بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه تشکیل شرکت هلدینگ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت های هلدینگ برای سازماندهی و مدیریت گروهی از شرکت های کوچکتر تشکیل می شوند. اگر صاحب کسب و کار یا سرمایه گذار هستید، ممکن است برای محافظت از دارایی های تجاری خود یا دریافت نرخ مالیات مطلوب تری، یک شرکت هلدینگ تشکیل دهید.

۱- ایجاد هلدینگ و شرکت های عامل

نیازهای کسب و کار خود را ارزیابی کنید.

شرکت هلدینگ یک شرکت سهامی است که سرمایه گذاری در سایر شرکت ها به نام شرکت های عامل را نگه می دارد. شرکت هلدینگ هیچ فعالیت تجاری دیگری جز اخذ وام، اعطای وام و تصمیم گیری سرمایه گذاری انجام نمی دهد. با این حال، شرکت هلدینگ وجوه یا دارایی‌ها را به شرکت عاملی که هر نوع فعالیت تجاری را انجام می‌دهد، قرض می‌دهد. دو مزیت رایج یک شرکت هلدینگ کاهش مالیات و حمایت از دارایی است. یک شرکت هلدینگ ممکن است با ادغام در ایالتی با ساختار مالیاتی مطلوب تر، نرخ مالیات کاهش یافته را ارائه دهد، یا ممکن است از دارایی های شرکت در برابر ضرر طلبکاران شرکت عامل محافظت کند. قبل از تشکیل یک هلدینگ، باید نیازهای تجاری خود و مزایایی را که می خواهید به دست آورید، در نظر بگیرید.

  • یک هلدینگ معروف در ایالات متحده، Berkshire Hathaway متعلق به وارن بافت است. برکشایر هاتاوی یک شرکت هلدینگ است که به شرکت های عامل از جمله GEICO و Coke وام می دهد و در آنها سرمایه گذاری می کند. [۱] شرکت هلدینگ می‌تواند با نرخ‌های پایین‌تری نسبت به سایر مشاغل وام بگیرد، زیرا مالکیت آن در چنین گروه متنوعی از مشاغل است. در عین حال، کسب و کار از افزایش ارزش سهام کسب و کارهایی که در آنها سرمایه گذاری می کند سود زیادی می برد.
  • یک شرکت هلدینگ همچنین ممکن است برای صاحب یک کسب و کار کوچک مناسب باشد، زیرا شرکت هلدینگ می تواند برای دارایی های با ارزش بالای شرکت عامل محافظت از دارایی ها را فراهم کند. به این ترتیب، با تشکیل یک شرکت هلدینگ و بهره برداری، یک فرد می تواند از دارایی های با ارزش شخصی و تجاری خود در برابر طلبکاران عملیات تجاری محافظت کند.

ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید.

دو شکل غالب برای یک شرکت هلدینگ وجود دارد، شرکت و شرکت با مسئولیت محدود یا LLC. شما باید تعیین کنید که کدام فرم با نیازهای شما مطابقت دارد، زیرا فرمی که انتخاب می کنید ممکن است بر مالیات و بدهی شما تأثیر بگذارد. اکثر صاحبان مشاغل کوچک تشکیل یک شرکت هلدینگ LLC را انتخاب می کنند، زیرا ساختار شرکت معمولاً محافظت از دارایی یکسان را ارائه نمی دهد. [۲] در نظر بگیرید که در حال حاضر چه نوع شرکتی دارید، در صورت وجود، و چه شکلی از هلدینگ و شرکت عملیاتی با نیازهای شما مطابقت دارد.

  • اگر به دنبال ساختار مالیاتی مطلوب تری هستید، ممکن است شرکت هلدینگ خود را در استان یا منطقه‌ای جدا از شرکت عامل تشکیل دهید. برای راه اندازی شرکت در منطقه‌ای دیگر باید با یک وکیل تجاری مشورت کنید.
  • برای به حداکثر رساندن حفاظت از دارایی، می توانید دو LLC، یک هلدینگ و یک شرکت عامل تشکیل دهید. شما باید یک موجودیت جداگانه برای هر یک ایجاد کنید، اما عامل برای هر یک می تواند همان شخص باشد – شما. تا زمانی که شرکت های هلدینگ و عامل را به عنوان اشخاص حقوقی جداگانه نگهداری می کنید، شرکت هلدینگ مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت عامل نخواهد داشت.

یک درخواست تجاری را ثبت کنید.

شما شرکت هلدینگ خود را بر اساس قوانین منطقه‌ای/استانی/ایالتی و نوع کسب و کاری که می خواهید تشکیل دهید تشکیل خواهید داد. چه یک LLC یا یک شرکت تشکیل دهید، باید با ذکر نام کسب و کار، نام نماینده تجاری و اساسنامه شرکت خود، ثبت نام خود را در منطقه ثبت کنید. اگر شرکت عامل شما قبلاً ثبت نشده است، باید این کار را برای شرکت عامل خود و همچنین شرکت هلدینگ خود انجام دهید.

  • اساسنامه شما باید هدف شرکت شما و هدف آن، اسامی افسران شرکت و نحوه تصمیم گیری های تجاری را بیان کند. با ایجاد تغییرات تجاری، اساسنامه شرکت را به روز کنید.

یک حساب بانکی مخصوص شرکت هلدینگ خود ایجاد کنید.

برای حفظ استقلال به عنوان شرکت های جداگانه، شرکت هلدینگ و شرکت عامل باید حساب های بانکی و سوابق حسابداری جداگانه داشته باشند. [۳] هنگام ایجاد حساب، باید با ارائه شناسه مالیاتی جدید شرکت خود، یک حساب تجاری خاص برای شرکت هلدینگ خود باز کنید. تمام وجوهی را که برای آن استفاده خواهید کرد واریز کنید

تامین مالی شرکت هلدینگ

برای شروع استفاده از هلدینگ، باید شرکت را برای شروع سرمایه گذاری در شرکت عامل آماده کنید. ثروت شرکت‌های شما باید در هلدینگ ذخیره شود و می‌توانید در صورت نیاز به شرکت عامل وام دهید تا عملیات را تامین کند.

  • اگر شرکت عامل شما قبلاً قبل از شرکت هلدینگ راه اندازی شده است، با ارائه پرونده نقل و انتقال دارایی، تمام دارایی های ارزشمند شرکت عامل (مانند زمین، ساختمان، تجهیزات بزرگ، مالکیت معنوی و غیره) را به هلدینگ بفروشید. [۴]

سوابق حسابداری را برای معاملات خود نگه دارید.

همانطور که شرکت های عامل و هلدینگ خود را اداره می کنید، سوابق حسابداری دقیق تراکنش هایی را که بین کسب و کار شما انجام می شود حفظ کنید. سوابق حسابداری جداگانه برای حفظ تمایز قانونی بین واحدهای تجاری بسیار مهم است. شرکت هلدینگ باید برای مبالغی که از شرکت هلدینگ در درآمد اجاره به دست می‌آورد، تا جایی که این مبلغ از مخارج تملک دارایی بیشتر باشد، مطالبه کند. باید سوابق خود را نگه دارید تا در پایان سال بتوانید تمام نقل و انتقالاتی را که بین هلدینگ و شرکت های عامل شما انجام شده است، حساب کنید. [۵]

۲- اداره هلدینگ و شرکت های عامل شما

انجام کلیه فعالیت های عملیاتی از طریق شرکت عامل.

فعالیت های تجاری به عنوان فعالیت های عملیاتی، سرمایه گذاری یا تامین مالی طبقه بندی می شوند و شما باید تمام فعالیت های عملیاتی را از طریق شرکت عامل خود انجام دهید، نه از طریق شرکت هلدینگ خود. فعالیت‌های عملیاتی، فروش کالاها و خدماتی است که باعث درآمدزایی در یک کسب‌وکار می‌شود، مانند فروش خواربار یا پوشاک، یا فروش خدماتی مانند کار دندانپزشکی یا تمیز کردن فرش. برای اطمینان از اینکه شرکت هلدینگ شما هرگز در قبال طلبکاران شرکت عامل مسئولیتی ندارد، شرکت هلدینگ هرگز نباید در این فعالیت های عملیاتی دخالت داشته باشد.

  • عبارت « سوراخ کردن حجاب شرکتی » معمولاً برای توصیف زمانی استفاده می شود که یک شرکت هلدینگ در قبال بدهی های یک واحد عملیاتی مسئول شناخته می شود. این زمانی اتفاق می افتد که عملیات دو شرکت به قدری در هم تنیده شده باشد که هلدینگ مسئول پرداخت بدهی های شرکت عامل است. [۶]
  • کلیه کارکنانی که وظایف عملیاتی را انجام می دهند باید از کارکنان شرکت عامل بوده و با استفاده از وجوه شرکت عامل حقوق دریافت کنند.

سرمایه گذاری و تامین مالی با استفاده از شرکت هلدینگ.

هلدینگ می تواند به عنوان وام دهنده یا اجاره دهنده به شرکت عامل عمل کند، به طوری که شرکت هلدینگ مالک دارایی های تجاری باشد و شرکت عامل آنها را از شرکت هلدینگ اجاره دهد. شرکت عامل هر ماه هزینه اجاره را به شرکت هلدینگ پرداخت می کند و جریان نقدی را به شرکت هلدینگ باز می گرداند. شرکت هلدینگ همچنین ممکن است مالک زمین باشد و برای استفاده از آن از شرکت عامل اجاره بپردازد یا به شرکت عامل وام دهد و سود پرداختی را دریافت کند.

  • شما باید هدفتان این باشد که بیشتر پول نقد بین مشاغل در شرکت هلدینگ ذخیره شود، جایی که می تواند سود کسب کند و در صورت لزوم به شرکت عامل وام دهید. تا زمانی که وجه نقد در حساب های شرکت هلدینگ باشد، مشمول تعهدات شرکت عامل نمی باشد.
  • بسیاری از شرکت‌های هلدینگ در چندین کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند، با داشتن سهام در چندین کسب‌وکار و تضمین بهره کم با استفاده از امنیت مالی سرمایه‌گذاری متنوع. شرکت هلدینگ از رشد سرمایه گذاری در شرکت های کوچکتر و همچنین هر سود یا درآمد اجاره ای که به دست می آورد، درآمد کسب می کند.
  • به یاد داشته باشید که همیشه حساب های بانکی و سوابق جداگانه ای را برای هر یک از شرکت ها نگهداری کنید تا بتوانید فعالیت خود را پیگیری کرده و در مورد آن گزارش دهید.

ثبت مالیات و پرداخت هزینه های حق رای.

شما دو اظهارنامه مالیاتی جداگانه، یکی برای هلدینگ و دیگری برای شرکت عامل ارائه خواهید کرد. مالیات خود را سالانه ثبت کنید، در صورت نیاز با یک حسابدار مشورت کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که هزینه های حق رای دادن منطقه‌ای/استانی/ایالتی را برای شرکت های خود بپردازید، و همچنین هرگونه گزارش لازم را در دفتر ثبت مشاغل منطقه‌ای/استانی/ایالتی ارسال کنید. اگر مطمئن نیستید که چه مالیات ها و هزینه هایی برای مشاغل شما اعمال می شود، با یک وکیل تجاری مشورت کنید.


منابع

۱- ↑http://blogs.wsj.com/moneybeat/2015/04/30/what-is-berkshire-hathaway/
۲- ↑http://www.bizfilings.com/toolkit/sbg/run-a-business/assets/using-holding-operating-companies-protects-assets.aspx
۳- ↑http://info.legalzoom.com/create-holding-operating-llc-4417.html
۴- ↑http://info.legalzoom.com/create-holding-operating-llc-4417.html
۵- ↑http://info.legalzoom.com/create-holding-operating-llc-4417.html
۶- ↑https://www.law.cornell.edu/wex/piercing_the_corporate_veil

 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *