نماد سایت ایوسی

فلسفه رهبری: چیست و چگونه می توان یکی را ایجاد کرد

ایجاد و برقراری ارتباط با فلسفه رهبری شخصی شما

ایجاد و برقراری ارتباط با فلسفه رهبری شخصی شما

رهبران خوب می توانند رهبری موثر را از طریق راهنمایی، مشاوره، برقراری ارتباط یا استراتژی های دیگر نشان دهند. بهترین رهبران از فلسفه های رهبری برای هدایت اقدامات خود استفاده می کنند. هر رهبر باید یک فلسفه رهبری شخصی ایجاد کند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می دهیم که فلسفه رهبری چیست، چگونه فلسفه خود را پیدا کنید، الزامات و مثال های آن.

مطالب مرتبط: ۱۰ ویژگی رهبران بسیار مؤثر (و نحوه پرورش آنها)

فلسفه رهبری چیست؟

فلسفه رهبری مجموعه ای از اصول است که اقدامات رهبر را هدایت می کند. فلسفه‌های رهبری به رهبران کمک می‌کنند تا هنگام تصمیم‌گیری و مدل‌سازی بهره‌وری در سطح سازمان، بر آنچه برایشان مهم است تمرکز کنند.

فلسفه‌های رهبری از یک رهبر می‌خواهند که ارزش‌ها، اولویت‌ها و انتظارات خود را عمیقاً و واضح درک کند. به دلیل وسعتی که یک فلسفه رهبری در آن اعمال خواهد شد، باید به راحتی درک شود و به طور مداوم مدل شود. اغلب، فلسفه های رهبری در یک بیانیه کوتاه توضیح داده می شود.

فلسفه های رهبری باید شخصی باشد. فلسفه رهبری شما باید توضیح دهد که آرزو دارید چه نوع رهبری باشید. فلسفه رهبری شخصی شما با دیگران متفاوت خواهد بود زیرا باید باورها و انتظارات شما را در راستای اهداف تجاری شما قرار دهد.

هدف از استفاده از فلسفه رهبری شخصی، اجرای رهبری سازگار است. فلسفه شما نه تنها برای شما، بلکه برای زیردستان و همسالانتان نیز باید شناخته شود. هرکسی که با آن کار می کنید باید فلسفه ای را بداند که اقدامات شما را هدایت می کند و شما را مسئول نگه می دارد.

مطالب مرتبط: ۱۵ ویژگی رهبری که یک رهبر بزرگ می سازد

چگونه فلسفه رهبری شخصی خود را پیدا کنید

از مراحل زیر برای ایجاد فلسفه رهبری شخصی خود استفاده کنید:

  1. ارزش های خود را شناسایی کنید.

  2. اهداف خود را مشخص کنید.

  3. به دنبال راهنمایی باشید

  4. لیست های خود را مرور کنید

  5. یک بیانیه ایجاد کنید.

۱. ارزش های خود را شناسایی کنید

با شناسایی ارزش های اصلی خود شروع کنید. چه چیزی برای شما به عنوان یک رهبر مهم است؟ آیا می خواهید کارمندانتان شما را منصف و حامی ببینند یا مهمتر این است که یک ریسک پذیر قاطع باشید؟ فهرستی از ارزش های اصلی که برای شما مهم است تهیه کنید. در اینجا چند مقدار کلیدی وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

۲. اهداف خود را تعیین کنید

فهرستی از اهداف تجاری که امیدوارید به آنها برسید تهیه کنید. یک یا دو هدف کلی را انتخاب کنید که بتوانید از طریق رهبری خود از آنها حمایت کنید. اهدافی که انتخاب می کنید باید مداوم باشند. در اینجا چند هدف کلی وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

۳. به دنبال راهنمایی باشید

از یک متخصص صنعتی بپرسید که شما آن را تحسین می کنید، فلسفه رهبری شخصی او چیست. با یک مربی تجاری در مورد ارزش های اصلی آنها صحبت کنید. از افرادی که به آنها احترام می گذارید برای شکل دادن به فلسفه رهبری خود استفاده کنید. ارزش ها یا اهدافی را که مخصوصاً با آنها ارتباط دارید یادداشت کنید و از مراحل یک و دو به لیست خود اضافه کنید.

۴. لیست های خود را مرور کنید

به لیست ارزش ها و اهداف خود نگاه کنید. مهمترین هدف را برجسته کنید. سپس، ارزشی را که بیشترین تأثیر را در دستیابی به آن هدف دارد، برجسته کنید. شما می توانید از فهرست زیر شروع کننده جملات برای کمک به درک مهم ترین ارزش ها و اهداف خود استفاده کنید:

۵. یک بیانیه ایجاد کنید

هدف و ارزش برجسته شده را از مرحله چهار بگیرید و یک بیانیه مختصر و مستقیم ایجاد کنید که هر دو را در بر می گیرد. برخی از فلسفه های رهبری شخصی یک جمله هستند. برخی دیگر مجموعه ای از نکات مهم هستند که اهداف، ارزش ها و انتظارات را مشخص می کنند. برخی پاراگراف های کوتاه هستند. در فلسفه رهبری شخصی خود تجدید نظر کنید تا زمانی که عبارتی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه برای ایجاد رفتارهای رهبری موثر

الزامات یک فلسفه رهبری شخصی

فلسفه های رهبری شخصی باید منحصر به فرد، عمدی و اساسی باشد.

منحصر بفرد

بیانیه رهبری شخصی شما ممکن است توسط سایر رهبران صنعت شما اطلاع رسانی شود، اما عبارت و بیانیه باید منحصراً مال شما باشد. زمانی را برای در نظر گرفتن واقعاً در نظر بگیرید که چه ارزش هایی برای شما در شکل دادن به بیانیه رهبری شخصی شما مهم است تا بتوانید به طور مؤثر از آن استفاده کنید.

حساب شده

در نظر بگیرید که چگونه ارزش‌های اصلی رهبری که به نظر شما مهم‌ترین تأثیر را بر اهداف تجاری شما می‌گذارند. اطمینان حاصل کنید که اقدامات و تصمیمات شما همیشه مبتنی بر دستیابی به هدفی است که در فلسفه رهبری شخصی شما مشخص شده است.

بنیادین

اغلب از فلسفه رهبری شخصی خود استفاده کنید. باید تمام تصمیم گیری های شما را هدایت کند. فلسفه رهبری شخصی شما باید ارزش‌هایی را که در یک رهبر مهم‌تر می‌دانید و اینکه چگونه این ارزش‌ها در رسیدن به اهداف کسب‌وکار کمک می‌کنند را به کارمندانتان نشان دهد.

مرتبط: رهبری تغییر: چگونه یک رهبر تغییر موفق باشیم

مثال ها

در زیر نمونه‌هایی از فلسفه‌های رهبری شخصی است که شامل اهداف، ارزش‌ها و انتظارات به اشکال مختلف است.

مثال ۱

یک رهبر سطح بالا در یک شرکت مهندسی هوافضا می خواهد یک فلسفه رهبری شخصی بنویسد. او بیشترین علاقه را به فلسفه ای دارد که گسترده و مختصر باشد تا بتواند اغلب آن را به خود و همکارانش یادآوری کند. او یک هدف و یک ارزش را مشخص می کند که می تواند در یک جمله کوتاه ترکیب کند:

“ماموریت را کامل کنید و از مردم من محافظت کنید.”

مثال ۲

یک شهردار شهر کوچک تصمیم می گیرد یک فلسفه رهبری شخصی بنویسد تا به او کمک کند روی اهداف بلندمدت خود متمرکز بماند. او می‌خواهد کوتاه، اما مفصل باشد. هدف او این است که در خدمات عمومی باقی بماند، بنابراین او برای رسیدن به این هدف یک ارزش اصلی و انتظار ایجاد می کند:

“فلسفه رهبری من تعامل با افراد خوب و مهربان است که در اشتیاق من برای خدمات عمومی شریک هستند.”

مثال ۳

یک سرکارگر خودروسازی فشار شرکت را برای افزایش تولید به بهای ایمنی کارکنان احساس می کند. او تصمیم می گیرد یک فلسفه رهبری شخصی ایجاد کند تا خود را در قبال کارکنانش پاسخگو نگه دارد و بر ایمنی محل کار متمرکز بماند. او تصمیم می گیرد که جملات متعدد به بهترین نحو فلسفه او را بیان کند:

“من به یک محیط کار ایمن اعتقاد دارم . با احترام به همه کارمندان رهبری خواهم کرد.”

مثال ۴

خالق یک شرکت نوپا نرم افزاری کوچک می خواهد یک فلسفه رهبری شخصی ایجاد کند تا روی اهداف خود متمرکز بماند زیرا شرکت با چالش ها روبرو می شود. از آنجایی که این اولین مقام رهبری مهمی است که او دارد، او تصمیم می‌گیرد علاوه بر اهداف و ارزش‌ها، انتظارات شخصی خود را نیز شامل شود:

مرتبط: فلسفه رهبری شخصی چیست؟ تعریف، مزایا و چگونگی توسعه
مرتبط: اصول کلیدی رهبری شخصی برای موفقیت حرفه‌ای

خروج از نسخه موبایل