بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

علاقه منفعل: نحوه استخدام نامزدهای شغلی غیرفعال

علاقه منفعل

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

جذب نامزدهای مناسب می‌تواند یک فرآیند دشوار باشد و جذب نامزدهایی با علاقه منفعلانه می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد. با این حال، استخدام کاندیداها با علاقه منفعل می تواند بسیار لذت بخش باشد زیرا آنها اغلب صلاحیت ها و تجربه مورد نظر شما را دارند.

در این مقاله از ایوسی، مزایا و چالش‌های استخدام نامزدهایی با علاقه منفعلانه در شرکت شما و نحوه ایجاد موقعیت برای آنها را توضیح می‌دهیم.

علاقه منفعل در استخدام چیست؟

علاقه منفعل (کارجوی منفعل – کاندیدای منفعل) به استخدام آن دسته از کاندیداهایی هستند که فعالانه به دنبال یک موقعیت جدید نیستند اما ممکن است برای انتخاب شغل دیگری آماده باشند. به طور کلی، این داوطلبان قبلاً شغلی متناسب با نیاز خود دارند و رزومه خود را برای بررسی نقش ارسال نکرده اند. با این حال، آنها ممکن است در رسانه های اجتماعی یا سایت های کاریابی نشان دهند که علاقه مند به شنیدن فرصت ها هستند یا ممکن است شما از تمایل آنها برای در نظر گرفتن پیشنهاد دیگری از طریق شبکه خود مطلع شوید.

علاقه فعال به جذب، داوطلبانی هستند که با ارسال رزومه یا درخواست شغل، فعالانه به دنبال موقعیت جدیدی هستند. این نامزدها معمولاً کسانی هستند که استخدام کنندگان و مدیران استخدامی با آنها تعامل دارند. با این حال، به‌ویژه در صنایع و برای موقعیت‌هایی که برای جذب استعدادها رقابتی هستند، اگر می‌خواهید موقعیتی را پر کنید، ممکن است لازم باشد به آن‌هایی که علاقه منفعلانه دارند نگاه کنید. نگاه کردن به کاندیداهای علاقه مند فعال و غیرفعال در طول استخدام معمولاً بخشی از شکار سر است.

مطالب مرتبط: Headhanting چیست و چه تفاوتی با استخدام دارد؟

مزایای نامزدهای منفعل

کاندیداهای منفعل مزایای زیادی را ارائه می دهند، حتی اگر استخدام آنها چالش برانگیزتر باشد. یک نامزد منفعل ممکن است شرایط مورد نظر شما و توانایی ایفای نقش را در سطح بالایی داشته باشد. همچنین می توانید ببینید که آیا آنها در حال حاضر نقش مشابهی را ایفا می کنند، بنابراین می دانید که شرکت دیگری در این موقعیت به آنها اعتماد کرده است. همچنین ممکن است رقابت کمتری برای یک نامزد منفعل داشته باشید، زیرا آنها فعالانه به دنبال شغل جدیدی نیستند. اگر یک کاندیدای منفعل را استخدام کنید، ممکن است از علاقه همکاران سابق او نیز بهره مند شوید.

مطالب مرتبط: ۱۳ استراتژی استخدام برای کمک به شما در یافتن بهترین نامزدها

چالش های پیگیری نامزدهای منفعل

با این حال، نامزدهای منفعل چالش هایی را برای متخصصان استخدام ارائه می دهند. به دلیل زمان لازم برای استخدام یک نامزد منفعل و درصد بالایی از آن دسته از کاندیداهایی که تصمیم می گیرند شغل جدیدی را انتخاب نکنند، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد که یک شرکت منابع زیادی را برای آن نوع استخدام صرف کند. نامزدهای منفعل برای نقش‌هایی که در آنها برای یافتن کاندیدای مناسب مشکل دارید، مناسب‌تر هستند و اگر علاقه زیادی از سوی نامزدهای فعال داشته باشید، ممکن است ارزش نداشته باشند.

نحوه جذب نامزدها با علاقه منفعلانه

اگر می خواهید نامزدهایی را برای نقشی جذب کنید که علاقه انفعالی دارند، در اینجا مراحل انجام این کار وجود دارد:

۱. به شبکه های اجتماعی و سایت های شغلی نگاه کنید

هنگامی که جستجوی خود را برای نامزدهای منفعل شروع می کنید، احتمالاً می خواهید به صورت آنلاین نگاه کنید. بهترین مکان برای جستجوی نامزدهای آنلاین یا در رسانه های اجتماعی یا در سایت هایی است که داوطلبان رزومه خود را در آن آپلود می کنند، بنابراین می توانید ببینید چه کسی با معیارهای شما مطابقت دارد. می‌توانید از شبکه خود برای یافتن نامزدها، از جمله افرادی که می‌شناسید و کسانی که توسط همکارانتان توصیه می‌شوند، استفاده کنید، اما ممکن است به تعداد گزینه‌های مورد نیاز شما منجر نشود. استفاده از ترکیبی از شبکه و رسانه های اجتماعی و سایت های شکار شغل می تواند به شما کمک کند تا لیستی از نامزدها را برای پیگیری ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: ۲۵ بایدها و نبایدهای رسانه های اجتماعی برای تجارت

۲. در مورد هر نامزد تحقیق کنید

هنگامی که لیستی از نامزدها را تهیه کردید، باید هر یک را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا آنها برای موقعیتی که می خواهید پر کنید مناسب هستند یا خیر و به نظر می رسد که آنها آماده شنیدن در مورد شغل دیگری هستند یا خیر. اگر آنها کاندیدایی هستند که یکی از همکاران شما توصیه کرده است، همکار شما می تواند منبع عالی اطلاعات باشد. اگر آنها را به صورت آنلاین پیدا کردید، ممکن است مدتی را بررسی کنید که اکنون کجا کار می کنند، شرایط آنها برای شغلی که برای آن استخدام می کنید چیست و آیا نشانه هایی وجود دارد که آنها به فرصت های جدید علاقه مند هستند.

۳. ارزش شغل خود را در مقابل آنچه که آنها دارند تعیین کنید

در این مرحله، احتمالاً لیست کوتاه‌تری از نامزدها نسبت به آنچه که با آن شروع کرده‌اید دارید، و آماده می‌شوید تا با افراد موجود در لیست خود ارتباط برقرار کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، احتمالاً می خواهید شغلی را که برای آن استخدام می کنید و شغلی که در حال حاضر دارند مقایسه کنید. اگر چیزی که شما باید ارائه دهید موقعیتی جوان تر است یا می دانید که بسته غرامت کمتر از چیزی است که آنها در حال حاضر دارند، ممکن است نخواهید فوراً با آنها تماس بگیرید. درعوض، می‌توانید با نامزدهایی شروع کنید که می‌دانید نقش شما به نحوی آشکار سود می‌برد.

ممکن است بخواهید نامزدهایی را که در پست‌های ارشدتر هستند یا درآمد بیشتری کسب می‌کنند را در لیست خود نگه دارید، اما اگر تصمیم گرفتید هنوز ارزشش را دارد که با آنها تماس بگیرید. چیزهایی وجود دارد که برای برخی از نامزدها مهمتر از عنوان یا غرامت است، بنابراین این چیزها به طور خودکار به این معنی نیست که نامزد شما را رد کند. می‌توانید با نامزدهای دیگر شروع کنید، و اگر هیچ‌کدام از آنها به نتیجه نرسید، به سراغ نامزدهای با احتمال کمی بروید. همانطور که برنامه ریزی می کنید با چه نامزدهایی تماس بگیرید، در نظر بگیرید که چه چیزی می توانید به هر نامزد پیشنهاد دهید.

۴. نامزد را مطرح کنید

در این مرحله، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد کاندیداهایی که واقعاً با آنها تماس می گیرید، می دانید، از جمله شرایط آنها، جایی که در حال حاضر کار می کنند، عنوان فعلی آنها چیست و در صورت امکان اگر آنها به هر طریقی به علاقه مندی آنها اشاره کرده اند. فرصت های تازه. وقتی با آنها تماس می گیرید، باید در مورد آنچه ارائه می دهید واضح و مستقیم باشید. این شامل عنوان نقش، مسئولیت های برنامه ریزی شده، اطلاعاتی در مورد شرکت شما که ممکن است مرتبط باشد و هر چیز دیگری که فکر می کنید ممکن است برای نامزد بر اساس تحقیقات شما مهم باشد، می شود.

اگر با نامزدی تماس می گیرید که فکر می کنید دور از دسترس است و امیدوارید محصولات، فرهنگ یا مزایای شرکت شما ممکن است آنها را وسوسه کند تا موقعیتی با عنوان بالاتر یا با درآمد بالاتر را ترک کنند، بر این موارد تأکید کنید. اگر موقعیتی که دارید برای آن‌ها ارتقاء می‌یابد یا می‌تواند شغلشان را به نحو مطلوبی رشد دهد، حتماً به آن اشاره کنید. در مورد آنچه که می خواهید با آنها صحبت کنید، چه دعوت از آنها برای مصاحبه یا ارائه اطلاعات بیشتر، شفاف باشید.

۵. فرآیند را به آرامی مدیریت کنید

بحث در مورد یک شغل بالقوه با یک نامزد منفعل می تواند یک فرآیند پیچیده باشد که مدیریت آن به مهارت های ارتباطی زیادی نیاز دارد ، بنابراین شما به طور کلی می خواهید در مورد نحوه تعامل خود با این نوع کاندیداها آگاه باشید. شما نباید هیچ نوع فروش سختی انجام دهید یا به هیچ وجه زورگو باشید، و همچنین نباید نسبت به کارفرمای فعلی آنها منفی باشید. درعوض، روی آنچه شرکت شما ارائه می دهد و اگر آنها در آنجا کار می کردند چگونه بود، تمرکز کنید.

ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز برای موافقت با مصاحبه ممکن است زمان بر باشد، اما صبر در این فرآیند مهم است و می تواند نامزدهای مورد نظر را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *