بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنما: مشتریان ایده آل و نحوه یافتن آنها

نمایه مشتری ایده آل

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشتریان ایده آل می توانند به شما در حفظ و رشد کسب و کار خود در بازار رقابتی کمک کنند. این افراد واقعاً از آنچه می توانید به آنها ارائه دهید قدردانی می کنند و اغلب به دلیل ارتباط شخصی که ایجاد کرده اند به شما وفادار می مانند. درک اینکه این مشتریان چه کسانی هستند و چگونه می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید می تواند به عنوان یک راه موثر برای تقویت تجارت شما عمل کند. در این مقاله، مشتریان ایده آل را مورد بحث قرار می دهیم و مجموعه ای از مراحل را ارائه می دهیم که می توانید برای یافتن آنها استفاده کنید.

مشتری ایده آل چیست؟

یک مشتری ایده آل نماینده شخصی است که مشکلاتش توسط کسب و کار شما حل می شود. کسب‌وکارها می‌توانند از پروفایل‌های مشتری ایده‌آل برای تعریف بازارهایی که می‌خواهند برای استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی مؤثرتر هدف قرار دهند، استفاده کنند. از آنجا که خدمات یا پیشنهادات شما نیازهای خاص آنها را برآورده می کند، آنها مشتریانی هستند که اغلب می توانید با تلاش کمتر آنها را جذب و حفظ کنید. در نتیجه خوشحال کردن آنها، ممکن است مشاهده کنید که این مشتریان خدمات شما را به افرادی که می شناسند توصیه می کنند و به شما در رشد کسب و کارتان کمک می کنند.

ویژگی های یک مشتری ایده آل

فهرست زیر ویژگی‌های رایج مشتریان ایده‌آل را نشان می‌دهد:

آنها محصول یا خدمات شما را دوست دارند

یک مشتری ایده آل کسی است که واقعاً پیشنهادات کسب و کار شما را دوست دارد. فراتر از نیاز به این پیشنهادها برای برآورده کردن یک نیاز، آنها اغلب قدردانی می‌کنند که محصول یا خدمات شما چگونه زندگی آنها را آسان‌تر می‌کند یا از راه دیگری برای آنها سود می‌برد. در برخی شرایط، آنها همچنین ممکن است از محصول شما لذت ببرند زیرا کاری را انجام می دهد که رقبای شما انجام نمی دهند. گاهی اوقات وفاداری آنها فراتر از پیشنهادات شما است و ممکن است به دلیل خدمات عالی به مشتریان یا تجربه ای که به آنها ارائه می دهید از تجارت شما لذت ببرند.

آنها با قیمت شما خرید می کنند

هنگام تعیین قیمت برای محصولات یا خدمات خود، می خواهید اطمینان حاصل کنید که آنها نیازهای شما را برآورده می کنند و در عین حال مشتریان را جذب می کنند. حتی زمانی که احساس می کنید قیمت منصفانه است، ممکن است همچنان با افرادی روبرو شوید که قبل از خرید نیاز به متقاعد کردن بیشتری دارند. یک مشتری ایده آل نماینده کسی است که با قیمت شما احساس راحتی می کند و نیاز به قانع کننده کمی دارد زیرا ارزش پیشنهادات شما را می بیند.

مطالب مرتبط: استراتژی قیمت گذاری چیست؟

آنها خریداران تکراری هستند

وقتی رقبای زیادی در بازار خود دارید، می توانید با شناسایی افرادی که با شما به خرید ادامه می دهند، مشتریان ایده آل خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، این مشتریان ممکن است ترجیح دهند پیشنهادات شما را از محصولات یا خدمات مشابه خریداری کنند، حتی زمانی که رقابت تخفیف هایی ارائه می دهد. این وفاداری نشان دهنده ارتباطی است که شما با آنها ایجاد کرده اید، که می تواند به شما کمک کند تجارت آنها را حتی در دوره های سخت حفظ کنید. این مشتریان واقعاً از کاری که در سطح شخصی تر برای آنها انجام می دهید قدردانی می کنند.

آنها سفیران بزرگی هستند

مشتری ایده آل کسی است که از محصول یا خدمات شما لذت می برد و این اشتیاق را با افرادی که می شناسد به اشتراک می گذارد. این بازاریابی دهان به دهان ابزاری موثر برای کسب و کارها است. مردم اغلب تمایل بیشتری به امتحان یک محصول یا خدمات جدید دارند، زمانی که شخصی مورد اعتماد آن را به آنها توصیه می کند. مشتریان ایده آل شما ممکن است برای دوستان و اعضای خانواده خود توضیح دهند که چگونه پیشنهادات شما برای زندگی آنها مفید بوده است، همراه با خدمات عالی به مشتریان یا تجربه ای که ارائه می کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دهان به دهان

آنها با کسب و کار شما درگیر هستند

مشتریان ایده آل از راه هایی فراتر از خرید محصولات یا خدمات شما با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال، آنها مایلند با شما ارتباط برقرار کنند و در مورد اینکه کسب و کار چه کاری را به خوبی انجام می دهد و چگونه می تواند بهبود یابد، بازخورد ارائه دهند. این بازخورد می تواند به اثبات اینکه آنها علاقه واقعی به کسب و کار شما دارند و می خواهند موفقیت آن را ببینند کمک کند. می توانید از بازخورد متفکرانه آنها استفاده کنید تا آنها را خوشحال و وفادار نگه دارید. همچنین می‌توانید از آن برای بهبود فرآیندها یا پیشنهادات خود استفاده کنید تا تجربه بهتری برای مشتریانی که می‌خواهید جذب و حفظ کنید، ایجاد کنید.

چگونه مشتریان ایده آل خود را پیدا کنید

می توانید از مراحل زیر برای پیدا کردن و ارتباط با مشتریان ایده آل برای کسب و کار خود استفاده کنید:

۱. پیشنهادات خود را درک کنید

داشتن درک روشنی از محصولات یا خدمات شما می تواند تعریف مشتریان ایده آل خود را آسان تر کند. باز هم، این افراد اغلب نماینده مشتریانی هستند که محصول شما را می خواهند زیرا نیاز آنها را برطرف می کند. برای درک ارزشی که پیشنهادات شما ارائه می دهد، از دیدگاه مشتریان فکر کنید. مشکلات خاصی را که حل می کنند، همراه با راه های دیگری که برای زندگی مشتریان مفید است، شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است نرم افزاری را بفروشید که فرآیندهای خاص در محل کار را کارآمدتر می کند.

شما می توانید با مقایسه خود با رقبای خود و فکر کردن در مورد آنچه که شما را متمایز می کند، حتی فراتر بروید. شاید نرم افزار شما ویژگی هایی داشته باشد که آنها ندارند، یا آن را با قیمت پایین تری بفروشید. شناخت رقبای خود می تواند به شما در ایجاد استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی کمک کند. همچنین می‌توانید از این ارزیابی برای شناسایی راه‌هایی برای بهبود پیشنهادات و متمایز کردن خود استفاده کنید.

۲. ویژگی های مشتریان خود را تعریف کنید

به افرادی فکر کنید که در حال حاضر محصولات یا خدمات شما را می خرند یا به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند. برای شناسایی مشتریان ایده آل خود، می توانید این افراد را با استفاده از اطلاعات جمعیت شناختی تعریف کنید تا تصویر واضحی از آنها ایجاد کنید. بسته به کسب و کار شما یا پیشنهادات آن، برخی از این جزئیات جمعیتی ممکن است مهمتر از سایرین باشند. با این حال، هرچه اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید، نمایه تعریف شده تری می توانید بسازید. می توانید از خود سؤالاتی بپرسید یا از داده های موجود برای یافتن اطلاعات زیر در مورد مشتریان فعلی و ایده آل خود استفاده کنید:

  • سن

  • جنسیت

  • اشتغال

  • محل

  • سطح تحصیلات

  • درآمد

فراتر از داده های جمعیت شناختی، شما همچنین می توانید داده های روانشناختی را برای درک علایق و رفتار مشتریان خود جمع آوری کنید. به عنوان مثال، ممکن است عادات خرید آنها یا نحوه تعامل آنها با تجارت شما را شناسایی کنید. این اطلاعات همچنین ممکن است با نیازهایی که مشتریان شما دارند که محصول یا خدمات شما برآورده می کند، مطابقت داشته باشد. درک اطلاعات روانشناسی و جمعیت شناختی می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های بازاریابی را ایجاد کنید که این افراد را با دقت بیشتری هدف قرار داده و به آنها دسترسی پیدا کند.

مرتبط: پروفایل مشتری: چیست و چگونه می توان آن را با موفقیت انجام داد

۳. روابط موجود با مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید

نگاه کردن به افرادی که در حال حاضر با کسب و کار شما درگیر هستند ممکن است به شما در تعریف و شناسایی مشتریان ایده آل خود کمک کند. در صورت امکان، می‌توانید از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه‌های وفاداری یا سابقه خرید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این افراد و جمع‌آوری داده‌های جمعیت شناختی یا روانشناختی استفاده کنید. برای تجزیه و تحلیل بیشتر، بازخوردهایی را که دریافت کرده اید، مانند نظرات، بررسی ها یا توصیفات، بررسی کنید. بازخورد مثبت می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کسب و کار شما چه کاری را به خوبی انجام می دهد یا اینکه چرا این افراد به خرید خود ادامه می دهند.

در همین حال، بازخورد منفی می تواند به شما کمک کند تا راه هایی برای بهبود عملیات خود ایجاد کنید تا از وفاداری بیشتر یا تجربیات مثبت اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مصاحبه انجام دهید یا نظرسنجی ارسال کنید تا بازخورد بیشتری از آنها جمع آوری کنید. به عنوان مثال، ممکن است از آنها سؤالات خاصی در مورد اینکه چرا کسب و کار شما را به رقبای شما انتخاب کرده اند بپرسید. داشتن این اطلاعات در مورد مشتریان فعلی می تواند به شما کمک کند تا مشتری ایده آل خود و راه های جذب و حفظ آنها را توسعه دهید.

۴. اهداف خود را تعیین کنید

همانطور که مشتریان فعلی خود را ارزیابی می کنید، ممکن است اهداف کسب و کار خود را بر اساس داده های جمع آوری شده شناسایی کنید. این مشتریان ممکن است همیشه نماینده مشتریان ایده آل شما نباشند، بنابراین اهدافی که ایجاد می کنید ممکن است به شما در تنظیم اولویت ها و بازار هدف کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از مشتریان فعلی شما خریدهای برگشتی انجام نمی دهند. در نتیجه، ممکن است با شناسایی و تمرکز بر افرادی که وفاداری بیشتری از خود نشان داده اند، درصد حفظ مشتری خود را افزایش دهید.

۵. نمایه مشتری بسازید

هنگامی که تمام این اطلاعات را در مورد مشتریان فعلی و دلخواه خود جمع آوری کردید، می توانید شروع به ساختن یک پروفایل مشتری ایده آل کنید. بسته به کسب و کارتان، ممکن است نیاز به ایجاد چندین نمایه برای رفع نیازهای مختلف داشته باشید. نمایه مشتری ایده آل به عنوان یک نمایش واقع بینانه از افرادی است که سعی در هدف گیری و جذب آنها دارید، اغلب از طریق استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی. نمایه ای که می سازید باید با اهداف تعیین شده شما همسو باشد و مشخص کند که مشتری ایده آل شما کیست و چگونه رفتار می کند.

به عنوان مثال، شما ممکن است یک تجارت صابون خانگی راه اندازی کنید. در طول این فرآیند، ممکن است متوجه شده باشید که مردان و زنان بین ۳۰ تا ۴۵ سال مشتریان ایده‌آلی هستند زیرا در حال حاضر بیشترین صابون را از شما می‌خرند و خریدهای مجدد انجام می‌دهند. از طریق تماس مستقیم یا بازخورد، ممکن است جزئیات بیشتری را بیاموزید، مانند اینکه این افراد معمولاً خانواده دارند و از محصول شما به دلیل مواد طبیعی آن لذت می برند. شما می توانید پروفایل ها و استراتژی های بازار را حول این جزئیات برای شناسایی و هدف قرار دادن مشتریان ایده آل خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک نمایه مشتری ایده آل ایجاد کنیم

۶. کسب و کار خود را تبلیغ و تبلیغ کنید

هنگامی که بدانید نمایه مشتری شما چگونه است، می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. می‌توانید از داده‌های روان‌شناختی موجود یا تحقیقات اضافی برای تعیین اینکه کدام روش‌های تبلیغاتی با رفتارها و علایق آن‌ها هماهنگ است، استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است ببینید که مشتری ایده آل شما بیشتر وقت خود را در یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص می گذراند. شما می توانید این پلتفرم را در استراتژی تبلیغات و بازاریابی خود اولویت بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که به آنها دسترسی دارید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *