بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بهترین روش ها برای بررسی همتایان در محل کار

حرفه ای بودن در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وقتی مدیران می خواهند عملکرد یک کارمند را ارزیابی کنند، ممکن است از همکاران خود کمک بخواهند. از آنجایی که شما معمولاً با همکاران خود از نزدیک کار می کنید، ممکن است آنها تصور بهتری از عملکرد شما در محل کار داشته باشند. در کنار دریافت بازخورد مفید، بررسی همتایان راه خوبی برای مسئول نگه داشتن یکدیگر است.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد فرآیند بررسی همتایان در محل کار و اینکه چگونه می توانید از بازخورد همسالان خود بهره مند شوید، بحث می کنیم.

مرتبط: دادن و دریافت بازخورد: تعاریف و مثال ها

بررسی همتایان در محل کار چیست؟

بررسی همتایان در محل کار زمانی است که همکاران عملکرد کاری یکدیگر را ارزیابی می کنند. مدیران معمولاً یک فرم بررسی همتا را برای همه ایجاد می کنند تا به طور ناشناس درباره همکاران خود پر کنند. از آنجایی که این فرم ناشناس است، این فرصت را به شما می دهد تا افکار صادقانه خود را در مورد همکاران خود به اشتراک بگذارید. البته به خاطر داشته باشید که مدیر شما این اسناد را می بیند، به این معنی که باید آنها را حرفه ای و مودب نگه دارید.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای ارائه بازخورد مفید برای بررسی عملکرد (با مثال)

چگونه بازخورد همسالان می تواند عملکرد را در کار بهبود بخشد؟

بررسی همتایان راه خوبی برای دریافت بازخورد صادقانه از همکارانتان است. بررسی همتایان می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را در محل کار بهتر درک کنید. به عنوان مثال، ممکن است از عادت یا تمایل خاصی که در محل کار دارید بی اطلاع باشید. با اشاره کردن همکار به آن، می توانید به رفتارهای مطلوب خود ادامه دهید و در زمینه های بهبود کار کنید.

یکی از اخطارهای بررسی همتایان استرس مرتبط با دریافت بازخورد از همتایان شما است. برخی از افراد ممکن است به آنچه همکارانشان در مورد آنها می گویند فکر کنند. همکاران باید احساسات شخصی خود را کنار بگذارند و سعی کنند به جای انتقاد خالص، بازخورد مفیدی ارائه دهند. نکته ای را که باید به خاطر بسپارید این است که همه جا برای پیشرفت دارند و دریافت نظر همتا به شما این فرصت را می دهد تا جنبه های خاصی از کار خود را ارزیابی کنید.

موارد مرتبط: استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

نحوه مدیریت فرآیند بررسی همتایان

مدیران و متخصصان منابع انسانی می توانند این مراحل را هنگام اجرای فرآیند بررسی همتا در محل کار دنبال کنند:

۱. آن را ناشناس کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک بررسی موفق، ناشناس کردن آن است. از آنجایی که همکاران ممکن است دستخط یکدیگر را بدانند، به بررسی آنلاین همتایان خود فکر کنید. داشتن ناشناس بودن کامل به افراد این آزادی را می دهد که در مورد احساسات خود نسبت به همکاران خود باز و صادق باشند. در حالی که مردم هنوز هم باید محترم باشند، ناشناس بودن مانع از مهربانی بیش از حد آنها می شود.

۲. انتظارات را ترسیم کنید

قبل از اینکه تیم شما نظرات همتایان خود را تکمیل کند، انتظارات خود را از این تمرین آشکار کنید. به تیم خود اجازه دهید بداند که هدف از بررسی همتایان کمک به یکدیگر برای تبدیل شدن به بهترین خود حرفه ای آنهاست. در حالی که درج انتقاد مفید است، به تیم خود یادآوری کنید که همدیگر را تحسین کنند. وقتی افراد یاد بگیرند که چه کاری را به خوبی انجام می دهند، این می تواند به تقویت روحیه آنها کمک کند و احساس تعهد بیشتری نسبت به کار خود کنند.

۳. جایی برای بازخورد بگذارید

بررسی همتایان اغلب شامل یک مقیاس لیکرت است که در آن کارکنان می توانند تلاش های همتایان خود را در مقیاس پنج یا هفت درجه ای رتبه بندی کنند. در حالی که این مقیاس‌های اعداد می‌توانند مفید باشند، مطمئن شوید که فضایی برای کارمندان در نظر گرفته‌اید تا نظرات و افکار خود را بنویسند. داشتن بازخورد کتبی واقعی بسیار مفیدتر از دریافت یک نمره ساده است.

۴. اسناد را قبل از توزیع بررسی کنید

اگرچه ممکن است بتوانید اعتماد کنید که تیم شما محترم است، بهتر است هر سند را قبل از تحویل آنها بررسی کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که بازخوردی که هر کارمند دریافت می کند مفید است. فرآیند بررسی همتا در نهایت باید الهام بخش باشد. اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما بازخوردهای اضافی و تمجیدهای زیادی به یکدیگر می دهند.

۵. با هر یک از کارکنان یک به یک ملاقات کنید

پس از اینکه همه فرصت یافتند تا نظرات همتایان خود را بخوانند، با هر یک از کارمندان برای بررسی عملکرد یک به یک ملاقات کنید. می توانید از این جلسه به عنوان فرصتی برای بررسی آنچه همکاران یک کارمند در مورد آنها می گویند استفاده کنید. شما همچنین می توانید نظرات خود را در مورد عملکرد آنها به اشتراک بگذارید. از این جلسه به عنوان فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف هر یک از کارکنان استفاده کنید. شما همچنین می توانید به آنها کمک کنید تا اهدافی را در حال پیشروی به دست آورند.

مطالب مرتبط: نکاتی برای ارائه بازخورد به همتایان

نحوه تکمیل بررسی همتایان

این مراحل را برای تکمیل یک بررسی همتا در مورد یکی از همکاران خود دنبال کنید:

۱. در مورد کار آنها فکر کنید

قبل از شروع بررسی همتایان خود، به تلاش ها و موفقیت های همکار خود فکر کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • اخیرا چه کارهایی انجام دادند؟

  • نقاط قوت آنها چیست؟

  • نقاط ضعف آنها چیست؟

  • آنها می توانند روی چه مهارت هایی کار کنند؟

  • آنها چه کمکی به تیم می کنند؟

  • ای کاش آنها اغلب چه کاری انجام می دادند؟

  • از چه چیزی در مورد آنها قدردانی می کنم؟

۲. صادق و محترم باشید

در حالی که می خواهید افکار صادقانه خود را در مورد بررسی همتایان به اشتراک بگذارید، همچنان مراقب احساسات همکار خود باشید. به جای اینکه صرفاً نقاط ضعف آن‌ها را برجسته کنید، به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید آنها را تشویق کنید تا بهتر عمل کنند. همیشه از زبان حرفه ای و مودبانه استفاده کنید، مانند هر مکاتبات کاری دیگر.

۳. آن را جامع کنید

در حالی که ممکن است بخواهید بر روی حوزه خاصی از عملکرد کاری همکاران خود تمرکز کنید، سعی کنید همه کارهایی که آنها در محل کار انجام می دهند را ارزیابی کنید. به عنوان مثال، به جای بحث در مورد یک پروژه خاص که روی آن کار کرده‌اند، می‌توانید آن را به اضافه نحوه عملکرد روزانه آنها در نظر بگیرید. یک بررسی جامع‌تر می‌تواند به آنها کمک کند تا بفهمند دیگران چگونه کارشان را همیشه می‌بینند.

۴. با جملات واضح بنویسید

به جای یادداشت کردن نکات کوتاه، سعی کنید به تمام سوالات موجود در فرم بررسی همتایان خود با جملات کامل پاسخ دهید. آنچه را که در مورد عملکرد همکار خود در یک دوره زمانی خاص متوجه شده اید، خلاصه کنید. آنچه را که آنها بهبود داده اند و امیدوارید در آینده روی آنها کار کنند یادداشت کنید.

۵. بازخورد و تمجید را متعادل کنید

سعی کنید مقدار یکسانی از بازخورد و تمجید را در سراسر بررسی همتایان خود لحاظ کنید. در حالی که این مفید است که مردم بدانند چه کاری می توانند بهتر انجام دهند، همچنین مهم است که بازخورد کافی دریافت کنند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند. اگر همکارتان را کاملاً خوب می‌شناسید، سعی کنید بفهمید که آیا بازخورد یا تحسین برای سطوح انگیزه آنها مفیدتر است یا خیر.

نکاتی برای استفاده از بازخورد بررسی همتایان در محل کار

هنگامی که همکارتان به شما بازخورد می دهد، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

  • با مدیر خود ملاقات کنید داشتن یک جلسه تک به تک با مدیر خود برای بحث در مورد بازخورد تیم می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه کاری باید انجام دهید. با آنها کار کنید تا اهداف واقع بینانه برای خود تعیین کنید و ارزیابی کنید که روی کدام نظرات باید تمرکز کنید.

  • پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. زمانی که تصمیم می گیرید برخی از بازخوردهای همکار خود را اعمال کنید. یک سیستم برای اندازه گیری پیشرفت خود بیایید. هر چند وقت یکبار، با خودتان چک کنید تا ببینید در چه وضعیتی هستید. حتی می توانید از مدیر خود بپرسید که آیا آنها متوجه پیشرفت شما شده اند یا خیر.

  • آن را به عنوان یک فرصت ببینید. هدف از بررسی همتایان این است که درباره خود به عنوان یک حرفه ای بیشتر بدانید. از هر بازخوردی که دریافت می کنید به عنوان فرصتی برای کار در جهت پتانسیل کامل خود استفاده کنید.

  • با خودت مهربان باش. به یاد داشته باشید، نظر یک نفر تعیین نمی کند که شما چه کسی هستید. به خودتان اجازه دهید تا نقاط ضعفتان را بپذیرید و از اشتباهاتتان درس بگیرید. به همین ترتیب، به خود فرصت دهید تا موفقیت های خود را جشن بگیرید و بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *