بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فرآیند استخدام: آنچه در هر مرحله باید انتظار داشت

نحوه طبقه بندی صحیح استخدام ها به عنوان پیمانکاران مستقل در مقابل کارمندان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که به دنبال شغل جدیدی هستید، می تواند به دانستن آنچه در طول فرآیند جستجوی کار انتظار دارید کمک کند. درک مراحل این فرآیند می تواند به شما کمک کند انتظارات خود را از مدت زمانی که از درخواست شغل تا پیشنهاد شغلی طول می کشد را مدیریت کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما یک نمای کلی از فرآیند جستجوی شغل ارائه می دهیم تا شما آماده باشید تا به دنبال فرصت شغلی بعدی خود باشید.

مراحل اصلی در فرآیند کاریابی چیست؟

در حالی که شرکت‌ها ممکن است در فرآیند استخدام متفاوت باشند، در اینجا فهرستی از متداول‌ترین مراحل و نحوه برخورد شما با هر یک آورده شده است:

۱. جستجوی خود را شروع کنید

بهترین راه برای شروع جستجوی خود، شناسایی دلایلی است که به دنبال شغل جدیدی هستید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید صنعت را تغییر دهید یا به دنبال یک موقعیت ارشد با حقوق بالاتر و تجربه رهبری بیشتر باشید. در هر صورت، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد در طول حرفه خود به دنبال شغل می گردند، حتی زمانی که از شغل فعلی خود احساس رضایت می کنند.

این مرحله همچنین شامل شبکه سازی برای گسترش مخاطبین حرفه ای شما خواهد بود. می‌توانید به سازمان‌های حرفه‌ای بپیوندید یا در کنفرانس‌ها و رویدادهای مرتبط با صنعت و مهارت‌های خود شرکت کنید.

با خواندن توضیحات شغلی که در وب‌سایت‌هایی مانند Indeed ارسال شده است، وقت بگذارید و نقش‌ها یا مسیرهای شغلی جدید را کشف کنید . به دنبال موقعیت های مورد علاقه خود باشید و در مورد آنها بیشتر تحقیق کنید. به الزامات و وظایف شغل توجه داشته باشید تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا این نقش با اهداف شغلی، مهارت ها، علایق و ارزش های شما مطابقت دارد یا خیر.

۲. رزومه خود را آماده کنید

رزومه شما جایی است که مهارت ها و دستاوردهای خود را فهرست می کنید تا به مدیر استخدام نشان دهید که برای این موقعیت واجد شرایط هستید. برای نوشتن رزومه خود به صورت آنلاین می توانید کمک بگیرید. در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد:

فرمت رزومه

  • مختصر باشید شما می خواهید که مدیر استخدام به سرعت صلاحیت های شما را ببیند. رزومه خود را در یک یا دو صفحه نگه دارید و در عین حال مطمئن شوید که واضح و خواندنی است.

  • مخاطبان خود را هدف قرار دهید. رزومه خود را برای هر موقعیت باز که برای آن درخواست می دهید تنظیم کنید. اگر مهارت‌ها و تجربه‌های زیادی دارید، فقط موارد مرتبط با شغل را فهرست کنید.

  • شامل یک بیانیه خلاصه رزومه خود را با یک یا دو جمله که شایستگی شما برای شغل را خلاصه می کند شروع کنید. تجربه و مهارت های خود را به طور خلاصه بیان کنید تا مدیر استخدام در یک نگاه متوجه شود که شما واجد شرایط هستید.

مطالب مرتبط: ۶ قانون جهانی برای رزومه نویسی

۳. نامه پوششی خود را آماده کنید

برخی از مدیران استخدام یک نامه پوششی همراه با رزومه شما درخواست می کنند. این یک سند تک صفحه ای است که رزومه شما را همراهی می کند و محتویات آن را خلاصه می کند. اگر نامه ای همراه دارید، مطمئن شوید:

  • خودتان را معرفی کنیدیک پاراگراف کوتاه ارائه دهید که در آن نام خود، شغلی که برای آن درخواست می کنید و آنچه در مورد نقش و شرکت مورد علاقه شماست را ذکر کنید.

  • در مورد مهارت های خود صحبت کنید. مهارت ها و صلاحیت هایی را در رزومه خود ذکر کنید که واجد شرایط شما برای موقعیت باز است. این به تقویت شایستگی شما برای کار کمک می کند.

  • یک داستان بگویید. تجربه یا پروژه‌ای را که روی آن کار کرده‌اید توضیح دهید که نشان می‌دهد به طور منحصربه‌فردی برای موقعیت آزاد واجد شرایط هستید.

به یاد داشته باشید، شما فقط باید یک نامه پوششی را همراه داشته باشید در صورتی که آگهی شغلی درخواست می کند یا اگر فرم درخواست آنلاین به شما امکان می دهد یکی را ضمیمه کنید.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن نامه همراه (با نکات و مثال ها)

۴. درخواست ها را ارسال کنید

آگهی شغلی باید نشان دهد که چه چیزی باید ارسال کنید. در صورت وجود فرم آنلاین، فیلدهای مورد نیاز را تکمیل کرده و رزومه خود را مطابق دستورالعمل پیوست کنید. نامه پوشش خود را فقط در صورتی وارد کنید که فرم به آن نیاز دارد. ایجاد یا بارگذاری رزومه خود در وب‌سایت‌هایی مانند Indeed به شما این امکان را می دهد که با یک کلیک برای مشاغل درخواست دهید و کارفرمایان شما را برای موقعیت های باز پیدا کنند.

در صورت درخواست از طریق ایمیل، نام و عنوان شغلی خود را در قسمت موضوع قرار دهید و رزومه خود را پیوست کنید. در صورت نیاز به ارائه نامه پوششی، یا آن را به همراه رزومه خود پیوست کنید یا از ایمیل به عنوان پوشش نامه خود استفاده کنید.
همچنین می توانید یک صفحه گسترده برای پیگیری مطالب ارسالی خود تهیه کنید. در صفحه گسترده خود، عنوان شغل، نام شرکت، اطلاعات تماس مدیر استخدام، تاریخ درخواست موقعیت و خط وضعیت را فهرست کنید.

۵. مصاحبه

اگر درخواست مصاحبه دریافت کردید، به این معنی است که مدیر استخدام شما را به عنوان یکی از نامزدهای با کیفیت برای این موقعیت انتخاب کرده است. مصاحبه به مدیر استخدام کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا شما فرد مناسبی برای این شغل هستید یا خیر. بسته به تعداد نامزدها و ماهیت شغل، ممکن است بیش از یک مصاحبه وجود داشته باشد. همچنین، ممکن است قبل از مصاحبه حضوری یک مصاحبه تلفنی داشته باشید. در اینجا چند نکته برای آماده سازی مصاحبه آورده شده است:

مشقت را بنویس

شما باید از قبل از جستجوی شغل خود چیزی در مورد شرکت بدانید. حالا باید کمی عمیق تر بگردید. برای اطلاعاتی که می توانید در طول مصاحبه استفاده کنید، حضور آنلاین شرکت و حساب های رسانه های اجتماعی را جستجو کنید. این همچنین به شما فرصتی می دهد تا در مورد فرهنگ شرکت و اینکه آیا این محیط برای شما مناسب است یا خیر، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پاسخ به سوالات رایج را آماده کنید

می توانید لیستی از سوالات رایج مصاحبه را به صورت آنلاین پیدا کنید. قبل از مصاحبه پاسخ خود را برای این سوالات آماده کنید.

برای سوالات رفتاری آماده باشید

ممکن است از شما سوالاتی در مورد نحوه برخورد با چالش های شغلی خاص در گذشته پرسیده شود. پاسخ های شما به مدیر استخدام ایده می دهد که چگونه ممکن است در آینده به موقعیت های مشابه واکنش نشان دهید. برای تهیه پاسخ های خود از روش STAR استفاده کنید.

سؤالات رفتاری رایج عبارتند از: «یک مثال از هدفی که به آن رسیده‌اید بیاورید و به من بگویید چگونه به آن رسیده‌اید» و «درباره زمانی که اشتباه کرده‌اید و چگونه آن را حل کرده‌اید به من بگویید».

لباس برای موفقیت

قبل از مصاحبه با پرسیدن از شخصی که مصاحبه شما را برنامه ریزی کرده است یا جستجو در وب سایت شرکت و حساب های رسانه های اجتماعی، کد لباس شرکت را یاد بگیرید. وقتی شک دارید، لباس محافظه کارانه بپوشید. لباس های خود را از شب قبل انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمیز و بدون چروک هستند.

با همه مودب باش

وقتی برای مصاحبه خود می‌آیید، با هر کسی که ملاقات می‌کنید طوری رفتار کنید که گویی در استخدام شما رأی دارند. این شامل شخص پشت میز پذیرش و افرادی است که با شما در آسانسور سوار می شوند. مودب بودن ویژگی است که هر مدیر استخدامی در یک نامزد به دنبال آن است.

پیگیری

حتما بعد از هر مصاحبه یک ایمیل بعدی ارسال کنید. از مصاحبه کننده به خاطر وقت گذاشتن برای ملاقات با شما و ابراز علاقه مداوم خود به این موقعیت تشکر کنید.

مطالب مرتبط: ۲۱ نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تاثیر خوبی داشته باشیم

۶. بررسی پیشینه

در برخی مواقع، شرکت ممکن است پیشینه و بررسی مرجع را انجام دهد. مطمئن شوید که مراجع در رزومه شما افرادی هستند که به خوبی از شما صحبت می کنند و اطلاعات تماس آنها جاری است. مدیر همچنین ممکن است اطلاعات تحصیلی شما و هر واقعیت دیگری را که در مورد خودتان ارائه کرده اید تأیید کند.

اگر اطلاعات رسانه های اجتماعی را در رزومه خود ارائه کرده اید، انتظار داشته باشید مدیر استخدام از آن سایت ها بازدید کند. مدیر استخدام به دنبال سازگاری بین نحوه ارائه خود به صورت آنلاین و در مصاحبه است.

۷. پیشنهاد کار

شما معمولاً یک پیشنهاد شغلی یا از طریق تلفن یا ایمیل دریافت خواهید کرد. در صورت تماس تلفنی، می توانید مدت کوتاهی پس از آن تماس، منتظر یک ایمیل بعدی باشید که جزئیات پیشنهاد شغلی را بررسی می کند. این شامل حقوق، تاریخ شروع و اطلاعات بسته مزایای شرکت خواهد بود. لازم نیست فوراً این پیشنهاد را بپذیرید. در صورت تمایل، می توانید با یک پیشنهاد متقابل پاسخ دهید، یا قبل از قبول یا رد، بخواهید در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *