بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک مکالمه گر بهتر باشیم

نحوه برقراری ارتباط با انتظارات با کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانستن نحوه شروع و حفظ مکالمه یک مهارت ارزشمند برای ایجاد ارتباط، تقویت روابط و موثر بودن در کار است. به نظر می رسد برخی افراد اهل گفتگو هستند، اما برای بقیه ما، این مهارت ها باید آموخته و به کمال برسند.

در این مقاله از ایوسی، ما شش نکته اثبات شده در مورد اینکه چگونه یک مکالمه گر بهتر باشیم، ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: راه های برای بهبود مهارت های گفتگو در محل کار

چه چیزی یک گفتگوگر خوب را می سازد؟

در حالی که به نظر می رسد برخی افراد به طور طبیعی جذاب هستند، اگر بدانید هدفتان چیست، می توان گفت که یک مکالمه گر خوب بود. در اینجا پنج عمل جهانی یک مکالمه خوب وجود دارد:

گوش دادن فعال

وقتی شخصی که با او صحبت می کنید توجه کامل خود را به شما جلب می کند، شما آن را می دانید. آنها به جای شنیدن سخنان شما، روی شما تمرکز می کنند.

سوال کردن

گوش دادن دقیق به کسی که صحبت می کند به طور طبیعی باعث ایجاد حس کنجکاوی می شود که منجر به پرسش های شفاف می شود. وقتی کسی به آنچه شما می گویید گوش می دهد، سؤال می کند زیرا می خواهد بیشتر بداند.

آنها سؤالاتی می پرسند که گفتگو را حتی بیشتر باز می کند و به شما امکان می دهد ایده های خود را گسترش دهید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید. وقتی به سؤالات آنها پاسخ می دهید، آنها با شما ارتباط چشمی برقرار می کنند و سرمایه گذاری خود را در داستان شما بیشتر ثابت می کنند.

خودافشاگری

به اشتراک گذاشتن چیزی در مورد خودتان، طرف مقابل را دعوت می کند تا حرف خود را باز کند و به نوبه خود پاسخ دهد. فاش کردن جزئیات شخصی یک شروع کننده مکالمه عالی است و به همان اندازه راهی عالی برای توسعه روابط با دیگران است.

یک مکالمه‌گر خوب این را می‌داند و همچنین از میزان اشتراک‌گذاری و زمان توقف آن آگاه است. آنها می دانند که چگونه با یک نکته جالب شروع کنند، مانند یک کتاب مورد علاقه، برنامه تلویزیونی یا تیم ورزشی. این چیزها بیش از حد شخصی نیستند، اما در شروع گفتگوهایی که شامل شناختن شخصی است بسیار مؤثر هستند.

در آغوش گرفتن سکوت

یک گفتگوگر خوب می داند که همه سکوت ها ناخوشایند نیستند. سکون در مکالمه به این معنی نیست که از بین رفته است، بلکه می تواند نشان دهنده زمان مناسبی برای جمع شدن مجدد و آماده شدن برای موج بعدی بحث باشد. هنگامی که گوینده در حال صحبت کردن است، سکوت از سوی شنونده نیز بسیار مورد قدردانی قرار می گیرد. یک مکالمه خوب به همان اندازه گوش می دهد، اگر نگوییم بیشتر از حرفشان.

مودب بودن

اگر یک ویژگی کلی وجود داشته باشد که یک گفتگوگر خوب را می سازد، آن ادب است. نشان دادن رفتار خوب و احترام به طرف مقابل تنها راه برای جریان داشتن یک گفتگوی معنادار است. از ویژگی های مکالمه مودبانه می توان به خودداری از قطع صحبت گوینده، توجه کامل به گوینده، پرهیز از صحبت بیش از حد در مورد خود و پرهیز از نگاه کردن به تلفن اشاره کرد.

مطالب مرتبط: ۲۰ راه برای شروع مکالمه

چرا گفتگوگر خوب بودن مهم است؟

شرکت در گفتگو چیزی است که انسان ها تمایل طبیعی به آن دارند، زیرا نحوه یادگیری ما در مورد یکدیگر، بحث درباره ایده ها و رفع نیاز به تعامل انسانی است. مکالمه به خودی خود برای زندگی روزمره مهم است، اما یک مکالمه‌گر عالی بودن، تجربه بسیار غنی‌تری را برای شما و افرادی که با آنها صحبت می‌کنید فراهم می‌کند و می‌تواند منجر به روابط کامل، درک یکدیگر و نوآوری شود.

مکالمه مغز شما را تحریک می کند، خلاقیت را تشویق می کند و شما را با جهان مرتبط می کند. هنگامی که یک مکالمه‌گر خوبی می‌شوید، می‌توانید همان تجربه غنی‌کننده را برای افرادی که با آنها صحبت می‌کنید فراهم کنید، مغز آنها را تحریک کنید، خلاقیت آنها را تشویق کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این تحریک می‌تواند باعث بهبود حل مسئله، افزایش رضایت و درک عمیق‌تر موضوعاتی شود که قبلاً چیز زیادی درباره آن‌ها نمی‌دانستید.

یک مکالمه‌گوی خوب بودن، با دادن راهی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، ابراز ناراحتی‌ها، دادن یا درخواست مشاوره و در کل لذت بردن از سلامت عاطفی بهتر، از همکاران و سایر نزدیکان شما حمایت می‌کند. گفتگو راهی برای تولید ایده و موفقیت است، چه به صورت فردی و چه به صورت تیمی.

مطالب مرتبط: ۳۵ شروع کننده مکالمه برای شبکه سازی و ایجاد رابطه

چگونه یک مکالمه گر بهتر شویم

برای شروع بهبود مهارت های مکالمه خود، نکات زیر را دنبال کنید:

  1. با صحبت های کوچک شروع کنید.

  2. خودتان را معرفی کنید.

  3. زمینه مشترک پیدا کنید.

  4. سوالات باز بپرسید.

  5. روی شریک گفتگوی خود تمرکز کنید.

  6. قدردانی خود را نشان دهید.

۱. با صحبت های کوچک شروع کنید

مهارت های مکالمه ابتدا از طریق مکالمه ساده و سطحی به دست می آید. صحبت های کوچک راهی عالی برای تمرین درگیر شدن در سطوح عمیق تر است. به عنوان مثال، اظهار نظر غیرمجاز درباره آب و هوا برای یک غریبه می تواند باعث تعامل عمیق تر و دوستی های مادام العمر شود.

۲. خودتان را معرفی کنید

وقتی این اظهار نظر غیرمجاز در مورد آب و هوا شروع به تبدیل شدن به یک گفتگوی کامل کرد، خود را معرفی کنید. ممکن است در نظر داشته باشید که یک مقدمه استاندارد داشته باشید که شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات کوچکی در مورد خودتان برای ادامه گفتگو باشد، یا ممکن است فقط دست خود را دراز کنید و به سادگی نام خود را به آنها بدهید. در هر صورت، شما قدم بعدی را برای یک گفتگوی بالقوه عالی برداشته اید.

مرتبط: چگونه در مصاحبه به «درباره خودتان بگویید» پاسخ دهید

۳. نقاط مشترک را پیدا کنید

اگر خودتان را در یک مکان با شخص دیگری می بینید، معمولاً می توان تصور کرد که چیزی مشترک دارید، حتی اگر تنها وجه اشتراک این باشد که هر دو در یک مکان در یک زمان هستید. برای شروع گفتگو، از آنها بپرسید چه چیزی آنها را به این مکان آورده است. به عنوان مثال، اگر در همان رویداد خیریه ای که در آن شرکت می کنید با شخصی ملاقات کردید، می تواند مفید باشد که بدانید چه خیریه دیگری ممکن است با هم داشته باشید.

۴. سؤالات باز بپرسید

اگر به نظر می رسد شخص علاقه مند به صحبت با شما است، اما فقط پاسخ های بله یا خیر می دهد، سعی کنید سؤالات باز بپرسید تا آنها را کمی بیشتر باز کنید. هنگام پرسیدن سؤالات بعدی، مانند “این چه شکلی است؟”، پنج W را در نظر داشته باشید. یا “چطور این کار را کردی؟” برای کمک به آنها در مورد تجربه ای که به شما می گویند عمیق تر فکر کنند. نشان دادن علاقه واقعی خود به آنها احتمالا مشوق مشارکت فعال آنها در گفتگو خواهد بود.

مرتبط: ۳۰ نمونه از سوالات باز برای نظرسنجی های تجاری

۵. روی شریک گفتگوی خود تمرکز کنید

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای انتقال بی‌علاقگی به مکالمه این است که گوشی خود را بردارید و شروع به پیمایش یا ارسال پیامک کنید. علاوه بر این، با تقسیم توجه، تمرکز خود را روی مکالمه از دست می‌دهید و تجربه برای شما و شخصی که با او صحبت می‌کنید بسیار کمتر می‌شود. برای به دست آوردن و ارائه کامل ترین تجربه ممکن، از انجام چند کار خودداری کنید و کاملاً روی شریک گفتگوی خود تمرکز کنید. فعالانه گوش دهید، حرف خود را قطع نکنید و سوالات روشنگرانه بپرسید.

۶. قدردانی خود را نشان دهید

وقتی مکالمه شما به پایان رسید، به آن شخص بگویید که از مکالمه او قدردانی می کنید. برای نشان دادن بیشتر علاقه شما، به نکته ای اشاره کنید که آنها درباره آن صحبت کردند، مانند “ممنون که نام مکانیک خود را به من گفتید. از او می خواهم به ترمزهای من نگاهی بیندازد.” این حرکت کوچک کمک زیادی به ایجاد احساس قدردانی در شخص می کند و زمینه را برای گفتگوی دیگری در آینده فراهم می کند. کارت ویزیت یا شماره موبایل را مبادله کنید و چند روز بعد آنها را پیگیری کنید.

مرتبط: ۱۰۰ روش برای تشکر از کسی برای وقتش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *