اگر صاحب یک کسبوکار محلی هستید، ژئوفنسینگ (geofencing) میتواند به شما این امکان را بدهد که دوباره مشتریان گذشته را برای خدمات تکراری جذب کنید و مشتریان جدیدی را که در منطقه شما هستند جذب کنید و کسبوکارتان را رشد دهید. همچنین میتواند به شما اجازه دهد تا کارمندانی را که در این زمینه هستند، خودکارسازی کارتهای زمان و نظارت بر موقعیت ناوگان وسایل نقلیه خود پیگیری کنید.
زمانی که ژئوفنسینگ به درستی انجام شود، می تواند در پیوند دادن عناصر آنلاین و آفلاین یک برند و جذب مشتریان فعلی و بالقوه زمانی که در حال حرکت هستند، بسیار موثر باشد.
در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی ژئوفنسینگ، نحوه کارکرد آن، چه کسانی میتوانند سود ببرند و نکاتی که میتوانید برای شروع فوری استفاده کنید، بحث میکنیم. ما همچنین چند نمونه از geofencing را به اشتراک میگذاریم تا به شما در ارائه ایدههای خود کمک کند.
مطالب مرتبط: درباره متخصص بازاریابی بیاموزید
ژئوفنسینگ چیست؟
Geofencing عملی است برای تعیین یک مرز جغرافیایی و سپس تنظیم محرکهایی برای درگیر کردن مخاطب با ارسال پیامهای مرتبط هنگام ورود یا خروج از آن منطقه از پیش تعریفشده. بسته به نحوه پیکربندی geofence، میتواند از فناوری GPS یا شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای ارسال اعلانهای فشار تلفن همراه، ارسال پیامهای متنی یا هشدارها، راهاندازی تبلیغات هدفمند در رسانههای اجتماعی، ارائه دادههای بازاریابی مبتنی بر مکان، امکان ردیابی در خودرو استفاده کند. ناوگان یا فناوری خاصی را غیرفعال کنید.
شرکت ها معمولاً از ژئوفنسینگ برای فعالیت های بازاریابی استفاده می کنند. آنها همچنین میتوانند از geofencing برای نظارت بر فعالیت در مناطق امن استفاده کنند و در صورت ورود یا خروج هر کسی از یک منطقه از پیش تعریفشده به مدیریت هشدار دهند. کسبوکارها معمولاً از ژئوفنسینگ برای نظارت بر کارمندان در این زمینه، پیگیری وسایل نقلیه شرکت و خودکار کردن کارتهای زمان استفاده میکنند.
مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن
ژئوفنسینگ چگونه کار می کند؟
یک geofence در کد برنامه تلفن همراه تعریف شده است و کاربران دستگاه تلفن همراه باید برای ردیابی موقعیت مکانی آنها از خدمات مکان استفاده کنند.
برای انجام عملیات geofencing، یک توسعه دهنده یا مدیر باید یک حصار مجازی در اطراف یک مکان از پیش تعریف شده در نرم افزاری که دارای GPS یا RFID است ایجاد کند. هنگامی که دستگاه تلفن همراه وارد یا خارج می شود، geofence یک پاسخ از پیش تنظیم شده را آغاز می کند.
یک رستوران یا خردهفروش میتواند در اطراف مکانهای خود یک geofence بکشد تا هشدارهای تلفن همراه را راهاندازی کند و هشدارهایی را برای مشتریان در آن منطقه ارسال کند و آنها را از آخرین پیشنهادات مطلع کند تا آنها را تشویق کند به فروشگاه یا رستوران بیایند.
ژئوفنس ها همچنین می توانند پویا باشند. این بدان معنی است که شرکت ها می توانند بر اساس معیارهایی که مدیر تعیین می کند، geofence را کوچک یا رشد دهند. برای مثال، میتوانید از یک ژئوفنس با شعاع کوچکتر برای جذب افرادی که در نزدیکی کسبوکارتان هستند در ساعات شلوغتر روز استفاده کنید. سپس، در ساعات غیر اوج مصرف، می توانید دامنه ژئوفنس خود را افزایش دهید.
بیشتر بخوانید: بازاریابی ژئوفنسینگ: آنچه باید بدانید
چه کسی می تواند از geofencing بهره مند شود؟
همچنین میتواند برای کسبوکارهایی که نمایندگان فروش را به میدان میفرستند یا تیمهای خدماتی در جادهها با مشتریان ملاقات میکنند، مفید باشد، زیرا geofencing به شما امکان میدهد کارمندان را پیگیری کنید و کارتهای زمانی را خودکار کنید.
ژئوفنسینگ همچنین برای مشاغل محلی بسیار مفید است، به ویژه آنهایی که برای تولید فروش به ترافیک پیاده متکی هستند، زیرا به آنها اجازه می دهد:
-
مشتریان محلی را جذب کنید و تجارت مجدد را تشویق کنید
-
با ارائه تخفیف های ویژه مشتریان جدید را جذب کنید
-
در فروش مشتریانی که ممکن است از یک رقیب بازدید کرده باشند، برنده شوید
مطالب مرتبط: درباره مدیر بازاریابی محصول بیاموزید
نکاتی برای شروع کار با ژئوفنسینگ
در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای شروع استفاده موثر از geofencing در کسب و کار خود استفاده کنید.
-
مشتری خود را درک کنید.
-
مکان های رقیب خود را هدف قرار دهید.
-
مرتبط باشید.
-
اقدام فوری فوری
-
شفاف باشید
مشتری خود را درک کنید
درک اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و زمان خود را در کجا می گذرانند می تواند تأثیر زیادی بر اثربخشی کمپین شما داشته باشد. برای مثال، میتوانید در اطراف مکانهایی که میدانید مشتریان ایدهآل شما وقت میگذرانند، دیوارهای جغرافیایی ایجاد کنید.
مطالب مرتبط: ژئوتارگتینگ چیست؟
مکان های رقیب خود را هدف قرار دهید
در حالی که ساختن ژئوفنس در اطراف کسب و کار خود مفید است، ممکن است بخواهید ایجاد ژئوفنس در اطراف کسب و کار رقیب خود، مانند سایر رستوران ها یا فروشگاه های مشابه را نیز در نظر بگیرید. این به شما این امکان را میدهد تا زمانی که قبلاً به مکان رقیب شما رفتهاند، اعلانهای فشار و پیامهای متنی با تخفیفهای ویژه برای آنها ارسال کنید. این استراتژی ممکن است به شما این امکان را بدهد که در فروش بر رقیب پیروز شوید.
مرتبط باشید
به طور کلی، بهترین استراتژی این است که یک ژئوفنس را در شعاع چهار یا پنج دقیقه ای از مکانی که می خواهید مشتریان بازدید کنند، راه اندازی کنید. با این حال، در زمان آهسته روز، ممکن است بخواهید این میزان را افزایش دهید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. میتوانید در طول روز تخفیفهای ویژه و با زمان محدودی برای جذب مشتریان در ساعات کم بار ارائه دهید.
اقدام فوری فوری
پیامهایی که به مشتریان بالقوه ارسال میکنید باید واضح و مختصر باشند و آنها را ترغیب کند که اقدامات فوری انجام دهند که به بهترین وجه باعث ایجاد تبدیل میشود.
شفاف باشید
مهم است که به کاربران اطلاع دهید که چگونه از اطلاعات مکان آنها استفاده می کنید. بسیاری از کاربران تلفن همراه آماده دریافت پیشنهادات و تخفیفهای ویژه از سوی کسبوکارهای محلی هستند، اما میخواهند حریم خصوصی خود را حفظ کنند و این امکان را دارند که از اعلانها انصراف دهند.
نمونه هایی از ژئوفنسینگ
ژئوفنسینگ به یک روش استاندارد برای بسیاری از مشاغل تبدیل شده است. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از آن برای کمک به ایجاد ایده های خود آورده شده است.
نمونه فروشگاه خرده فروشی
یک فروشگاه خردهفروشی میتواند یک geofence ساده در اطراف مکان فیزیکی خود ایجاد کند، به طوری که وقتی کاربران دستگاه تلفن همراه از geofence عبور میکنند، یک اعلان یا پیام متنی تنظیم میشود که پیشنهاد ویژهای را برای آنها ارسال میکند تا آنها را ترغیب کند که به داخل آن بروند و خرید کنند.
نمونه نمایندگی خودرو
یک نمایندگی خودرو میتواند یک geofence راهاندازی کند که افرادی را که از یک نمایندگی رقیب خارج میشوند را هدف قرار دهد. نمایندگی می تواند به آنها پیشنهاد ویژه ای مانند تامین مالی صفر درصد بدهد تا آنها را تشویق کند تا به عنوان یک گزینه جایگزین از مکان خود بازدید کنند.
محل برگزاری کنسرت
یک مکان کنسرت میتواند از geofence برای ارائه اطلاعات به شرکتکنندگان در یک رویداد یا تشویق کاربران به استفاده از فیلتر مارک در پستهای رسانههای اجتماعی خود هنگام حضور در کنسرت استفاده کند.
نمونه رستوران
صاحبان رستورانها میتوانند از ژئوفنسینگبا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک Google استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران ایتالیایی هستید، میتوانید از فناوری geofencing برای ارائه تبلیغات PPC به افرادی استفاده کنید که در شعاع از پیش تعیینشده خاصی از کسبوکار شما، کلمات کلیدی را که شما تعریف کردهاید جستجو میکنند.
3 پاسخ
geofence VPN چیست؟
سلام
Geofence VPN یا تونل شبکهی خصوصی مجازی جغرافیایی، یه راهحل امنیتیه که برای عبور از محدودیتها و فیلترها برای دسترسی به محتواهای جغرافیایی محدود استفاده میشه. این نوع VPN به کاربران امکان میده تا با استفاده از سرورهای مستقر در مناطق جغرافیایی مختلف، به محتوا و سرویسهایی دسترسی پیدا کنند که در مناطق جغرافیایی خودشون قابل دسترسی نیستند. به عبارت دیگه، با استفاده از Geofence VPN، کاربران میتونند اینترنت رو به اندازهی آزادی دسترسی به محتواها و فیلترها محدود نظیر Netflix، Hulu، BBC iPlayer و غیره، تجربه کنند.
ممنونم