هنگام کار در بخش فروش، یکی از مهم ترین بخش های کار معمولاً یافتن سرنخ (/ لید / سرب) است. سرنخ ها به افرادی اطلاق می شود که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان یک کسب و کار را پس از تماس شخصی در شرکت با آنها دارند. یکی از راههای رایج برای یافتن و سازماندهی سرنخهای فروش، استفاده از جذب سرنخ است، که فرمی است که اطلاعات افرادی را که ممکن است سرنخهای مؤثر باشند، جمعآوری میکند.
در این مقاله از ایوسی، ما تعریف میکنیم که جذب سرنخ چیست، چگونگی ایجاد آن را بررسی میکنیم و نکاتی را برای موفقیت با گرفتن سرنخ فهرست میکنیم.
جذب سرب چیست؟
جذب سرنخ راهی برای جمع آوری اطلاعات در مورد افرادی است که به یک شرکت علاقه نشان می دهند و ممکن است در آینده مشتری شوند. چند روش مختلف برای ایجاد جذب سرنخ وجود دارد، اما یکی از رایجترین راهها برای استفاده از آنها، ساختن فرمی است که به مشتریان این فرصت را میدهد تا اطلاعات شخصی خود را مانند نام، آدرس و راههای ارسال به یک شرکت ارائه کنند. با آنها تماس بگیرید. گرفتن سرنخ میتواند در وبسایتهای شرکت، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، ایمیلها و سایر اشکال ارتباطی که شرکتها برای دسترسی به مشتریان بالقوه از آنها استفاده میکنند، ظاهر شود.
مطالب مرتبط: سرنخ فروش چیست؟
اهمیت جذب سرب چیست؟
جذب سرب میتواند برای هر کسبوکاری که محصولات یا خدماتی را میفروشد مهم باشد، زیرا راه بسیار خوبی برای ایجاد و رشد پایگاه مشتری فراهم میکند. با گرفتن سرنخ، میتوانید اطلاعات مشتریان بالقوه را بگیرید و از آن برای تماس با آنها در آینده برای ارائه جزئیات درباره محصولاتی که ارائه میدهید استفاده کنید و از آنها دعوت کنید تا با شرکت شما خرید کنند.
جذب سرب نیز مهم است زیرا می تواند به عنوان ابزار بازاریابی اضافی عمل کند. میتوانید از جذب سرنخ بهعنوان فراخوانی برای اقدام استفاده کنید که مصرفکنندگان را به تعامل با وبسایت شرکت و احتمالاً خرید دعوت میکند.
چگونه یک استراتژی جذب سرنخ ایجاد کنیم
در اینجا چند مرحله وجود دارد که می تواند به شما در سازماندهی استراتژی برای جذب سرنخ کمک کند:
۱. هدف را مشخص کنید
در حالی که هدف اصلی بیشتر جذب سرنخ، جمعآوری اطلاعات در مورد سرنخهای فروش بالقوه است، شناسایی هدف خاصتری که میخواهید هنگام ایجاد جذب سرنخ به آن برسید، میتواند مفید باشد. کاربردهای مختلفی برای اطلاعات جمعآوریشده از طریق جمعآوری سرنخ وجود دارد، بنابراین فکر کردن در مورد هدف خاص از گرفتن سرنخ میتواند به طراحی آن کمک کند و اطمینان حاصل کند که تمام جزئیاتی را که برای رساندن هدف خود به آن نیاز دارید درج میکنید.
به عنوان مثال، ممکن است با هدف کسب تعداد مشخصی از فروش برای یک محصول خاص یا جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شرکت، یک سرنخ ایجاد کنید. هر دوی این اهداف خاص و قابل دستیابی هستند، اما می توانند به هدف کلی تولید سرنخ فروش نیز کمک کنند.
۲. پیشنهاد تولید سرنخ را تعیین کنید
پیشنهاد تولید سرنخ موضوع اصلی ارائه شده در جذب سرنخ است که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. بسیاری از پیشنهادات تولید سرنخ شامل جزئیات خاصی در مورد یک محصول است که مزایای آن را برجسته می کند، سؤالی که از خوانندگان می خواهد در مورد نحوه استفاده از یک محصول یا دعوت نامه برای تعامل با یک وب سایت یا سایر رسانه ها فکر کنند.
یکی از مؤثرترین روشها برای نوشتن پیشنهاد تولید سرنخ استفاده از یک فراخوان برای اقدام است که کاربران را تشویق میکند تا وبسایت یک شرکت را بررسی کنند و اطلاعات تماس خود را ارسال کنند تا نماینده بتواند در آینده با اطلاعات بیشتر با آنها تماس بگیرد.
۳. صفحه جذب سرنخ را طراحی کنید
صفحه جذب سرنخ صفحه فرودی است که جذب سرنخ شما را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. یکی از متداول ترین راه ها برای استفاده از صفحه جذب سرنخ، طراحی آن به گونه ای است که در صفحه اصلی وب سایت یک شرکت ظاهر شود. این می تواند با ارائه این گزینه به مشتریان برای تعامل با جذب سرنخ به محض شروع تعامل با یک شرکت مؤثر باشد، که می تواند آنها را تشویق کند تا اطلاعات خود را قبل از ادامه مرور ارسال کنند.
یک شرکت همچنین ممکن است یک صفحه جذب سرنخ را در یک خبرنامه ایمیل یا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود قرار دهد تا فرصت های بیشتری برای جذب سرنخ های فروش ایجاد کند.
مطالب مرتبط: ۲۰ نمونه صفحه فرود عالی و چرایی کارکرد آنها
۴. فرم را در پلتفرم های شرکت خود منتشر کنید
هنگامی که صفحه جذب سرنخ خود را طراحی کردید، می توانید آن را در پلتفرمی منتشر کنید که فکر می کنید می تواند بیشترین مشتریان بالقوه را جذب کند. بسیاری از شرکتها سرنخهای جذب شده خود را در وبسایتهای خود منتشر میکنند، اما ممکن است به شکلهای دیگر ارتباط، مانند ایمیل یا پستهای رسانههای اجتماعی، سرنخها را نیز ارسال کنند. هنگامی که جذب سرنخ خود را عمومی می کنید، گنجاندن بخشی برای توصیفات مشتری نیز می تواند مفید باشد تا کاربران بتوانند درباره تجربیات خود بازخورد بگذارند که ممکن است برای بازدیدکنندگان جدید وب سایت شرکت مفید باشد.
۵. ضبط سرب خود را نظارت و تنظیم کنید
نظارت بر عملکرد هر گونه ضبط سرنخ که ایجاد می کنید می تواند به ویژه مهم باشد تا تعیین کنید چگونه می توانید آن را در طول زمان بهبود دهید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد یک جمعیت شناسی خاص با جذب سرنخ شما اغلب تعامل دارد، در حالی که جمعیت شناسی دیگر اینطور نیست. در این مورد، میتوانید جزئیاتی را که در جمعآوری سرنخ ارائه میدهید تجدیدنظر کنید تا سعی کنید مشتریانی را در جمعیتشناسی که ممکن است هنوز به آنها دست پیدا نکردهاید جذب کنید.
نکاتی برای گرفتن موفق سرب
در اینجا چند نکته برای انجام گرفتن سرب آورده شده است:
از اشکال مختلف جذب سرب استفاده کنید
چند نوع مختلف جذب سرنخ وجود دارد که یک کسب و کار می تواند از آنها برای تولید سرنخ فروش استفاده کند. در حالی که رایجترین کار ممکن است ایجاد یک صفحه جذب سرنخ در وبسایت شرکت باشد، شما همچنین میتوانید عکسهایی طراحی کنید که اطلاعات مشتری را از طریق ایمیل، از تماسهای تلفنی یا پیامهای مستقیم در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی جمعآوری میکند. استفاده از یک یا چند روش جایگزین برای جذب سرنخ می تواند ابتکار بازاریابی شما را با گسترش گروهی از مشتریانی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، افزایش دهد.
فیلدهایی را که در فرم خود استفاده می کنید در نظر بگیرید
هنگام ایجاد یک صفحه جذب سرنخ، فکر کردن در مورد فیلدهایی که میخواهید در فرمی که مشتریان برای ارسال اطلاعات شخصی خود استفاده میکنند بگنجانید، میتواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که گرفتن سرنخ شما مختصر است و فقط از جزئیات مرتبط استفاده میکند. این میتواند فرآیند پر کردن فرم جذب سرنخ را برای مشتریان سادهتر کند و میتواند به بررسی فرمهای جذب سرنخ به فرآیندی آسان و سریع کمک کند. به عنوان مثال، اگر جذب سرنخ شما مشتریان عمومی را هدف قرار می دهد، ممکن است زمینه هایی را اولویت بندی کنید که به جای جزئیاتی مانند عنوان شغل یا صنعت، بر روی اطلاعات تماس و عادات سبک زندگی تمرکز دارند.
منابع ترافیکی خود را زیر نظر داشته باشید
از آنجایی که جذب سرنخ معمولاً روی یک پلتفرم خاص کار میکند، میتواند در نظر گرفتن میزان ترافیکی که آن منبع ممکن است به طور واقعی جذب کند، مهم است. راه های زیادی برای پیگیری میزان ترافیکی که یک وب سایت یا صفحه تجربه می کند وجود دارد، مانند بررسی عملکرد یک صفحه در نتایج موتورهای جستجو و ثبت تعداد پست های تعاملی که در وب سایت یک شرکت دریافت می کند. هنگامی که متوجه شدید که بیشتر ترافیک شما از کجا می آید، می توانید جذب سرنخ خود را طوری طراحی کنید که در آن پلتفرم خاص ظاهر شود تا به بیشترین تعداد مشتریان بالقوه فروش برسید.
مرتبط: نظارت بر ترافیک وب چیست؟ به علاوه مزایا، ابزار و مراحل