بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۶ مهارت اساسی حسابداری

مهارت های حسابداری ضروری برای کارآفرینان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر شما یک حسابدار هستید یا به دنبال یک حرفه هستید، برای موفقیت در محل کار به مهارت های خاصی نیاز دارید. توسعه این مهارت ها می تواند شما را آگاه نگه دارد، روابط خوبی با همکاران داشته باشد و اخلاق کاری قوی را نشان دهد. چندین مهارت وجود دارد که باید یادگیری در زمینه حسابداری را در اولویت قرار دهید. در این مقاله، شش مهارت مهم حسابداری را مورد بحث قرار می‌دهیم که به شما در موفقیت در حرفه‌تان کمک می‌کند.

مهارت های کلیدی حسابداری که می تواند به شما کمک کند در محل کار برتر باشید

در اینجا شش مهارت حسابداری وجود دارد که در حرفه شما کمک می کند:

  1. ارتباط
  2. سازمان
  3. خدمات مشتری
  4. تطبیق پذیری
  5. رهبری
  6. مدیریت زمان

۱. ارتباطات

به عنوان یک حسابدار، به احتمال زیاد با مشتریان و همکاران متعددی کار خواهید کرد. روز شما ممکن است شامل پاسخ دادن به ایمیل ها و تماس با مشتریان بسته به موقعیت شما باشد، بنابراین باید بدانید که چگونه به سرعت و مختصر اطلاعات را منتقل کنید. برقراری ارتباط موثر تضمین می کند که شما تمام اطلاعات مناسب را برای تکمیل وظایف یا ارائه پروژه ها مطابق با انتظارات گیرنده در اختیار دارید.

به عنوان مثال، شما در حال بررسی حساب مشتری هستید و متوجه می شوید که گزارش مالی سه ماهه او را از دست داده اید. این داده‌ها برای تکمیل کارتان مهم هستند، بنابراین باید برای آنها ایمیل بفرستید. شما می خواهید آنها بدون نیاز به رد و بدل کردن چندین ایمیل برای شفاف سازی، فوراً آنچه را که می خواهید بفهمند.

ایمیل شما می تواند به این سادگی باشد: «من گزارش فصلی از ۱ فروردین تا ۳۱ شهریور را از دست داده ام و برای تکمیل کارم در حساب شما به آن نیاز دارم. آیا می‌توانید این را در اولین فرصت برایتان ارسال کنید؟» ایمیل تاریخ های دقیق مورد نیاز شما را مشخص می کند تا بتوانند گزارش مناسب را ارسال کنند.

مطالب مرتبط:  چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم

۲. سازمان

ممکن است روزانه با حجم زیادی از اطلاعات مالی کار کنید و مرتب کردن آنها به صورت سیستمی توانایی شما را برای مکان یابی سریع داده ها افزایش می دهد. سعی کنید فایل های فیزیکی و دیجیتالی خود را مرتب نگه دارید تا کارایی خود را افزایش دهید. حروف الفبا کردن فایل های کلاینت می تواند مفید باشد، یا می توانید از یک سیستم رنگی استفاده کنید که وظایف را بر اساس آینده، در حال انجام و تکمیل شده مرتب می کند. یک سیستم پوشه در رایانه خود ایجاد کنید که به شما امکان می دهد اطلاعات دیجیتال را به راحتی پیدا کنید.

ممکن است جلسات مختلفی هم به صورت حضوری و هم تلفنی داشته باشید، بنابراین باید یک روش قابل اعتماد برای پیگیری جلسات خود پیدا کنید. یک تقویم کاغذی روی میز شما می تواند به عنوان یادآوری دیداری از جلسات آینده باشد، در حالی که یک برنامه تقویم دیجیتال می تواند به شما امکان دریافت اعلان برای جلسات آینده را بدهد. استفاده از تقویم همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که زمان کافی برای تکمیل کار خود دارید.

بیشتر بخوانید: ۷ مرحله برای سازماندهی کارهای کاغذی و مرتب کردن میز کار

۳. خدمات مشتری

برای اطمینان از حفظ روابط مثبت با مشتریان، درک نیازهای آنها و ارائه سریع پاسخ های رضایت بخش، مهارت های خدمات مشتری خود را توسعه دهید. هنگامی که با مشتریان صحبت می کنید، حرفه ای و مودبانه تعامل کنید تا صمیمیت خود را نشان دهید.

برای بهبود مهارت های خدمات مشتری خود، فعالانه به صحبت های مشتریان خود گوش دهید تا بتوانید در مورد نگرانی ها یا درخواست های آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. پس از اینکه آنها توضیح درخواست خود را به پایان رساندند، می توانید پاسخ مثبت، هدف گرا و کاملی که نیازهای آنها را برطرف می کند، تشکیل دهید. همکاری با مشتریان برای ایجاد راه حل ها نیز می تواند به آنها کمک کند تا احساس ارزشمندی کنند.

مرتبط: هوش هیجانی: تعریف و مثال

۴. سازگاری

توانایی تطبیق با نرم افزارهای جدید و تغییر قوانین مالیاتی می تواند شما را در نقش حسابداری کارآمدتر کند. همچنین ممکن است لازم باشد به درخواست‌های مشتریان یا سایر همکاران خود به سرعت پاسخ دهید، و دانستن اینکه چگونه روز کاری خود را تغییر دهید تا نیازهای آنها را برآورده کنید، سازگاری شما را نشان می‌دهد. تفکر انتقادی نیز بخشی از سازگاری است. شما باید بتوانید حجم زیادی از داده ها را در مدت زمان کوتاهی جمع آوری و ارزیابی کنید تا ضرب الاجل ها را رعایت کنید.

به عنوان مثال، دو مشتری از شما درخواست می کنند که با آنها تماس بگیرید تا به سؤالاتی که در مورد مالیات خود دارند پاسخ دهید. تقویم شما نشان می دهد که در تمام روز قرار ملاقات هایی دارید، بنابراین باید تصمیم بگیرید که آیا مسائل آنها فوری هستند یا خیر. بر اساس ایمیل مشتری اول، ارزیابی می کنید که احتمالاً می توانید به سؤال او از طریق ایمیل پاسخ دهید.

به نظر می رسد مشتری دوم سؤال پیچیده تری دارد. شما تصمیم می گیرید یکی از قرارهای خود را به روز بعد منتقل کنید تا بتوانید بعدازظهر با آنها تماس بگیرید. در این سناریو، روز کاری خود را با نیازهای مشتری تطبیق می دهید.

مرتبط: سازگاری در محل کار: مزایا و اهمیت

۵. رهبری

رهبری یک مهارت حیاتی در حسابداری است. وقتی کارفرمای شما بتواند به شما برای برنامه ریزی از قبل، تفکر استراتژیک و یادگیری جدیدترین فناوری اعتماد کند، شما را دارایی ارزشمندی برای تیم می داند.

همکاران شما ممکن است در صورت نیاز به مشاوره مالی با شما تماس بگیرند، بنابراین در صورت امکان خود را برای کمک به بخش های دیگر در دسترس قرار دهید. شما می توانید با مستقیم بودن نیازهای خود، چه با یک مشتری یا همکار، نشان دهید که یک رهبر هستید. داشتن اعتماد به نفس هنگام ارائه ایده ها یا پیشنهادات جدید می تواند توانایی شما را برای رهبری نیز نشان دهد.

به عنوان مثال، متوجه می شوید که بخش بازاریابی به طور مرتب از بودجه ماهانه خود فراتر می رود. اگر جلسه ای را با رئیس بخش بازاریابی و مدیر خود برنامه ریزی کنید و در آنجا یافته های خود را توضیح دهید و راه حل های ممکن را ارائه دهید، ممکن است برای کارفرما مفید باشد. ابتکار عمل برای شناسایی یک چالش و غلبه بر آن می تواند ویژگی های رهبری شما را نشان دهد.

مرتبط: تعیین اهداف برای بهبود شغل خود

۶. مدیریت زمان

مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که وظایف را به طور موثر و به موقع انجام دهید. این می تواند به داشتن یک سیستم کارآمد برای مدیریت حجم کاری شما در مدت زمان تعیین شده کمک کند. برنامه ریزی وظایف نه تنها می تواند به شما کمک کند تا سازماندهی شده بمانید، بلکه می تواند به شما نشان دهد که چقدر زمان صرف یک فرآیند یا مرحله می کنید.

یکی از راه های انجام این کار این است که به طور مداوم لیست وظایف خود را بر اساس مهلت تعیین کنید. می توانید تقویم خود را بر اساس وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه سازماندهی کنید. ممکن است روزهایی باشد که برخی از تکالیف شما بیشتر از حد انتظار طول بکشد، بنابراین می‌توانید فهرست خود را مرور کنید تا ببینید چه چیزی را می‌توانید به روز بعد منتقل کنید.

به عنوان مثال، شما امیدوار بودید که حقوق و دستمزد ۱۰ مشتری تا پایان روز انجام شود، اما با تاخیرهای متعددی مواجه شدید. فقط یک ساعت از روز شما باقی مانده است و هنوز سه مشتری دارید. با این حال، می بینید که فقط یکی از آن مشتریان فوری است. می توانید دو مشتری دیگر را به لیست وظایف خود برای صبح روز بعد منتقل کنید.

مرتبط: مهارت های مدیریت زمان: تعریف و مثال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *