هنگام توسعه روششناسی یا راهحل فنآوری جدید، شرکتها ممکن است پیش از ارائه راهحل پیشنهادی خود، زمینه و شواهدی را در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهند. کاغذهای سفید یک ابزار بازاریابی معتبر و آموزنده است که سازمان ها می توانند از آن برای ارائه اطلاعات مهم به مشتریان، اعضا یا مشترکین استفاده کنند. درک اینکه اوراق سفید چیست و این اسناد شامل چه مواردی میشود، میتواند به یک کسبوکار کمک کند تا تعیین کند که آیا لازم است که برای اعضای مخاطب هدف خود یکی بنویسد یا خیر.
در این مقاله از ایوسی، ما تعریف میکنیم که کاغذ سفید چیست، بررسی میکنیم که چه کسی از آن استفاده میکند، بررسی میکنیم که چه عواملی را باید در هنگام نوشتن آن در نظر بگیریم، قالببندی مناسب برای ایجاد آن را شرح میدهیم و چند نمونه از عناوین کاغذ سفید مؤثر و ناکارآمد را فهرست میکنیم.
کاغذ سفید چیست؟
کاغذ سفید یک سند آموزنده است که تحقیقات و دانش تخصصی را در مورد یک توصیه یا راه حل خاص ارائه می دهد. این اسناد به خواننده در تصمیم گیری، حل مشکل یا درک موضوع کمک می کند. کاغذهای سفید متنی سنگین هستند و معمولاً حداقل ۲۵۰۰ کلمه دارند. آنها در درجه اول شامل داده ها و تحقیقات برای ارائه علت خود هستند. این بدان معناست که سازمان ها و محققان معمولاً آنها را با لحن رسمی یا دانشگاهی می نویسند.
کاغذهای سفید قبلاً گزارش های رسمی دولتی بودند که هم آموزنده و هم معتبر بودند. در حال حاضر، سازمان ها در درجه اول از کاغذهای سفید به عنوان یک ابزار بازاریابی برای تبلیغ یک محصول، راه حل یا خدمات استفاده می کنند. با این حال، آنها همچنین ممکن است اسناد فنی باشند که جزئیاتی را در مورد ارائه یا اختراع محصول جدید ارائه می دهند. آنها اسناد متقاعدکننده اما واقعی هستند که راه های جدیدی برای حل چالش ها ارائه می دهند.
چه کسانی از کاغذهای سفید استفاده می کنند؟
کاغذهای سفید به روش های مختلفی توسط انواع مختلف سازمان ها استفاده می شود، مانند:
برندها
برندها ممکن است از کاغذهای سفید برای تثبیت خود در بازارشان استفاده کنند. برخلاف طرح فروش، شرکت ها از کاغذهای سفید برای برجسته کردن تخصص سازمان و ارائه راه حل برای مشکلات استفاده می کنند. هدف این اسناد متقاعد کردن مشتریان بالقوه است که راه حل آنها مشکل خاصی را حل می کند.
بخش های بازاریابی B2B
بخشهای بازاریابی ممکن است از برگههای سفید در کمپینهای تجارت به کسبوکار استفاده کنند که به آن بازاریابی B2B نیز میگویند. به عنوان مثال، این ممکن است بین یک شرکت عمده فروشی و یک تولید کننده یا بین یک خرده فروش و یک شرکت عمده فروشی باشد. در هر صورت، اوراق سفید میتواند شرکت دیگر را متقاعد کند که میتواند راهحل برتری را ارائه دهد که به چالشی که شرکت آنها رسیدگی میکند، رسیدگی کند. در این حوزه بازاریابی، چهار نوع کاغذ سفید وجود دارد:
-
کاغذهای سفید مشکل/راه حل جدیدی برای یک چالش ارائه می کنند.
-
مقالات سفید ارائه شده در یک لیست شماره گذاری شده با هدف برجسته کردن نکات اصلی مرتبط با یک پیشنهاد است.
-
کاغذهای سفید پس زمینه به جزئیات در مورد ویژگی های فنی یک پیشنهاد می پردازند.
-
اوراق سفیدی که سازمانهای دولتی استفاده میکنند، قوانین و سیاستهای جدیدی را ارائه میکنند.
مطالب مرتبط: درباره متخصص بازاریابی بودن بیاموزید
هنگام نوشتن کاغذ سفید به چه نکاتی توجه کنیم
در اینجا برخی از عوامل موثر بر موضوعی که یک مقاله سفید پوشش می دهد آورده شده است:
حضار
اولین چیزی که یک شرکت باید در هنگام توسعه کاغذ سفید در نظر بگیرد، مخاطبان مورد نظر آن است. چالشها یا نگرانیهای اصلی خواننده و اینکه چگونه راهحل ممکن است برای آنها مفید باشد را در نظر بگیرید. خواننده هدف و آشنایی آنها با صنعت به شدت بر موضوع و لحن کاغذ سفید تأثیر می گذارد.
تجربه و تخصص
موضوع وایت پیپر تا حد زیادی توسط حوزه و سطح تخصص شرکت تعیین می شود. اگرچه شرکتها معمولاً هنگام ایجاد این سند تحقیقات خارجی انجام میدهند، دانش خود سازمان، محتوا و نحوه ارائه آن را تعیین میکند. رهبران شرکت ممکن است با متخصصان یا دانشمندان موضوعی مشورت کنند تا درک بهتری از موضوع مورد بحث خود به دست آورند.
مشکل و راه حل
هدف از مقالات سفید پرداختن به یک مشکل خاص است که مربوط به شرکت و مخاطبان مورد نظر آن است. مسائلی که به آنها پرداخته می شود می تواند شامل مقایسه صنعت، تکنیک های جدید، تغییر روند یا معضلات رایج باشد. اگرچه کاغذ سفید باید به چالشی بپردازد، اما باید راه حلی مبتنی بر شواهد واقعی و تحقیقات ارائه دهد.
فرمت کاغذ سفید
به طور معمول، کاغذهای سفید از یک قالب نسبتا استاندارد پیروی می کنند. با این حال، برخلاف بسیاری از ارتباطات تجاری دیگر مانند پیشنهادات یا گزارشهای فنی، اوراق سفید نتیجهگیری را در انتهای سند قرار میدهند. این تفاوت عمده در قالب بندی به این دلیل است که یک کاغذ سفید خواننده را در سراسر سند آموزش می دهد، با یک راه حل مبتنی بر شواهد که پایان را ارائه می دهد. در اینجا جنبه های دیگر یک کاغذ سفید موثر وجود دارد:
عنوان آموزنده
عنوان دقیق و آموزنده، خواننده را برای متن سند ترغیب و آماده می کند. اگرچه برخی اصطلاح “کاغذ سفید” را در عنوان میگنجانند، اما باید به مخاطب مورد نظر و درک آنها از عبارت بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از خوانندگان ممکن است آن را به عنوان شاخصی از محتوای ارزشمند و آموزنده ببینند در حالی که ممکن است دیگران را مرعوب کند.
مطالب مرتبط: ۷ هدف کلیدی یک برنامه بازاریابی
خلاصه
سازمانها یک نمای کلی از سند را در چکیده مقاله ارائه میکنند. این بیانیه خواننده را با نکات اصلی سند آشنا میکند و به آنها اجازه میدهد مطمئن شوند که اطلاعاتی که دریافت میکنند هم مرتبط و هم مفید هستند. همچنین به اعضای مخاطب هدف آنها کمک می کند تا مطمئن شوند که سندی را می خوانند که حاوی اطلاعات مورد نیاز آنها است.
بیان مسأله
بیانیه مشکل، موضوعی را که کاغذ سفید به آن می پردازد، تعریف می کند و زمینه را فراهم می کند. این می تواند به خوانندگان کمک کند تا محتوا و هدف سند را درک کنند. همچنین به آنها این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنند که کاغذ سفید می تواند نگرانی های آنها را در مورد یک موضوع خاص برطرف کند.
زمینه
بخش پسزمینه اطلاعاتی را ارائه میکند که برای درک کامل موضوع و در نتیجه راهحل برای خواننده ضروری است. بسته به چالش و مخاطبی که به آن پرداخته می شود، این بخش ممکن است گسترده تر یا فنی و جزئیات محور باشد. اگر سازمانی تحقیقی را به طور خاص برای این مقاله سفید انجام داده است، اینجاست که شرکت روش های مورد استفاده برای انجام آن را فهرست می کند.
راه حل پیشنهادی
پس از اینکه سازمان موضوع مورد نظر خود را ارائه کرد و آن را بررسی کرد، آنها می توانند راه حلی را در اختیار خواننده قرار دهند. در این قسمت راه حل را شرح می دهند. سپس با بحث در مورد شواهد مرتبطی که جمع آوری کرده اند و برجسته کردن تخصص شرکت از آن حمایت می کنند.
نتیجه
نتیجه گیری پیشنهاداتی را ارائه می کند که بر اساس راه حل پیشنهادی است و نکات عمده سند را خلاصه می کند. این به روشن شدن سؤالات خواننده کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها مشکل و راه حل پیشنهادی سازمان را درک می کنند. این به خواننده اجازه می دهد تا اطلاعات ارائه شده در کاغذ سفید را به طور موثر مرور کند.
منابع
استناد به منابع مورد استفاده برای نوشتن کاغذ سفید روشی موثر برای تقویت اعتبار شواهد ارائه شده در سند است. منابع اضافی را برای بررسی بیشتر موضوع و ادعاهای ارائه شده در اختیار مخاطب قرار می دهد. فرمت های استناد مانند APA یا MLA معمولاً باید در این بخش استفاده شوند.
نمونه هایی از عناوین کاغذ سفید موثر و ناکارآمد
عنوان یک کاغذ سفید یک شاخص مهم است که هم خواننده را مجذوب می کند و هم زمینه ای را برای نوع اطلاعاتی که در صورت ادامه خواندن پیدا می کند فراهم می کند. اگرچه کاغذهای سفید معمولاً راهحلی را به مشتریان بالقوه ارائه میدهند، اما آنها با طرح فروش متفاوت هستند و عناوین آنها با سایر مواد بازاریابی متفاوت است. در اینجا چند نمونه از عناوین کاغذ سفید مؤثر و ناکارآمد آورده شده است:
بی اثر
مقاله سفید در مورد قانون ۵۵۵.۴ ارجاع به ارزیابی تاثیر تکنولوژیک
تاثیر گذار
همگام با تایمز: کاغذ سفید در مورد ارزیابی تأثیر فناوری پیشنهادات قانونی در سال ۲۰۱۹
بی اثر
۱۲ روشی که شرکت X هزینه های بودجه بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را کاهش می دهد
تاثیر گذار
بازاریابی رسانه های اجتماعی: شناسایی نیازها و پلتفرم های تبلیغاتی