بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه می توان نوآوری را در محیط کار تشویق کرد (با مثال ها و نکات)

راه هایی که شرکت شما می تواند نوآوری را تشویق کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نوآوری در محیط کار به فرآیند توسعه و معرفی چیز جدید مربوط می شود. این ممکن است یک فرآیند، محصول یا خدمات و نوآوری باشد و هدف از نوآوری اغلب بهبود یا بهینه سازی اقدامات، نتایج یا درآمد است. در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا نوآوری در محل کار مهم است، نکات و چگونگی تشویق نوآوری در محل کار و مثال هایی درباره نوآوری در محل کار.

چرا نوآوری در محیط کار مهم است؟

نوآوری در محل کار مهم است زیرا کارکنان را به چالش می کشد تا متفاوت فکر کنند، که ذاتا می تواند باعث رشد شود. اگر شرکت شما به همان رویکردها ادامه دهد و از امتحان چیزهای جدید اجتناب کند، ممکن است فرصت های مهمی را از دست بدهد. نوآوری در محل کار ممکن است عامل تعیین کننده ای باشد که شما را از رقبای خود متمایز می کند.

سایر مزایای نوآوری در کار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • جذاب‌تر شدن برای استخدام‌های جدید بالقوه

  • افزایش کارایی فرآیند داخلی

  • تولید محصولات بهتر

  • بهبود محیط محل کار شما

  • افزایش مشارکت و همکاری کارکنان

  • به حداکثر رساندن بهره وری

مطالب مرتبط: ۱۸ تمرین خلاقیت برای بهبود تفکر خلاق و حل مسئله در محل کار

نکاتی برای تشویق نوآوری در محل کار

در اینجا چند نکته برای کمک به تشویق نوآوری در محل کار وجود دارد:

در یک مکان متفاوت کار کنید

جلسه خود را به جایی غیر از یک محیط اداری سنتی منتقل کنید. کار در یک کافه نزدیک، اجاره یک اتاق کنفرانس در کتابخانه محلی خود یا میزبانی یک جلسه در بیرون را در نظر بگیرید. وقتی تیم خود را به جایی غیر از دفتری که به آن عادت کرده اند منتقل می کنید، ممکن است متفاوت فکر کنند و ایده های جدیدی ارائه دهند.

سبک جلسه خود را تغییر دهید

جلساتی را برنامه ریزی کنید که با جلسات استانداردی که تیم شما به آنها عادت کرده است متفاوت باشد. به عنوان مثال، میزبانی یک جلسه ایستاده را امتحان کنید، به این معنی که شرکت کنندگان را تشویق می کنید در طول جلسه بایستند. این ممکن است جلسه شما را بیشتر کنش محور و تیم شما را با انگیزه و الهام بخش تر کند.

با روندهای صنعت به روز باشید

با آخرین تغییرات صنعت و تحقیقات بازار به روز باشید. کارهایی که رقبای شما انجام می دهند را زیر نظر داشته باشید و تقاضاها و روندهای مصرف کننده را دنبال کنید. در نظر بگیرید که شرکت شما چه کاری می تواند انجام دهد تا خواسته های مشتری را برآورده کند.

همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که آخرین به‌روزرسانی‌های شرکت‌هایی را که تحسین می‌کنید و در صنعت شما نیستند دنبال کنید. ببینید آنها چه چیزهای جدیدی را امتحان می کنند، مانند یک کمپین جدید رسانه های اجتماعی یا خدمات جدیدی که ارائه می دهند. مشخص کنید که چرا برای شما جذاب است و راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید چیزی مشابه را در شرکت خود پیاده سازی کنید.

ترویج همکاری

کارکنان را تشویق کنید تا برای دستیابی به راه حل های نوآورانه با یکدیگر همکاری کنند. در صورت امکان، تیم هایی از افراد با پیشینه ها و بخش های مختلف بسازید که در غیر این صورت ممکن است با هم کار نکنند. ببینید چگونه دیدگاه‌های مختلف آنها مکمل یکدیگر هستند تا نوآوری و تفکر خلاق را تقویت کنند.

در مورد هر پیشنهادی مثبت باشید

با هر ایده ای به همان میزان احترام رفتار کنید. هر ایده ای را که تیم شما پیشنهاد می کند، یادداشت یا بنویسید، اما سعی کنید زمان خود را برای هر ایده محدود کنید. این می تواند به تشویق تیم شما برای ادامه فکر کردن به ایده های جدید و استفاده از پیشنهادات قبلی به عنوان الهام کمک کند.

کارمندان خود را توانمند کنید

تیم خود را برای موفقیت با توانمندسازی آنها با آزادی کار در راه هایی که بهترین کار را برای آنها دارد تنظیم کنید. به آنها انعطاف پذیری بدهید تا در زمان، کجا و چگونه کار کنند. سعی کنید پروژه هایی را به آنها بدهید که به بهترین وجه با نقاط قوت و ترجیحات آنها همخوانی دارد.

با پروژه های کوچک شروع کنید

نوآوری در محل کار مفید است، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک باشد. ایجاد تغییرات کوچک می تواند اولین قدم عالی باشد، به خصوص اگر در محیطی کار می کنید که تغییر کند. به پیشرفت هایی که این تغییرات ایجاد می کند توجه کنید و از آن به عنوان الهام بخش برای تغییرات و پروژه های بزرگتر استفاده کنید.

عادات خود را تغییر دهید

به روز کاری خود تنوع بیافزایید و خود را به چالش بکشید تا به روشی غیر از حالت عادی برخورد کنید. به عنوان مثال، تیم خود را به چالش بکشید تا ایده‌های جدید را بدون اجازه به استفاده از ابزارها یا منابعی که معمولاً استفاده می‌کنند، مانند دسترسی به اینترنت برای هدایت جستجوی خود، به چالش بکشند. ببینید آنها به تنهایی به عنوان نقطه شروع به چه چیزی فکر می کنند و بعداً ایده های آنها را با تحقیق تکمیل کنید.

از خلاقیت خوش آمدید

خلاقیت و الهام را در همه اشکال در آغوش بگیرید. به عنوان مثال، به لیست پخش مورد علاقه خود گوش دهید یا قطعه ای از نویسنده ای را بخوانید که دوست دارید از او الهام بگیرید. اگر برای فکر کردن به ایده های جدید مشکل دارید، از کار خود فاصله بگیرید. از دفتر خارج شوید و قدم بزنید. از پیاده روی خود به عنوان فرصتی برای الهام گرفتن از محیط اطراف خود استفاده کنید.

مرتبط: مهارت های خلاقیت: تعریف، نکات و مثال ها

در نظر بگیرید که چگونه شخص دیگری ممکن است پروژه را حل کند

اگر در تلاش برای رسیدن به راه حل هستید، به این فکر کنید که چگونه فردی که مورد تحسین او هستید، با او برخورد می کند و مشکل را حل می کند. خودتان را به چالش بکشید تا چیزها را از دید دیگران ببینید. این ممکن است ایده ها یا راه حل هایی ایجاد کند که قبلاً در نظر نگرفته اید.

چگونه نوآوری در کار را تشویق کنیم

در حالی که ایجاد محیطی که همیشه نوآوری را ترویج می کند مهم است، ممکن است سناریوهای خاصی داشته باشید که در آن بخواهید نوآوری را تشویق کنید. این ممکن است برای بهبود فرآیند موجود، ایجاد یک محصول جدید یا چیزی مشابه باشد. در اینجا چند مرحله برای تسهیل و تشویق نوآوری در کار وجود دارد:

۱. یک مشکل را تعیین کنید

مشکلی را که می خواهید شرکت شما بتواند آن را حل یا بهبود بخشد، شناسایی کنید. این می تواند یک مشکل داخلی یا خارجی در هر اندازه باشد. ممکن است به یک فرآیند، محصول یا یک چیز نامشهود مانند روحیه مربوط باشد.

۲. یک هدف و معیار تعیین کنید

تعیین کنید که امیدوارید از طریق فرآیند نوآورانه به چه چیزی برسید. شاید این همان چیزی باشد که فکر می کنید راه حل مشکل شما می تواند باشد. به عنوان مثال، اگر مشکل شما عدم مشارکت کارکنان در محل کار است، هدف شما می تواند ایجاد یک برنامه پاداش کارمند جدید باشد.

چارچوبی را برای تعیین اینکه آیا یک ایده ارزش دنبال کردن و همسویی با هدف شما را دارد ایجاد کنید. این ممکن است شامل میزان سرمایه گذاری مالی شرکت شما در راه حل باشد. همچنین، تعیین کنید که آیا یک راه حل نیاز به رسیدگی به چندین موضوع مرتبط دارد یا فقط مشکل اصلی شما تا بتوانید آن را ارزشمند بدانید و آن را اجرا کنید.

مرتبط: نحوه نوشتن یک هدف هوشمند (و نحوه کار آنها)

۳. کارکنان خود را درگیر کنید

کارمندان همه بخش ها را در تعیین راه حل خود درگیر کنید و مطمئن شوید که ارزشی را که برای این فرآیند به ارمغان می آورند را می دانند. یک محیط خاص برای تفکر خلاقانه و خلاقانه ایجاد کنید. این فرآیند را از کارهای معمولی روزانه کارمندان خود جدا کنید.

۴. ایده های طوفان فکری

یک جلسه طوفان فکری برای کارمندان ترتیب دهید تا در مورد تجربیات خود بحث کنند و راه حل های بالقوه مرتبط با موضوع را به اشتراک بگذارند. در طول این فرآیند، اطلاعات اولیه در مورد هر ایده را ثبت کنید. در این مرحله، هر ایده یک راه حل ممکن است، بنابراین مهم است که با هر ایده با مثبت و احترام برخورد کنید.

در نظر بگیرید که جلسه طوفان فکری خود را در یک محیط خاص میزبانی کنید. اگر کارمندان شما در محیطی متفاوت از آنچه قبلاً به آن عادت کرده‌اند باشند، ممکن است به راه‌حل‌های خلاقانه‌تری فکر کنند. از هر فضای اجتماعات در فضای اداری خود استفاده کنید، اما برای ایجاد تغییر، مرتب سازی مجدد مبلمان را در نظر بگیرید. در صورت امکان، فضای متفاوتی را برای جلسه خود اجاره کنید تا این روند هیجان انگیزتر شود.

مطالب مرتبط: ۲۵ تکنیک طوفان فکری برای الهام گرفتن از تیم

۵. ایده های تحقیق

پس از طوفان فکری ایده های بالقوه، تحقیقات کلی درباره برخی از قوی ترین ایده ها را کامل کنید. این ممکن است شامل تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل رقبا یا فرآیندهای مشابه باشد. این تحقیق کلی می تواند به ارائه زمینه بهتری از راه حل مناسب کمک کند.

۶. ایده ها را مرور و انتخاب کنید

برای بررسی ایده ها و تحقیقات با سایر سهامداران کلیدی ملاقات کنید. این ایده ها را با معیارها و اهدافی که ایجاد کرده اید مقایسه کنید. ایده ای را که فکر می کنید بهترین راه حل است انتخاب کنید.

۷. برنامه ای برای اجرای ایده تهیه کنید

مراحلی را که باید برای اجرای ایده بردارید مشخص کنید. کارکنانی را که ایده را پیشنهاد داده اند در این فرآیند بگنجانید. آنها احتمالاً بهترین دیدگاه را برای آنچه می‌خواهند راه‌حل باشد دارند، و ممکن است تعامل و رضایت کارکنان را بهبود بخشد تا احساس کنند بخش بزرگ‌تری از راه‌حل هستند.

نمونه هایی از نوآوری در محل کار

در اینجا چند نمونه از نوآوری در محل کار آورده شده است:

مثال ۱: بهبود فرآیند داخلی

شما یک شرکت حسابداری بزرگ را مدیریت می کنید که در ساعات قابل پرداخت کار می کند. با این حال، شما معتقدید که کارکنان شما زمان زیادی را صرف پیگیری ساعات کاری هر مشتری می کنند. شما معتقدید مشکل ممکن است استفاده از یک سیستم قدیمی باشد. هدف شما این است که راه جدیدی برای کارمندان پیدا کنید تا ساعات کاری خود را پیگیری کنند که کارآمد و مقرون به صرفه باشد.

ساختمان اداری شما دارای اتاق کنفرانسی است که مستاجران می توانند اجاره کنند، بنابراین شما اتاقی را برای میزبانی جلسه طوفان فکری خود به جای یکی از اتاق های کنفرانس معمولی خود رزرو می کنید. شما کارمندان را از هر بخش در شرکت خود دعوت می کنید، از جمله حسابداری، اداری، فناوری اطلاعات و غیره. در طول این جلسه، کارمندان را با ترکیبی از انواع کارمندان به گروه های کوچک تقسیم می کنید.

در گروه‌های کوچکشان، از کارمندان می‌خواهید که تجربه‌شان را در مورد ساعت‌های قابل پرداخت صحبت کنند. به عنوان مثال، یک حسابدار ممکن است روند خود را برای ردیابی ساعات کاری مشتری مورد بحث قرار دهد. یک نماینده خدمات مشتری که مسئول صدور صورت‌حساب مشتریان است، ممکن است درباره مدت زمانی که برای پردازش و صورت‌حساب ساعت‌ها طول می‌کشد صحبت کند. این به کارمندان اجازه می‌دهد بفهمند که چگونه فرآیند ساعت‌های قابل پرداخت بر مسئولیت‌های شغلی روزانه آنها تأثیر می‌گذارد.

بر اساس بحث های گروهی کوچک خود، از گروه ها بخواهید که راه حل های بالقوه را برای ارائه به بقیه گروه طوفان فکری کنند. یک گروه استفاده از نرم‌افزاری را پیشنهاد می‌کند که به کارمندان اجازه می‌دهد تایمری برای ثبت ساعات کاری خود تنظیم کنند و فاکتورها را به‌طور خودکار برای هر مشتری آماده کنند. یکی از اعضای تیم فناوری اطلاعات شما با این نرم افزار آشنا است و می گوید که معتقد است می تواند برای شرکت کار کند.

پس از جلسه طوفان فکری، در مورد این نرم افزار بیشتر تحقیق می کنید و تعیین می کنید که کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از روش فعلی شما با صفحات گسترده خواهد بود. پیاده‌سازی نرم‌افزار وظایف خسته‌کننده را هم برای حسابداران و هم برای نمایندگان خدمات مشتری کاهش می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا روی چیزهای دیگر تمرکز کنند. ممکن است بدون گرد هم آوردن کارمندان مختلف برای بحث در مورد تجربیاتشان و یافتن راه حلی نوآورانه به این راه حل نرسیده باشید.

مثال ۲: به روز رسانی اطلاعات محصول برای بهبود استفاده خارجی

شما صاحب یک آژانس بازاریابی دیجیتال کوچک هستید که یک ابزار بازاریابی ایمیل اختصاصی به نام eContactMe دارد. استفاده از این ابزار به مشتریان شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌هایی را که دریافت می‌کنند بهتر دسته‌بندی کنند تا سودآورترین سرنخ‌ها و اولویت پاسخگویی به درخواست‌های ایمیل را شناسایی کنند. با این حال، اکثر مشتریان شما از این ابزار استفاده نمی کنند زیرا فکر می کنند نام eContactMe گیج کننده است. شما هدفی را برای تیم خود تعیین می کنید که در مورد نام جدیدی برای ابزاری تصمیم بگیرد که راحت تر به آنچه انجام می دهد ارتباط برقرار کند.

تیم شما همه از راه دور کار می کنند، بنابراین نمی توانید از نظر فیزیکی با هم ملاقات کنید. با این حال، شما به همه کارکنان دستور می دهید که کار خود را متوقف کنند تا بر این جلسه طوفان فکری تمرکز کنند. همه در یک پلت فرم کنفرانس ویدیویی ملاقات می کنند، و به عنوان یک هدیه، برای هر کارمندی یک کارت هدیه تحویل غذا می فرستید تا برای جلسه چند تنقلات سفارش دهد.

شما جلسه طوفان فکری را با ارائه مختصری در مورد eContactMe شروع می‌کنید، تعداد مشتریانی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند و چرا فکر می‌کنید نام مشکل است. یک تایمر برای ۱۵ دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید کارمندان هر پیشنهادی که دارند به اشتراک بگذارند. هر پیشنهادی را یادداشت کنید

پس از پایان ۱۵ دقیقه، به همه چند دقیقه فرصت دهید تا سه نام مورد علاقه خود را از لیست انتخاب کنند. از هر یک از کارمندان بخواهید موارد دلخواه خود را به اشتراک بگذارند و چرا. پس از این بحث، از همه بخواهید نام مورد علاقه خود را انتخاب کنند. از این لیست اسامی به عنوان فهرست کوتاه خود برای انتخاب نام جدید استفاده کنید.

بر اساس جلسه طوفان فکری، نام Inbox Sorting Assistant را انتخاب می کنید. شما تعیین می کنید که نام دقیقاً منعکس کننده کاری است که ابزار انجام می دهد، و به راحتی به مشتریان شما می گوید که چگونه به آنها کمک می کند. شما برنامه ای برای تیم توسعه وب خود ایجاد می کنید تا اطلاعات ابزار را به روز کند و به تیم فروش خود در مورد تغییر آموزش می دهید تا بتوانند با مشتریان درباره دستیار مرتب سازی صندوق ورودی صحبت کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *