بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

Headhanting چیست و چه تفاوتی با استخدام دارد؟

Headhanting چیست و چه تفاوتی با استخدام دارد؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فرآیند استخدام در دنیای تجارت امروزی از چندین اصطلاح و فرآیند به جای هم استفاده می کند. به عنوان مثال، شکار سر و استخدام نتیجه یکسانی دارند، اما از تاکتیک های متفاوتی استفاده می کنند. درک تفاوت‌های ظریف فرآیند استخدام می‌تواند به شما کمک کند تا در جستجوی شغل خود بهتر پیمایش کنید.

در این مقاله از ایوسی، Headhunting را تعریف می‌کنیم، تفاوت آن با استخدام را توضیح می‌دهیم و توضیح می‌دهیم که چگونه فرآیندهای Headhunting و Recruiting کار می‌کنند.

Headhunting چیست؟

Headhunting (به معنی: شکار سر) که به عنوان جستجوی اجرایی نیز شناخته می شود، فرآیند یافتن بهترین نامزد ممکن برای یک موقعیت است. در بیشتر موارد، کسب‌وکارها به جای استخدام سنتی، برای شناسایی و استخدام کارمندان سطح بالا یا «رئیس» یک شرکت، مانند یک مدیر اجرایی، از استراتژی شکار سر استفاده می‌کنند.

Headhunters معمولاً برای آژانسی کار می کنند که برای پر کردن پست های سطح بالا، تخصصی یا فنی یک شرکت استخدام شده است. Headhunters معمولاً فقط به متخصصانی مراجعه می‌کنند که شاغل هستند و فعالانه به دنبال شغل دیگری نیستند، که به عنوان کاندیدای منفعل شناخته می‌شوند، که ملاحظات ایده‌آل برای این شغل هستند. Headhunters پیشنهادهای شغلی را به این نامزدهای هدف، که معمولاً رهبران رشته یا صنعت خود هستند، ارائه می دهند تا آنها را ترغیب کنند که موقعیت فعلی خود را ترک کنند.

استخدام چیست؟

استخدام فرآیند یافتن بهترین کاندید ممکن برای یک موقعیت از طریق تعامل با افرادی است که تمایل به تغییر شغل دارند یا فعالانه به دنبال کار هستند. این نامزدها ممکن است مستقیماً برای این موقعیت درخواست دهند، یا استخدام کننده ممکن است با آنها در نمایشگاه کار صحبت کند یا از طریق یک تماس حرفه ای با آنها ملاقات کند. جویندگان کار معمولاً فرصت شغلی را از طریق جستجوی شغل پیدا می کنند تا اینکه استخدام کننده، نامزد را پیدا کند یا به دنبال آن باشد. استخدام کنندگان ممکن است برای یک آژانس کار کنند، اما اغلب می توانند در منابع انسانی برای شرکت با موقعیت های باز کار کنند.

تفاوت بین headhunting و recruiting چیست؟

جستجوی سر و استخدام به دنبال حل همین مشکل است – به کارگیری واجد شرایط ترین نامزد در موقعیت آزاد. در حالی که این دو رویکرد هدف یکسانی دارند، روش های آنها کاملاً متفاوت است.

شکار سر

Headhunting اغلب برای موقعیت‌های سطح بالا و پر کردن سختی محفوظ است. شکار سر از این راه های مهم با استخدام متفاوت است:

  • فعالیت: Headhunters بهترین فرد مورد هدف را برای پر کردن موقعیت جستجو می کنند. آنها ممکن است به دنبال ارجاع از سایر کارمندان سطح بالا در شرکت باشند یا از طریق شبکه گسترده خود نامزدها را پیدا کنند.

  • موقعیت: در بیشتر موارد، کسب و کارها از استراتژی headhunting برای پر کردن C-suite یا موقعیت های مشابه استفاده می کنند. یک شرکت به ندرت از Headhunting برای ایفای نقش های سطح پایین در سازمان خود استفاده می کند زیرا معمولاً زمان و تلاش بیشتری را می طلبد.

  • روش‌شناسی: شکارچیان سر از یک روش «پیش‌گیرانه» استفاده می‌کنند، زیرا آن‌ها هستند که به افراد غیر جویای کار نزدیک می‌شوند. آن‌ها از منابع و روش‌های مختلفی برای یافتن نامزدهای مناسب استفاده می‌کنند، از جمله ارتباطات حرفه‌ای و مطالعات دقیق فهرست کارمندان رقیب برای شناسایی سرنخ‌ها.

  • هزینه: شکار سر معمولاً پرهزینه‌تر از استخدام است، زیرا هد شکارچیان باید اقدامات بیشتری را برای شناسایی نامزدهای منفعل انجام دهند که استخدام‌کنندگان انجام نمی‌دهند.

مطالب مرتبط: نحوه جذب نامزدها با علاقه غیرفعال

استخدام

استخدام رایج ترین روش برای شناسایی نامزدهای بالقوه و استخدام کارمندان جدید است. استخدام در این موارد با headhunting متفاوت است:

  • فعالیت: استخدام کنندگان معمولاً فقط با نامزدهایی کار می کنند که به دنبال موقعیت جدیدی هستند. استخدام کنندگان معمولاً موقعیت های شغلی آزاد را به صورت آنلاین ارسال می کنند. در بسیاری از موارد، استخدام‌کنندگان با شرکت در نمایشگاه‌های شغلی یا مشورت با دیگران در شبکه حرفه‌ای خود، نامزدهای بالقوه را پیدا می‌کنند.

  • موقعیت: استخدام رایج ترین روش برای یافتن کارمندان بالقوه است. اکثر شرکت ها از یک استراتژی استخدام برای پر کردن اکثر نقش های باز خود استفاده می کنند. برخی از شرکت‌ها فقط از استخدام‌کنندگان استفاده می‌کنند، حتی برای پر کردن پست‌های سطح اجرایی خود.

  • روش‌شناسی: استخدام‌کنندگان از روش «واکنشی» استفاده می‌کنند، زیرا نامزدهای بالقوه معمولاً به سراغ آنها می‌آیند. آنها از چندین ابزار برای یافتن نامزدهای خود استفاده می‌کنند، اما رایج‌ترین آنها ارسال شرح شغل در تابلوهای شغلی، معمولاً آنلاین، و جمع‌آوری درخواست‌های کارمندان بالقوه علاقه‌مند برای بررسی است.

  • هزینه: استخدام تقریباً همیشه یک تلاش کم‌هزینه نسبت به شکار سر است. از آنجایی که استخدام کنندگان فقط به دنبال متقاضیان فعال هستند، آنها می توانند کار تحقیقاتی بسیار کمتری را هنگام جستجوی نامزدها انجام دهند و در عوض تلاش خود را صرف بررسی پتانسیل افرادی کنند که درخواست های خود را ارسال کرده اند.

مطالب مرتبط: ۱۸ استراتژی جذب منبع برای یافتن استعدادهای برتر

روند شکار سر چگونه کار می کند؟

هر شرکتی ممکن است ویژگی‌های رویه Headhunting خود را به طور متفاوتی مدیریت کند، اما در بیشتر موارد، فرآیند استخدام با headhunter مراحل زیر را دنبال می‌کند:

نیاز به کارمند جدید را تعیین کنید

معمولاً مدیر عامل یا سایر رهبران شرکت در مورد نیاز به یک کارمند جدید به تیم استخدام و شکار سر مراجعه می کنند. گاهی اوقات، انتقال بین کارمند فعلی و کارمند جدید محرمانه است، به ویژه در مورد مدیران سطح بالا در شرکت های بزرگ. گاهی اوقات، هدشارچیان درگیر در فرآیند جستجو باید از احتیاط قابل توجهی در هنگام جستجوی نامزدها استفاده کنند.

مهارت ها و تجربه های لازم را ایجاد کنید

Headhunters با سایر اعضای کادر استخدامی و تیم اجرایی برای شناسایی آموزش، آموزش، تجربه و مهارت های لازم برای استخدام کار می کنند. آنها ممکن است یک شرح شغل رسمی یا یک نمایه نامزد ایجاد کنند تا به هدایت تلاش‌های خود برای جستجو کمک کند.

نامزدهای منفعل را شناسایی کنید

بسته به نقش، تیم headhunting ممکن است جستجوی نامزد خود را با نگاه کردن به نامزدهای منفعل شروع کند که می توانند متقاعد شوند که موقعیت فعلی خود را برای پیشنهاد مناسب ترک کنند. معمولاً، تیم فهرستی از نامزدهای بالقوه ایجاد می‌کند و به آنها نزدیک می‌شود تا علاقه به شغل آزاد را بسنجد.

کاندیداهای فعال را در نظر بگیرید

در برخی موارد، تیم headhunting به دنبال کارجویان فعال همراه با جستجوی غیرفعال کاندیدای خود می گردد. آنها ممکن است شغل خود را به هیئت های شغلی ارسال کنند یا در کنفرانس ها یا نمایشگاه ها استخدام کنند تا به دنبال متقاضیان بالقوه واجد شرایط باشند. آنها از این کاندیداها مطالبی مانند رزومه، نامه های پوششی و فهرست های مرجع را برای بررسی بهتر صلاحیت های خود می خواهند.

بررسی و دامپزشکی

هنگامی که تیم Headhunting انتخابی از نامزدها را جمع آوری کرد، با بقیه تیم استخدام کننده برای بررسی و بررسی اولیه گروه کار خواهند کرد. در این مرحله، آنها غالباً عرصه را به چند نامزد برجسته محدود می‌کنند تا روند جستجوی سر و استخدام را ادامه دهند.

مصاحبه و ارزیابی

برای پست‌های اجرایی سطح بالا، نامزدها اغلب می‌توانند منتظر یک سری مصاحبه با گروه‌های متعدد از سهامداران شرکت باشند. پس از تمام مصاحبه ها، تیم استخدام گرد هم می آیند تا در مورد اینکه چه کسی باید این موقعیت را دریافت کند، بحث می کند.

پیشنهاد کار را گسترش دهید

پس از تصمیم گیری برای استخدام، این شرکت یک پیشنهاد شغلی را تمدید می کند و هر مذاکره ای را که لازم است برای تکمیل فرآیند جستجو و استخدام تکمیل می کند.

فرآیند استخدام چگونه کار می کند؟

استخدام کنندگان اغلب از یک فرآیند نسبتا فرمولی برای یافتن و بررسی نامزدهای بالقوه استفاده می کنند. اینها رایج ترین مراحل برای استخدام کنندگان هستند:

موقعیت های باز را شناسایی کنید

استخدام کنندگان فرآیند استخدام را با دریافت لیستی از موقعیت های باز یا جدید برای پر کردن شروع می کنند. در بسیاری از موارد، رئیس شرکت یا بخش منابع انسانی این اطلاعات را با تیم استخدام به اشتراک می گذارد.

شرح شغل ایجاد کنید

هنگامی که استخدام کنندگان بدانند شغل یا مشاغلی را که دارند پر می کنند، شرح وظایف کاملی را ایجاد می کنند. آنها ممکن است با سایر کارمندان در همان نقش، مدیر مستقیم موقعیت باز یا نمایندگان منابع انسانی ملاقات کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن شرح وظایف واضح و جامع را به دست آورند. معمولاً شرح شغل شامل این عناصر است:

  • عنوان شغلی

  • وظایف و مسئولیت های شغلی کلیدی

  • تحصیلات لازم

  • تجربه لازم

  • مهارت های کاربردی

  • مراحل نحوه درخواست

در تابلوهای کار ارسال کنید

اکثر استخدام کنندگان از اینترنت به عنوان منبع اصلی خود برای استخدام نامزدهای بالقوه استفاده می کنند. بسیاری از تابلوهای شغلی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات موقعیت یا موقعیت های باز خود با افرادی که به دنبال کار هستند، استفاده می کنند.

به دنبال متقاضیان دیگر باشید

برخی از استخدام‌کنندگان برای گسترش جستجوی استعداد خود در روش‌های استخدام اضافی شرکت می‌کنند. آن‌ها ممکن است در نمایشگاه‌های شغلی، کنفرانس‌های خاص صنعت یا رویدادهای شبکه‌ای شرکت کنند، یا درخواست‌های قبلی را برای نامزدهای بادوام بررسی کنند.

مصاحبه و ارزیابی

پس از جمع آوری مجموعه ای از کارمندان بالقوه، تیم های استخدام و جذب لیستی برای مصاحبه ایجاد می کنند. در بیشتر موارد، این کاندیداها یک بار مصاحبه می کنند. پس از مصاحبه ها، تیم های استخدام و جذب در مورد نامزدها بحث می کنند و تصمیم گیری برای استخدام می کنند.

پیشنهاد کار را گسترش دهید

این شرکت به نامزد انتخاب شده پیشنهاد استخدام می دهد. آنها وارد مذاکرات حقوق و دستمزد می شوند و پس از توافق طرفین در مورد یک قرارداد نهایی، فرآیند استخدام و جذب را تکمیل می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. پست بسیار عالی
    من به طور تصادفی به وبلاگ شما برخورد کردم و می خواستم بگویم که من واقعاً عاشق مرور پست های وبلاگ شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *