بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک نظرسنجی بنویسیم که برای شما مفید باشد: نکاتی برای موفقیت

نحوه نوشتن نظرسنجی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نظرسنجی ها روشی ساده برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند و آنها را به ابزاری ارزشمند برای بهبود عملکرد محل کار تبدیل می کنند. دانستن چگونگی ایجاد یک نظرسنجی موثر و مرتبط، یک مهارت مفید برای جمع آوری داده های با کیفیت برای هر پروژه است. با یادگیری عناصر یک نظرسنجی خوب، می توانید روش جمع آوری بازخورد در محل کار را پیش ببرید.

در این مقاله از ایوسی، نظرسنجی ها را به عنوان ابزاری برای موفقیت در محل کار توضیح می دهیم و مراحلی را که می توانید برای ایجاد یک نظرسنجی موثر بردارید، به اشتراک می گذاریم.

مرتبط: راهنمای روش های نظرسنجی: تعریف، انواع و مزایا

نظرسنجی چیست؟

نظرسنجی پرسشنامه ای است که اطلاعات مربوط به نظرات، افکار یا پیشینه یک فرد را اندازه گیری می کند. می‌توانید نظرسنجی‌های دیجیتالی ایجاد کنید که کاربران به صورت آنلاین انجام دهند یا نسخه‌های کاغذی آن را بین مخاطبان حضوری توزیع کنند. نظرسنجی یک روش تحقیقاتی محبوب است زیرا بینش مستقیمی از دیدگاه گیرنده در اختیار شما قرار می دهد.

چرا متخصصان از نظرسنجی استفاده می کنند؟

همه صنایع و محل های کار می توانند از نظرسنجی ها برای جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی بهبود محصولات یا شیوه های شرکت استفاده کنند. پس از جمع‌آوری بازخورد از یک نظرسنجی، می‌توانید از داده‌ها برای انجام تنظیمات و بهبودهای آینده استفاده کنید. برخی از کارکردهای رایج نظرسنجی عبارتند از:

  • جمع‌آوری بازخورد محصول: ارسال نظرسنجی برای مشتریان پس از خرید محصول می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد ویژگی‌هایی که کاربران دوست دارند و برای ارائه تجربه کاربری بهتر انجام دهید، آشنا شوید.

  • تعیین ادراک عمومی: شما می توانید با پرسیدن سؤالات نظرسنجی مرتبط با برند و تصویر شرکت، در مورد اینکه عموم مردم چگونه به یک سازمان نگاه می کنند، بیاموزید.

  • سنجش میزان مشارکت در رویداد: پس از میزبانی یک رویداد، می‌توانید نظرسنجی‌هایی را توزیع کنید تا از میزان مشارکت شرکت‌کنندگان مطلع شوید و بدانید کدام برنامه‌ها یا فعالیت‌ها را بیشتر دوست دارند.

  • ارزیابی فرهنگ شرکت: کسب‌وکارها از نظرسنجی‌ها استفاده می‌کنند تا درباره احساس کارکنانشان در مورد فرهنگ شرکت بیاموزند و پیشنهاداتی را برای بهبود روحیه تیم جمع‌آوری کنند.

  • جمع‌آوری اطلاعات تیم: ارسال نظرسنجی برای اعضای تیم خود راهی عالی برای ایده‌گیری برای یک پروژه یا روش‌های جایگزین برای تکمیل تکالیف طوفان فکری است.

  • تنظیم زمان‌بندی: نظرسنجی‌ها ابزار مفیدی برای هماهنگ کردن برنامه‌های تیم و تعیین زمان میزبانی جلسات، ارائه‌ها یا رویدادها هستند.

  • تکمیل بررسی‌های عملکرد: متخصصان و مدیران منابع انسانی از نظرسنجی‌ها استفاده می‌کنند تا درباره نحوه نگاه اعضای تیم به خود و یکدیگر بیاموزند.

مطالب مرتبط: ۱۷ نوع بررسی بازار

نحوه انجام نظرسنجی

این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یک نظرسنجی ایجاد کنید که بینش های ارزشمندی برای محل کار شما ایجاد کند:

۱. در مورد قالب سوال تصمیم بگیرید

با انتخاب قالبی که می خواهید برای نظرسنجی خود استفاده کنید، شروع کنید. فرمت های رایج سؤال عبارتند از:

  • چند گزینه ای

  • رتبه بندی

  • جواب کوتاه

  • رتبه بندی

  • موافق یا مخالف

قالب سوالی را انتخاب کنید که نتایج مورد نظر را به شما بدهد و به شما امکان می دهد داده های نظرسنجی را به راحتی تفسیر کنید. بسته به پاسخی که برای هر سوال انتظار دارید، می‌توانید از چندین نوع قالب سؤال در یک نظرسنجی استفاده کنید.

مطالب مرتبط: الگوهای نظرسنجی و نحوه استفاده موثر از آنها

۲. دستورالعمل های نظرسنجی را ایجاد کنید

دستورالعمل هایی در مورد نحوه پرکردن صحیح نظرسنجی بنویسید. حتی نظرسنجی های ساده باید دستورالعمل های اساسی داشته باشند تا به کاربران بگوید هنگام پر کردن فرم چه انتظاراتی داشته باشند. شامل اطلاعاتی در مورد نحوه پاسخ به سوالات، مدت زمان تکمیل نظرسنجی و نحوه ارسال نظرسنجی باشد. جزئیات مربوط به هدف نظرسنجی و ناشناس بودن محتوای نظرسنجی را در نظر بگیرید.

۳. فهرستی از سوالات تهیه کنید

لیستی از سوالاتی که می خواهید از طریق نظرسنجی در مورد آنها بیاموزید ایجاد کنید. با انتخاب یک موضوع کلی برای نظرسنجی شروع کنید و به این فکر کنید که چه جنبه هایی از آن موضوع را می خواهید بررسی کنید. در حین نوشتن هر سوال، به این فکر کنید که چگونه می خواهید از داده های پاسخ استفاده کنید و از آن اطلاعات برای هدایت عبارت خود استفاده کنید. برای هر سؤال، فهرستی از پاسخ‌های بالقوه برای انتخاب کاربران تهیه کنید یا توجه داشته باشید که سؤال بدون پایان است.

۴. مدت زمان نظرسنجی خود را محدود کنید

هنگامی که لیست سوالات خود را تهیه کردید، تعیین کنید که کدام یک از آنها مهم ترین هستند تا طول نظرسنجی منطقی باشد. پاسخ دادن به نظرسنجی‌های کوتاه‌تر برای کاربران آسان‌تر است، بنابراین محدود کردن تعداد سؤالات در نظرسنجی ممکن است نرخ پاسخ نظرسنجی را افزایش دهد. هر سؤالی که حاوی اطلاعات تکراری یا اضافی است را حذف کنید و سعی کنید سؤالاتی را که به موضوعات مشابه می پردازند ترکیب کنید.

۵. پرسشنامه خود را سازماندهی کنید

برای بهبود جریان نظرسنجی، سوالات خود را بر اساس موضوع مرتب کنید. گروه بندی سوالات بر اساس موضوع ممکن است به گیرندگان نظرسنجی کمک کند تا بر محتوای نظرسنجی تمرکز کنند و پرسشنامه را به سرعت تکمیل کنند. با سؤالات اساسی شروع کنید و با پیشرفت نظرسنجی به موضوعات پیچیده تر بروید. برخی از نظرسنجی‌ها سؤالات بعدی دارند که به پاسخ سؤالات دیگر بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که سؤالات اولیه را در شروع نظرسنجی قرار دهید.

۶. تنظیمات نظرسنجی را تنظیم کنید

هنگام استفاده از قالب نظرسنجی دیجیتال، از ویژگی های پلت فرم نظرسنجی برای ایجاد تنظیمات سفارشی استفاده کنید. بسیاری از ابزارهای ایجاد نظرسنجی این امکان را دارند که اطلاعات تماس را پنهان کنند، سؤالات را بر اساس پاسخ های قبلی به کاربران سفارشی کنند یا سؤالات خاصی را اختیاری کنند. تنظیمات مختلف نظرسنجی را که می توانید استفاده کنید کاوش کنید و تنظیماتی را انتخاب کنید که عملکرد نظرسنجی را بهبود می بخشد.

موارد مرتبط: ۲۴ مورد از بهترین گزینه های نرم افزار نظرسنجی 

۷. یک نظرسنجی آزمایشی را تکمیل کنید

پس از ایجاد نظرسنجی، دسترسی و وضوح آن را با ارسال پاسخ آزمایشی آزمایش کنید. وارد کردن پاسخ‌های جعلی قبل از به اشتراک گذاشتن نظرسنجی با عموم به شما این فرصت را می‌دهد تا خطاها را تصحیح کنید یا اطلاعات گمشده را اضافه کنید. هنگام پر کردن نظرسنجی، به دنبال هرگونه سؤال گیج کننده، غلط املایی یا مسائل فنی در تنظیمات نظرسنجی باشید. از دوستان یا همکاران خود بخواهید نظرسنجی را پر کنند و در مورد نحوه جذاب تر کردن آن بازخورد خود را به اشتراک بگذارند.

۸. بین مخاطبان مناسب توزیع کنید

نظرسنجی تمام شده خود را برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید تا پاسخ های مربوطه را جمع آوری کنند. دسترسی افراد مناسب به نظرسنجی تضمین می کند که داده های شما دقیق و مفید هستند. می توانید پیوندهایی را برای همکاران در بخش خود ارسال کنید، نظرسنجی های کاغذی را در کنار درب یک رویداد قرار دهید یا نظرسنجی را برای یک جمعیت شناسی خاص در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. اگر می‌خواهید دسترسی افراد به نظرسنجی را محدود کنید، از یک ابزار محافظت از رمز عبور استفاده کنید یا از شرکت‌کنندگان برای تأیید هویت آنها ایمیل بخواهید.

مطالب مرتبط: چگونه از کسی بخواهیم نظرسنجی را پر کند (با نکات)

۹. از یک سیستم برای جمع آوری پاسخ ها استفاده کنید

تمام پاسخ های نظرسنجی را در یک مکان مرکزی جمع آوری کنید تا فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها ساده شود. نظرسنجی های آنلاین معمولا یک پایگاه داده داخلی دارند که اطلاعات ارسالی نظرسنجی را ذخیره می کند. گزینه دیگر ارسال پاسخ ها به طور مستقیم به یک پوشه ایمیل خاص است. هنگام استفاده از نظرسنجی های کاغذی، از یک جعبه ارسال برای جمع آوری تمام پاسخ ها استفاده کنید و علائمی را برای نشان دادن محل قرار دادن نظرسنجی به شرکت کنندگان قرار دهید.

نکاتی برای انجام یک نظرسنجی موثر

هنگامی که پیش نویس اولیه نظرسنجی خود را تهیه کردید، از این نکات برای اصلاح و بهبود آن استفاده کنید:

  • از الگوهای نظرسنجی استفاده کنید. الگوهای نظرسنجی موجود را جستجو کنید یا الگوهای خود را ایجاد کنید که بتوانید آن را به روز کنید و ارسال نظرسنجی های متعدد و جمع آوری داده ها را به صورت دوره ای آسان می کند.

  • گزینه های پاسخ جامع را ارائه دهید. طیف وسیعی از گزینه‌های پاسخ را برای اطمینان از اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند پاسخ دقیقی بدهد را شامل شود.

  • از زبان خنثی استفاده کنید. با استفاده از واژگان خنثی که همه گزینه‌های پاسخ را به یک اندازه معقول به نظر می‌رساند، شرکت‌کنندگان را تشویق کنید تا پاسخی صادقانه بدهند.

  • اطلاعات جمعیت شناختی را جمع آوری کنید. نظرسنجی را با چند سوال در مورد اطلاعات شخصی شرکت کننده شروع کنید تا در مورد مخاطبان خود بیاموزید و دریابید که چگونه جمعیت شناسی بر پاسخ ها تأثیر می گذارد.

  • یک کادر نظرات بگذارید. در پایان نظرسنجی، یک جعبه نظرات با پایان باز قرار دهید که در آن کاربران می توانند نظرات و پیشنهادات بیشتری را به اشتراک بگذارند.

  • مشوق ارائه کنید. مردم را تشویق کنید تا با ارائه یک انگیزه، مانند شرکت در قرعه کشی برای کارت هدیه، به نظرسنجی شما پاسخ دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *