نماد سایت ایوسی

طراح گرافیک در مقابل تصویرگر: هر آنچه که باید بدانید

تصویرسازی طراح مد

تصویرسازی طراح مد

هنرهای تجسمی منبع مهمی برای کسب و کارهایی است که سعی در تبلیغ برای عموم دارند. هم طراحان گرافیک و هم تصویرگران به ایجاد تصاویری کمک می کنند که مصرف کنندگان را جذب و آگاه می کند. اگر به مشاغلی علاقه مند هستید که از مهارت های هنری برای کمک به موفقیت سازمان ها استفاده می کنند، ممکن است از درک بهتر حرفه های طراحی گرافیک و تصویرسازی بهره مند شوید.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی چیستی طراح گرافیک، تصویرگر چیست و تفاوت های این دو شغل می پردازیم.

مطالب مرتبط: چگونه یک رزومه خلاقانه بسازیم

طراح گرافیک چیست؟

یک طراح گرافیک یک متخصص رسانه های بصری است که سبکی یکپارچه ایجاد می کند که افراد بتوانند آن را با یک شرکت، محصول، کمپین یا مکان شناسایی کنند. طراحان گرافیک ممکن است برخی از کارهای هنری را با دست انجام دهند، اما بیشتر از برنامه های نرم افزاری تخصصی برای ترکیب تصاویر، متن و سایر عناصر بصری در یک سری گرافیک استفاده می کنند.

طراحان گرافیک به مشتریان خود کمک می کنند تا داستان بگویند، با ارزش ها ارتباط برقرار کنند و علاقه عمومی ایجاد کنند. آنها ممکن است آزاد باشند، برای یک شرکت خاص کار کنند یا در یک شرکت طراحی گرافیک اختصاصی کار کنند. در اینجا برخی از کاربردهای رایج طراحی گرافیک آورده شده است:

مرتبط: مهارت های طراح گرافیک: تعریف و مثال

تصویرگر چیست؟

تصویرگر هنرمند تصویری است که از رسانه های مختلف برای بازنمایی یا توضیح متون و ایده ها استفاده می کند. تصویرگران ممکن است یک اثر هنری واحد را به مشتریان ارائه دهند، یا ممکن است چندین تصویر را در یک سبک خاص ایجاد کنند. سازمان ها و افراد برای سرگرمی، تحریک یا برقراری ارتباط با مخاطبان، تصویرگران را استخدام می کنند. کاربردهای متداول کار تصویرگران عبارتند از:

مطالب مرتبط: ۱۳ مهارت برای هنرمندان خوب (به علاوه گام هایی برای بهبود)

طراح گرافیک در مقابل تصویرگر

تفاوت اصلی بین طراحان گرافیک و تصویرگران، هدف کار آنهاست. طراحان گرافیک از طرف مشتری ارتباط برقرار می کنند. هویت فردی، عقاید و عقاید آنها معمولاً مرتبط نیست. آنها قصد دارند به سرعت اطلاعاتی را با تصاویری ارائه دهند که به وضوح نشان دهنده مشتری است. تصویرگران ممکن است هدف مشابهی داشته باشند، اما اغلب مشتریان تصویرگران را برای ایده‌ها و سبک‌های منحصر به فرد خود استخدام می‌کنند. مشتریان ممکن است از ارتباط دادن خود با پیام یا معنای تصویر سود ببرند.

وظایف

وظایف مشترک طراحان گرافیک عبارتند از:

وظایف تصویرگران معمولاً شامل موارد زیر است:

مسیرهای شغلی

در اینجا مسیرهای شغلی رایج برای طراحان گرافیک و تصویرگران آورده شده است:

مسیر شغلی طراح گرافیک

برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، ممکن است مدرک لیسانس را دنبال کنید، دوره های طراحی گرافیک را بگذرانید یا با استفاده از منابع آنلاین به خودتان آموزش دهید. برنامه های کارشناسی ارشد در طراحی گرافیک نیز موجود است. تحصیلات شما احتمالاً یادگیری نرم افزار طراحی گرافیک استاندارد صنعتی و هر برنامه مرتبط برای ویرایش عکس یا ایجاد فونت را در اولویت قرار می دهد.

مشتریان و کارفرمایان معمولاً از کاندیداهایی که برای کار آزاد یا موقعیت های تمام وقت درخواست می کنند انتظار دارند که یک نمونه کار داشته باشند. می‌توانید در حین یادگیری، کارنامه خود را با ایجاد داوطلبانه برای ساخت آگهی‌های تبلیغاتی برای تولیدات مدرسه، طراحی مواد کمپین برای همکلاسی‌های دولت دانش‌آموزی یا ایجاد تی‌شرت برای سازمان‌های دانش‌آموزی یا گروه‌های موسیقی محلی توسعه دهید.

اکثر طراحان گرافیک در نقش های طراح جوان، چه با یک بخش بازاریابی یا تبلیغات یا در یک شرکت خلاق، شروع به کار می کنند. شما می توانید به سمت یک طراح میان وزن و به دنبال آن سمت طراح ارشد ارتقا پیدا کنید. از آنجا می توانید به عنوان یک کارگردان هنری یا خلاق کار پیدا کنید یا کسب و کار خود را شروع کنید. اگر می خواهید آزادکار شوید، ممکن است ابتدا از کسب تجربه تمام وقت بهره مند شوید تا مشتریان به توانایی های شما اطمینان داشته باشند. در غیر این صورت می توانید طراحی گرافیک را به صورت پاره وقت یا تمام وقت دنبال کنید.

مطالب مرتبط: طراحی دیجیتال چیست؟ تعریف و ۷ گزینه شغلی

مسیر شغلی تصویرگر

برای تبدیل شدن به یک تصویرگر با استعداد، مهم است که هر چه زودتر شروع به تمرین کنید. هر دوره هنری که مدرسه شما ارائه می دهد را دنبال کنید و با هر منبع آنلاین موجود برای بهبود توانایی های خود مشورت کنید. آموزش در رسانه های مختلف، مانند مداد، جوهر و رنگ نیز می تواند به توسعه مجموعه مهارت های شما کمک کند.

بسیاری از مدارس تحصیل در مقطع کارشناسی را در هنر استودیو ارائه می دهند و برخی از آنها مدرک لیسانس را در این زمینه اعطا می کنند. برای آموزش بیشتر، ممکن است مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را در نظر بگیرید. تصویرگران همچنین از ایجاد مجموعه ای از بهترین کارهای خود در طول دوران تحصیلی خود سود می برند. فرصت‌های تجربه عملی شامل مشارکت با تصاویر در روزنامه‌ها یا مجلات مدرسه و ارسال کار به نشریات هنری آنلاین است.

تصویرگران می توانند در فیلم و تلویزیون، انتشارات، شرکت های خلاق یا به عنوان مترجم آزاد کار پیدا کنند. برخی از نقش های تصویرسازی بیشتر فنی هستند تا خلاقانه، مانند تصویرسازی پزشکی. برای چنین تخصص هایی، ممکن است مدارکی وجود داشته باشد که می توانید دنبال کنید، مانند گواهینامه هیئت مدیره انجمن تصویرگران پزشکی.

محیط های کاری

طراحان گرافیک در محیط های مختلفی کار می کنند. اگر طراحان گرافیک برای خودشان کار می کنند، احتمالاً به طور مستقل در خانه یا دفتر شخصی خود کار می کنند. اگر در یک شرکت کار می‌کنید، طراحان گرافیک ممکن است یکی از اعضای بخش در یک محیط شرکتی باشند. برخی از طراحان گرافیک در شرکت‌های طراحی گرافیک استخدام می‌شوند که در آنجا با خلاقان دیگر برای رفع نیازهای مشتری همکاری می‌کنند.

برخی از تصویرگران موقعیت های تمام وقت ایمن را انجام می دهند و در تنظیماتی مانند استودیو یا ناشر شرکتی کار می کنند. با این حال، اغلب به صورت آزاد کار می کنند و پروژه ها را در استودیو یا خانه خود انجام می دهند.

خروج از نسخه موبایل