نماد سایت ایوسی

شبکه تبلیغاتی چیست؟ مزایا و معایب استفاده از یکی

شرکت بازاریابی دیجیتال برای فروش - شبکه تبلیغاتی چیست؟

شرکت بازاریابی دیجیتال برای فروش - شبکه تبلیغاتی چیست؟

شبکه‌های تبلیغاتی به میزبانان وب‌سایت و برندها کمک می‌کنند تا با یکدیگر تبلیغات کنند و سود بیشتری ایجاد کنند. انواع مختلفی از شبکه های تبلیغاتی وجود دارد که پارامترهای متفاوتی برای سایت هایی که با آن کار می کنند، دارند. اگر تبلیغ‌کننده، برند یا میزبان وب هستید، یادگیری بیشتر در مورد شبکه‌های تبلیغاتی و کاری که انجام می‌دهند می‌تواند مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که شبکه تبلیغاتی چیست، نحوه عملکرد آنها را توضیح می‌دهیم، انواع مختلف آن را شرح می‌دهیم و مزایا و معایب کار با شبکه‌های تبلیغاتی را فهرست می‌کنیم.

شبکه تبلیغاتی چیست؟

شبکه تبلیغاتی سازمانی است که بین برندها، رسانه ها و ناشران هماهنگی می کند. شبکه‌های تبلیغاتی اغلب وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهند و به قرار دادن تبلیغات در سایت‌ها برای به دست آوردن ترافیک، در معرض دید و درآمد برای صاحبان سایت کمک می‌کنند. شبکه‌های تبلیغاتی می‌دانند که چگونه می‌توانند تشخیص دهند که کدام وب‌سایت‌ها و فضاهای تبلیغاتی می‌توانند برای برندهای مختلف برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بهترین کار را داشته باشند.

مطالب مرتبط: بازاریابی شبکه ای چیست و آیا یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

یک شبکه تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

شبکه‌های تبلیغاتی با تعامل با صاحبان وب‌سایت‌ها کار می‌کنند تا بفهمند آیا فضایی در وب‌سایت‌هایشان در دسترس است یا خیر. این شبکه ممکن است فقط وب سایت هایی را با حجم معینی از ترافیک بپذیرد. سپس شبکه‌ها با برندها هماهنگ می‌شوند تا بهترین راه‌ها را برای قرار دادن تبلیغات خود برای افزایش در معرض دید و تأثیرگذاری تعیین کنند. به عنوان مثال، یک شبکه تبلیغاتی ممکن است به یک برند مراقبت از پوست کمک کند تا تبلیغات خود را در یک وب سایت سبک زندگی قرار دهد.

انواع شبکه های تبلیغاتی

اینها انواع مختلفی از شبکه های تبلیغاتی هستند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

فهرست

شبکه های تبلیغاتی موجودی اغلب بر شکل خاصی از تبلیغات تمرکز می کنند. این ممکن است شامل تبلیغات تلفن همراه، تبلیغات فرمت شده ویدیویی و تبلیغات برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص باشد. شبکه های تبلیغاتی متمرکز بر موجودی ممکن است پارامترهای خاص تری برای مشتریان خود داشته باشند.

مطالب مرتبط: یک بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟ (و چگونه یکی شویم)

حق بیمه

این نوع شبکه تبلیغاتی اغلب فقط با وب سایت های پربازدید و تبلیغ کنندگان با مشخصات بالا کار می کند. از آنجا که آنها در مشتریان ممتاز تخصص دارند، دستورالعمل های آنها برای وب سایت ها و مشتریان می تواند بسیار خاص باشد. به عنوان مثال، یک شبکه تبلیغاتی پریمیوم تنها در صورتی می‌تواند میزبان تبلیغات در یک وب‌سایت باشد که تعداد کلیک‌های بالا و ترافیک ثابتی دریافت کند.

هدف گذاری شده است

یک شبکه تبلیغاتی هدفمند بر روی مخاطبین تبلیغات تمرکز می کند. این شبکه ها اغلب شامل هدف گذاری مبتنی بر سرور هستند که می تواند به تبلیغات کمک کند تا به بهترین بینندگان برسد. در این نوع شبکه، مشتریان اغلب می‌توانند مشتری بالقوه ایده‌آل خود را مشخص کنند و شبکه مکان‌های تبلیغاتی را انتخاب می‌کند که ممکن است آن مشتری را بیشتر جذب کند.

عمودی

شبکه های تبلیغاتی عمودی بر قرار دادن تبلیغات در مکان هایی تمرکز می کنند که با محتوای بازاریابی مطابقت دارد. این نوع شبکه هنگام درج تبلیغات بر روی جایگاه ها و تخصص ها تمرکز می کند. به عنوان مثال، این شبکه ممکن است تبلیغاتی برای ظروف آشپزی در سایت دستور پخت و تبلیغات نرم افزار ویرایش ویدیو را در مقالاتی در مورد به دست آوردن فالوور در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ویدیویی قرار دهد.

مطالب مرتبط: آژانس خلاق چیست؟

مزایا و معایب استفاده از شبکه تبلیغاتی

کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب استفاده از شبکه های تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا استفاده از آن برای شما بهترین است یا خیر. برخی از مزایا و معایب استفاده از شبکه های تبلیغاتی به شرح زیر است:

فواید

اینها برخی از مزایایی است که ممکن است هنگام کار با یک شبکه تبلیغاتی تجربه کنید:

معایب

برخی از ایراداتی که ممکن است هنگام کار با یک شبکه تبلیغاتی تجربه کنید، عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل