بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی ژئوفنسینگ چیست؟ تعریف، تکنیک ها و نکات

آینده بازاریابی هدفمند را ترسیم می کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی ژئوفنسینگ روشی موثر برای شرکت ها برای ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه از طریق دستگاه های تلفن همراه خود است. با پیشرفت فناوری GPS، امروزه از geofencing موثرتر از همیشه استفاده می شود.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی geofencing را تعریف می کنیم، نحوه استفاده از آن را شرح می دهیم، مزایای این تکنیک را برای تیم بازاریابی شما بررسی می کنیم و نکاتی را برای یک کمپین geofencing موفق ارائه می دهیم.

ژئوفنسینگ چیست؟ 

در بازاریابی، geofencing به تعیین یک مرز مجازی در اطراف یک مکان خاص اشاره دارد تا بتوانید مشتریان را هنگام ورود به آن مکان هدف قرار دهید. شما می توانید برای جذب مصرف کنندگان مرزهایی را در اطراف شرکت خود تعیین کنید یا می توانید مکان رقیب را با تبلیغات خود هدف قرار دهید.

ژئوفنسینگ در درجه اول به GPS، بلوتوث، آدرس‌های IP یا فناوری WiFi برای ردیابی مکان‌های جمعیتی هدف از طریق تلفن‌های هوشمند متکی است. هنگامی که شخصی با یک دستگاه تلفن همراه وارد مکان تعریف شده می شود، ممکن است تبلیغات محلی را در وب سایت ها یا برنامه هایی که بازدید می کند ببیند.

مطالب مرتبط: ۲۰ راه برای شروع یک ایمیل

چه کسی از بازاریابی جغرافیایی استفاده می کند؟

هم فروشگاه‌های آجر و ملات در مکان‌های خاص و هم فروشگاه‌های آنلاینی که محصولات مبتنی بر مکان را می‌فروشند، می‌توانند از استفاده از geofencing بهره ببرند. برای کمک به درک بهتر، شرکت ها و سازمان های زیر را در نظر بگیرید که ممکن است از geofencing برای مخاطبان هدف استفاده کنند:

  • رستوران های محلی و مشاغل کوچک

  • موزه ها و مراکز اجتماعی

  • شرکت هایی با تبلیغات محلی

مطالب مرتبط: ژئوتارگتینگ چیست؟

مزایای ژئوفنسینگ چیست؟

بازاریابی ژئوفنسینگ مزایای بسیاری را برای شرکت ها ارائه می دهد. در اینجا رایج ترین مزایای استفاده از این استراتژی وجود دارد:

افزایش فروش محلی

از آنجایی که geofencing مخاطبان را در یک مکان خاص هدف قرار می دهد، استفاده از این تکنیک برای جذب مشتریان ممکن است فروش محلی را برای شرکت شما افزایش دهد. اگر مرتباً تبلیغات خود را به‌روزرسانی می‌کنید تا شامل تبلیغات، محصولات جدید یا فروش باشد، مشتریان محلی ممکن است بیشتر از شرکت شما خرید کنند زیرا به‌روزترین اطلاعات را مستقیماً در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود دارند. این به ویژه در صورتی مفید است که برای یک تجارت کوچک کار می کنید و بیشتر درآمد خود را به فروش محلی متکی هستید.

بهبود وفاداری خریداران

یکی دیگر از مزایای بازاریابی ژئوفنسینگ این است که ممکن است وفاداری به برند را بهبود بخشد. هنگامی که مشتریان به طور مرتب تبلیغات کسب و کار شما را می بینند، ممکن است به جای کسب و کاری که نمی شناسند، از آنجا خرید کنند. معاملات مبتنی بر مکان ممکن است باعث شود مشتریان از شرکت شما و پولی که هنگام خرید پس انداز می کنند قدردانی کنند، که آنها را تشویق می کند در آینده به خرید از آنجا ادامه دهند.

تجزیه و تحلیل و داده های بهینه شده

تجزیه و تحلیل داده ها یک عنصر اصلی برای اجرای یک کمپین geofencing موفق است زیرا به شما کمک می کند عملکرد کمپین خود و نحوه واکنش مشتریان بالقوه به آن را درک کنید. این تکنیک به شرکت شما اجازه می دهد تا داده های مبتنی بر مکان را در مورد مخاطبان و نحوه پاسخ آنها به تبلیغات هدفمند شما جمع آوری کند. با این داده ها، بهتر می توانید درک کنید که کدام تبلیغات و انواع تبلیغات بهتر عمل می کنند.

افزایش تعامل با مشتری

بازاریابی جغرافیایی همچنین ممکن است به شما کمک کند تا با هدف قرار دادن علایق مبتنی بر موقعیت مکانی، تعداد مشتریانی که با تبلیغات شما درگیر هستند را افزایش دهید و به شما کمک کند تبلیغات خود را اصلاح کنید. با داده‌هایی که می‌توانید از نحوه تعامل مشتریان با تبلیغات خود جمع‌آوری کنید، می‌توانید در مورد راه‌های بهتری برای تعامل با آنها و بهبود نتایج بازاریابی خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، اگر هنگام تبلیغ در وب سایت های رسانه های اجتماعی، مشتریان بیشتری از وب سایت شرکت شما بازدید می کنند تا در برنامه ها، ممکن است تمرکز بیشتری روی تبلیغات رسانه های اجتماعی داشته باشید.

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند و با کیفیت بالا عنصر مهمی از یک کمپین geofencing موفق است. از آنجایی که می توانید تبلیغات بسیار شخصی سازی شده برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید، می توانید یک برند قوی در یک منطقه جغرافیایی خاص ایجاد کنید. همچنین قرار دادن تبلیغات خود بر روی یک منطقه خاص به شما کمک می کند تا علایق مشترک بین مخاطبان خود را تعیین کنید و برای نتایج بهتر آن شباهت ها را به بازار عرضه کنید.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

نحوه استفاده از geofencing بازاریابی

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای کمک به اجرای کمپین geofencing موفق دنبال کنید:

۱. مکان خود را مشخص کنید

پس از انتخاب بازار هدف خود، تصمیم بگیرید که احتمالاً کجا مشتریان بالقوه را پیدا خواهید کرد. با این اطلاعات، تعیین کنید که می خواهید ژئوفنسینگ خود را در کجا قرار دهید تا دید در بین مشتریان بالقوه افزایش یابد. شما می توانید یک مرز مشخص، مانند مرزهای یک ایالت، یا یک مکان نقطه، که می تواند یک فاصله خاص در اطراف کسب و کار شما باشد، انتخاب کنید.

۲. شرایط خروج و ورود را معرفی کنید

شما می توانید شرایط خروج و ورود را با نرم افزار بازاریابی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که چه زمانی تبلیغات را برای مشتریان بالقوه نمایش دهید. به طور معمول، این شرایط زمانی که شخصی با یک دستگاه مجهز به اینترنت وارد مرز geofencing می‌شود، رویدادهایی مانند نمایش تبلیغات مبتنی بر مکان را ایجاد می‌کند. برای مثال، ممکن است یک اعلان فشاری طراحی کنید که تخفیف‌ها یا تبلیغات ویژه را برای مشتریان در فاصله معینی از فروشگاه نشان می‌دهد تا آنها را تشویق به بازدید کنید.

شرایط خروج نیز ممکن است برای شما مفید باشد زیرا می توانید تبلیغاتی را طراحی کنید که مشتریان را برای مدت معینی پس از خروج از مرز هدف قرار دهند. این به برند شما کمک می کند دیده شدن را افزایش دهد و با مشتریان بالقوه مرتبط بماند.

۳. ژئوفنسینگ را با هدف گیری رفتاری ترکیب کنید

برای افزایش موفقیت کمپین geofencing خود، ترکیب تبلیغات مبتنی بر مکان را با هدف‌گیری رفتاری در نظر بگیرید. این اغلب برای شرکت‌هایی مفید است که مخاطبانی با علایق خاص دارند، مانند موزه‌های هنری یا فروشگاه‌های آب نبات، به جای شرکت‌هایی که خدمات لازم را ارائه می‌کنند، مانند سوپرمارکت‌ها و مکانیک‌های خودرو. می‌توانید از هدف‌گیری رفتاری از طریق داده‌های جمع‌آوری‌شده از رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه برای نمایش تبلیغات شخصی‌شده‌تر استفاده کنید.

۴. یک تبلیغ geofencing طراحی کنید

هنگام ایجاد یک تبلیغ ژئوفنسینگ، استفاده از تصاویر بصری مانند فیلم ها و تصاویر، متن های رنگارنگ و سایر عناصر طراحی را برای جلب توجه مخاطب هدف خود در نظر بگیرید. سعی کنید نسخه ای ایجاد کنید که پیشنهادات شرکت شما را به طور مختصر و دقیق با عبارات جذابی که مشتریان بالقوه را تشویق به بازدید از کسب و کار شما می کند، توصیف کند. همچنین مفید است که یک تماس برای اقدام درج شود که به وضوح به مشتریان بالقوه گام بعدی را که می توانند برای خریدی که به نفعشان است بردارند، نشان دهد.

۵. کمپین خود را تحلیل و بهینه کنید

مهم است که تبلیغات خود را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید و آنها را بر اساس داده هایی که جمع آوری می کنید اصلاح کنید تا به شما کمک کند نتایج بهتری را با کمپین ژئوفنسینگ خود تجربه کنید. معیارهایی مانند نرخ بازدید، نرخ کلیک و هزینه به ازای هر بازدید را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید تا مشخص کنید چه تغییراتی را می توانید در کمپین خود ایجاد کنید تا نتایج بهتری داشته باشید. سعی کنید معیارهای مختلف را بررسی کنید تا یک دید کلی از عملکرد کمپین geofencing خود ایجاد کنید نه اینکه فقط به یک معیار برای اطلاعات نگاه کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ تمرین تمرکز برای بهبود مهارت های تمرکز

نکاتی برای به حداکثر رساندن موفقیت در بازاریابی جغرافیایی

برای کمک به استفاده از بازاریابی geofencing به نفع کسب و کار خود، نکات زیر را در نظر بگیرید:

یک فراخوان با کیفیت ایجاد کنید.

هدف بازاریابی geofencing معمولاً تشویق مشتریان به خرید از فروشگاه شما است. برای انجام این کار، یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید که آنها را تشویق کند تا از فروشگاه شما بازدید کنند و چیزی بخرند.

به حریم خصوصی مشتری احترام بگذارید.

به مشتریان خود بگویید چگونه هنگام تبلیغات از طریق برنامه های بارگیری شده آنها به اطلاعات آنها دسترسی داشته اید. این باعث می شود آنها راحت باشند، و آنها به احتمال زیاد روی برند شما سرمایه گذاری می کنند.

از ابزار مناسب استفاده کنید.

از چندین ابزار برای بهینه سازی کمپین های ژئوفنسینگ خود استفاده کنید. از تجزیه و تحلیل هایی که کشف می کنید بهترین استفاده را برای کمک به ارزیابی و اصلاح تلاش های بازاریابی خود داشته باشید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. سلام

      بله، می‌تونید روی تبلیغات گوگل geofence کرد. Geofencing به شما اجازه می‌ده تا محدوده‌ای مشخص رو بر روی نقشه تعیین کرده و وقتی کاربرهایی وارد این محدوده می‌شن، تبلیغات مرتبط بهشون نمایش داده بشه. این روش می‌تونه برای تبلیغات محلی و جذب مخاطبان محلی برای کسب و کار شما مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *