بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ کلمه قدرتمند برای فروش

کلمات فروش قدرت دارند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پرسنل بازاریابی و فروش می دانند که چگونه از زبان و احساسات برای جلب نظر مشتریان احتمالی به منظور بستن معاملات استفاده کنند. یک فروشنده با شناسایی محرک های عاطفی یک فرد و توسل به یک نیاز یا خواسته شخصی، می تواند محصول یا خدمات را یک ضرورت مطلق جلوه دهد.

در این مقاله از ایوسی، ۱۵ کلمه قدرتمند رایج را ارائه می دهیم که می توانید برای فروش بعدی خود از آنها استفاده کنید.

چرا کلمات قدرت برای فروش مهم هستند؟

فروشندگان از کلمات قدرتمند برای برانگیختن احساسات خاص برای بستن معاملات استفاده می کنند. از آنجایی که کلمات محرک مختلف بر افراد مختلف تأثیر می گذارد، یک فروشنده باید به نیازهای مشتری گوش دهد و کلمات او را با دقت انتخاب کند. کلمات قدرت چندین هدف را در فروش انجام می دهند، از جمله:

  • توسل به احساسات
  • توجه به نقاط درد
  • نشان دادن انحصاری بودن
  • ایجاد اعتماد

توسل به احساسات

فروشندگان می توانند از کلمات قدرتمند برای جذب انواع احساسات، از هیجان گرفته تا نوستالژی، استفاده کنند. یافتن کلمات مناسب باید احساساتی را که برای فروش نیاز دارید تحریک کند. به عنوان مثال، یک تاکتیک رایج فروش “ترس از دست دادن” یا FOMO است. استفاده از کلماتی مانند “محدود” یا “مهلت” می تواند مشتریان را تشویق به خرید کند تا معامله یا محصول انحصاری را از دست ندهند.

توجه به نقاط درد

نقاط درد مشکلاتی هستند که مشتریان با آن روبرو هستند و وظیفه فروشنده این است که از آنها برای متقاعد کردن مشتری استفاده کند که محصول یا خدماتی که می فروشد می تواند این مشکلات را حل کند. آنها مطمئن می شوند که از کلمات خاصی در مکالمه استفاده می کنند که فوریت نقاط درد مشتری را برجسته می کند. این زبان می‌تواند به‌طور نامحسوس نشان دهد که فروشنده دقیقاً مانند مشتری است، یعنی می‌تواند به او اعتماد کند.

نشان دادن انحصاری بودن

بسیاری از مردم به دنبال عضویت در یک گروه انحصاری هستند و فروشندگان باید بتوانند این نیاز را برآورده کنند. حتی اگر مصرف‌کنندگان بتوانند همان محصول را با پول کمتری در جای دیگری دریافت کنند، متخصصان فروش و بازاریابی می‌دانند که می‌توانند با ایجاد حس انحصاری در مشتری، ایده انحصاری را بفروشند. آنها ممکن است از کلماتی مانند “خودی” یا “عضو” برای ایجاد احساس خاص بودن در مشتری استفاده کنند و احتمال خرید را افزایش دهند.

ایجاد اعتماد

بخش مهمی از فرآیند فروش ایجاد اعتماد است تا مشتریان در خرید احساس راحتی کنند. استفاده از کلمات مناسب می تواند ارتباط مثبتی با مشتریان ایجاد کند و منجر به افزایش فروش شود. کسانی که به برند شما اعتماد دارند، احتمالاً محصولات شما را به دیگران توصیه می کنند و پایه فروش شما را افزایش می دهند.

مرتبط: ۱۴ شغل فروش که درآمد خوبی دارند

کلمات قدرت رایج برای فروش

در اینجا برخی از رایج ترین کلمات قدرت مورد استفاده در فروش آورده شده است:

  • زیرا – Because

  • آسان – Easy

  • رایگان – Free

  • تصور کردن – Imagine

  • فورا – Instantly

  • جدید – New

  • اکنون – Now

  • شما – You

  • ما – We

  • کشف کردن – Discover

  • مشمول – Included

  • کمبود – Scarcity

  • انحصاری – Exclusive

  • منحصر بفرد – Unique

  • شگفت انگیز – Amazing

زیرا

این کلمه به دلیل ماهیت توضیحی خود، تقریباً در هر مکالمه ای متقاعد کننده است. اگر می‌خواهید کسی را متقاعد کنید که کاری را انجام دهد یا بخرد، اگر به تمایل او برای اینکه بداند چرا باید آن را بخرد متوسل شوید، احتمال بیشتری دارد که موافقت کند.

آسان

این کلمه به مشتری القا می‌کند که در صورت خرید محصول یا خدمات شما، زندگی آنها چقدر راحت‌تر خواهد بود، به خصوص اگر برداشتن گام بعدی برای خرید آن برایشان آسان باشد. “مناسب” کلمه ای با تأثیر مشابه است که نشان می دهد زندگی مشتری با محصول شما راحت تر می شود.

مرتبط: ۱۰ مهارت ارزشمند فروش برای رزومه شما

رایگان

کلمه “رایگان” یک محرک عاطفی است و تمایل دارد افراد را هیجان زده کند. این کلمه قدرتمند مورد توجه مشتریان بالقوه است که ممکن است در ابتدا در مورد خرید یک محصول آزمایشی بوده باشند. افزودن یک نمونه آزمایشی رایگان می‌تواند باعث شود که آنها خدمات شما را بیشتر امتحان کنند و منجر به خرید شوند. به طور مشابه، “تبلیغ” تصور یک مزیت اضافی را بدون هیچ هزینه ای ایجاد می کند.

تصور کردن

همدلی به انسان این توانایی را می دهد که احساسات دیگران را بدون تجربه مستقیم آنها تجربه کند. استفاده از کلمه “تصور” در زمینه فروش به مشتری این امکان را می دهد تا مشکلی را که با استفاده از محصول حل می شود تجسم کند.

فورا

یکی دیگر از ویژگی های مشترک انسان میل به ارضای آنی است که به «اصل لذت» معروف است. فروشندگان ماهر می دانند که چگونه و چه زمانی از کلمه “فوری” استفاده کنند تا به مشتریان بالقوه بگویند که محصول آنها می تواند بلافاصله مشکل آنها را حل کند.

جدید

از «جدید» برای جلب توجه افراد ترند که خواهان جدیدترین محصولات و خدمات هستند استفاده کنید. “پیشرفت” همچنین نشان دهنده تازگی است که اضطرار رقابتی برای خرید را القا می کند.

اکنون

«اکنون» یا «اکنون اقدام کن» با اشاره به اینکه معامله محدود، انحصاری یا در غیر این صورت مهم است که سریع عمل کند، فوریت ایجاد می کند. این می تواند ترس یک مشتری بالقوه از دست دادن را جلب کند.

شما

خطاب قرار دادن مستقیم به مشتری به آنها کمک می کند تا تصور کنند که قبلاً مالک چیزی هستند که می فروشید و آنها را به نقطه کانونی منحصر به فرد گفتگو تبدیل می کند. استفاده از “شما” باعث می شود آنها فکر کنند که قبلا مالک محصول هستند و آماده خرید هستند.

ما

وقتی از «ما» استفاده می‌کنید، مستقیماً با مشتری ارتباط برقرار می‌کنید. این باعث می شود آنها فکر کنند که شما هم مانند آنها چالش هایی را تجربه کرده اید، و این باعث می شود که آنها بیشتر به شما اعتماد کنند. استفاده از کلماتی مانند “با هم” و “ما” نیز می تواند همین ارتباط را ایجاد کند.

مرتبط: ۲۰ نقل قول برای ایجاد انگیزه در تیم فروش شما

کشف کردن

دقیقاً مانند “جدید”، کلمه “کشف” به مشتری نشان می دهد که آنها می توانند جزو اولین کسانی باشند که کالای جدیدی با ویژگی های نوآورانه به دست می آورند. «معرفی کردن» نیز تأثیر مشابهی دارد.

مشمول

“شامل” نشان می دهد که محصول یا خدمات تمام چیزی است که مشتری برای حل یک مشکل یا رسیدن به یک هدف نیاز به خرید دارد. “ارزش” و “BOGO” (buy one, get one – یکی بخرید، یکی بگیرید) از این نظر مشابه هستند که نشان دهنده فرصتی برای صرفه جویی در پول با یک محصول هستند.

کمبود

کمیابی نشان دهنده کمبود چیزی به منظور ایجاد تقاضای بیشتر برای محصول است. استفاده از کلمه “ترس” یا “مهلت” می تواند باعث شود مشتری فکر کند که برای جلوگیری از FOMO باید خریدی انجام دهد. این کلمات برای انتقال سریع مشتریان از طریق قیف فروش مفید است.

مرتبط: قیف فروش چیست؟

انحصاری

برای بازاریابان و فروشندگان، ایجاد احساس در مشتریان که انگار عضو یک گروه خاص هستند، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد فروش است. با استفاده از زبان خاصی در زمینه های فروش، آنها هیجان را در اطراف محصولات خود ایجاد می کنند تا تبدیل ها را افزایش دهند، فروش را افزایش دهند و ارزش درک شده را به محصول فروخته شده اضافه کنند.

منحصر بفرد

مشتریانی که می خواهند از دیگران متمایز شوند معمولاً به کلماتی مانند “بی نظیر” یا “غیر معمول” پاسخ خوبی می دهند. با ایجاد احساس در مشتری که می تواند تنها صاحب یک محصول منحصر به فرد باشد، می توانید علاقه آنها را برای خرید افزایش دهید.

شگفت انگیز

«شگفت‌انگیز»، «باورنکردنی» و «هیجان‌انگیز» همگی کلمات قدرتمندی هستند که تقریباً برای هر محصول یا خدماتی قابل استفاده هستند. استفاده از این کلمات باعث ایجاد علاقه در مورد اینکه چرا یک محصول شگفت‌انگیز یا باورنکردنی است، ایجاد می‌کند و مشتریان بالقوه را تشویق می‌کند تا به صدای کامل شما گوش دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *