بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۴ راه برای دوستیابی در محل کار (و انجام این کار به صورت حرفه ای)

روابط با مشتری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

توسعه روابط دوستانه در محل کار یک عنصر مهم از فرهنگ مثبت شرکت است. ایجاد دوستی با همکاران می تواند به تقویت روحیه در محل کار، بهبود بهره وری شما، کمک به تعادل کلی بهتر بین کار و زندگی کمک کند و کارمندان را راحت تر کند تا بدون ترس از قضاوت شدن، درخواست کمک کنند. دانستن اینکه چگونه در محل کار دوست پیدا کنید می تواند روز کاری شما را دلپذیرتر کند.

در این مقاله از ایوسی، ما گام‌های عملی و عملی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید برای شروع توسعه روابط حرفه‌ای در محل کار بردارید.

چرا دوستی در محل کار مهم است؟

داشتن روابط مثبت در محل کار می تواند:

  • خلق و خوی خود را بهبود بخشید. افرادی که با همکاران خود صمیمی هستند از رفاقت با همسالان خود لذت می برند. این می تواند به ایجاد روحیه و تقویت روحیه شما در محل کار کمک کند.

  • بهره وری خود را افزایش دهید: وقتی احساس مثبتی می کنید و توسط همکارانتان حمایت می شود، ممکن است احساس تعهد بیشتری نسبت به تیم خود داشته باشید و درگیر پروژه هایی باشید که باعث می شود بخواهید سخت تر کار کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید.

  • رشد شغلی را تشویق کنید: با وجود همکاران مفید و قابل اعتماد، عملکرد کاری شما نیز ممکن است بهبود یابد، زیرا احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری برای درخواست کمک و مشاوره می کنید، که به نوبه خود به شما کمک می کند در نقش، شرکت و حرفه خود رشد کنید.

مطالب مرتبط: ۸ راه برای ایجاد روابط در محل کار

چگونه در محل کار دوست پیدا کنیم

پیدا کردن دوستان در محل کار می تواند یک راه ارزشمند و آسان برای بهبود شغل و زندگی شخصی شما باشد. در اینجا راه های ساده ای وجود دارد که می توانید شروع به دوست یابی در محل کار کنید:

۱. خودتان را معرفی کنید

اگر تا به حال این کار را نکرده اید، خود را به همکارانتان معرفی کنید. ابتکار عمل برای ملاقات با مردم به ایجاد یک رابطه اولیه کمک می کند که می تواند پایه و اساس روابط کیفی آینده را ایجاد کند. اگر قبلاً با همکاران دپارتمان خود آشنا شده اید، سعی کنید با افراد خارج از بخش خود ملاقات کنید. ممکن است در بخش‌های مختلف شرکت خود ارتباطات عالی و افراد با علایق مشترک پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه خود را به همکاران جدید معرفی کنیم

۲. نام آنها را یاد بگیرید و استفاده کنید

برای یادگیری نام همکاران خود وقت بگذارید و با نام آنها احوالپرسی کنید. استفاده از نام یک فرد راهی عالی برای نشان دادن این است که شما برای شناختن آنها سرمایه گذاری کرده اید و به اینکه چه کسی هستند اهمیت می دهید. همچنین یک راه عالی برای به خاطر سپردن نام آنها است و به شما کمک می کند آن نام را با یک چهره مرتبط کنید.

۳. از احوالپرسی استفاده کنید و سؤال بپرسید

هنگام شروع شیفت کاری و هنگام خروج در پایان به همکاران خود «سلام» و « خداحافظ » کنید. درباره تعطیلات آخر هفته، سرگرمی ها یا هر اطلاعاتی که ممکن است داوطلب شوند، سؤالات دوستانه بپرسید. توجه کردن و پرسیدن سوال در مورد آنها نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید. مکالمه طبیعی اغلب هر چه بیشتر با افراد در محل کار خود تعامل داشته باشید ایجاد می شود.

مطالب مرتبط: چگونه از طریق سوالات همکاران خود را بشناسیم

۴. مثبت اندیش باشید

داشتن نگرش مثبت در کار بسیار مهم است. وقتی شخصیت مثبتی داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که همکارانتان بخواهند در کنار شما باشند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا افراد مثبت و خوش بین دیگری را پیدا کنید که بتوانید با آنها در مورد ایده ها بحث کنید و دوستی ایجاد کنید. طرز فکر مثبت می تواند دیگران را به فکر و عمل مثبت ترغیب کند.

زبان بدن معمولاً نشانگر راحتی و علاقه شماست. در صورت امکان، هنگام صحبت با همکاران، لبخند بزنید و سرتان را تکان دهید تا مشخص شود که به صحبت های آنها علاقه مند هستید. همچنین، کف دست خود را باز نگه دارید و به طور طبیعی هنگام صحبت از بازوهای خود استفاده کنید تا نشان دهید که دوستانه و آماده گفتگو هستید.

بیشتر بخوانید: مثبت اندیشی در محیط کار

۵. فضای خود را تزئین کنید

عکس ها را آویزان کنید، ریزه کاری های کوچک یا تزئینات نمایشگر را در فضای کاری خود اضافه کنید که شخصیت و سرگرمی های شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، عکس های خانوادگی یا تزئینات چشم نواز شروع کننده خوبی برای گفتگو هستند. ممکن است یاد بگیرید که همکارتان عاشق اسکی است، در همان شهر بزرگ شده یا همان گل مورد علاقه شما را دارد.

مطالب مرتبط: ۲۵ چیز برای قرار دادن روی میز و چرا

۶. قهوه یا غذا بیاورید

قهوه یا محصولات پخته شده را برای صبحانه بیاورید تا با تیم خود به اشتراک بگذارید. خوراکی‌ها را با یک یادداشت کوچک در اتاق استراحت بگذارید، یا آن‌ها را در دفتر بیاورید و شخصاً تحویل دهید. در هر صورت، همکاران شما ممکن است بخواهند شخصاً از شما تشکر کنند و فرصتی عالی برای گپ زدن با افراد جدید فراهم کنند. حتی ممکن است دیگران را ترغیب کند که در آینده با چه کسی قهوه یا غذا را بیاورند.

۷. ناهار بخورید یا با همکاران قهوه بخورید

به جای غذا خوردن پشت میز، ناهار را در آشپزخانه، کافه تریا یا اتاق استراحت محل کار خود میل کنید. یا اگر رستوران یا کافی شاپ خوبی در این نزدیکی هست، از همکاران بپرسید که آیا می خواهند در زمان ناهار شما به آنجا بروند. دعوت از همکاران برای خوردن یک فنجان قهوه یا ناهار می تواند به شما کمک کند با افرادی دور از میز خود و خارج از بخش خود ملاقات کنید و می توانید در گفتگوهای معمولی شرکت کنید که به شما امکان می دهد یکدیگر را بهتر بشناسید.

۸. در مناطق مشترک کار کنید

اگر محل کار شما دارای یک حوزه همکاری مشترک است یا با انعطاف بیشتری کار می کنید، مدتی را در آنجا سپری کنید. می توانید با سایر کارمندانی که در آن منطقه کار می کنند تعامل داشته باشید، که ممکن است به شما کمک کند با افراد جدید ملاقات کنید یا روابط موجود را توسعه دهید.

۹. پیشنهاد کمک کنید

راه دیگر برای بهبود روابط در محل کار کمک به همسالانتان است. حتی اگر آنها به طور خاص درخواست کمک نکنند، همچنان می توانید کاری را انجام دهید که از آنها قدردانی می شود، مانند ارسال نامه یا کمک به آنها در پایان پروژه. پرورش جامعه ای از حمایت و کار گروهی به ایجاد روابط و دوستی ها به طور طبیعی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک همکار عالی باشیم

۱۰. در رویدادهای کاری و غیر کاری شرکت کنید

در روز اول خود، بپرسید آیا رویدادهای کاری وجود دارد که می توانید برای آشنایی با همکاران خود شرکت کنید، مانند یک ساعت اجتماعی بعد از کار یا فعالیت تیم سازی.

برخی از محل‌های کار دارای کمیته‌هایی برای فعالیت‌های اجتماعی یا سایر رویدادهای تقویت‌کننده روحیه هستند. از سرپرستان خود بپرسید که آیا چنین کمیته ای وجود دارد و آیا می توانید به آن بپیوندید. این نوع گروه می تواند به شما کمک کند با سایر کارمندان ملاقات کنید و به شما در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید.

۱۱. دیگران را بشناسید و از آنها حمایت کنید

پیروزی های همکاران خود را در محل کار تشخیص دهید و به آنها تبریک بگویید. این می‌تواند ارائه‌ای باشد که آن‌ها ارائه کرده‌اند یا تبلیغی که اخیراً دریافت کرده‌اند. حمایت کردن و انتقال حمایت خود به همکارانتان نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و آنها را بخشی از تیم خود می دانید.

مرتبط: ۱۰۰ پیام قدردانی از همکاران

۱۲. یک گروه علاقه خاص را راه اندازی کنید

یک گروه علاقه‌مندی برای کارمندان ایجاد کنید تا در خارج از محل کار از آن لذت ببرند. یک باشگاه کتاب، گروه آشپزی یا باشگاه پیاده‌روی می‌تواند راهی فوق‌العاده برای شناخت همکاران با علایق مشابه و ایجاد روابط دوستانه در داخل و خارج از محل کار شما باشد.

۱۳. فعالیت های خارج از کار را برنامه ریزی کنید

اگر شرکت شما میزبان فعالیت های اجتماعی منظم خارج از محل کار است، برای شرکت در آن تلاش کنید. هر فرصتی که برای گفتگو با همکاران در مورد موضوعات غیر کاری دارید می تواند به بهبود روابط در محل کار کمک کند. اگر هیچ فعالیت اجتماعی برنامه‌ریزی‌شده‌ای وجود ندارد، یکی را به سرپرستان خود پیشنهاد دهید یا خودتان برنامه‌ریزی کنید، مانند یک شام گروهی در یک رستوران محلی یا یک گردش به یک آبجوسازی بعد از نگرانی.

۱۴. یک چت روم راه اندازی کنید

اغلب، شرکت ها یک برنامه چت برای بحث در مورد پروژه ها، پرسیدن سوال و به اشتراک گذاری فایل ها دارند. می توانید یک کانال یا اتاق چت برای همکارانی که ممکن است علایق مشترکی دارند راه اندازی کنید. این می تواند در مورد ورزش، یک سریال تلویزیونی، دستور پخت غذا، کتاب یا هر موضوع مناسب دیگری باشد و راهی عالی برای مشارکت دادن همکاران برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، افکار و نظرات خود در مورد علایق مشترک است. فقط خط مشی شرکت را قبل از شروع بررسی کنید و اجازه ندهید آن را از بهره وری منحرف کند.

مرتبط: راهنمای کامل برای ایجاد روابط در محل کار

نکاتی برای تعیین حد و مرز در محل کار

در حالی که ایجاد و پرورش روابط کاری مزایای متعددی دارد، به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل کنید که برای حفظ حرفه ای بودن و اخلاق شرکت، مرزهایی را تعیین می کنید. از این نکات برای کمک به حفظ روابط کاری سالم و حرفه ای استفاده کنید:

  • به مرزهای دیگران احترام بگذارید: در حالی که پرسیدن سوالات معمولی در مورد خانواده و سرگرمی ها ممکن است راه خوبی برای شروع یک رابطه در محل کار باشد، پرسیدن سوالات شخصی که ممکن است باعث ناراحتی همکار شود مشکلی ندارد.

  • بیش از حد به اشتراک نگذارید: همانطور که نباید سوالاتی بپرسید که خیلی شخصی هستند، همچنین نباید اطلاعاتی درباره خود ارائه دهید که خیلی شخصی است. انجام این کار احتمالا باعث می شود که همکارتان احساس ناراحتی کند. همچنین ممکن است اطلاعاتی باشد که آنها را ناخوشایند و متناقض کند، مانند اینکه شما کاری خلاف سیاست شرکت انجام داده اید.

  • از صحبت‌های غیرحرفه‌ای اجتناب کنید: برای حفظ حرفه‌ای بودن و دوستی‌های حرفه‌ای در محل کار، موضوعات خاصی وجود دارد که باید با همکاران خود اجتناب کنید – چه در دفتر و چه در خارج از دفتر. از هر بحثی که مناسب نیست، از جمله سیاست، مذهب، فعالیت های مجرمانه، مسائل پزشکی یا مالی، صحبت های منفی درباره شرکت و شایعات عمومی اجتناب کنید. بیشتر آنها تحریک کننده و محرمانه هستند و می توانند جریان کار و فرهنگ تیم را مختل کنند.

  • در گفتگوهای ایمن برای کار شرکت کنید: موضوعات مختلفی وجود دارد که می توانید با همکاران خود در مورد آنها صحبت کنید، مانند خانواده، حیوانات خانگی، فیلم، پادکست، موسیقی، ورزش و کتاب. این موضوعات به شما کمک می کند بدون شروع بحث و اختلال در کار، درباره شخصیت، سرگرمی ها و علایق یکدیگر بیشتر بدانید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *