بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ نکته متقاعد کننده برای نوشتن (با مثال)

چگونه یک مقاله متقاعد کننده بنویسیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هدف نویسندگی متقاعد کننده متقاعد کردن مردم به باور دیدگاه نویسنده است. این نوع نوشتن می‌تواند به شما در برقراری ارتباط بین ایده‌ها، حمایت از یک جنبش یا افزایش پتانسیل فروش موفق کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، نوشتن متقاعدکننده را تعریف می‌کنیم، درباره چرایی اهمیت آن بحث می‌کنیم، نقش‌های مختلفی را که از نوشتار متقاعدکننده استفاده می‌کنند را شرح می‌دهیم و هشت راهبرد برای استفاده از نوشتار متقاعدکننده را با مثال ارائه می‌کنیم.

نوشتن متقاعد کننده چیست؟

نوشتن متقاعد کننده از منطق مبتنی بر شواهد، زبان احساسی و جذابیت های اخلاقی برای نشان دادن یک نظر یا دیدگاه استفاده می کند. نوشتن متقاعد کننده همچنین ممکن است خوانندگان را تشویق به انجام یک اقدام خاص یا موافقت با روش جدیدی از تفکر کند.

مردم اغلب از نوشتن متقاعدکننده برای اهداف مختلف در طول حرفه خود استفاده می کنند، از نوشتن نامه های پوششی برای یک شغل جدید تا انتشار مقاله در مجلات حرفه ای.

چرا نوشتن متقاعد کننده مهم است؟

نوشتن متقاعد کننده راهنمایی برای قالب بندی یک استدلال و راهی برای سازماندهی جوانب مثبت و منفی یک موضوع در یک سند ارائه می دهد. این نوع نوشتن می تواند به شما در توسعه مهارت های تفکر انتقادی و ایجاد اعتماد به نفس کمک کند. همچنین می‌توانید از نوشتن متقاعدکننده برای به دست آوردن حمایت برای یک هدف جدید، مانند استفاده از محصولات سبز، یا در به‌روزرسانی فرآیندهای منسوخ، مانند گنجاندن یک خط‌مشی جدید دفتر، استفاده کنید.

مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

۸ نکته برای نوشتن متقاعد کننده

این هشت نکته را برای کمک به بهبود نوشتن متقاعد کننده خود در نظر بگیرید:

۱. موضوع خود را انتخاب کنید

موضوع نوشته خود و اقدامات خاصی را که می خواهید خوانندگانتان انجام دهند، انتخاب کرده و تحقیق کنید. اگر در زمینه خاصی متخصص هستید، می توانید از تجربیات خود برای انتخاب موضوع خود استفاده کنید. در هر صورت، هر چه نسبت به موضوع اشتیاق بیشتری داشته باشید، احتمالاً نوشته شما قوی تر خواهد بود.

۲. دلایل معتبر ارائه کنید

توضیح دهید که چرا دیدگاه خاصی را در مورد یک موضوع اتخاذ می کنید. مردم اغلب قبل از اینکه نظرات خود را تنظیم کنند یا دعوت به عمل را بپذیرند به دنبال درک دامنه و معنای یک موقعیت هستند، بنابراین ارائه این اطلاعات ممکن است به آنها کمک کند سریعتر به نتیجه برسند.

در اینجا نمونه ای از این استراتژی مورد استفاده در نوشتن متقاعد کننده آورده شده است:

شنا یک راه عالی برای ورزش و خنک شدن در ماه های گرم تابستان است. خرید عضویت سه ماهه در باشگاه ورزشی ما شامل دسترسی به استخر روباز ما و مکانی برای لذت بردن از فصل آفتابی با خانواده است.

مرتبط: با اصول سه گانه ی سخنوری از زبان ارسطو آشنا شوید.

۳. از زبان عمدی استفاده کنید

از افعال و صفت های قوی استفاده کنید، کلماتی که واکنش احساسی ایجاد می کنند و زبانی که دعوت به عمل خاصی را تشویق می کند. استفاده از ضمایر شخصی مانند “ما” یا “ما” می تواند باعث شود خوانندگان احساس کنند بخشی از مکالمه بزرگتر هستند.

در اینجا راهی برای استفاده از زبان عمدی در نوشتن متقاعد کننده وجود دارد:

شعر مربی من زنده و امیدوارکننده است و به ما اجازه می دهد بدانیم که او درد فقدان را درک می کند، اما همچنین ما را تشویق می کند که باور کنیم شفا و شادی همیشه در دسترس ماست.

۴. حکایات را بگنجانید

حکایت ها داستان های کوتاهی هستند که نظر شما را نشان می دهند. شما می توانید از آنها برای برجسته کردن شواهد خود و ایجاد همدردی با دیدگاه خود استفاده کنید. از آنجایی که حکایت ها اغلب زمینه ای قابل دسترس را فراهم می کنند، ممکن است به ویژه هنگام نوشتن در مورد یک علت خاص یا هنگام تبلیغ محصولی که ممکن است مخاطب هدف شما با آن ناآشنا باشد، مفید باشد.

در اینجا راهی برای استفاده از یک حکایت در نوشتن متقاعد کننده وجود دارد:

سال‌ها پیش، با وکیلی آشنا شدم که عاشق کارش بود، اما می‌خواست رمان بنویسد. او تصمیم گرفت در کلاس رمان نویسی آنلاین شرکت کند و برنامه خود را روشن کرد تا بتواند یکشنبه صبح بنویسد. دو سال و پیش‌نویس‌های زیادی طول کشید، اما توانست رمانش را به پایان برساند و خودش منتشر کند، بدون اینکه شغل پردرآمد روزانه‌اش را رها کند. 

۵. آدرس نقطه مقابل

یک دیدگاه متضاد در مورد موضوع خود ارائه دهید تا به شما کمک کند که چگونه موضوع شما معتبرتر است. تحقیق در مورد دیدگاهی را در نظر بگیرید که به طور مشابه منطقی است و از حمایت افراد دیگر برخوردار است تا بتوانید به طور موثر با آن مقابله کنید. خوانندگان ممکن است یک استدلال متوازن را معتبر بدانند، زیرا شما تصدیق می‌کنید که ممکن است یک عقیده متفاوت وجود داشته باشد در حالی که همچنان به نظر خود متعهد هستید.

در اینجا یک راه برای ارائه نقطه مقابل وجود دارد:

برخی افراد می گویند که خرید کیسه های بازیافت گران است و استفاده از کیسه های کاغذی یا پلاستیکی مقرون به صرفه تر است. اما وقتی در نظر بگیرید که یک کیسه قابل استفاده مجدد می تواند بارها استفاده شود و این واقعیت که اکثر فروشگاه ها اکنون تا هفت سنت برای کیسه های کاغذی یا پلاستیکی می گیرند، خرید کیسه های قابل استفاده مجدد در هنگام خرید مقرون به صرفه تر می شود.

مرتبط: ۲۶ مغالطه منطقی و نحوه تشخیص آنها

۶. در صورت امکان نظر کارشناسی را درج کنید

رهبر بسیار محترمی را در زمینه یا صنعتی که به آن خطاب می کنید بیابید که نظراتی مشابه شما درباره موضوع یا محصول داشته باشد. نقل قول های مستقیم یا نقل قول از آنها را با دقت در استدلال ها بگنجانید تا شواهد بیشتری از اعتبار آنها ارائه شود. نشان دادن اینکه شخص دیگری با نام بالقوه قابل تشخیص از موضع شما حمایت می کند، ممکن است عنصر مهمی از باورپذیری را به استدلال شما اضافه کند.

در اینجا یک راه برای گنجاندن نظر یک متخصص در نوشتن متقاعد کننده وجود دارد:

برخی از حوزه ها نیاز به رویکردهای متفاوتی نسبت به سایرین دارند. همانطور که دکتر هانسن در تجزیه و تحلیل اصلی خود در مورد توزیع مواد غذایی بیان کرد، “مهم است که مناطقی با درصد کمتری از دسترسی به محصولات تازه را تریاژ کنید تا اطمینان حاصل شود که از حمایت مورد نیاز برخوردار هستند.”

۷. سؤالات بلاغی بپرسید

سوالات بلاغی سوالاتی هستند که شما بدون انتظار پاسخگویی از کسی می پرسید. می توانید از سؤالات بلاغی برای مخاطب قرار دادن مستقیم خواننده و تأکید بر یک نکته خاص استفاده کنید. این استراتژی ممکن است به خوانندگان کمک کند تا برای ایجاد یک پاسخ فرضی که آنها را با دیدگاه شما درگیر می کند، برای تأمل در نوشته وقت بگذارند.

در اینجا نمونه ای از یک سوال بلاغی مورد استفاده در نوشتار متقاعد کننده آورده شده است:

تعیین اهداف ورزشی جدید می تواند یک چالش باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که اغلب بهترین متحد خود هستید. امروز چگونه خود را تشویق می کنید که برای ورزش کردن وقت پیدا کنید؟

۸. نکته اصلی خود را تکرار کنید

مطمئن شوید که نوشتن متقاعد کننده خود را با نکته ای که می خواهید بیان کنید و با یک فراخوان واضح برای اقدام برای خواننده خود شروع کرده و پایان دهید. مطمئن شوید که خواننده تردیدی ندارد که شما در مورد موضوع خود چه احساسی دارید و امیدوارید که خواننده شما نیز چه احساسی داشته باشد.

به عنوان مثال، نامزدی که برای مناصب دولتی شرکت می کند، دلایل اصلی خود را برای رقابت در برابر رقیب خود بیان می کند، چرا این دلایل برای جامعه مهم است، در صورت انتخاب شدن اوضاع چگونه بهبود می یابد و در صورت شکست اوضاع چگونه بدتر می شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *