بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

Freemium چیست؟ (به علاوه مزایا، معایب و مثال ها)

فریمیوم - Freemium چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از مشتریان می خواهند قبل از پرداخت یک محصول، آن را امتحان کنند، که باعث می شود برخی از کسب و کارها محصولات فریمیوم را ارائه دهند. این مدل قیمت‌گذاری یک نسخه اولیه از یک محصول را بدون پرداخت هزینه ارائه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که برای ویژگی‌های پیشرفته هزینه اضافی بپردازند. Freemiums به کسب و کارها کمک می کند تا کاربران بیشتری را جذب کنند و به عنوان سازمان های قابل اعتماد شهرت پیدا کنند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که فریمیوم چیست، مزایا، معایب و انواع مدل قیمت‌گذاری را مورد بحث قرار می‌دهیم، مثال‌هایی ارائه می‌کنیم و به سؤالات متداول در مورد این مدل پاسخ می‌دهیم.

موارد کلیدی:

  • فریمیوم یک ساختار پرداختی است که نسخه رایگان یک محصول یا خدمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این فرصت را برای دستیابی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر با هزینه اضافی فراهم می‌کند.

  • این مدل قیمت گذاری می تواند مزایای قابل توجهی از جمله جذب مشتریان بیشتر و بهبود شهرت شرکت داشته باشد.

  • هنگام ارائه یک محصول فریمیوم، یک شرکت ممکن است ویژگی های پیشرفته یا افزایش ظرفیت ذخیره سازی را برای تشویق کاربران به ارتقاء ارائه دهد.

فریمیوم چیست؟

فریمیوم ساختار پرداختی برای یک سرویس، وب‌سایت، برنامه یا بازی است که به کاربران امکان می‌دهد با یک حساب کاربری رایگان شروع کنند، اما ویژگی‌های بهتری را برای پرداخت حق بیمه ارائه می‌دهد. هدف یک مدل فریمیوم این است که مشتریانی که از نسخه رایگان استفاده می کنند به مشتریان پولی که از نسخه پریمیوم استفاده می کنند تبدیل کند. Freemiums می تواند هم برای صاحب سرویس یا برنامه و هم برای مشتری مفید باشد، زیرا مالک مشتریان بالقوه پولی را جذب می کند و مشتریان می توانند قبل از سرمایه گذاری پول خود، سرویس را امتحان کنند.

مطالب مرتبط:  ۳۰ کلمه رایج تجاری و تعاریف آنها

مزایا و معایب Freemium

مزایای مدل قیمت گذاری فریمیوم برای یک شرکت عبارتند از:

  • آگاهی از برند قابل توجهی ایجاد می کند

  • جذابیت جهانی را برای جذب کاربران بیشتر ایجاد می کند

  • برخی از کاربران را تشویق می کند تا به مشتریان پولی تبدیل شوند

  • به ایجاد شهرت شرکت در بین مشتریان و در صنعت آن کمک می کند

نقطه ضعف اصلی یک مدل فریمیوم این است که کاربران ممکن است از کمبود ویژگی ها ناامید شوند یا نتوانند به نسخه پولی ارتقا پیدا کنند. شرکت ها می توانند با اطمینان از تجربه کاربری مثبت با نسخه رایگان، این معایب را دور بزنند. همچنین ایجاد سود برای شرکت مهم است که می تواند با تبلیغات ویژگی های پولی در زمان های مناسب به آن دست یابد.

موارد مرتبط:  ۵۱ مدل کسب و کار نوآورانه که باید در نظر گرفته شود (به اضافه مزایا)

انواع محدودیت های فریمیوم

در مدل فریمیوم، هر سرویس یا اپلیکیشن یک یا چند محدودیت دارد. شرکت‌ها برای تشویق به خرید نسخه پریمیوم به کمبود ویژگی‌ها متکی هستند. در اینجا برخی از انواع محدودیت های رایجی که ممکن است در این  استراتژی قیمت گذاری با آنها روبرو شوید آورده شده است :

  • ویژگی‌های محدود: کاربر یک برنامه چت ویدیویی ممکن است برای دسترسی به ویژگی‌هایی مانند تماس ویدیویی سه‌طرفه یا قابلیت‌های ضبط صفحه، یک طرح پولی را انتخاب کند.

  • زمان استفاده محدود: این نوع محدودیت در اپلیکیشن ها رایج است، زیرا مشتریانی که می خواهند بدون محدودیت بازی کنند، اغلب برای استفاده نامحدود هزینه اضافی می پردازند.

  • پشتیبانی محدود: یک طرح پولی ممکن است تنها راه دسترسی مشتری به پشتیبانی فنی لازم برای اطمینان از استفاده یکپارچه از یک محصول باشد.

  • ظرفیت محدود: یک پلت فرم ذخیره سازی آنلاین ممکن است کاربران را به تعداد معینی گیگابایت محدود کند مگر اینکه حساب خود را ارتقا دهند.

مطالب مرتبط:  راهنمای بهترین مدل های کسب و کار

نمونه های فریمیوم

در اینجا چند نمونه از نحوه عملکرد یک سرویس فریمیوم آورده شده است:

مثال ۱

شما برای یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن در بخش فروش و بازاریابی کار می‌کنید و وظیفه شما ارائه بازخورد در مورد اینکه چگونه شرکت باید محصول ذخیره‌سازی ابری خود را به‌عنوان یک اپلیکیشن فریمیوم راه‌اندازی کند، ارائه دهید. شما به محصولات مشابه از رقبا نگاه می کنید تا قیمت و ویژگی های آنها را درک کنید. سازمان شما تصمیم می گیرد که نسخه رایگان برنامه ذخیره سازی ابری خود به یک کاربر امکان دسترسی به حداکثر ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی در سه دستگاه را می دهد.

اولین ردیف خدمات پولی به حداکثر پنج کاربر با یک ترابایت فضای ذخیره سازی و دستگاه های نامحدود با ۱۵۰ دلار در سال اجازه می دهد. پردرآمدترین سطح خدمات برای حداکثر ۱۰ کاربر با ۵ ترابایت فضای ذخیره سازی و دستگاه های نامحدود با ۳۰۰ دلار در سال است. سازمان شما این برنامه را طراحی می‌کند تا به طور منظم به مشتریان در مورد در دسترس بودن نسخه‌های پولی و ویژگی‌های مربوطه هشدار دهد، از جمله هشدارهایی به عنوان کاربرانی که نزدیک به محدودیت‌های فضای ذخیره‌سازی هستند.

مطالب مرتبط:  چگونه یک توسعه دهنده اپلیکیشن شویم

مثال ۲

یک ناظر در حال بررسی نرم افزار جدیدی برای کمک به کارمندان در ویرایش، تبدیل و اضافه کردن یادداشت ها به PDF است. آنها در مورد محصولات تحقیق می کنند و محصولی را پیدا می کنند که در بودجه سازمان آنها باشد و ویژگی های مورد نظر آنها را داشته باشد. ناظر نسخه رایگان را دانلود می کند تا آن را آزمایش کند. پس از مدتی آزمون و خطا، سرپرست متوجه می‌شود که نرم‌افزار امکان ویرایش کامل در نسخه رایگان را نمی‌دهد. آنها به یک طرح پولی ارتقاء می دهند تا بتوانند فایل ها را به فرمت PDF یا به فرمت دیگری از PDF تبدیل کنند.

پریمیوم و فریمیوم

سوالات متداول در مورد فریمیوم

در اینجا چند سوال متداول در مورد فریمیوم وجود دارد:

تفاوت بین نسخه آزمایشی رایگان و فریمیوم چیست؟

آزمایش رایگان با سرویس فریمیوم متفاوت است، اما هر دو گزینه‌های مناسبی برای جذب مشتری هستند. یک دوره آزمایشی رایگان برای یک دوره خاص و محدود است و اغلب مشتری را ملزم می کند اطلاعات پرداخت مانند شماره کارت اعتباری را ارائه دهد. در فریمیوم، مشتری می‌تواند تا زمانی که دوست دارد از نسخه رایگان سرویس استفاده کند و تنها در صورتی پول را پرداخت می‌کند که تصمیم بگیرد ویژگی‌های پیشرفته را می‌خواهد.

مرتبط:  راهنمای جذب مشتری

چگونه کسب و کارها کاربران رایگان را به کاربران ممتاز تبدیل می کنند؟

چند راه وجود دارد که کسب و کارهایی که از مدل فریمیوم استفاده می کنند می توانند کاربران فریمیوم را به کاربران ممتاز تبدیل کنند. اولین مورد این است که به آنها نشان دهیم در صورت پرداخت هزینه خدمات، چه کاری می توانند انجام دهند، مانند هشداری که به آنها اجازه می دهد بدانند محدودیتی وجود دارد. گزینه دیگر استفاده از حس فوریت است، شاید در یک بازی ویدیویی موبایل که در آن مشتری مشتاق است به بازی ادامه دهد اما بدون خرید ویژگی های اضافی نمی تواند. شرکت‌هایی که محصولات فریمیوم دارند اغلب نسخه‌های ممتازی را که برایشان در دسترس است از طریق ایمیل، هشدارهای اپلیکیشن، اعلان‌های وب‌سایت و توصیه‌های پشتیبانی مشتری یادآوری می‌کنند.

مطالب مرتبط:  چگونه پایگاه مشتریان خود را افزایش دهیم

چگونه کسب‌وکارها انتخاب می‌کنند که کدام ویژگی‌ها را پرمیوم کنند؟

به طور کلی، کسب و کارها مطلوب ترین ویژگی ها را در نسخه پریمیوم در دسترس قرار می دهند. هدف این است که ویژگی‌های فریمیوم را بیش از حد محدود نکنید، زیرا در این صورت مشتریان از نسخه رایگان لذت نخواهند برد و احتمال کمتری برای مشترک شدن در نسخه پریمیوم دارند. با این حال، شرکت‌هایی که جذاب‌ترین ویژگی‌ها را بخشی از بسته‌های پریمیوم خود می‌کنند، تمایل دارند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

به عنوان مثال، یک سرویس فریمیوم تجاری به کسب و کار ممکن است کاربران را محدود کند. نسخه فریمیوم ممکن است به دو کاربر اجازه دهد، سطح اول خدمات پرمیوم ممکن است به ۱۰ کاربر و بالاترین سطح ممکن است ۱۰۰ کاربر را در خود جای دهد. یک مشتری می تواند با استفاده از نسخه رایگان سرویس را امتحان کند، اما اگر بخواهد بیش از دو کارمند را در استفاده از آن سرویس مشارکت دهد، می خواهد آن را ارتقا دهد.

مرتبط:  ۷ استراتژی جذب مشتری موثر

چند نکته برای فروش فریمیوم چیست؟

در اینجا چند نکته برای فروش موثر محصولات فریمیوم وجود دارد:

  • پیشنهاد مقایسه نسخه رایگان را با گزینه های پریمیوم مقایسه کنید تا مطمئن شوید که پرداخت برای خدمات اضافی ارزشی دارد.

  • هزینه را در نظر بگیرید. اگر مدل فریمیوم را برای محصول خود در نظر می گیرید، مطمئن باشید که نسخه رایگان آن هزینه ای بیش از درآمدی که از تبلیغات یا تبدیل به مشتریان پولی به دست می آورد، برای سازمان شما ندارد.

  • پرداخت ها را پیگیری کنید. هنگامی که تصمیم می گیرید به نسخه پولی یک محصول فریمیوم ارتقا دهید، ممکن است بخواهید زمان سررسید پرداخت ها را یادداشت کنید، به خصوص اگر به صورت خودکار انجام شود.

مدل بسته بندی - مدل اشتراکی - مدل فریمیوم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *