بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۹ نکته برای ورود به مشتریان

ورود به مشتریان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با کمک به مشتریان خود در درک محصولات یا خدمات شما، می توانید تجربه آنها را با شرکت خود افزایش دهید. کمک به آنها در فرآیند ورود می تواند منجر به حفظ مشتری بیشتر و وفاداری به برند شود. همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که مشتریان شما از پیشنهادات شما به درستی استفاده می کنند.

در این مقاله از ایوسی، مشتریان داخلی را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا مهم است و نکاتی را در مورد نحوه انجام مؤثر آن ارائه می‌کنیم.

مرتبط: راهنمای آموزش خدمات برتر به مشتریان

مشتریان داخلی چیست؟

پذیرش مشتریان فرآیندی است که به مشتریان جدید کمک می کند تا نحوه استفاده از محصولات یا خدمات شما را درک کنند. ارائه راهنماهای نحوه کار، آموزش های آنلاین، دستورالعمل های آسان برای دنبال کردن، نمایش های زنده، پشتیبانی یک به یک و سایر ویژگی های داخلی می تواند به مشتریان کمک کند تا از پیشنهادات شما به روش درست استفاده کنند. مشتریان ممکن است قدردانی کنند که می توانند به راحتی با یکی از کارکنان پشتیبانی شما برای استفاده از محصول یا خدمات جدیدشان کمک بگیرند.

مرتبط: تجربه مشتری: تعریف و اهمیت

چرا حضور مشتریان مهم است؟

جذب مشتریان به دلایل زیر مهم است:

  • وفاداری به برند را ایجاد می کند: وقتی مشتریان احساس می کنند که برند شما با پیشنهادات شما به موفقیت آنها اهمیت می دهد، ممکن است تمایل بیشتری به خرید مجدد از شما داشته باشند. شما می خواهید تجربه ای ایجاد کنید که هر بار که با شما خرید می کنند منتظر آن هستند.

  • به تعاملات بهتر منجر می شود: با در دسترس داشتن منابع داخلی فراوان در دسترس مشتریان، می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها هنگام استفاده از محصولات یا خدمات شما احساس راحتی می کنند. این می تواند میزان تماس مشتریان چالش برانگیز با خط پشتیبانی شما را کاهش دهد.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه: جذب مشتریان جدید می تواند منابع ارزشمند شرکت شما را از بین ببرد. با استفاده صحیح از مشتریان، تیم فروش شما می تواند زمان بیشتری را صرف پرورش مشتریان فعلی به جای جستجوی مشتریان جدید کند.

  • شهرت شرکت را بهبود می بخشد: هنگامی که مشتریان روند دلپذیری با نام تجاری شما دارند، ممکن است یک بررسی آنلاین مطلوب برای شما بگذارند یا شرکت شما را به دوستان خود ارجاع دهند. در نهایت، مردم ممکن است برند شما را به عنوان یک شرکت مفید برای همکاری برای نیازهای خاص خود بشناسند.

مطالب مرتبط: هر آنچه که باید در مورد رضایت مشتری بدانید

نکاتی برای پذیرش مشتریان

جذب مشتریان به طور موثر برنامه ریزی و تلاش زیادی را می طلبد. از این نکات برای بهبود فرآیند جذب مشتری برندتان استفاده کنید:

بلافاصله فرآیند را شروع کنید

به محض اینکه فروش خود را انجام دادید، فرآیند جذب مشتری را آغاز کنید. چه ارسال مطالب آموزشی مورد نیاز مشتریان شما باشد و چه راه اندازی یک جلسه انفرادی، انجام این کار بلافاصله به مشتری شما نشان می دهد که شرکت شما برای موفقیت آنها با پیشنهادات خود ارزش قائل است. می توانید با یادگیری بیشتر در مورد مشتری خود و ارزیابی آنچه که در طول فرآیند به آنها نیاز دارند شروع کنید. مطمئن شوید که تیم شما فرآیند را آغاز می کند، نه اینکه منتظر بمانید تا مشتری با شما در مورد سؤالات تماس بگیرد.

مرتبط: ۷ روش برای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

نیازهای مشتریان خود را بیاموزید

دانستن خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان هدف می‌تواند به شما کمک کند تا روند بهتری برای ورود به سیستم داشته باشید. با پیش‌بینی سؤالات یا نگرانی‌هایی که ممکن است داشته باشند، می‌توانید دستورالعمل‌های جامعی را برای آن‌ها ایجاد کنید تا دنبال کنند. در حالی که تحقیقات زیادی وجود دارد که می توانید برای درک نیازهای مشتریان خود انجام دهید، مواردی مانند نظرسنجی ها و فرم های بازخورد می توانند به تیم شما کمک کنند تا چیزهای زیادی یاد بگیرند. پس از هر فرآیند ورود به سیستم، از مشتریان خود بخواهید که احساس خود را ارزیابی کنند.

مطالب مرتبط: درک فرآیند فروش در ۷ مرحله آسان برای دنبال کردن

فرآیند را ساده کنید

در مورد آنچه مشتری باید بداند تا بتواند در محصول یا خدمات شما موفق باشد، فکر کنید. فرآیند ورود خود را حول این جزئیات متمرکز کنید، نه مواردی که ممکن است روند را طولانی یا پیچیده کنند. اگر متوجه شدید که یک مشتری خاص نیازهای پیشرفته تری دارد، در صورت نیاز، پشتیبانی اضافی یا مواد تکمیلی برای او ارائه دهید. به طور کلی، شما می خواهید که فرآیند ورود به سیستم برای اکثر مشتریان شما سریع و آسان باشد.

ورود با مشتریان

در طول کل فرآیند ورود، مرتباً با مشتریان خود چک کنید. از آنها بپرسید که تا کنون در مورد این فرآیند چه احساسی دارند و برای موفقیت به چه چیزی نیاز دارند. حتی پس از تکمیل فرآیند ورود، با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا از پیشنهادات شما لذت می برند یا خیر. ببینید آیا آنها سؤال یا نگرانی دیگری دارند تا به آنها نشان دهید که تیم شما به موفقیت مشتری اهمیت می دهد.

اطلاعات را به ترتیب معرفی کنید

به جای اینکه به مشتریان خود همه اطلاعات را یکجا بدهید، به تدریج آنها را با هر موضوعی که در طول فرآیند کار می کنند آشنا کنید. این یک راه مفید برای اطمینان از درک هر مفهوم است.

همیشه در دسترس باشید

از اعضای تیم بخواهید در ساعات کاری به سوالات مشتریان پاسخ دهند. اگر نمی‌توانید پشتیبانی ۲۴ ساعته را استخدام کنید، یک صفحه سؤالات متداول ایجاد کنید یا از یک ربات چت زنده برای پاسخ به سؤالات رایج استفاده کنید. به مشتریان خود راه های متعددی برای تماس با تیم خود بدهید، مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل یا ویژگی چت زنده. با دادن گزینه های بیشتر به افراد، آنها می توانند حمایتی را پیدا کنند که سطح راحتی آنها را تامین کند.

فرآیند را اندازه گیری کنید

در کنار دریافت بازخورد کیفی از مشتریان خود، می خواهید راه هایی برای تجزیه و تحلیل فرآیند از طریق داده ها پیدا کنید. با ردیابی موفقیت مشتریان خود، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی را می توانید در آینده تغییر دهید. عواملی مانند تکمیل برنامه خود و اینکه افراد با چه سرعتی می توانند از طریق آن کار کنند را در نظر بگیرید.

یک رابط کاربر پسند ایجاد کنید

هنگامی که مشتریان نیاز به دسترسی به آزمون ها یا ماژول های شما دارند، این باید یک فرآیند بصری باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که فرآیند ورود شما دارای یک رابط کاربر پسند باشد. به این فکر کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چقدر می توانند از فناوری دیجیتال استفاده کنند. رابطی را انتخاب کنید که ممکن است با توانایی های تکنولوژیکی آنها هماهنگ باشد.

مرتبط: طراح رابط کاربری چیست؟ (همراه با نکات و سوالات متداول)

سطوح مختلف اهداف را تعیین کنید

تعیین اهداف برای مشتریان خود به آنها کمک می کند تا در مسیر خود در روند ورود به سیستم خود باقی بمانند. هر بار که آنها به یک هدف یا نقطه عطف رسیدند، مطمئن شوید که راهی برای جشن گرفتن موفقیت آنها پیدا کرده اید. هنگام تعیین اهداف، به مشتریان اجازه دهید این فرآیند را با سرعت خودشان طی کنند. ممکن است متوجه شوید که برخی از مشتریان می توانند این فرآیند را سرعت بخشند در حالی که برخی دیگر نیاز به پشتیبانی کمی دارند. با ایجاد یک راه حل شخصی سازی شده، مشتریان شما می توانند به طور موثرتر به اهداف خود برسند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *