعال استفاده کنید.