نماد سایت ایوسی

۱۸ تکنیک ساده برای درگیر نگه داشتن کارمندان

مشارکت کارکنان چیست و چگونه می تواند به سازمان شما کمک کند

مشارکت کارکنان چیست و چگونه می تواند به سازمان شما کمک کند

مشارکت کارکنان برای حفظ بهره وری در محل کار و دستیابی به اهداف شرکت مهم است. درگیر نگه داشتن کارکنان فرآیندی است که مستلزم ارزیابی و تشویق مداوم است. با شناسایی موانع بر سر راه مشارکت کارکنان و بهبود ارتباطات، رهبران تیم و مدیران می توانند اطمینان حاصل کنند که کارکنان خود درگیر هستند.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت مشارکت کارکنان را مورد بحث قرار می‌دهیم و در عین حال فهرستی از راه‌هایی را برای حفظ مشارکت کارکنان در نظر می‌گیریم.

چرا مشارکت کارکنان مهم است؟

مشارکت کارکنان برای یک محیط کاری مولد مهم است. زمانی که کارمندان درگیر هستند، تمایل دارند بر نتیجه کار خود متمرکز و انگیزه بیشتری داشته باشند. سطح مشارکت کارکنان می تواند به طور مستقیم بر فرهنگ کلی یک شرکت تأثیر بگذارد. کارکنانی که به طور فعال درگیر هستند عبارتند از:

چگونه کارکنان را درگیر نگه داریم

در اینجا چند مرحله وجود دارد که رهبران یا مدیران تیم می توانند برای درگیر نگه داشتن کارمندان خود انجام دهند:

۱. منابع مورد نیاز کارکنان را فراهم کنید

کارمندان برای ادامه کار خود نیاز به دسترسی به منابع دارند. اغلب با آنها تماس بگیرید تا مطمئن شوید آنچه را که برای انجام کارشان نیاز دارند، دارند. این به معنای اطمینان از داشتن آموزش، مواد و ابزار مناسب برای رسیدن به اهدافشان است. توجه به این نکته ضروری است که این نیازها می توانند با وظایف یا مسئولیت های جدید تغییر کنند.

۲. ارتباط را باز نگه دارید

ارتباطات در حفظ انتظارات محل کار و درگیر نگه داشتن یک تیم مهم است. برای شناسایی موانع بهره وری، اغلب با تیم خود مشورت کنید. کارمندان خود را بشناسید و آنها را تشویق کنید تا با هر گونه نگرانی به سراغ شما بیایند. با تشویق ارتباط باز، در صورت داشتن چالش، به جای اینکه کمتر درگیر شوند، بیشتر به شما مراجعه می کنند.

مطالب مرتبط: ۶ راهکار موثر در بالا بردن مشارکت کارکنان سازمان‌ها / پیاده‌‌سازی فرهنگ کوچینگ در سازمان‌ها

۳. با انتظارات شفاف باشید

زمانی که کارکنان بدانند چه وظایف و وظایفی از آنها انتظار می رود، احتمالاً درگیر می شوند. همچنین بازبینی اهداف هر از گاهی می تواند مفید باشد تا همه بدانند برای چه چیزی تلاش می کنند. علاوه بر تعیین اهداف روشن، تعیین چگونگی اندازه گیری پیشرفت به سمت آن اهداف نیز مفید است.

۴. بازخورد منظم به کارکنان بدهید

بازخورد با شناسایی چالش‌ها و در نظر گرفتن راه‌هایی برای غلبه بر آن‌ها، کمک می‌کند تا همه درگیر شوند. بازخورد ۳۶۰ می تواند به ویژه مفید باشد، که شامل بازخورد همه کارکنان درگیر در پروژه می شود. این می تواند شامل اعضای تیم و سرپرستان و همچنین بازخورد خود باشد، جایی که کارمند پیشرفت خود را به سمت اهداف اندازه گیری می کند.

مطالب مرتبط: اهمیت دادن بازخورد سازنده به کارکنان (همراه با مثال ها و نکات)

۵. بهبود بر اساس بازخورد

گوش دادن به بازخورد مهم است، اما بهبود بر اساس بازخورد نیز برای حفظ تعامل ضروری است. جلسات منظمی را برای ارزیابی نگرانی‌ها و شناسایی راه‌هایی که شما و تیمتان می‌توانید بر اساس بازخوردها بهبود دهید، برنامه‌ریزی کنید.

۶. نقاط قوت همه را شناسایی کنید

کارمندان زمانی بیشترین رضایت را دارند که نقش آنها با علایق و نقاط قوت حرفه ای آنها هماهنگ باشد. نقاط قوت همه را شناسایی کنید و سپس بر اساس این عوامل مسئولیت ها را تعیین کنید. همچنین می‌تواند مفید باشد که یک کارمند از چه وظایفی در مقابل وظایفی که انجام نمی‌دهد لذت ببرد. کارمندانی که از وظایف خود لذت می برند بیشتر درگیر هستند. با ایجاد تیم هایی بر اساس نقاط قوت همه، می توانید مهارت های همه را برای حفظ تعامل و بهبود بهره وری بهینه کنید.

مطالب مرتبط: چگونه نقاط قوت خود را در محل کار شناسایی کنیم

۷. در توسعه شغلی سرمایه گذاری کنید

فرصت‌های توسعه شغلی می‌تواند به کارمندان کمک کند تا احساس کنند آینده‌ای با شرکت دارند، که می‌تواند به حفظ مشارکت آنها کمک کند. در برنامه های آموزشی یا آموزشی سرمایه گذاری کنید. زودتر از اهداف بلندمدت هر کارمند در مورد شرکت مطلع شوید و منابع و پیشرفت های آموزشی را که برای دستیابی به این اهداف نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهید.

۸. انعطاف پذیر باشید

همانطور که کارکنان دارای نقاط قوت متفاوتی هستند، سبک های کاری متفاوتی نیز دارند. چیزی که برای یک کارمند جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. انعطاف‌پذیری می‌تواند به شما کمک کند تا سبک‌های کاری ترجیحی کارمندان متعددی را برآورده کنید، در حالی که آنها را تشویق می‌کند تا روی کار خود متمرکز بمانند. به عنوان مثال، برخی از کارمندان ممکن است ترجیح دهند در یک محیط تیمی کار کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند کار را به تنهایی انجام دهند.

مرتبط: چگونه در محل کار انعطاف پذیر باشیم (با نکات و مثال ها)

۹. از پاداش ها یا مشوق ها استفاده کنید

نشان دادن قدردانی از کار سخت مهم است. کارمندان زمانی که احساس می کنند برایشان ارزش قائل هستند، بیشتر سخت کار می کنند و درگیر کارشان می شوند. جوایز به شکل پاداش یا مشوق می تواند به انگیزه کارکنان کمک کند و آنها را در حین کار برای پروژه های تکمیل شده درگیر نگه دارد.

۱۰. در داخل تبلیغ کنید

تبلیغات می تواند شکل دیگری از نشان دادن قدردانی باشد. هنگامی که یک شرکت از درون تبلیغ می کند، فرصتی برای پیشرفت حرفه ای نشان می دهد و کارکنان را تشویق می کند تا درگیر بمانند.

۱۱. خلاقیت را تشویق کنید

تشویق خلاقیت در محل کار نیز کارکنان را تشویق می کند تا صحبت کنند و ایده های خود را با تیم به اشتراک بگذارند. اطمینان از شنیده شدن هر یک از کارمندان برای مشارکت مهم است زیرا نشان می دهد که افکار آنها ارزشمند است.

۱۲. حواس پرتی را کاهش دهید

حواس پرتی، مانند صداهای بلند یا فضای کاری ناراحت کننده، می تواند سطح تعامل کارکنان را کاهش دهد. اطمینان حاصل کنید که کارکنان یک فضای کاری آرام و سازنده برای انجام کار دارند.

۱۳. موفقیت های کارکنان را بشناسید

شناخت مشارکت یا دستاوردهای کارکنان مهم است. حتی تشخیص های شفاهی دیگر کارمندان را به انجام کارهای خوب تشویق می کند و در عین حال نشان می دهد که شما برای کار سخت آنها قدردانی و ارزش قائل هستید.

۱۴. کارکنان را در اهداف شرکت مشارکت دهید

با مشارکت دادن کارکنان در شرکت و اهداف آن، می توانید اهمیت سخت کوشی آنها را به آنها نشان دهید. با آنها در مورد پیشرفت به سمت این اهداف و همچنین نتیجه کار آنها به سمت پروژه ها باز باشید. این به کارمندان کمک می کند تا با درک اینکه چگونه کارشان بر موفقیت شرکت تأثیر می گذارد، درگیر بمانند.

۱۵. استقلال را تشویق کنید

کارمندانی که تشویق به خودمختاری می شوند، بیشتر درگیر کاری هستند که انجام می دهند. مسئولیت‌های مستقل، مسئولیت‌پذیری را تشویق می‌کند و باعث می‌شود کارمندان بیشتر روی نتیجه کارشان سرمایه‌گذاری کنند.

۱۶. کار گروهی را تشویق کنید

کار تیمی مهم است تا کارمندان بتوانند بفهمند که کار فردی آنها با بقیه شرکت‌ها مطابقت دارد. کار گروهی مشارکت اعضای تیم را که هدف مشترکی دارند تشویق می کند. هنگام کار در تیم ها نیز مسئولیت پذیری وجود دارد، زیرا هر یک از اعضای تیم مسئول تکمیل بخش خود از پروژه است. تشویق فرآیند به اشتراک گذاری ایده ها با تیم ها می تواند حتی در یک محیط کاری مستقل مفید باشد.

۱۷. به کارکنان و تیم خود انگیزه دهید

انگیزه همچنین می تواند مشارکت را تشویق کند. با درک نیازهای کارمند خود و انگیزه های آنها، می توانید به آنها کمک کنید تا درگیر خود بمانند. برخی از کارکنان ممکن است با پاداش انگیزه بگیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است انگیزه خود را در افزایش استقلال در محل کار بیابند.

۱۸. رهبری را تشویق کنید

تیم های پیشرو می توانند به سطوح تعامل کمک کنند زیرا رهبر معمولاً مسئول کل تیم است. به کارمندان خود این فرصت را بدهید که به نحوی تیم را رهبری کنند، چه آنها جلسه طوفان فکری را رهبری کنند و چه مسئول تکمیل بخش خاصی از پروژه باشند. این همچنین به اعضای تیم شما کمک می کند تا مهارت های رهبری تیم را توسعه دهند، که می تواند در سایر جنبه های حرفه ای به آنها کمک کند.

خروج از نسخه موبایل