بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه در محل کار تأثیر بگذاریم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارتباطاتی که در محل کار ایجاد می کنید برای ایجاد یک محیط مولد و شبکه حرفه ای بسیار مهم است. همکاران شما می توانند دوستانی شوند که کار را لذت بخش تر می کنند و می توانند شما را برای نقش های بعدی تأیید کنند.

در این مقاله از ایوسی، چگونگی ایجاد روابط قوی و تأثیر مثبت بر دیگران را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تاثیر گذاشتن بر افراد در محل کار به چه معناست

دوست یابی یعنی تلاش برای ایجاد روابط قوی. چند راه موثر برای شروع به پرورش روابط معنادار با دیگران در محل کار وجود دارد، از جمله:

  • نشان دادن علاقه واقعی به دیگران و کارشان
  • سخاوتمند بودن با بازخورد مثبت، تشویق و حمایت
  • شفاف بودن با دیگران با ارتباط منسجم و صادقانه
  • عمدی بودن در مورد گذراندن زمان با کیفیت و گفتگو با دیگران

سرمایه گذاری زمان و تلاش برای روابط حرفه ای پایدار می تواند برای شما هم در محل کار فعلی و هم در حرفه شما مفید باشد.

هرچه رابطه شما با همکارانتان بهتر باشد، احتمال همکاری بهتری خواهید داشت. دوستی با همکارانتان اغلب کار گروهی را آسان‌تر می‌کند، که ممکن است بهره‌وری شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند کیفیت کار شما را بهبود بخشد، که می تواند منجر به یک نمونه کار قوی تر، رزومه یا بررسی کارفرما شود.

به دست آوردن نفوذ در کار با سرمایه گذاری در روابط

این ممکن است نیاز به خود اندیشی و خودسازی داشته باشد زیرا بسیاری از استراتژی ها مستلزم تجزیه و تحلیل اعمال و واکنش های شما و همچنین توجه بیشتر به دیگران هستند. در اینجا چند روش برای کمک به بهبود روابط خود با همکاران و سرپرستان آورده شده است.

  1. متواضع باشید و اشتباهات خود را بپذیرید.
  2. بحث را سازنده کنید.
  3. همکاران را تحسین کنید.
  4. با همکاران خود آشنا شوید.
  5. تیم سازی را در اولویت قرار دهید.

۱. متواضع باشید و اشتباهات خود را بپذیرید

اعتراف به اشتباهات در محل کار مستلزم فروتنی است که می تواند درک همکاران و مافوق شما را بهبود بخشد. این استراتژی همچنین می تواند بهره وری شما را در حین حرکت به جلو حفظ کند.

وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید، سریع مسئولیت را بپذیرید. به عنوان مثال، اگر مهلت گزارش تیم خود را فراموش کرده اید، از سرپرست و هم تیمی های خود عذرخواهی کنید و آن گزارش را در اسرع وقت ارسال کنید. تصدیق کاستی‌های خود می‌تواند تنش‌هایی را که اغلب به دنبال اشتباهات به وجود می‌آید کاهش دهد و به همکاران و کارفرما نشان دهد که شما متواضع و مایل به پیشرفت هستید.

۲. بحث را سازنده کنید

یکی از بهترین راه ها برای کشف بسیاری از راه حل های بالقوه برای یک مشکل مشترک، بحث های محترمانه است. هنگامی که در محل کار تضاد یا اختلاف نظر ایجاد می شود، به جای اینکه یک ایده بر دیگران پیروز شود، آماده ترکیب ایده ها از منظرهای متعدد باشید.

اگر متوجه شدید که با یک همکار یا سرپرست مخالف هستید، هر کاری که می توانید برای ایجاد اشتراکات بین خود و همکارتان انجام دهید. اگرچه ممکن است نظرات شما در مورد چگونگی رسیدن به آن مقصد متفاوت باشد، تعیین ارزش های مشترک یا درک اینکه هر دوی شما در تلاش برای حل یک مشکل هستید نقطه شروع خوبی است.

نظرات و مشارکت های خود را بر روی کار کردن با یکدیگر برای دستیابی به اهداف تیم یا شرکت متمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که نقش خود را برای سازنده نگه داشتن گفتگو انجام می دهید.

۳. همکاران را تحسین کنید

تحسین مکرر دستاوردها و موفقیت های همکاران خود در داخل و خارج از محل کار می تواند به همکارانتان نشان دهد که به آنها اهمیت می دهید. بازخورد مفید و سازنده در محل کار مهم است، اما هدف آن مثبت بودن بیشتر از انتقادی است.

وقتی انتقاد ضروری است، به همکار خود توضیح دهید که چرا آن انتقاد موجه است. این استراتژی می تواند به شما کمک کند که همکاران خود را نه به عنوان رقیب بلکه به عنوان هم تیمی هایی که موفقیت آنها موفقیت شماست، ببینید. اطمینان حاصل کنید که ستایش شما با ستایش مکرر به تنهایی به جای استفاده از آن به عنوان محافظی در برابر انتقاداتی که بعداً ارائه می کنید صادقانه است (چیزی که گاهی اوقات به عنوان “ساندویچ تعارف” شناخته می شود).

علاوه بر تمجید از موفقیت‌های بزرگ، می‌توانید از کارهای کوچک‌تری که همکارانتان انجام می‌دهند قدردانی کنید یا از دیگرانی که تأثیر مثبتی بر محل کار شما دارند تشکر کنید. به عنوان مثال، می توانید از کسانی که قهوه جوش را آن روز صبح شروع کردند تشکر کنید یا به کارکنان تعمیر و نگهداری ساختمان بگویید که از تمام کارهایی که برای تمیز و کارآمد کردن فضای کاری شما انجام می دهند قدردانی می کنید.

تمجید از اطرافیان می تواند دیدگاه شما را مثبت تر کند و درک دیگران از شما را بهبود بخشد.

۴. همکاران خود را بشناسید

اگر واقعاً به زندگی همکاران خود علاقه مند هستید، می توانید به سرعت روابط دوستانه ای را ایجاد کنید که هم می تواند همکاری در محل کار را بهبود بخشد و هم به شما کمک می کند اگر مسیرهای شغلی شما را به جهات مختلف می برد در ارتباط باقی بمانید.

در طول روز کاری فرصت های زیادی برای شناخت اطرافیانتان وجود دارد. شما می توانید حرفه ای بمانید و در عین حال با هم تیمی های خود در سطح شخصی آشنا شوید. به عنوان مثال، می توانید  از هم تیمی خود  در مورد خانواده، سرگرمی ها و آرزوهای شغلی خود بپرسید.

با این اطلاعات شخصی، می توانید با به خاطر سپردن و پیگیری مطالبی که آموخته اید، علاقه خود را بیشتر نشان دهید. متفکر بودن شما می تواند به شما کمک کند تا شخصاً با همکاران خود ارتباط برقرار کنید و این روابط را در داخل و خارج از محل کار تقویت کنید.

۵. تیم سازی را اولویت بندی کنید

درگیر شدن در فعالیت های تیم سازی، چه در محیط کار و چه خارج از آن، می تواند یک محیط کاری مثبت ایجاد کند و روابط را تقویت کند. هماهنگی یک گردش در طول یک روز کاری را در نظر بگیرید که شامل تمرینات حل مسئله و کار گروهی است. همچنین می توانید از فعالیت های کوتاه یخ شکن در ابتدا یا انتهای جلسات هفتگی استفاده کنید تا به تیم خود در ایجاد روابط قوی تر کمک کنید.

برای رویدادهای خارج از محل کار، چند نفر از همکاران خود را برای یک شب بازی، برای ناهار بیرون رفتن یا ساعاتی شاد بعد از کار دعوت کنید. گذراندن این زمان با هم تیمی های خود می تواند به شما کمک کند تا آنها را در سطح شخصی تری بشناسید که می تواند منجر به همکاری بهتر در محل کار شود.

همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، روی بهبود روابط شخصی خود با همکاران خود تمرکز کنید تا محیط کاری مثبت تری ایجاد کنید و ارتباطاتی را تقویت کنید که می تواند کیفیت زندگی و شبکه حرفه ای شما را بهبود بخشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *